Zaman: 13 May 2024 22:45

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2014 20:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
Arkadaşlar merhaba, bir çok yerde konuyla ilgili farklı yorumlara ulaşmak mümkün. Ancak sizlerin de tecrübeleriyle bu konuda toparlamak istiyorum.
Ustam ısrarla baskı balatamın bitmek üzereni olduğunu söylüyor ancak ben bir türlü inanmak istemiyorum öncelikle onu söyleyeyim :)
Aracım 2005 Colt AMT.
Geçen gün dik bir yokuşta el frenini bırakıp gaza bastığımda aracım silkeledi ve pis bir yanık kokusu geldi baskı balatadan. Sonraki 1-2 denemede de kalkamadım silkeledi hep sonrasında düzeldi. Bu bitmeye bir işaret midir?
Ayrıca yokuş çıkarken böyle yığılıyor sanki canı çıkıyor aracın bu bir gösterge midir?
Bunların dışında araç normal yollarda kalkıyor gidiyor bir sorun yok yani.
Başka ne gibi göstergeler vardır bu konuda?

Yorumlarınızı tek tek maddeler halinde bu başlıkta yazacağım ki bundan sonra googleda ve forumda arayanlar için de referans olsun.
Şimdiden teşekkürler..

- Araç geri vitese geçmekte zorlanır.
- Ekranda Sıfır işareti çokça görülür, frene basıp A'ya geçirince hemen geçmeyebilir.
- 1,2 ve 3.vites geçişlerinde ara gaz verip ondan sonra ilerler.


En son emngny tarafından 30 Ağu 2014 16:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2014 21:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2013 14:15
Mesajlar: 60
Şehir: İSTANBUL
İsim: kubilay
Araç: colt 1.3 amt
Meslek: BİLİŞİM
Yaş: 38
merhaba
araç geri vitese gecmekte zorlanir
ekranda 0 isareti görürsünüz frene basip vitesi A moduna almak istediginizde hemen gecmeyebilir buda balatanin bitip aktivator un daha fazla baski yapma ihtiyac duymasina neden olur debryaj balata setini bilyasi ile birlikte aksarayda genc tokelden uygun fiyata alabilirsiniz baski balata degistikten sonra serviste getrag şanzuman icin tanitma yapiliyor 1 dk bile sörmüyor tavsiyem baski balata degisimi yaparsaniz şanzuman yağinizida degistirmeniz



Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2014 21:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2013 14:15
Mesajlar: 60
Şehir: İSTANBUL
İsim: kubilay
Araç: colt 1.3 amt
Meslek: BİLİŞİM
Yaş: 38
sachs marka alin orjinalidir kesinlikle valeo yu almayin aralarinda yuz tl fiyat farki var


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2014 23:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
teşekkürler,bende geri vitese geçme sorunu veya sıfıra düşme sorunu yok çok şükür. dolayısıyla baskı balatam sağlamdır diyebilir miyim? peki o gün yokuşta yanık kokusu gelmesinin sebebi nedir sizce?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2014 23:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2013 14:15
Mesajlar: 60
Şehir: İSTANBUL
İsim: kubilay
Araç: colt 1.3 amt
Meslek: BİLİŞİM
Yaş: 38
inanin bende bu yazdiklariniza ilaveten yukarida yazdigim olaylarda vardi ben baski balata oldugunu dusunuyorum benim km 135 000 civariydi bunlar oldugu sirada araciniz km olarak 100.000 km ustunde ise ve daha once debryaj baski
balata degismediyse



Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2014 23:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2013 14:15
Mesajlar: 60
Şehir: İSTANBUL
İsim: kubilay
Araç: colt 1.3 amt
Meslek: BİLİŞİM
Yaş: 38
sorun buradadir diye tahmin ediyorum yildizlar servis alpay usta ile gorusebilirsiniz konu hakkinda size net bir bilgi verebilir servis ve usta t


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2014 23:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2013 14:15
Mesajlar: 60
Şehir: İSTANBUL
İsim: kubilay
Araç: colt 1.3 amt
Meslek: BİLİŞİM
Yaş: 38
kusura bakmayin telefondan yaziyorum yazarken sarzim bitiyor mesajlarim eksik oldu
dedigim gibi yildizlar servisten alpay usta kesin ve net çözüm olacaktir size


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2014 13:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
yıldızlar cok uzak hocam ben anadolu yakasındayım. lakin zorda kalırsam mecbur götüreceğim.
bu arada aracım 60000 km.de. bu km.de baskı balata bitmesi normal mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2014 19:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2013 14:15
Mesajlar: 60
Şehir: İSTANBUL
İsim: kubilay
Araç: colt 1.3 amt
Meslek: BİLİŞİM
Yaş: 38
baski balata kullanima bagli olarak omrunu belirliyor ornegin yokuslarda el freni destegi olmadan kalktiginizda ve frenle gaza ayni anda bastiginizda cok daha cabuk omrunu bitiriyor diye biliyorum bunlar servisten ogrendigim bilgiler


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2014 16:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
şimdiye kadarki görüşlerinizi ilk mesaja ekledim, teşekkürler. deneyimler arttıkça eklenecektir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2014 21:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
peki anladığım kadarıyla bahsettiğiniz belirtiler benim aracımda olmadığına göre baskı balata sorunum olmadığını düşünüyorum.
peki o yanık kokusu neden gelmiştir?
araçta 5 kişi varken dik yokuşta el freniyle kalkmaya calıstıgımda kalkamadı araç ve koku yaptı. burada benim yanlış bir kullanımım mı vardır?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2014 07:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
ersinnsahin yazdı:
Muhtemelen otomatik modda denemişsindir hocam. Yaz aylarında zaman zaman koku her araçta olur. Bir de manuel modda 1.viteste kalkmayı deneyin biraz daha torklu hareketleneceğini hissedeceksin.


evet hocam A daydı araç. yokuşlarda 1 e almak lazım sanırım onu öğrenmiş oldum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2015 22:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
Tekrar selamlar arkadaşlar,
Geçen kartal sanayide İlfer otoya götürdüğümde aracı kullanırken baskı balatanın değişmesi gerektiğini söyledi usta.
Son zamanlarda özellikle ilk 3 viteste A modunda gerçekten konforsuzlaştı araç. Sizde de öyle mi bilmiyorum. Örneğin 2.viteste giderken biraz yavaşladıktan sonra tekrar gaza bastığımda bir ara gazı veriyor devir yükseliyor düşüyor ve araç ondan sonra ilerlemeye başlıyor. Başka bir colt denemediğim için normalde böyle mi bilemedim. görüşlerinizi rica ederim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2015 15:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
teşekkürler.
O halde forumda araştırmalarımdan çıkan sonuca dayanarak, Genç tokel'den sachs marka seti alıyoruz, sultanbeyli FSM otoya götürüyoruz.
Peki İlke Otomotivden TRW marka alabiliyor muyuz o nasıldır acaba?

Derken Genç tokelde ürünün olmadığını öğrendim :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2015 09:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ara 2012 09:54
Mesajlar: 176
Şehir: SAKARYA
İsim: KAAN
Araç: CZ3
Meslek: SMMM
Kan grubu: A Rh
Yaş: 29
blackcurse yazdı:
teşekkürler.
O halde forumda araştırmalarımdan çıkan sonuca dayanarak, Genç tokel'den sachs marka seti alıyoruz, sultanbeyli FSM otoya götürüyoruz.
Peki İlke Otomotivden TRW marka alabiliyor muyuz o nasıldır acaba?

Derken Genç tokelde ürünün olmadığını öğrendim :(


Sahibinden de dolaşırken bunu favorilerime ekledim ileride lazım olur diye, ilan tarihi yeni.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-mitsubishi-colt-1.3-1.5-04-07-debriyaj-baski-balata-sachs-203833581/detay/

_________________
Başkalarının ne düşündüğü önemli değil çünkü her halükarda yine aynısını düşünecekler.

Bazen diyorum ki; ''ne olacak söyle gitsin''
Sonra diyorum; ''Söyleyince ne olacak, sus bitsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2015 18:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 21:31
Mesajlar: 271
Şehir: İstanbul
İsim: Emin
Araç: 2005 COLT 1.3 AMT Instyle
Meslek: Mühendis
Yaş: 29
sachs marka baskı balatanın tam ürün kodunu bilen var mı arkadaşlar?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2015 15:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 May 2012 09:45
Mesajlar: 366
İsim: ömer
Araç: 2006 1.3 Invite AMT
Meslek: öğretmen
Yaş: 29
Aracın zor gittiğini hissediyorum. Gaz pedalı neredeyse sona kadar basıyorum normalde 160a falan gelmesi lazım 110-120 zor geliyor. Baskı balata yolcu mu dersiniz ? Araç 140 bin km de.

_________________
Mitsubishi COLT 2006 1.3 AMT
___________________________________________________________________________________


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2015 16:21 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
Emin Bey,

Baskı balata mevzunun devamındaki tecrübenizi merakla bekliyoruz.

Bir diğer başlıkta ben aşağıdaki gibi sormuştum;

Lycos yazdı:
Arkadaşlar merhaba,
Aracımı alalı henüz birkaç hafta oldu fakat rahatsız olduğum bir kaç durum var, Yardımlarınızı rica ediyorum.

Öncelikle aracım 2006 1,3 İnvite Amt. 49,500 KM'de henüz. Km orjinal. Benzinli

1) Yolda yavaşlamam gerektiğinde (mesela tümsek) yavaşladıktan sonra tekrar gaza bastığımda araç gazı almasına rağmen 1 sn geç hareket ediyor.Baskı balatada bir problem mi var? Bir diğer başlıkta aynı durum belirtildiğinde Amt şanzumanın özelliğinden olduğuda yazılmış, yarım debriyaj mevzuundan. ( viewtopic.php?f=25&t=9701 )
Bu bir sorun mu, değil mi ?

2) Aracım arada sırada ''0'' hata kodu veriyor ama 2. deneyişimde sıkıntı olmadan vites geçiyor. Aracı 20 defa geri vitese taktıysam bunlardan sadece 5'inde de şanzımandan hafif bir ses duymuşumdur.


Sevgili Moderatörüm Vedat Bey'de aşağıdaki gibi cevap vermişti :)

_opeth yazdı:
1. vites değişim zamanına denk geliyordur normal
2. Akü kontrolü ve yazılım güncellemesi yapılması gerekebilir
3. en önde bi kapak vardır uyarılar yazan ordan açmak lazım. motor sıcakken bakmayın
4. çok elzem değil bakımla baktırılabilir. belki sadece gerginliğini ayarlamak gerekir


Fakat şimdi bu başlığı okuyunca ve kararlaştırılan maddeleri görünce aynı korkuyu tekrar yaşadım.
Beylikdüzü'nde oturduğum için güzel bir japon ustası da yok burada. Mecbur Askale'ye göstereceğim herhalde


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Haz 2015 09:28 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
Bizim aragaz vermelerimiz arttı.

Vites artarken hiçbir problemimiz yok, fakat vites düştükten sonra gaza dokunduğumuz anda 2000 deviri gördükten sonra vitese geçip ilerlemeye başlıyoruz.

Aracı yeni aldığım içinde biraz pimpiriklendim açıkçası. Bugün video çekebilirsem buraya yükleyeceğim. Birde o zaman yorumlarınızı alırım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Haz 2015 09:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 May 2012 09:45
Mesajlar: 366
İsim: ömer
Araç: 2006 1.3 Invite AMT
Meslek: öğretmen
Yaş: 29
Alıntı:
Vites artarken hiçbir problemimiz yok, fakat vites düştükten sonra gaza dokunduğumuz anda 2000 deviri gördükten sonra vitese geçip ilerlemeye başlıyoruz.


Aynısı bende de mevcut.

_________________
Mitsubishi COLT 2006 1.3 AMT
___________________________________________________________________________________


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye