Zaman: 30 Eyl 2025 09:24

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2012 23:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
viewtopic.php?f=25&t=3584 Arkadaşlar derdimize çare aramaya buradan başladık,
buralarda da merdivenden düşen diğer arkadaşlarla dertleştik viewtopic.php?f=9&t=3759
en son umera hocamın da yönlendirmesiyle bobin kavalın da yoğunlaştık.

Evde bobinlerle kavalları (teknik adı maşon olabilir) birbirinden ayırdım. Kavalın üstündeki plastik kauçuk bölümü de ayırınca ortaya bobinle buji arasındaki iletken yay çıktı. Bobin kısmına temas eden yerler epeyce paslanmıştı. Kontak spreyle ince zımparayla bir güzel temizledim. Sonra tekrar parçaları birleştirdim, ertesi gün araçtaki yan sanayi bobinleri çıkartarak yerine denso'ları taktım. Yol testine çıktım, aracın eski motor sesi ve gücü yerine gelmişti.

Bobinleri yan sanayi aldım. Taywan malı olduklarını çin mallarından çok daha iyi olduklarını belirtmişlerdi. Lakin kutusunda ya da bobinlerin üzerinde herhangi bir alameti farikası yoktu. Takıp denediğimde benzinde iyiydi ama lpg'de 1 ve 2'nci viteslerde yük bindiğinde araç tutup tutup bırakılıyormuş gibi oluyordu. Gaz ayarına, enjektörlerin durumuna bi daha baktıralım bakalım.


En son zeybek tarafından 08 Şub 2012 21:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2012 23:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
av.ilhami bey'en alıntı:
sitemizde atiker lpg li aracında yansanayi bobini sorunsuzca 1 yıldan fazla kullanan arkadaşımız var ama kim olduğunu unuttum. ben de o arkadaş vesilesiyle yansanayide ısrar ettim. aracı aldığımdan beri 4-5 kere bobin aldım. arızalar başlayınca çıkarttığım bobini takıyordum. bir hafta sonra diğerini takıyordum. bir hafta dinlenince (soğuyunca) biraz daha idare ediyordu. ama uzun yolda motor bobine yüklenince kırmızı ışığa denk gelince araç ha stop etti ha edecek sıkıntısıyla çok çektim.

Erken sevinmişiz, yukarıda İlhami bey'in dediği gibi yatak istirahatinde dinlenen bobinler le kavalın içindeki temizlenen iletken yayın gösterdiği 2 günlük performansmış. Bobinler ısınınca yine tırtladı.


En son zeybek tarafından 08 Şub 2012 21:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2012 00:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
arkadaşım napayım eski bobinlerimden ($$$) ayrılmamak için elimden geleni yapıyorum her seferinde onlara bir şans veriyorum :)
yeni konu açtım testi nasıl yapacaz diye.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye