Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

KYB Amortisör nasıldır ?
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=26&t=12615
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  tilki [ 18 Eyl 2017 16:45 ]
Mesaj Başlığı:  KYB Amortisör nasıldır ?

Değerli dostlar bugün benim arabanın alt takımını incelettim, el yordamıyla baktıklarında amortisörlerin hiç esnemediğini kilitlenmiş olabileceğini belirttiler. Bende zaten amortisörlerin sert ve gürültülü olduğunu dile getirdim onlarda 4 amortisörü değiştirelim dediler.


KYB set için 990 TL fiyat verdiler....
KYB amortisör nasıldır ? Fiyatına takılmadım ama sert midir ? Konforu iyimidir ? Teşekkürler....

Yazar:  av.ilhami [ 18 Eyl 2017 17:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

Monreo ya göre daha yumuşak ve daha iyidir: yağlı sistem. Monreo gazlı sistem. biraz daha sert. Ancaaaakkk....
Mitsubishi ve diğer japon grup fabrikasyon KYB kullanır genelde. Yani senin araç üzerindekiler de KYB muhtemelen. ilk yazmaya başladığından beri sen Amortisör sert dedikce ben de sana "arıza yoksa değiştirme" demeye devam diyeceğim :D

Yazar:  tilki [ 18 Eyl 2017 19:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

av.ilhami yazdı:
Monreo ya göre daha yumuşak ve daha iyidir: yağlı sistem. Monreo gazlı sistem. biraz daha sert. Ancaaaakkk....
Mitsubishi ve diğer japon grup fabrikasyon KYB kullanır genelde. Yani senin araç üzerindekiler de KYB muhtemelen. ilk yazmaya başladığından beri sen Amortisör sert dedikce ben de sana "arıza yoksa değiştirme" demeye devam diyeceğim :D


peki, üstad benim amortisör orjinalleri duruyor baktılar, bende işte belki zamanla deformasyon olmuştur, yenilenince orjinal ilk haline dönermi diye düşündüm. ( orjinal halinin konforlu olduğu hayaliyle ) :)

Yazar:  av.ilhami [ 19 Eyl 2017 10:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

illaki eski amortisör ile yeni amortisör arasında fark vardır ama bu Bin TL. değildir :). Bir de senin konfor tutkunu amortisör değişikliği sağlayacak mı yoksa amortisör yaylarına mı el atman lazım. daha sert yada kısa yani spor yaylar bulunur ama orjinalden daha yumuşak konforlu yay üretimi var mı bilmiyorum. olsa bile sizin araç ağır. Denge problemi olur. virajlarda savurma vs.
sonuç: diğer yapılacakları (ses yalıtım vs.) yapın en son yumuşak süspansiyon işine el atın. şimdilik yumuşak ve kalın lastikle idare edin derim.

Yazar:  tilki [ 19 Eyl 2017 11:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

av.ilhami yazdı:
illaki eski amortisör ile yeni amortisör arasında fark vardır ama bu Bin TL. değildir :). Bir de senin konfor tutkunu amortisör değişikliği sağlayacak mı yoksa amortisör yaylarına mı el atman lazım. daha sert yada kısa yani spor yaylar bulunur ama orjinalden daha yumuşak konforlu yay üretimi var mı bilmiyorum. olsa bile sizin araç ağır. Denge problemi olur. virajlarda savurma vs.
sonuç: diğer yapılacakları (ses yalıtım vs.) yapın en son yumuşak süspansiyon işine el atın. şimdilik yumuşak ve kalın lastikle idare edin derim.


Aslında haklısınız, şimdilik bu kışı bir atlatıyım. Yaza bakalım alt takım eksiklerini gideririm, takozlar, burç kafaları felan değişcek... O zaman iyi bir yay/amortisör uygulama merkezine danışırım. Dediğiniz gibi belkide amortisör ile alakası yok. Teşekkürler cevaplar için.

Yazar:  Alparslan_iba [ 19 Eyl 2017 12:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

KaYaBa = KYB Mitsubishi'nin Japonya'da üretilen araçlarının orijinal ekipmanıdır

Yazar:  eyups20 [ 20 Eyl 2017 09:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

geçen hafta ilçede yaşayan arkadaşımın 2001 corollasına alıp göndermiştim.arka amortisör çifti kyb 320 tl ye.gayet memnun olduğunu aracın yumuşadığını söyledi.

Yazar:  tilki [ 20 Eyl 2017 10:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

Valla bu maortisör işini çözemedim, Forum sitelerinde kullanıcı ve parçacılar bile konfor için monreo sert ve sportif sürüş için KYB derken bir başka kullanıcı ben taktım monreo sertleşti demiş... Eyyüp beyin arkadaşı ise yumuşadı demiş... hakkımızda hayırlısı :)

Yazar:  av.ilhami [ 20 Eyl 2017 11:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

burada eski yeni arasındaki farkdan kaynaklanıyor sanırım: eski yıpranmış/patlaktan sonra yeni sağlam takınca bir fark olur. bu yüzden marka farklılığından ziyade eski-yeni farklılığından kaynaklanan "hissetme" olabilir. yağlı amortisör ile gazlı amortisör arasındaki farkları incelemek lazım.
https://forum.donanimhaber.com/yagli-ve ... --21064267
http://www.techturkey.com/forum/genel-t ... -fark.html
http://www.opelim.net/forums/opel-sohbe ... -fark.html

KYB güzel bir ürün çeşitliliği sağlamış: gazlı, yağlı, sertliği ayarlanabilir.
http://kyb-europe.com/turkiye/urunler/amortisorler/

Yazar:  av.ilhami [ 20 Eyl 2017 12:03 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

Adem usta şöyle bişi yazmış:
Yağlı amortisörler, gazlı olanlara göre biraz daha yumuşak olur ama yol tutuş bu yumuşaklıktan negatif olarak etkilenir. Tabi burda lastik sertleşmesi de konfora yansımaktadır lastikte sertleşme var ise buda en ufak çukur amartisöre yansıtıp konforu biraz da azaltıcak daha sert bir sürüş ve ani fren de aracın kaymasına sebep olacaktır.
http://www.mazdagaraj.com/konular/adem- ... leri.4772/
ne kadar doğru olur bilmiyorum ama yazdıklarının doğru olduğunu varsayarak benim çıkardığım sonuç: araç ağır ise yumuşak amortisör sürekli ağırlık nedeniyle aşırı baskı altında kalacak yani içerdeki yağ baskılı vaziyette kalacak ve aşağı yukarı hareket alanı (yaylanma) azalacak. Bu da konfordan ödün verecek: sert amortisör gibi (az yaylanma) tepki verecek.
sana tavsiyem KYB klasik seri yada ayarlanabilir tip alman. Ancak "ayarlanabilir" ifadesi kulağa hoş ama pahalı geliyor :)

Yazar:  av.ilhami [ 20 Eyl 2017 12:18 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

şimdi kendi yedekparçacımı aradım. hatta onunla da ilk alışverişim KYB olduğundan telefonumda KYB bülent diye kayıtlıdır :) yukarıda yazdığıma benzer şeyler söyledi: yumuşak olsa da ağırlık nedeniyle yaylanma sert olabilir vs. eskiler yağlı yeniler gazlı ağırlıkta üretiliyormuş. tüm markalarda durum buymuş. yağlı yada gazlı yumuşaktır deyip sonra mahcup olmayalım dedi.fiyat istemem üzerine özelden şasi no gönderirsen fiyat söyleyecek. sana söylenen fiyatı da belirttim.
Değiştirmeni hala istemiyorum ama en azından ilerisi için aklında alternatif olsun.

Yazar:  tilki [ 20 Eyl 2017 12:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

av.ilhami yazdı:
şimdi kendi yedekparçacımı aradım. hatta onunla da ilk alışverişim KYB olduğundan telefonumda KYB bülent diye kayıtlıdır :) yukarıda yazdığıma benzer şeyler söyledi: yumuşak olsa da ağırlık nedeniyle yaylanma sert olabilir vs. eskiler yağlı yeniler gazlı ağırlıkta üretiliyormuş. tüm markalarda durum buymuş. yağlı yada gazlı yumuşaktır deyip sonra mahcup olmayalım dedi.fiyat istemem üzerine özelden şasi no gönderirsen fiyat söyleyecek. sana söylenen fiyatı da belirttim.
Değiştirmeni hala istemiyorum ama en azından ilerisi için aklında alternatif olsun.


Abi ilgin için çok teşekkür ederim. Mazdacı Adem abinin dediği gibi Monreo'yuda ben alternatiflerimin içine aldım. Birde Amortisör ve yay işi yapan birisini yada suv/jip bakımları yapan birini bulup görüşcem. Belkide amortisörüm sağlam yayım sıkıntılı. O yüzden sizinde dediğiniz gibi şimdilik sadece araştırıp seçenekleri not alıp büyük ihtimal seneye atacağım bu işi...

Yazar:  av.ilhami [ 20 Eyl 2017 13:37 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

kafanı iyice karıştırıp vazgeçirtebildim sonunda :D

Yazar:  tilki [ 20 Eyl 2017 13:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

av.ilhami yazdı:
kafanı iyice karıştırıp vazgeçirtebildim sonunda :D


Valla deliyimdir, bir an "bugün aracınıza ne yaptınız" konusuna 4 amartisör taktırdım diye yazabilirim her an :D

Yazar:  av.ilhami [ 20 Eyl 2017 14:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
kafanı iyice karıştırıp vazgeçirtebildim sonunda :D


Valla deliyimdir, bir an "bugün aracınıza ne yaptınız" konusuna 4 amartisör taktırdım diye yazabilirim her an :D

bu tavrın bana hiç yabancı gelmedi :D

Yazar:  ahmedensar [ 20 Eyl 2017 18:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

Amortisör de yağlı ve gazlı diye bir ayrım yoktur. Bütün şasi amortisör kerime yağ olmak zorundadır. Bazılarında gaz da vardır. Azot gazı 3_5 bar kadar. Aracınız nedir bilmiyorum ama bende Colt var. Orijinal amortisör leri sachs. Diğerleri afiyet market diye geçer. Afiyet market amortisör lerini üreticiler şu şekilde yapar. Piyasadan bir iki adet orijinal amortisör alınır. Test makinelerinden kuvvet değerleri ölçülür. Sonra piyasaya mal verecek firma Kendi parçalarıyla orijinal amortisöre en yakın degerlerde piyasa amortisör ünü yapar. Amortisör hidrolik olduğu için her ürünün birbirinin aynısı olması beklenemez. Çok da mümkün değildir. Kısaca Kayaba japon malı İspanya üretimi, Monroe ABD malı sanırım Belçika'da üretilir,sachs Alman malı onun nerede üretildiğini bilmiyorum. Almanya dir herhalde. Ama sert iyidir.yol tutuşun artar. Belki hayatın boyunca bir kere yol tutuşuna ihtiyacın olur. O da seni hayatta tutar. Kazasız sürüşler dilerim.

MI 4LTE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  mustafamits [ 20 Eyl 2017 21:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

bizler japoncuyuz araçlarımız japon. yedek parçada da orj. japonları tercih edelim. made in japon araçlarının orjinal amortisörü ya kyb dir yada tokico dur.

Yazar:  av.ilhami [ 20 Eyl 2017 23:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

ahmedensar yazdı:
Amortisör de yağlı ve gazlı diye bir ayrım yoktur. Bütün şasi amortisör kerime yağ olmak zorundadır. Bazılarında gaz da vardır. Azot gazı 3_5 bar kadar.

MI 4LTE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Galatı meşhur, Lügati fasihden evladır: Yani halk arasında kullanılan yaygın bir tabir yanlış bile olsa sözlükteki doğru kelimeyi kullanmaktan daha iyidir. yağlı amortisörde de gazlı amortisörde de yağ var ancak burada anlatılmak istenen biri ful yağlı diğeri de yağlı+gazlı demek. herkesin dilinde gazlı ve yağlı tabiri kullandığına göre(lügatı fasih: yanlış kelime) bunu kullanmak gerek (evladır).
benzer teknik kavram kargaşası "Turbonun devreye girmesi" tabirinde de vardır: aslında Turbo belli bir devirde "devreye girmez" aslında sürekli devrededir, yani aktiftir ancak tam gücünü gösterdiği devir (genelde 1750 civarı olup Turbonun hacmine göre vs. değişir) "Turbonun devreye girdiği devir" tabiri kullanılır. bilindiği üzere Turbolu araçlar alt devirde max torka ulaşır. Bu max torkun ulaştığı devir Turbonun devreye girdiği devirdir yani tam dolup gücünü max gösterdiği devirdir.

aynı şekilde evla (makbul olan) lügati fasih, magnezyum subap tabiri için de geçerlidir: magnezyum subap gerçekten magnezyumdan yapılma subap mıdır?
http://www.mazdagaraj.com/konular/magne ... slar.1891/
Sonuç: kelimelerden ziyade anlatılmak istenen şeyi anlamak lazım.Hukukta biz buna "İrade prensibi" diyoruz.
Konu neydi :D

Yazar:  av.ilhami [ 21 Eyl 2017 00:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

Monroe dediğiniz gibi Amerikanmış:
https://www.otomobil.com.tr/monroe-100-yasinda/

Yazar:  tilki [ 21 Eyl 2017 08:10 ]
Mesaj Başlığı:  Re: KYB Amortisör nasıldır ?

ahmedensar yazdı:
Amortisör de yağlı ve gazlı diye bir ayrım yoktur. Bütün şasi amortisör kerime yağ olmak zorundadır. Bazılarında gaz da vardır. Azot gazı 3_5 bar kadar. Aracınız nedir bilmiyorum ama bende Colt var. Orijinal amortisör leri sachs. Diğerleri afiyet market diye geçer. Afiyet market amortisör lerini üreticiler şu şekilde yapar. Piyasadan bir iki adet orijinal amortisör alınır. Test makinelerinden kuvvet değerleri ölçülür. Sonra piyasaya mal verecek firma Kendi parçalarıyla orijinal amortisöre en yakın degerlerde piyasa amortisör ünü yapar. Amortisör hidrolik olduğu için her ürünün birbirinin aynısı olması beklenemez. Çok da mümkün değildir. Kısaca Kayaba japon malı İspanya üretimi, Monroe ABD malı sanırım Belçika'da üretilir,sachs Alman malı onun nerede üretildiğini bilmiyorum. Almanya dir herhalde. Ama sert iyidir.yol tutuşun artar. Belki hayatın boyunca bir kere yol tutuşuna ihtiyacın olur. O da seni hayatta tutar. Kazasız sürüşler dilerim.

MI 4LTE cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Amortisör ayrımları yada teknik detayları ile ilgili sorunum yok. Sanayide ustaya; "ustam yağlı ve gazlı diye bir ayrım yok ama azot gazı bilmem kaç bar..." dedimmiydi , tip tip bakar suratına "bu adam ne zırvalıyor " diye.

Birşey bildiğinizi varsayarak; sizin yazdıklarınızdan tek bir metini bile sorunuma deva olarak göremedim kusura bakmayınız. Yazdıklarınız hacı google de de var.

1. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/