Zaman: 09 Ara 2025 08:19

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2014 21:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2014 10:39
Mesajlar: 20
Şehir: İstanbul / Üsküdar
İsim: Soner
Araç: Colt Amt 2012
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 25
Arkadaşlar geçtiğimiz mayıs ayında 2012 model 1.3 elegance amt colt aldım şansıma araç 27000 kmde ve kazasız boyasız değişensiz ve servis bakımlıydı kısacası orijinaldi. Ama kısa süre sonra marş süresi uzamaya başladı ve bazen ikinci seferde alıyordu ( bu arada lpg yok araçta ) sonra ustalar bujiydi servisti oydu buydu derken servisi aradım ulugölü ustaya tüm olanları anlattım oda sorun akü de büyük ihtimal dedi 42 amper küçük akü çabuk biter dedi ve bende 42 yerine 60 amper mutlu akü taktırdım inanırmısınız marş ve ilk çalışma sesi bile değişti resmen canlandı araba. Bu arada 60 amper servis tarafından onaylandı. Takan ustada bu daha iyi olur demişti zaten. Birde bunun dışında a modunda ışıklarda dururken falan yavaşlama esnasında kaputun altından takır tukur sesler geliyodu ve sabah ilk çalıştırıp hareket edince ikinci vitese atınca silkeleme yapıyordu garantisi devam ediyor diye ataşehir ulugöle götürdüm ustada test etti ve çok şükür garantisini bitmeden aktivatör değiştirildi normalde nerdeyse 2000 tlyi buluyormuş bilginize garantisi devam eden ve bu sorunu yaşayan arkadaşlara duyurulur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2014 22:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
sıkıntının çözülmüş olması güzel ama sizin bakmanız gereken şey akünün sürekli kullanımda kaç amper olduğu değil marş esnasında kaç amper verdiğidir. Motor çalıştıktan sonra taşımanız gereken işe yaramaz br yüktür sadece.

CA (cranking amps-marş esnasında verilen akım) ve CCA (cold cranking amps-soğuk havalarda marş esnasında verilen akım) değerleridir önemli olan ve sizin aracınızı olması gerektiği gibi çalıştıran.

https://www.dropbox.com/s/0znz4ev4iuo30 ... 3.jpg?dl=0

koyduğum fotoğraf 2012 colt'un orj. aküsünün fotoğrafıdır (kendi aracım).Orada görülen 61Ah akünün sürekli sağladığı akım -ki motor çalışırken elektriği alternatör üretir amcak motor kapalıyken radyo vs. kullanırsanız bu değer işinize yarar-, 540A ise bahsettiğim CA değeridir.Yani marş sırasında marş motorunun çektiği saçma miktardaki akımdır. Her aküde ayrı ayrı CCA ve CA yazmaz genelde sadece CA değeri yazılır.Fiyatları farklı iki aynı amper akü arasındaki fiyat farkının sebebi de budur.

forumda böyle ufak bir bilgi bulunsun ve tekrar akü alacak olursanız aklınızda olsun diye yazdım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2014 10:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2014 10:39
Mesajlar: 20
Şehir: İstanbul / Üsküdar
İsim: Soner
Araç: Colt Amt 2012
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 25
cagkn yazdı:
sıkıntının çözülmüş olması güzel ama sizin bakmanız gereken şey akünün sürekli kullanımda kaç amper olduğu değil marş esnasında kaç amper verdiğidir. Motor çalıştıktan sonra taşımanız gereken işe yaramaz br yüktür sadece.

CA (cranking amps-marş esnasında verilen akım) ve CCA (cold cranking amps-soğuk havalarda marş esnasında verilen akım) değerleridir önemli olan ve sizin aracınızı olması gerektiği gibi çalıştıran.

https://www.dropbox.com/s/0znz4ev4iuo30 ... 3.jpg?dl=0

koyduğum fotoğraf 2012 colt'un orj. aküsünün fotoğrafıdır (kendi aracım).Orada görülen 61Ah akünün sürekli sağladığı akım -ki motor çalışırken elektriği alternatör üretir amcak motor kapalıyken radyo vs. kullanırsanız bu değer işinize yarar-, 540A ise bahsettiğim CA değeridir.Yani marş sırasında marş motorunun çektiği saçma miktardaki akımdır. Her aküde ayrı ayrı CCA ve CA yazmaz genelde sadece CA değeri yazılır.Fiyatları farklı iki aynı amper akü arasındaki fiyat farkının sebebi de budur.

forumda böyle ufak bir bilgi bulunsun ve tekrar akü alacak olursanız aklınızda olsun diye yazdım :)


Çağkan bey öncelikle ilginiz için teşekkürler bu benim ilk aracım olduğu için baya bi acemiliğime geldi üzerindeki aküyü bende orijinal biliyordum ama 42 amperdi artık zamanla öğrenicez birşeyleri :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye