Zaman: 28 Mar 2024 16:35

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2018 20:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Nis 2017 12:00
Mesajlar: 14
İsim: Aydın Mert Koç
Araç: Lancer 2009
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 27
Öncelikle herkese merhaba. Aracım 2009 Model 1.5 İnvite 128.000 km de. Prins Marka LPG Mevcut. Kaç km LPG ile kullanıldığının bilgisi malasef yok.

Sıkıntım şu şekilde: Aracım sabah ilk LPGye geçtikten sonra vitesi boşa alınca rolantide çok fazla sapıtıyor ya istop ediyor yada sürünüyor. Aracın ısı saatinde normale gelince bu olay olmuyor sadece az biraz devirde oynama oluyor. Forumdan okuduğum kadarı ile supap sorunu olduğunu düşündüm ve kompresyon testi yaptırdım. Sonuçların iyi olduğunu söylediler sadece 2.silindir de biraz düşüklük var dediler ve sıkıntı olmadığını söylediler. LPG den kaynaklıdır dediler.
İnternetten farklı forumlarda farklı araçlarda da aynısı çok fazla olmuş ama herkes farklı bir şekilde halletmiş.

Daha önce böyle bir sıkıntı yaşayan oldu mu? Ankara da ikamet etmekteyim. Tüm önerilere açığım. Eğer düzelir ise bu konu altında her şeyi yazmayı planlıyorum.
Bu sıkıntı cidden arabadan soğuttu. Trip atasım geliyor arabaya ama kıyamıyorum :)
Okuyan herkese teşekkür ederim. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

NOT
8 Bin km önce aracın büyük ve küçük gaz filtrelerini prins yetkili servisinde değiştirdim.
12 Bin km önce bujilerin hepsini değiştirdim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 09:08 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ihtimal sırası:
1 - regülatör: kafa yada beyin de derler ama lpg ecusu değil. içindeki contalar yıpranmış olabiliriyor
2- regülatör üzerindeki bobin/lpg valfi de yıpranmış olabilir
3- lpg enjektör gaz kaçırıyor olabilir.
4- lpg ayarları gerekebilir: asıl sorun tespit edilene kadar lpgye geçiş sıcaklığını arttırın diyeceğim ama prins programlarının 40 dereceye sabit olup değiştirilemez diye biliyorum. en azında premium VS. serisi öyle.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 09:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Lpg den benzine geçme eşik sıcaklığı değerini yükselttirin sorununuz kalmaz

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 10:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Subap erime başlangıç işaretleri de olabilir aracınızdaki sıkıntı yada başka bi yerde sorun da olabilir. Alparslan Beyin önerisi şu an için sıkıntınızı giderecektir. Ancak sorunu ortadan kaldırmanız gerektiğini düşünüyorum. Motor arıza ışığı varsa kodundan sorunu nokta atışı tespit ettirmeye çalışın aksi halde aşağıdaki önerilerimizi dikkate alabilirsiniz.

Yazdıklarınızdan ustanın LPGye suç bulduğunu ama sizin benzinde denememiş olduğunuzu anlıyorum. Sonuç olarak LPG ye suç atılmış da olabilir. Bu nedenle aracı benzinde kullanın aynı sorunların mevcut olup olmadığını görün. (her ne kadar LPG de demiş olsanız da rölanti motoru devreden çıkıncaya kadar lpg devreye giriyor da olabilir bunu düşünerek yazdım. Dolayısı ile soğuk motorda normal rölanti benzin kullanmamış olabilirsiniz. ) Eğer aynı sorunları yaşarsanız o zaman lpg dışında ateşleme sistemleri, yada hava alma sistemleri (kelebek boğazı vs.) yada bunlara ilişkin sensörlerde sıkıntı olabilir. Eğer bu ihtimal karşınıza çıkarsa kelebek boğazı ve sensör temizliğinden başlayabilirsiniz. Bu çare olmazsa Hava filtrelerini hava hortumlarını kontrol ettirin. buji ve bobinleri de .



Benzinde sıkıntınız kalmadıysa o zaman doğru LPG ciye İlhami abinin dediği şeyleri kontrol ettirin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 10:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Nis 2017 12:00
Mesajlar: 14
İsim: Aydın Mert Koç
Araç: Lancer 2009
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 27
Öneriler için teşekkür ederim. Yazmayı unutmuşum aracı 3 gün boyunca benzinde sürdüm. İstop etme olayı hiç yaşanmadı sadece ufak dalgalanmalar oldu. (800-900 arasında duran rolantinin 700e düşmesi gibi) onunda normal olduğunu düşünüyorum. İyi bir LPG ustası bulup İlhami abinin dediği dediklerini kontrol edeyim. Sonuçları burada paylaşırım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 12:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Üstad o zaman sıkıntı LPG gibi görünüyor. Benzinde soğukken az bi dalgalanma normaldir. Ama rahat olsun içim dersen kelebek boğazını da temizletirsin.

Ankarada bildiğim ve güvendiğim LPG ci sistemmühendislik.

Yine Ankaradan AFR ayarını yaptıracaksan facebooktan lpgayarı grupları var Akif Tezel onla da görüşüp konuyu paylaşabilirsin yardımcı olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 13:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Nis 2017 12:00
Mesajlar: 14
İsim: Aydın Mert Koç
Araç: Lancer 2009
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 27
canztr yazdı:
Üstad o zaman sıkıntı LPG gibi görünüyor. Benzinde soğukken az bi dalgalanma normaldir. Ama rahat olsun içim dersen kelebek boğazını da temizletirsin.

Ankarada bildiğim ve güvendiğim LPG ci sistemmühendislik.

Yine Ankaradan AFR ayarını yaptıracaksan facebooktan lpgayarı grupları var Akif Tezel onla da görüşüp konuyu paylaşabilirsin yardımcı olur.

AFR ayarını yaptırmak aklımdaydı abi zaten. Akif Tezel ile bir görüşeyim. Belki sadece ayarda sıkıntı vardır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 14:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
AFR ayarı yaparken LPG sisteminin verimini de tespit ettirmiş olursun. Ayar esnasında gerekli oluyorsa LPG ciye müdahale için yönlendiriyor. AFR ye niyetliysen ilk Akif Tezelin kapısını çalman daha doğru olacaktır. Akif Beyin teli 0 532 409 04 89 :MCT:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 14:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Nis 2017 12:00
Mesajlar: 14
İsim: Aydın Mert Koç
Araç: Lancer 2009
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 27
canztr yazdı:
AFR ayarı yaparken LPG sisteminin verimini de tespit ettirmiş olursun. Ayar esnasında gerekli oluyorsa LPG ciye müdahale için yönlendiriyor. AFR ye niyetliysen ilk Akif Tezelin kapısını çalman daha doğru olacaktır. Akif Beyin teli 0 532 409 04 89 :MCT:

Tamamdır abi çok teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 18:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
bynef06 yazdı:
canztr yazdı:
AFR ayarı yaparken LPG sisteminin verimini de tespit ettirmiş olursun. Ayar esnasında gerekli oluyorsa LPG ciye müdahale için yönlendiriyor. AFR ye niyetliysen ilk Akif Tezelin kapısını çalman daha doğru olacaktır. Akif Beyin teli 0 532 409 04 89 :MCT:

Tamamdır abi çok teşekkür ederim.
afr ayari sorunumuzu cozmeyecektir boşuna para harcamayı.afr ayarı öpen loop ta gerekir buda tam gaz durumudur.geriye kalan durumlarda sistem close lopp ta yani kapalı döngüde çalışır ve o2 devrededir.eger sorun benzinde çok az varsa dalgalanma veya stop a yakın olma durumu.sorun LPG den değildir.rolanti motoru ve kelebek boğazını temizliği ve map sensörü temizliğinden başlayın bence.direksyonu sağa sola çevirdiğinizde rölanti motor sicakken yükseliyor mu yada motor zorlanıyor mu


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 19:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Nis 2017 12:00
Mesajlar: 14
İsim: Aydın Mert Koç
Araç: Lancer 2009
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 27
cafer_haki yazdı:
bynef06 yazdı:
canztr yazdı:
AFR ayarı yaparken LPG sisteminin verimini de tespit ettirmiş olursun. Ayar esnasında gerekli oluyorsa LPG ciye müdahale için yönlendiriyor. AFR ye niyetliysen ilk Akif Tezelin kapısını çalman daha doğru olacaktır. Akif Beyin teli 0 532 409 04 89 :MCT:

Tamamdır abi çok teşekkür ederim.
afr ayari sorunumuzu cozmeyecektir boşuna para harcamayı.afr ayarı öpen loop ta gerekir buda tam gaz durumudur.geriye kalan durumlarda sistem close lopp ta yani kapalı döngüde çalışır ve o2 devrededir.eger sorun benzinde çok az varsa dalgalanma veya stop a yakın olma durumu.sorun LPG den değildir.rolanti motoru ve kelebek boğazını temizliği ve map sensörü temizliğinden başlayın bence.direksyonu sağa sola çevirdiğinizde rölanti motor sicakken yükseliyor mu yada motor zorlanıyor mu


Hocam şimdi denedim arabayı soğukken çok küçük oynama var istop etmeye hiç yaklaşmadı hissettirmedi bile sadece gözüme takılıyor o kadar. Ancak şimdi araç sıcakken sağa sola direksiyonu çevirince hem benzinde hemde lpg de rolanti sapıtıyor önce düşüp sonra yükseliyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 19:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
Rölanti motoru gibi geldi bana klima açınca durum ne.ve ilk çalışmada motor sogukken kaç devirde çalışıyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 19:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Nis 2017 12:00
Mesajlar: 14
İsim: Aydın Mert Koç
Araç: Lancer 2009
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 27
Klimayı açınca da sıkıntı yaşıyordum motorda zorlanmayı hissediyorum. Motor ilk çalıştırmada Bin devirin üstünde çalışıyor diye hatırlıyorum. Şuan araba sıcak tam bakamadım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 19:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
Bende mesala araç ilk çalıştınız 1800 civarlarda çalışıyor.ve biraz ısınınca LPG ye geçiyor fakat LPG ye geçtiği zaman bile rölanti 1200 lerde oluyor araç iyice ısınınca hararet 70 lere gelince rolenti normal seyrini alıyor 750 bandına geliyor.lpg geçiş sıcaklığını 36 dereceye ayarladım.lpg ye geçtiği zaman bile rölanti yüksek oluyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 19:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Nis 2017 12:00
Mesajlar: 14
İsim: Aydın Mert Koç
Araç: Lancer 2009
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 27
Bende lpgye geçer geçmez 800 civarı oluyor ilk çlaıştırma binin üzerinde. Birazdan bir test yapıp net sonuçları yazarım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2018 21:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Nis 2017 12:00
Mesajlar: 14
İsim: Aydın Mert Koç
Araç: Lancer 2009
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 27
cafer_haki yazdı:
Bende mesala araç ilk çalıştınız 1800 civarlarda çalışıyor.ve biraz ısınınca LPG ye geçiyor fakat LPG ye geçtiği zaman bile rölanti 1200 lerde oluyor araç iyice ısınınca hararet 70 lere gelince rolenti normal seyrini alıyor 750 bandına geliyor.lpg geçiş sıcaklığını 36 dereceye ayarladım.lpg ye geçtiği zaman bile rölanti yüksek oluyor

Hocam ilk çalıştığında 1500 civarında ilk lpgye geçtiğinde 900-800 civarında tam ısınca bir yık daha altında oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye