Kayıt: 14 May 2012 23:35 Mesajlar: 319 Şehir: İstanbul
İsim: E.Serkan
Araç: Colt 1.3 Invite 2010
Meslek: Pazarlama
Kan grubu: BRh+
Yaş: 28
|
Selamun Aleyküm. Dün konuyu açamadım kusura bakmayın. Hoş bugün de başka bir dert beni buldu, ttnet sağolsun sabit ücretli limitsiz internet paketime 287,50 TL fatura kesmeyi başarmış, nasıl becermişse. Neyse..
8 Nisan akşamı saat 23 sularında ehliyetsiz bir sürücünün kullandığı motorsiklet sol ön taraftan aracımın altına girdi. Motorlu çocuk her ne kadar aramızda halledelim dediyse de, kendi tutacağım tutanağa imza atmasını istediğimde geri çekildi, trafiği çağırdım geldi. Olayı anlattım, "memur bey bu arkadaşın bu saatte ön farı yanmıyor, görülmesi imkansız gölge gibi gidiyor. + ara cadde olmasına rağmen aşırı süratli (50km+) ve en önemlisi de ehliyetsiz bir sürücü. Tamam dedi. Benim yanımdaki gerizekalı arkadaşım boş boğazlık ederek "serkan sıkma canını en kötüsü olsa ne olur, kasko ödeyecek" dedikten sonra tüm herşey oluşmmaya başladı. Polisin tavrı birden değişti, işe motorlu çocuğun birahaneden fırlayan babası ve amcası da girdi, tabi haliyle sinirler biraz gerildi. Sözüm meclisten dışarı, ki sülalemin yarısı polis; o trafik polisi olacak 2 ....... herif ne zaman ki ekip arabasına binip elemanın babasıyla konuştular, o dakikadan sonra, direksiyona ehliyetli birini geçirmeyi teklif edecek kadar yüzsüzce davrandılar. Haliyle sinirlendim trafik polisleriyle önce laf dalaşlıyla sonra fiziksel olarak kavga ettim. Polis imdat çağırdım ve tekrar trafiği arayarak "işini adam gibi yapacak trafik polisi memuru" istediğimi belirttim, geldiler de(gelenler de diğer 2 si gibi çorbacı çıktı). Kavga gürültü sonunda çocuğu da, babasıyla amcasını da trafiğin arabasına alıp karakola götürdüler. Bana da bin arabana git, yarın kaymakamlıktan tutanağını alırsın dediler.
Tutanağı aldığım zamanki manzara bırakın şaşırtmayı, beni şok etti. Aracım ters yönde çizilmiş, sol taraftan vuruk olmasına rağmen aracın sağı vuruk olarak gösterilmiş ve 2bin liralık hasar gözle 450tl olarak tespit edilmiş. Ayrıca karşımdaki kişinin ismi cismi herşeyi doğru olmasına rağmen ehliyet sınıfı boş bırakılmış ve tutanakta ehliyetsiz olduğuna dair hiçbir ibarenin bulunmamasıyla birlikte, benim verdiğim ifadeden 1 cümle dahi yok. Sonuca bakın; 8/8 kusurluyum! Bu tutanağa, dosyamla ilgilenen sigorta eksperi, kasko satın aldığım bürodaki çalışanlar ve hatta tutanağı bana teslim eden başka bir trafik polisi bile inanamadı. Neyse talihsizlikler zinciri bununla başladı. Gelelim servise.
Ertesi gün olan 9 Nisan sabahında aracımı Avcılar ASKALE ye getirdim. Girişte, karşılama güzel Allah var, ilgi de o derece güzel. Ama gelin görün ki aracı hasar tespit danışmanı olan bayanın bana bulunduğu ilk teklif, sonunda gerçekleşti. Anlatayım; aracımı Ankara'dan ikinci el olarak aldım. 2009 yılında maddi hasarlı dolu yağışından nasibini almış bizimki de.. Ön kaputta ve tavanda ufak ufak birkaç tane dolu izi (hafif çökündü) vardı. Bayan "bunları da kazadan gösterip, eksperimize rapor tutturabiliriz. Böylece ücretsiz olarak kaputunuzu da boyayıp düzeltebiliriz" dedi. Ben bunu kesinlikle kabul etmediğimi, 3-4 tane ufak çöküntü için koskoca kaputu işlemden geçirilmesinin mantıksız olduğunu belirttim, hatta sonrasında yazışmalarım da var paylaşabilirim. Neyse ilk gün aracımın sağdan, soldan ve karşıdan çekilmiş, net fotoğraflarını istedim. "Sözde eksperin çektiği" 3 adet fotoğraf geldi ve sadece hasarlı olan kısımla, ön taraf çekilmiş. Tamamen hasarsız olan sağ taraf bulanık, uzaktan, belirsiz bir şekilde çekilmiş. Ben de bunu tekrar istedim ve bir şekilde unutturulup gönderilmedi. (Tekrar söylüyorum bu isteklerim, gelen cevaplar vs, burada ne anlattıysam hepsinin mail dökümleri mevcut). Toplamda 2 gün sonunda bana ekspertiz raporu mail olarak gönderildi ve telefonla da incelemem gerektiği istenildi. Baktığımda ön kapunun, sağ çamurluğun, hatta sol çamurluğun bile raporda yer aldığını gördüm. Hemen telefona sarıldım, "kaput ve sağ çamurluk ne alaka?" dedim direkt hiç dolandırmadan. "Kaputu kesinlikle istemiyorum ... hanım bakın bunu 3 kere söyledim. Sağ çamurluğun da hiçbir hasarı yok, ben baktım inceledim. Şunu da unutmayın, eğer sağ çamuurluk ve tampon harici bir işlem yapılacaksa bunu önce gelip ben göreceğim, eğer onaylarsam uygulayacaksınız. Aksi taktirde hiçbir işlem yapılmasını istemiyorum. Bunu size yazılı olarak da yazacağım" dedim. Tabii ki Serkan Bey, böyle birşey söz konusu bile olamaz, bakın şimdiye kadar herşeyden haberdar oldunuz gibi bir cevap aldım. Toplam 3. gün sonunda öğleden sonra yine hasar danışmanıyla aracımın durumunu öğrenip telefonu kapattıktan 5-6 saat sonra (kendi mesai saatleri dışında), "maalesef sağ çamurluğunuz pot yaptığından dolayı işlem gördü ve boyandı, sol çamurluğunuz da yenisiyle değiştirildi" diye bir mail gelmiş. Direkt telefona yapıştım, tabi cevap alabilir miyim.. Sabah o sinirle aradım. "Siz ne yapmaya çalışıyorsunuz ben sizinle ne konuştum, sağ çamurluğun bu kazayla ne alakası var, ben size bana sormadan, benden onay almadan sol çamurluk ve tampon hariç hiçbir işlem yapayacaksınız demedim mi? bunu yazılı olarak da belirtmedim mi?" Özürler... şunlar bunlar.. Oldu artık, hiçbir şey yokken sağ çamurluk da değişti. Gel bir de bunu kabullen. Sol tarafından motorsiklet çarpıyor, 2 çamurluğun haybeye işlem görüyor var mı böyle bir saçmalık.. Toplam 4. ya da 5. gün sonunda sabah 7-9 arası (tam hatırlamıyorum) ön kaputun işlem gördüğüne dair bir mail gelmiş. Yataktan nasıl fırladım bir ben bilirim bir Allah. Günlerdir nelerin savaşını veriyorum, nelerin kavgasını ediyorum ve yapılana bakın ? Ön kaputumu komple boyamışlar ve çökükleri gidermişler. Artık bu saatten sonra arayıp ağzıma geleni bağıra çağıra söylemek haktır, hakkını da verdim. Kendinizi benim yerime bir koyun. Aracınıza ehliyeti olmayan, farı yanmayan, amip gibi etrafta gezmeye çıkmış zibidinin biri çarpıyor, 8/8 kusuru yapıştırıyorlar ve aracınızın sol çamurluğu komple değişiyor, sağ çamurluğu boyanıyor ve koskoca kaput da üstüne boyanıyor. Bana telefonda verilen cevaba bakın. "Haklısınız.. ama ustalarımız aracı size yetiştirmek için gece mesai yaptılar ve kaputunuza işlem yapmak zorunda kalmışlar, bana da ulaşamadıkları için işlemi yapmışlar. E işlem gören parça da boyanır biliyorsunuz.." Yahu arkadaş, gece mesai yap, kafana göre aracı boya diyen oldu mu sana? ki 50 kere uyarmama rağmen nasıl bunu yaparsınız.. Herşey oldu bitti, ben bunları Temsa Global'e şikayet ettim. Oradan da 30gün sonra anca geri döndüler ve sizin için ne yapabiliriz dediler, bunun cevabını sizin vermeniz lazım, benim için ne yapabilirsiniz? dedim. İşte kaputunuzun işleminin sadece dolu çukurlukları olduğunu yazarsak en azından kaybettiği değeri biraz olsun karşılar gibisinden birşeyler söylendi, zararın neresinden dönsem kardır diyerek kabul ettim. O gün bugündür (Mayıs'ın başından bu yana) ne temsa dan bir geri dönüş oldu ne de askale den.
Gelelim yakın zamana. Bu gerizekalıların kaputa yaptıkları boya yapıldıktan 2 ay sonra 3-4cm büyüklüğünde çatladı. Bildiğiniz güneşten kavrulur çatlar, macunu kalkar ya, o misal.. Bu sefer katil olmamak adına, babamı servise götürmesi için ikna ettim. Babam da tabi gereken fırçayı çekmiş, bu mudur sizin ustalığınız gibilerinden. Servisten söylenen, "ya işte kabarcık olmuş şu olmuş bu olmuş, özür dileriz. Bir gün sabah getirin, akşama hazır edelim. 1 gün sürer çünkü bu metalik boya bölgesel boyayamıyoruz, komple kaput boyanacak." Hayda... Buna da öyle böyle karar verdim, neticede çatlak var ve bu olayın üstünden bir süre geçse, hem çatlak büyüyecek hem de cepten yaptırmak zorunda kalacağım. Babam yine bıraktı servise, denildiği gibi akşam geldi. Haberini telefonla aldım, ama yemin ederim ki bu gerizekalıların birşeyi beceremeyeceklerinden adım gibi eminim. Neresinde hata var diye bakıyorum resmen. Abartım yok, ön armanın sağında solunda ve üstünde kalem ucu kadar çukurluk, kaputun sol tarafında, su püskürtme zımbırtılarının altında koskocaman bir taş deliği gibi bir delik. Bu görüntüyle karşılaştıktan sonra nasıl köpürüyorum bilemezsiniz.. Aradım yine servisi, cevap alabilir miyim? tabii ki hayır, telefona bakan yok. Artık numaramı kayıt mı ettiler ne yaptılarsa. Sonraki gün sabah babamı yine servise göndermek zorunda kaldım, işlerim çok yoğun yerimden kıpırdayamıyorum. Babama ne deseler iyi? "Amcacığım biz sadece çatlak olan yeri boyadık, diğer yerlere elimizi bile sürmedik". Yahu arkadaş, daha 3gün önce aracının boyası metalik olduğu için bölgesel boya yapamıyorum, tüm parça boyanacak diyen kimdi? Diğer çukurluklardan haberleri yokmuş, muhtemelen onlar önceden de varmış.. Ben salağım ya, ellerimle parlattığım arabamdaki 3 çukur 1 deliği göremeyecem, hem de zorla boyanması sayesinde ayna gibi parlayan ön kaputta.. Bu arada 7/24 kayıt etme özelliğine sahip CAR DVR adı verilen aracın içini ve dışını gösteren trafik/güvenlik kamerasını her zamanki gibi monteleyip kayıdını açmıştım, servise de o şekilde gitti. Hatta şunu söyleyeyim, geceleri hariç aracım park halindeyken bile, vurkaçlara karşı bu cihaz açık duruyor. İşten geliyorum, yemeğimi yiyorum, hava kararıyor çıkıp kamerayı söküyorum, sabah işe giderken tekrar takıyorum. Zaten 30sn sürmüyor, kablosunu çekmediğiniz süre de kayıt ediyor. Aklıma bu kamera görüntülerine bakmak geldi. Bakalım bu parça bölgesel mi boyanmış, tamamı mı boyanmış, ya da bu kaputun başına ne gelmiş diyerek. Aracı babamın servise teslim etmesinden tutun, aracın eve geri gelişine kadar herşey kayıt edilmiş. Neresi eksik dersiniz? 2 usta aracın içine oturuyor, biri kamerayı görüyor, eliyle oynuyor, sonra görüntü yok. Görüntü geri geldiğinde ise ak yüzlü genç bir arkadaşımız araca biniyor ve aracı evimize getiriyor.
Neyse arkadaşlar, daha neler var da gerçekten şu ttnet işi de canımı çok sıkıyor, bölge telekom müdürlüğünü arayıp şikayette bulunuyorum bir yandan. Şans bu ya bendeki, herşey beni bulur
Fotoğraf yükleyecektim fakat dosyalarımın olduğu bilgisayarım yanımda değil, şartsa mümkün olunca eklerim. Her türlü yorumunuza açığım. Bundan sonra gönül rahatlığıyla aracımı bırakabileceğim bir servis arıyorum, haliyle önerilerinize de açığım. İyi forumlar..
_________________ Trafik trajik olmasın.. ► Benim 2. Oğlum : )
En son STaspinar tarafından 20 Haz 2012 23:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
|
|