Zaman: 27 Nis 2024 10:11

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: ankara colt bakım hikayesi
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2012 09:40 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
kışlık lastik mii mi yoksa bakım mı derken dün işyerinden izin aldım ve kendimi şaşmaz da buldum. yetkili servis mi özel servis mi derken eskiden tanıdığım öze servis serkan ustaya gittim. en azından nazım geçer, pazarlık yaparım, parçaları parçacıdan alırım dedim.

aklımda şanzuman yağı, fren hidroliği değişimi, motor suyu değişimi, balata değişimi vardı öncelikli olarak.

işe giriştik sabah 10buçuk gibi..

bu arada araç colt 1.5 instyle, 110bin kmde...

önce dört balata çıkarıldı.. 4 yıl oldu değiştirmeyeli ve 50 bin kmye yaklaşmıştı.. ustalar hep bakıyor ve senin balataların iyi diyordu.. evet neredeyse hiç aşınmamıştı, yine çok iyi görünüyorlardı ama diskler.. disklerin iflahını kesmiş, bayağı oymuş.. demek ki neymiş.. balatanın da yumuşağı, kalitelisi neyse onu bulup takacaksın..

neyse 4 diskin de kalınlığı yeterli olduğu için tornaya gönderdik. balataları almak için parçacıya gittim.. mitsubishi carisma orijinal balataları buldum ön arka, birebir aynı.. mtk marka mı neydi.. bu arada battı balık yan gider yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji, fren hidroliği, şanzuman yağı 75-80, antifriz de aldm. fiyatlar birazdan.

3 ay önce değiştirdiğim porya fiyatnı da sordum.. yetkli servise işçilik dahil 650 lira ödediğim skf marka arka çift poryanın tanesinin 125 lira (absli tabiki) olduğunu işçilikle 350 liraya değiştirebileceğimi öğrenince kahroldum.

diskler tornadan geldi.bayağı bir şekillenmişler, bir yakışıklı olmuşlar sormayın. balatalar takıldı. bu arada motor yağı, şanzuman yağı, fren hidroliği, motor suyu boşaltıldı. fren pompalamaktan bacağım yoruldu. işlemler tamamlandı.

neticeye gelelim:

motor yağı 4 litre 10-40 bp visco------------------ 60 tl
bosch buji 4 adet ---------------------------------50 tl
şanzuman yağı 75-80 2 litre (200 gr da ustadan) ----50 tl
hidrolik yağı 2 tane yarımlık kutu --------------------20 tl
hava filtresi , orijinal deği --------------------------15 tl
balatalar ön-arka disk iskontolu ---------------------110 tl
yağ fitresi hyundainınki sanırım--------------------- 15 tl
antifriz 3 litre --------------------------------------20 tl
4 disk torna ----------------------------------------40 tl

işçilik ----------------------------------------------120 tl

toplam net 500 tl... geçmiş olsun..

sonra 30 tlye de tor balans yaptrdım.. şoklar bitmiyor bir türlü. sol arka tekerde hafifin biraz üstü dalgalı dönme var.. arka teker balansını üzerinde yaptrınca gördük.. makinede canavar gibi dönüyor ama üstündeyken dalgalanma var.. bu ne demek.. ya daha önce yetkili servisin taktığı poryada bir bozukluk var. ya da teker taşıyıcı da eğrilik var ki bunu hiç istemiyorum.. sökme takma düzeltme 500 lirayı bulurmuş.. porya ise ücretsiz değiştirecekler.. ama akşam oldu, üşüdüm döndüm... kışlık lastik artk hayallerde kaldı..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2012 23:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Öncelikle hayırlı olsun bakım ama bazı kalemleri anlamadım.

Neden şanzıman yağı değiştirdin? Baskı bakata değişirken değişse daha iyi değil mi? Ben hep yetkiliye gidiyorum kimse şanzıman yağı demedi bana.

Fren balata ve disk için trw alsan daha iyi olmaz mıydı? Yani hidrolik ve motor suyu değişmek yerine daha iyi olurdu sanki.. trw fiyatlarını bu yıl paylasmistim.

110bin km için v kayışı değişme vaktidir. Daha önce değişti mi? Serviste 15tl bişi. . Fren hidroligi de 25tl mi öyle bisiydi.

Porya konusu sizden sonra gözümü korkutmaya başladı. . Sorunun belirtileri uguldama ve tekerlekte sapma mı?

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ankara colt bakım hikayesi
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2012 11:04 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
gaz-fren-şanzıman diye aklımda kalmış. gereksiz oldu ise bilmiyorum. değişmesinin bir zararı yoksa sağlık olsun. gerçi şanzıman yağının litresi 25 lira. 2,2 litre yağ alıyor. gereksiz ise 50 lira oraya gitmiş oldu. araç dediğim gibi 110bin km'de. baskı balata ne zaman değişecek bilmiyorum. şanzıman yağı fikrini kendim ortaya attım. hani hidrolik 30bin km'de etkisini kaybediyorsa, şanzıman yağı da ne bileyim 100bin de biraz zayıflamıştır belki diye düşündüm. motor yağı bile motora konulduktan sonra hiç binilmese bile etkisini kaybediyor diye biliyorum. neyse sağlık olsun.

balata trw vardı. ama orijinal carisma balatalarını görünce ve birebir bizimkiyle aynı olunca onu istedim. bir de balatayı böyle elimle okşadım, sevdim onu.. elime güzel güzel polen döktü.. hoşuma gitti yumuşaklığı.. bakalım bir de bunu kullanalım..

v kayışının depişmesi gerektiğini bilseydim hiç tereddüt etmezdim.. işlemler bitince aklıma geldi.. sordum. ustayla birlikte baktık. iyi görünüyordu. dezanformasyon yoktu. değiştirmesi basit ise nasılolsa arka teker için bir daha yamulucam o zaman değiştirteyim.

porya olayı ise şöyle.. benim arka sağdan bir kazası var.. elin oğlu girmiş işte sağ arkadan.. o darbede sanırım arka taşıyıcılarda bir hasar oluşmuş... ben bir ara robotçuda 1-2 cm arası düzeltme yaptırmıştım. her 2 tekere de.. bir ihtimal poryalar eski kazada bozuktu ve bozuk bozuk biniyordum. 2. ihtimal benim yaptırdığım işlemde poryalar bozulmuştu. nitekim 650 liraya skf marka değiştirtmiştim. eğer değişen sol arka porya fabrika çıkışı eğri değilse, oradaki taşıyıcı adı her ne ise robotçuda preslenmeliymiş..

dediğim gibi benim porya muhabbetim kaza çıkışlı.. ama yine de siz tekerlerinizi kaldırımlara falan vurdurup çıkmayın.. biz aracın balansını tekerleri söküp makinada yaptırırız değil mi.. belki bir seferliğine arka tekerleri üzerinde yaptırmak faydalı olabilir.. bu sayede poryada bozukluk varsa uğuldamayı duyabiliriz. ya da ne bileyim benimki gibi hafif de olsa mekanik bir hatayı teker dönerken fark edebiliriz... ben bu şekilde bineceğim bir süre. ama poryayı eller mi bilmiyorum..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ankara colt bakım hikayesi
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2012 11:12 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
arka teker hafif dalgalı dönme sorunum 40 tl ye halloldu..

jantta yamukluk yok. lastik tabanında bozukluk yok.. allahtan torsiyon vs. sorunu da değilmiş.. olay şu.. o arkadaki kaza sonucu sol arka disk göbeğinde yamukluk varmış.. halbuki önceki hafta diskleri tornalatmıştım.. orada farkedilemez miydi?.. disk yüzeyi değil de işte bijonların sıkıldığı göbek içten taraftan hafif bombeli.. merkezden uzaklaştıkça yani teker çapında gözle görülebilir belirgin dönüş dalgalanması vardı..

şöyle farkedildi..

ankara şeref oto, şeref abi önce arka tekerleri yer değiştirdi ve diğer teker de oraya takılınca dalgalı döndüğünü gördü.. sorunun lastik veya jantta olmadığı anlaşılınca, sol arka teker söküldü.. terazi ile disk yüzeyine bakıldı. dalgalanma devam ediyor.. disk yüzeyi ise yeni tornadan geldiği için belli tertemiz duruyor.. eee, poryayı 3 ay önce taktık.. porya da olamaz.. o zaman torsiyon eğri.. bu ne demek aracın çeyreği sökülecek..

şeref abi o olamaz dedi.. balatalar söküldü.. disk söküldü.. disk ve balata yok iken teker tekrar takıldı. sadece çapraz 2 bijon vidası sıklıdı.. teker şöyle bir çevrildi. dalgalanma yok, sıfır. o an nasıl mutlu oldum anlatamam.. sorunun diskte olduğu anlaşıldı.. ama dediğim diskin iç taraf göbeğinde hafif eğrilik.. disk göbeği de tornalandı.. sorun halloldu..

binicez artık araca.. satmak enayilik olur.. frenler falan bayağı hoşuma gitti.. en ufak bi ciykleme falan yok.. hani hep derler ya, balata tozlanmıştır, kirlenmiştir, ondan da ses yapar.. eee hani niye ses yapmıyor şimdi??


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye