Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Akü
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=25&t=145
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  SynTheSizer [ 25 Ara 2009 01:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

Yaw beni bugün korkuttular en dandik akü 150'den başlar diye.. lem bilseydim 75tl falan alırdım birtane.. tövbe tövbeee.. boşuna hafakanlara girmişim, ocakta vergi var, ödemeler var nası değiştiricem aküyü diye..

Şimdi genelede yazmıştım ama ne diyorsunuz yiğit mutlu hangisinden taktıralım.. memnun musunuz akü hangisi ve amperi kaç olacak.. mutlunun verdiği değer doğru mudur?

Not: niçin bu kadar soru sorma moduna girdim.. bilmiyorum..:D

Yazar:  hilmi [ 25 Ara 2009 15:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

SynTheSizer yazdı:
Yaw beni bugün korkuttular en dandik akü 150'den başlar diye.. lem bilseydim 75tl falan alırdım birtane.. tövbe tövbeee.. boşuna hafakanlara girmişim, ocakta vergi var, ödemeler var nası değiştiricem aküyü diye..

Şimdi genelede yazmıştım ama ne diyorsunuz yiğit mutlu hangisinden taktıralım.. memnun musunuz akü hangisi ve amperi kaç olacak.. mutlunun verdiği değer doğru mudur?

Not: niçin bu kadar soru sorma moduna girdim.. bilmiyorum..:D


yiğitle mutlu galiba aynı fabrikadan çıkıyodu emin değilim.değer doğru ama 42 amper akü 125 tl ydi ,60 amperde kampanyası vardı.

Yazar:  gandalf [ 25 Ara 2009 17:11 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

Arkadaşlar içime kurt düşürdünüz şimdi. Colt'umu alalı 1 hafta oldu, akü değişmiş mi bilmmiyorum; değişmediyse bir ayağı çukurda mıdır? Ne yapmalı ne etmeli bu kurttan kurtulmalı?

Yazar:  gandalf [ 26 Ara 2009 22:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

_opeth senin hızına ulaşmak imkansız :)
17.500'de gerek yoktur herhalde. Yavaş yavaş sayenizde öğreniyoruz aracı :oops:

Yazar:  gandalf [ 26 Ara 2009 23:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

bakım faturasını buldum evrakların arasında 4. aya ait, herhalde bakmışlardır o zaman. Baharda kampanya yapınca yetkili servise götürmeyi düşünüyorum o zamana kadar idare eder herhalde. Ben pek anlamıyorum yoksa lambaların gücünden malum 1 hafta oldu daha :D Yine de bakmayı deneyeyim (nasıl yapacaksam:) )

Yazar:  militar [ 27 Ara 2009 18:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

arkadaşlar bizim araçlarda kuru akü kullanılmıyormu?birde tudor diye bir marka duymuştum çok iyi diye..birde unutmadan delphi var...

Yazar:  SynTheSizer [ 30 Ara 2009 12:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

Bu sabah çalıştırırken yarım saniye geç aldı araba ama hava 2 dereceydi.. Aküyü hala değiştirmedim

Yetkili servis Platin (yiğit) 45'lik için 165 TL çekti..

Burada Mutlu'nun ana bayiisi var. 45 amperliğe 100 Tl Finansbank'a 8 taksit dedi

Akıllı olan sadece 60 amperlik varmış ama sizinkine sığmayabilir dedi telefonda o da 130tl'ymiş.

Şimdi 42 amper orjinal ya, 60 yapmak zararı olmaz demişsiniz. Hangisi taktırsam 45 yada 60

Ayrıca akıllı'ya gerek var mı? Yetkili servis Platin takıyor siz başka marka önerir misiniz?

Yazar:  SynTheSizer [ 30 Ara 2009 20:38 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

Arkadaşlar 60 amperlik Yiğit Platin Elektro-Akıllı aküyü bugün taktırdım. Servis bunun 45'liğine ve normaline 160 küsur istemişti..

Akünün özellikleri

130 TL
60 amper
Tamamen kapalı, su ekleme falan derdi yok.
Elektro-akıllı (içerisinde bir mikro çip sayesinde akünün durumu ile ilgili bilgileri size ışıklarıyla bildiriyor. Ancak diğer indicator'lı akülerin tersine bu basit bir dolu, boş sensörüyle yapılmıyor.. Örneğin bu çip sayesinde 8 saati kullanılmama süresinden sonra kendi içerisinde uyku moduna falan geçiyor.)

akıllı olmayanı 110tl'ydi... 45liği 100Tl'ydi.. Bende bunu aldım Finansbank'a 8 taksit..

Not: Fiyat yazılmamış o eklendi..

Yazar:  militar [ 02 Oca 2010 17:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

bende taktırdımsonunda..bugün araca binecektimdi bir de ne göreyim kapılar kumandadan açılmıyor.anahtarla açtım marşa bastım marş yok...doğru mutlu akü bayiine...mutlu silver 60 lık...123 tl geçmiş olsunnn....

Yazar:  extrabonus [ 25 Mar 2010 22:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

2 gündür arabayı park ederken farları kapattığım anda soluk soluk yanan gösterge ve yol bilgisayarı ışıkları birden ışıl ışıl yanmaya başlıyor. üzerindeki akü orijinal ama artık değiştirme zamanı gelmiş galiba. 5 yıl çok bile dayandı. Hangisini alsam ki? mutlu, inci, yiğit ??

Yazar:  SynTheSizer [ 25 Mar 2010 22:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

Bir önceki sayfada ayrıntılı yazdığım Yiğitten memnunum. Sakarya'nın en soğuk zamanında Alanya'daydım. 1 hafta sonra geldiğimde, tek seferde çalıştı.. Gerçi şimdiye kadar ikinci marş olayı hiç olmadı Allah'a şükür..

Yazar:  catalyst [ 27 Şub 2011 20:00 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

_opeth yazdı:
benim zamanında aldığım silver mutu aküyü eniştem değiştirmişti. simdiki aküde sorunlu 25 lira doldurmaya verdik yandan şişmiş. Mutlu aküden aşırı şekilde soğudum artık.


Ben zamaninda yigit almistim hem fiyati uygundu hem de memnun kaldim. Hem de mitsu servisin kullandigi aku yigit dedi satici bana gerci inanmadim salladi mi bilmiyorum.

Yazar:  alaybeyi [ 05 May 2011 22:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

bence akü konusunda TÜRKİYEDE mutlunun üzerine marka yoktur. mutlu Türkiyenin en kaliteli aküsünü yaparken diğer markalar piyasada yoktu. diğer markalar kendilerini geliştirmeye başladığında mutlu onların gelmeye çalıştığı yerde oluyor.ama ithal kuru akü bulabilirseniz ;mesela BOSCH , klasik kurşun asitli akülere göre çok çok daha uzun süre sorunsuz kullanabilirsiniz.akünün aracı beslediği kadar ,aracın elektrik sisteminin de aküyü sıhhatli şekilde beslemesi gerekir.akü herhangi bir nedenle deşarj durumunda kalırsa ,mesela lambaların açık kalması veya uzun süre bir cihazın çalıştırılıp akünün boşalması gibi,bir şekilde takviye edip çalışarak dolar diye düşünmeyin.mutlaka araç üzerinden sökülüp akü kapasitesinin yirmide biri kadar akımla (mesela 60 amperlik akü 3 amperle )20 saat şarj edilmelidir . hiç bir zaman tam boşalmış akü araç çalıştırılarak şarj edilmez.ya sizi yanıltır en olmayacak yerde yolda bırakır , ya da uzun süre şarj durumunda kalacağından şarj sisteminiz zarar görebilir.

Yazar:  alaybeyi [ 05 May 2011 23:03 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

akü konusunda bayağı çalışmış biri olarak (14 yıl tabur tabur kademesinde akücü olarak çalıştım)akü konusunda tecrübesiz arkadaşlara yardımcı olması amacıyla akü kontrolünün herhangi bir cihaz ve alet ihtiyacı olmadan nasıl yapılabileceğini anlatayım. elektrik alıcılarını(farlar ,cam rezistansı gibi) çalıştırın , marşa bastığınızda araç çalışmamalı ,mesela ateşleme bobinine giren kabloyu çıkarabilirsiniz. akü iyice zayıflamış ve motoru zor çeviriyorsa kablo çıkarmaya ve elektrikli cihazları çalştırmaya gerek yok.akünün kapaklarını açın, her bölümün içindeki elektroliti( saf su ve saf sülfirik asit karışımı )görmelisiniz. plakaların 1-1.5 cm üzerinde olmalı .plakaların havayla temas etmesi oksitlenmeye neden olduğundan akünün bozulma sebebidir... bir kişi marşa basılı tutarken, başka biri akü gözlerini takip etmeli.akü marşa basılı ve yük altındayken herhangi bir gözden kabarcıklar çıkmaya başladıysa akünüz ölmüştür, şarja bağlatıp para vermenize gerek yok, şarj için vereceğiniz parayı üzerine biraz daha koyarak yeni akü alın.yok herhangi bir işaret yok sadece akü marşa bastığında tık yapıp kalıyorsa bir defa şarja bağlatıp şansınızı deneyin. standart akü şarjı :AKÜ KAPASİTESİNİN 1/20 'İ KADARDIR .yani tam boşalmış 60 amperlik akü 3 amperle 20 saat şarja bağlanmalıdır...elektrolit yoğunluğu 1280gr/cm 3...olmalıdır.. yük altında akünün gözlerinden kabarcıkların çıkması plakalardaki iletken maddenin dökülmeye başlayıp alt kısımda + ve - plakaların kısa devre yapmaya başladığının işaretidir . bir gözün ölmesi diğer gözlerin ,elektriği biribirine iletme görevini yapamayacağından . hiç uğraşmaya değmez zamanınıza ve paranıza yazık yenisini almanız yararınızadır. her akücü bunu anlatmaz her şarja bağlama 25 liradan sizi abone etmeye çalışanlar çıkabilir.AKÜNÜN GÖZLERİNDEKİ SUYUN, ARAÇ ÇALIŞIRKEN KABARCIKLAR ÇIKARMASI (kaynaması) sağlıklı ve ŞARJ OLDUĞUNUN, MARŞA BASARKEN YÜK ALTINDA iken KAYNAMASI ise O KAYNAYAN GÖZÜN ÖLDÜĞÜNÜ GÖSTERİR. yarım yamalak bilgisayar tecrübemle yardımcı olmaya çalışıyorum ufak tefek hatalarım olabilir kusura bakmayın.arızasız günler dilerim

Yazar:  alaybeyi [ 05 May 2011 23:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

akü kaçağını ,akünün - kutup başını söküp, kutup başıyla söktüğünüz kablonun arasına bir kontrol lambası veya uçlarına kabloları temas ettirebileceğiniz bir küçük ampulle yapabilirsiniz. kontak kapalıyken sisteminizin elektrik çekmemesi gerekir. bu nedenle araya koyacağınız ampul yanmamalı..aracınız çalışmadığında devrede olan alarm ve saatın sigortasını çıkarırsanız daha garantili kontrol yapmış olursunuz..önceki aracımda elektrik kaçağını bulana kadar Erzurumda her gün aküyü söküp eve, kaloriferin üzerine taşımak zorunda kalmıştım.ama -35 derecede çalışma garantisi sağladı bana.bir de elektrik kaçağının nasıl bulunacağını öğrenmeyi..

Yazar:  alaybeyi [ 05 May 2011 23:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

teşekküre gerek yok, ben de eski günleri hatırlıyorum yazarken .
.kusura bakmayın ,maalesef askerlik faydalı bir çok şey gibi ,ruhumuza işleyen askerlik kalıbını da yapıştırdı , atamadık bir türlü.

Yazar:  efecelebi [ 06 May 2011 09:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

Teşekkürler, kaynama ve göz kontrolü kısmından çok faydalandım.

Benim akü hakkında da bir sorum olacak
varta 60 amperlik aküm var
ister kışın birkaçgün aralıktan sonra çalıştırayım, istersem ertesi sabah çalıştırayım her zaman ilk marşta alır, yalnız biryerde bekleyip 4lü flaşörleri yarım saat -45 dakika açık bırakayım akü bitiyor, yada araç çalışmazken farlar 20 dakika çalışsın akü bitiyor, yani elbette uzun süre açık tutmamak lazım ama yarım saat sadece 4 lü flaşörlerle de bitmemesi lazım değilmi?
acaba bu durumda aküyü şarja bağlamak yeterli olurmu yoksa akü artık yıpranmış ve miyadını doldurmuşmudur (aracı 2 sene evvel aldığımda akü yeni demişlerdi :D üretim yılını da bulamadım)
bende 10 amper akü şarj cihazı var geçenlerde 20 saat kadar bağladım ve sonrasında deneme yapamadım henüz.

Yazar:  alaybeyi [ 11 May 2011 00:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

efecelebi.... aracınız uzun süre çalışmadığı halde tek marşta çalışıyorsa kontak kapalı durumda bir kaçak yoktur. kontağı açtığınızda veya dörtlüleri yaktığınızda fazla akım çeken bir yerler devreye giriyor olabilir. dörtlü flaşörler, farlar kadar akım çekmez ama sonuçta en az dört tane sinyal ampulü yanıyor.(fazlası da olabilir)kontrol edilmeden sağlıklı bir cevap vermek zor.kaçak kontrolünü yaparsanız iyi olur. akünün sistemi beslediği kadar ,sistemin de aküyü sağlıklı beslemesi gerekir. elektrik tesisatı üzerinde sonradan yapılan değişiklikler bu sorunlara neden olabilir..DİKKAT akünüzü şarja bağlarken kapaklarını açmayı unutmayın şarj sırasında oluşan asit buharı sağlığa zararlı ve patlayıcıdır.. hava delikleri tıkalı olursa ufak bir kıvılcımla patlamaya neden olabilir . örnekleri çoktur..arızasız günler....

Yazar:  efecelebi [ 27 May 2011 16:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

Bilgilendirme için teşekkürler, sadece 4 lü flaşörde değil mesela teyp yada havalandırma bile açık kalsa akü kısa sürede bitiyor, bunu akünün zayıflamasına bağlıyorum, kaçak ihtimali yok bence.

Birde akünün üzerinde hava delikleri yada vida tarzı birşey göremedim ama?

Yazar:  alaybeyi [ 01 Haz 2011 22:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Akü

efecelebi yeni nesil akülerde tam kapalı olabiliyor.sadece bir tarafında yana açılan küçük bir havalandırma deliği var.çoğu akücü bunları kuru akü diye satıyor..ama kuru değil tam bakımsız kurşun asitli aküler. aküler fabrikadan çıktığı andan itibaren kimyasal reaksiyon başladığından akünün bekleme durumunda bile ömründen yediği hesaba katılmalı..iki yıl oldu diyorsunuz aldığınızda da kullanılmıştır zaten , ne kadar çalışırsa sizin yararına. akü alırken de imal tarihine dikkat ederseniz iyi olur..ambalajlı olması onun yeni imal edilmiş olduğu anlamına gelmez..beklemiş olması anlamına gelir..sadece akü satan büyük bayilerden almanızı tavsiye ederim onların ellerinde fazla beklemiş akü bulunmaz. son bir not :uzun süre beklemesine rağmen marş basmada sorun yoksa akünüz size bayağı bir zaman hizmet etmeye devam edebilir..kaçak testini yaptırsanız iyi olur..

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/