Zaman: 12 May 2024 23:17

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2011 12:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 10:15
Mesajlar: 173
Şehir: Ankara
İsim: tolga
Araç: 2011 colt elegance (Cleartech-mt) siyah
Meslek: işci
Kan grubu: Arh-
Yaş: 32
Arkadaşlar merhaba biliyorsunuzki ocak ayında sıfır 2011 model colt elegance mt aldım. araç daha 500 km de iken oksijen sensörü hatası verdi.arızayı yapıp yolladılar beni.aracı 1500 daha kullandım 2000 km de yine motor ışığı yandı ve servise götürdüm yine oksijen sensörü arızası ve bu sefer komple katalitik konvertör eksoz ve oksijen sensörleri değişti.arabayı aldım bi 1000 km daha sürdüm 3000 km de yani dün yine motor ışığı yandı ve servise gittim yine oksijen sensörü arızası.Servis ne yaptıysa bu araç bu arızadan kurtulamıyor.işin açıkçası bende arabadan biraz soğudum.

Tüketici haklarında bahsi geçen;AYIPLI MALIN YENİSİYLE DEĞİŞTİRİLMESİ TALEBİ başlığı altında bir çok dava okudum.Birçoğuda kazanılmış,bizi ilgilendiren esas noktalar ise;

1. Kullanıcının arabası(araba olarak yazıyorum fritöz de olabilir yada buzdolabı) 1 yıl içinde 2 den fazla aynı arızayı verirse kullanıcı arac değişimini isteyebilir.
2. 1 yıl içide 4 adet farklı farklı arıza verirse araç değişimi isteyebilir.


Bu işlerde yasal prosedür nasıl işliyor bilen varmı?

Çünkü artık bu arızalardan sıkıldım.okuduğum davalarda adamlar arabanın parasını alıyor üzerine arıza süresi boyunca olan madur olduğu ve fazladan harcadığı paraları alıyor(taksi parası telefon parası vs.) birde üzerine psikolojisi bozulduğu için ruhsal tazminat talep ediyor.Eğer duyan bilen varsa bu prosedürün nasıl işlediğini bi yardım etsin.Saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2011 12:37 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2009 16:31
Mesajlar: 1793
Şehir: istanbul
İsim: Barış Yeniçeri
Araç: Ford Focus
Meslek: Bilgi Teknolojileri
Kan grubu: A+
Yaş: 33
Aracı hangi servisten almıştınız? Dava vs süreçlerine girmeden çözülebilir. Temsa ile iletişime geçeriz gerekirse.

_________________
http://www.gezivia.com
http://www.fotografcilikdersleri.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2011 12:39 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Çok haklısınız, can sıkıcı şeyler gerçekten. Yasal haklarınız neyse talep edin bence. Umarım tez zamanda aracınızın keyfini sürmeye başlarsınız ve biz de bunların detaylarını okuruz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2011 12:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 10:15
Mesajlar: 173
Şehir: Ankara
İsim: tolga
Araç: 2011 colt elegance (Cleartech-mt) siyah
Meslek: işci
Kan grubu: Arh-
Yaş: 32
istanbul temsaya mail attım,onlarda bana iba otomotiv i yönlendirmişler,iba otomotivden alparslan bey aradı beni.derdimi onada anlattım.Araba azizoğlunda,istanbuldaki kişi yanlışmı anlatmış nedir azizoğlu arabayı yapmadı kullanıcı bozuk şekilde biniyor diye.iba otomotivden arayan alparslan beye dedim öyle birşey yok araba şu an serviste ilgileniliyor arabamla!! dedim.lakin tamir edilmesini sitemediğimi sıfır araç istediğimi bu arızaların çok canımı sıktığını söyledim.3000 km de araba 3 kere arıza verdi dedim.oda istanbula ileteceğini söyledi kapattı.valla bilmiyorum sonuç ne olacak.bu arabanın sorununu çözemediler bir türlü.ayrıcada bana yarına kadar dönmezlerse ne kadar şikayet sitesi var hepsine bozuk araba satıyorlar diye yazacağım.istanbul temsaya da tekrar yazacacğım.twitterden sabancı grubuna ulaşıp orayada yazacağım.gerekirse hollanda ve japonyaya bile türkçe mail atacağım,elbet vardır tercümanları trilyonluk şirketlerin,1 müşteri 100 müşteri kaybettirir.1 müşteri 100 müşteri kazandırır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2011 17:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Bence de degistirmeleri gerekir.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2011 00:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
dostum evvea geçmiş olsun...bulunduğun ilçede tüketici mahkeme heyeti vardır muhakkak, en sağlam bilgi ve yönlendirmeyi onlardan alırsın...bence davayı kazanırsan aracın yenisini isteme parasını iste ve sonra da Temsa müşteriliğini fesh et...İlla ki Colt alacaksan 2. el temiz Colt al...yılda bir kere gör yüzlerini, fazlası zarar...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2011 00:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 14:10
Mesajlar: 468
Şehir: Üsküdar/İstanbul
İsim: Murat
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Avukat
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
burada ayıplı mal araba olduğu için talebe konu bedel bir hayli yüksek, bu nedenle tüketici hakem heyeti yerine doğrudan tüketici mahkemesine gitmen daha faydalı olacaktır. Çünkü hatırladığım kadarıyla tüketici hakem heyetlerinin verdiği kararlar belli miktarlar dahilinde kesin diğer durumlarda (örnek seninki) her halükarda tüketici mahkemesinden karar gerekli olacaktır.
Bu nedenle işi hızlandırmak için yazında bahsettiğin maddelere dayanarak aracın değiştirilmesi yada bedelin iadesi talebini içeren bir ihtarı aracı aldığın yere gönder ve belli bir süre tanı (örnek 7 gün) bilgi olarak temsa'ya da gönderebilirsin. Düşük bir ihtimal de olsa belki kabul görebilir. Ardından da bulunduğun yerdeki, sanırım Ankara, Tüketici Mahkemesinde dava açman gerekecek.
Gelişmelerden bilgilendirebilirsen elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

_________________
2005 Mitsubishi Colt Invite 1.3 AMT

2011 Honda PCX 125


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2011 09:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 10:15
Mesajlar: 173
Şehir: Ankara
İsim: tolga
Araç: 2011 colt elegance (Cleartech-mt) siyah
Meslek: işci
Kan grubu: Arh-
Yaş: 32
Aracı dün almaya gittim kapıda karşıladılar.Aracın değiştirilmesini istedim ama aracınızda sorun yok dediler motor ışık yakmış ama geçici ışık yakmış,oksijen sensörleri çalışıyor dediler yazılımını manuel olarak güncellemişler yani ecu beynindeki değerleri tek tek el ile girmişler.

dedim yüzlerce colt satıyorsunuz hepsinin yazılımı aynıda benimki neden farklı? adam bişeyler söyledi kendince neyse tabi ben ikna olmadım,aracı eksoz emilsiyon cihazına bağlattım oksijen sensörü arızalı olunca değerler kırmızı çıkıyor bunu biliyorum.adam ben öyle deyince biraz duraksadı ve bağladılar 6 adet renk var 5 tanesi yeşil sadece co2 salınım diye bi değer var bi o arada kırmızı oluyor sonra yeşil oluyor.dedim böyle olmaz arkadan sıfır bir colt getirin onuda bağlayalım eğer benimkinin aynı ise arabayı alırım yoksa almam burada bırakırım.adam dahada şaşırarak arkadan sıfır bir colt getirdiler onuda bağladılar baktım bendekiyle aynı 5 adet yeşil altıncı arada kırmızı oluyor sonra yeşil oluyor.

vel hasıl kelam bana bir ecu güncellemesi yaparak yolladılar.ama adama dedim ben en fazla 15 gün sonra yine buraya geleceğim çünkü beyin güncellemesi yada oynanması bana düzen tutmaz gibi geldi.tabi bunu mühendisler yaptı istanbulu telefonla aradılar adamlar telefonla söyledi arkadaşlar el ile bilgisayara girdi.

size sorum var arkadaşlar bu adamlar araç beyninin oksijen sensörü ile ilgili arıza veren bölümünü iptal edebilirlermi? yani arabanın beynindeki oksijen sensörü bölümünü deaktive edip birdaha arıza vermemesini sağlayabilirlermi? birde geçiçi arıza ayağına servis tutanağı tutmadan yapılmış bu iş sonuçta arızalı parça yok dedi ecuyu güncelledik dedi ve ortada arıza tutanağı yok.oradaki adama peki benim aracım 4. kere oksijen sensöründen arıza verirse napacaksınız dedim? adam baktı sıkıştı köşeye artık sıfırını verirler dedi.bakalım neler olacak.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2011 11:32 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Arıza tutanağı olmaması tuhaf görünüyor. Diğer iki arızanızda da tutanak var mıydı onu da bilmeden yazıyorum. Belki de sizin hak iddia etmemeniz için yani 3. kez aynı arızanın olduğunu itiraf etmeme adına tutanağı yapmamış olabilirler. Kimseyi birşeyle suçlama niyetim yok ama bu tür olaylara farklı sektörlerde çok denk geldim. Sonuçta kurnaz esnaf mantığı heryerde aynı. Yalnız siz tutanak isteme hakkına sahiptiniz. Keşke siz talep etseydiniz. İnşallah bu sefer düzelmiştir ve ilerde bir sorun çıkarmaz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2011 14:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
dizanteri yazdı:
size sorum var arkadaşlar bu adamlar araç beyninin oksijen sensörü ile ilgili arıza veren bölümünü iptal edebilirlermi? yani arabanın beynindeki oksijen sensörü bölümünü deaktive edip birdaha arıza vermemesini sağlayabilirlermi? birde geçiçi arıza ayağına servis tutanağı tutmadan yapılmış bu iş sonuçta arızalı parça yok dedi ecuyu güncelledik dedi ve ortada arıza tutanağı yok.oradaki adama peki benim aracım 4. kere oksijen sensöründen arıza verirse napacaksınız dedim? adam baktı sıkıştı köşeye artık sıfırını verirler dedi.bakalım neler olacak.


Teknik olarak mumkun olsa bile buradakilerin yapabilecegini zannetmiyorum.

Ulan bir kere de isi mahkemelik etmeden ayipli mali degistiren bir distributore rastlasam gidip adamlarin ayaklarina kapanicam.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2011 14:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 10:15
Mesajlar: 173
Şehir: Ankara
İsim: tolga
Araç: 2011 colt elegance (Cleartech-mt) siyah
Meslek: işci
Kan grubu: Arh-
Yaş: 32
adam söz verdi.bidaha aynı arıza olursa sıfırını vereceğiz dedi.aynen bu şekilde söyledi.sıfırı istemek hakkınız dedi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2011 16:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 10:15
Mesajlar: 173
Şehir: Ankara
İsim: tolga
Araç: 2011 colt elegance (Cleartech-mt) siyah
Meslek: işci
Kan grubu: Arh-
Yaş: 32
şu an tekrar servisten aradılar yarın saat akşam 6 da yeni ecu yazılımı gelmiş japonyadan sanırım. onu yükleyecekler.bakalım ne olacak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2011 17:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
http://haber.mynet.com/detay/dunya/lamb ... humbnail_5

Aman diyim :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2011 09:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 10:15
Mesajlar: 173
Şehir: Ankara
İsim: tolga
Araç: 2011 colt elegance (Cleartech-mt) siyah
Meslek: işci
Kan grubu: Arh-
Yaş: 32
aha işte bu hale düşecez :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2011 22:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eki 2010 15:54
Mesajlar: 164
Şehir: İstanbul
İsim: Emek Tüzün
Araç: Audi A3
Meslek: Sosyal Medya Danışmanı
Kan grubu: A+
Yaş: 31
Tolgahan Bey,

Geçmiş olsun, aracınızla sıkıntı yaşamanıza üzüldüm. Aracınızın sorunu var ise garanti kapsamında çözüleceğine eminim... İade konusunda yorum yapamayacağım, çünkü yasal prosedürü bilemiyorum, ama umarım sonunda iş memnuniyetinizle sonuçlanır.

Tekrar geçmiş olsun,

Saygılarımla,

_________________
Emek TÜZÜN


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2011 09:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 10:15
Mesajlar: 173
Şehir: Ankara
İsim: tolga
Araç: 2011 colt elegance (Cleartech-mt) siyah
Meslek: işci
Kan grubu: Arh-
Yaş: 32
hocam arabayı şu an servise bıraktım akşam gittigimde istanbuldaki emre bey işten çıkmış o yüzden gündüz gözüne atalım dediler yeni yazılımı.bakalım araba ne olacak yeni yazılım sonrası.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2011 15:27 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
20 git 20 gel.. 40 km her seferinde.. sırf bu bile insanı huzursuz eder..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2011 15:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2011 10:15
Mesajlar: 173
Şehir: Ankara
İsim: tolga
Araç: 2011 colt elegance (Cleartech-mt) siyah
Meslek: işci
Kan grubu: Arh-
Yaş: 32
bu verdiğim taksi paralarını nasıl tahsil edebilirim çünkü servis ters yerde bize taksi ile gidiyorum oraya


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2011 17:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
dizanteri yazdı:
bu verdiğim taksi paralarını nasıl tahsil edebilirim çünkü servis ters yerde bize taksi ile gidiyorum oraya


Edemezsin.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2011 18:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Geçmiş olsun,
bana sorarsanız gittiğiniz zaman 3. kez aynı arızadan dolayı götürdüğünüz için bi yazı alın.
sorun olsun olmasın sizi bağlamaz arıza ışığı yanmışsa ve aynı kodu verdiyse onlar düşünsün.
bence imzalı ve kaşeli bir yazı talep edin.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye