Zaman: 28 Mar 2024 20:16

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: invecs 2 şanzıman hakkında
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2015 12:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2013 19:40
Mesajlar: 15
İsim: barış
Araç: Mitsubishi spacestar
Meslek: memur
Yaş: 33
merhaba arkadaşlar,

2004 space star kullanıcısıyım. arabamın şanzımanı 4 ileri fakat 8 ileri gibi geliyor bana, yani buçuklu atıyor.

örnek 1-1.5-2-2.5-3-3.5-4-4.5

manuel kullanımda

-1.vitesin buçuğu ani hızlanmalarda hissediliyor. yanlız vitesler şöyle devam ediyor. 1-1.5-2.5-3.5 hıza göre 4 veya 4.5 oluyor.

otomatik kullanımda

-sakin giderken 1.5 ve 2.5 kullanılmıyor 3.5 nadiren yokuşlarda zorlarsan yokuşa ve gaz pedalına bağlı olarak 4 ten düşünce 3.5 sonra 3 oluyor 2.5 -2 diye gidiyor.

bu vites geçişini benden başka fark eden var mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2015 19:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Kas 2013 14:16
Mesajlar: 51
İsim: haluk
Araç: Mitsubishi Lancer Sport Sedan 2013
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Ben de buna dediklerinize benzer olayı 2013 lancer de hissettim. Mesela yokuş çıkarken hızınız çok düştü diyelim. Her zaman bir alt vitese geçmiyor. Deviri biraz daha yukseltiyor ama vites değiştirmiyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Oca 2015 00:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2014 11:42
Mesajlar: 118
Şehir: Konya/Ankara
İsim: yasin
Araç: colt amt
Meslek: Kamu-Bilgi sist. ve haberleşme
Kan grubu: arh-
Yaş: 29
hlkatk yazdı:
Ben de buna dediklerinize benzer olayı 2013 lancer de hissettim. Mesela yokuş çıkarken hızınız çok düştü diyelim. Her zaman bir alt vitese geçmiyor. Deviri biraz daha yukseltiyor ama vites değiştirmiyor.



Bunu yokuşlarda çok hissettim ben... özellikle 3000-4000 arası çok belli ediyor 3200 devirde çoook az gaz verince biran 3600 yapıyor ama geçiş hissi felan olmuyor.Ben onu MİVEC sistemin değişken subap teknolojisi le alakalı diye sanıyordum.Bi nevi mini turbo desteği gibi veya japoncası hatta hondacası :) VİTEC gibi anlık devir zıplaması


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2015 10:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Rolanti de klima açınca anlık 100 devir civarı artış olması gibi bir durum söz konusu sanırım; vites değişmeden devir değişiyor artıyor

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Kas 2018 10:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
hlkatk yazdı:
Ben de buna dediklerinize benzer olayı 2013 lancer de hissettim. Mesela yokuş çıkarken hızınız çok düştü diyelim. Her zaman bir alt vitese geçmiyor. Deviri biraz daha yukseltiyor ama vites değiştirmiyor.

Bu durumu bende yıllar sonra şimdiki aracımda (2.4 outlander invecs II şanzıman) aynen tespit ettim.
Bu arada Klima açma örneğini güzel yapmışım :D
şunu da kılavuzdan ekleyelim;
"Rodaj döneminde veya akü kablosunun tekrar
bağlanmasının hemen ardından vites değişikliğinin
düzgün yapılmadığı bir durum olabilir. Bu,
şanzımanda arıza olduğunu göstermez.

Vitesler elektronik kumanda sistemi tarafından birkaç
defa değiştirildikten sonra vites değişiklikleri düzgün
hale gelecektir."
aracı tamir için servise 2 haftalığına bırakınca sabah soğukta 2-3 gün D moduna alırken hafif vuruntu hissetmiştim ve sonra kayboldu. aradığım ustaların bazıları filtre/yağ değişimi gerek falan demişlerdi. (yağ değişimini 20 bin km. önce yapmıştım ama filtre değişmemişti.
Sonuç: akü durumu otomatik şanzımanda çok önemlidir. (bazı araçlar akü zayıflamışsa hiç çalışmıyor) . şanzıman sıkıntısı hissederseniz önce akü durumu sonra yağ/filtre değişimini akla getirmek daha pratik olacaktır.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye