Zaman: 18 Nis 2024 04:42

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 14:07 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Aslında yeni bir arabanın ya da en azından bir mitsubishi’nin bir aracının yazısını yazmayı gönül isterdi. Ama elde bu var. İdare edeceksiniz artık.
Biliyorsunuz aracı 2009 model Lancer 1.8 intense cvt aracımla takas yolu ile aldım. Bunu neden söylüyorum? Yorumlarımı bir önceki oturduğum koltuğu da hesaba katarak göz önünde bulundurun. Her ne kadar bu 6. Arabam olsa da yorumlarım objektiflikten uzak olabilir. Ama bazı şeylere de %100 güvenebilirsiniz. Sonuçta rakamlar konuşuyor. :D
Kısaca araçtan bahsedeyim:
Araç 2009 model (Ocak 2009 çıkışlı) Renault Megane Sedan 1.5 dci Expression Plus paket. Ben aldığında 25.000 küsürdeydi. Bazı teknik ve donanım özellikleri (ezberden bildiklerim):
- 85 hp @4000 rpm
- 200 Nm @1750-2500 (2500 den çok emin değilim)
- Abs, ebd, eps (elektrik destekli direksiyon)
- 4 teker disk fren
- 6 hava yastığı (ön yan ve arka perde)
- acil durum flaşör
- tam boy stepne
- dijital klima
- yol bilgisayarı
- eve kadar takip aydınlatması
- far-yağmur sensörü
- direksiyondan kumandalı radyo cd (mp3 çalmıyor)
- 4 cam sıkışma önleyicili otomatik.
- uzaktan kumanda ile bagaj açma ve cam kapatma
- mercekli kısa farlar
- ön ve arka sis farları
- hareket edincekapıların otomatik kilitlenmesi
- deri direksiyon ve vites topuzu
- ısıtmalı, elektirkli, sürücü tarafı çift açılı yan aynalar.
- 16’’ alaşım jant
- teleskopik ve yükseklik ayarlı , elektirk destekli direksiyon
Daha vardır da aklıma bunlar geldi ilk.
Sürüş:
Araç ilk devirlenden itibaren seri. Kalkışta ve yokuşlarda bir problem çıkarmıyor. Daha önce kullandığım fiesta araca göre kavraması oldukça yukarda kavrıyor. Bu konuda oldukça başarılı. Şu ana kadar 1 yerine 3’e attığım bir an harici aracı stop ettirmedim. Kullandığım diğer araçların fiesta hariç otomatik olduğu düşünülürse benim için önemi anlaşılır bu kolay kavrama işinin.
Aracın görüş ile ilgili bir sıkıntısı yok. Ama yan ayna çift açılı olmasına rağmen kör noktası var. Onu hatırda tutmak gerekiyor.
Yüksek hızlarda araç güven vermiyor. Yandan bir rüzgar yediğiniz zaman araç insanı tedirgin edebiliyor.
Direksiyon biraz hafif. Ama bu his sanırım lancer 1.8 de olan hidrolik direksiyondan sonra bana böyle geldi. Tepkileri ise net.
Araç daha önce uyarıldığım şekilde eğer iyi dozlamazsanız frenleme anında sizi cama yapıştırabilir. Bir de başıma gelmedi ama tırtıklı yollarda frenleme yaparsanız abs sapıtabiliyormuş. Amortisör sistemi ile ilgili sanırım ona değineceğim zaten.
Yol tutuş ve konfor:
Yol tutuşu düşük hızlarda iyi. Yine deneyimli arkadaşlar zorlarsan da iyi ama arkadan salarsa zor toplar diye uyarıda bulunmuşlardı. Ben yine de çok güvenmiyorum. Sonuçta esp yok araçta.
Amortisörleri oldukça yumuşak. Ama bu konforu her zaman olumlu etkilemiyor. Zira çukurlardan geçtiğiniz zaman araç çok yaylanabiliyor. Yine bana lancer’ın sert amortisörlerinden sonra böyle gelmiş olabilir. Bahsettiğim bu abs’nin sapıtması olayı da zıplama yüzünden sanırım.
Bir de tabi arka amortisör grbunun çok noktadan bağlantılı bir sisteme sahip olamaması da yol tutuş konusunda bir etken diyebilirim. Araç yana yatma eğilimini lancer’a göre daha fazla gösteriyor. Lancer aracım virajda yana bu kadar fazla yatmıyordu.
Aracın oturma pozisyonu çok yüksek. En aşağıda kullanmama rağmen memnun değilim. Koltuğu dik pozisyonda tutan birisi olamam da buna tuz biber oluyor. Ama bu yolu görmenize yardımcı oluyor o bakımdan iyi.
Araç dışarıdan göründüğü kadar hoş değil. Ön konsol filan bana eski moda ve çok sade geliyor. Bir de lancer’a laf ederler diye düşünüyorum. Lancer sade ise bu nedir?
Ön göğüsteki plastikler yumuşak ama ses çıkarmasına engel olmamış. Bozuk yolda çok fazla ses yapıyor. Gerçi lancer da yapıyordu ama o amartisör sistemi ve jantlar megane’da olsa neler olurdu kim bilir.
Soğuk motorda bir süre motor sesi duyuyorsunuz ama yalıtımı güzel. Özellikle motor ısındıktan sonra iyice sessizleşiyor. Yol sesi yok gibi bir şey.
Motor geç ısınıyor. Dizeller böyleymiş ne yapalım. Klima sistemini denemedim. Malum havalar soğuk. Ama havalandırmalar sessizce çalışıyor.
Müzik sistemi zaten mp3 çalamıyor. Direksiyondan kumanda butonları da direksiyona bağlı değil direksiyonun arkasında. İnsan neye bastığını ses düğmesi harici kestiremiyor. Ama pause düğmesi var ve o çok işe yarıyor. Müzik sistemi hiç iyi değil. Tizlerden ayrı baslardan ayrı sasler geliyor. Sesler çok boğuk. Tabi 1.8 lancerdaki sistemin üzerine de beğenmemiş olabilirim diyeceğim ama bence genel olarak başarısız. Hıza duyarlı olması işe yarıyor ama o kadar.
Koltuklar rahat ama yan destekleri lancer’dan kötü. Sürücü koltuğunda ayarlı bel desteği olması güzel ama ayarını tutturmak lazım.
Araçta kartlı sistem var. Düğmeye basarak çalıştırıyorsunuz. Ama kontağı marştan bir öncesine çevirme gibi bir şey olmadığı için elektrik sistemi çalışmıyor düğmeye basılmadan. Ya motoru çalıştıracaksınız ya da vitese takıp debriyajla beraber motor start düğmesine basacaksınız. Böyle yapınca elektrik sistemi devreye giriyor. Direksiyon dahil her şey elektriğe kavuşuyor. Kartlı sistem diye katı isterseniz çıkarabiliyorsunuz. Ama motoru durdurmak için 2 kere düğmeye basmak gerekiyor. Ha anahtarı çıkarıp aracı park edecek kişiye verirken işe yarar filan dediler ama kapılar ne olacak anlamadım. Garip.
Yol bilgisayarında bizim açlarda olmayan tüketilen yakıtın da görüntülenmesi gibi özellik var. Ama yol bilgisayarı demişken 5 para etmez bir yol bilgisayarı var. Kendisinin tükettiğini söylediği yakıt ile depo doldururken aldığınız yakıt arasında dağlar var. Ona da değineceğim.
Lastikler resmen yalan. Araç üzerindeki goodyear lastikler çok kolay balon yapıyor ve ben sürerken de bir tane yaptı. Arka lastiklere tanıdık bir lastikçiden 2 tane michelin energy çıkma lastik alıp taktırdım. Michelinler de kolay balon yapıyor diyorlar ama başka da yoktu sağlam çıkma. Her durumda bundan iyidir.
Tüketim:
Araç bence çok az yakıyor. İşte size 2 defa tam doludan yarıma kadar yaktığı:
1) yapılan yol: 551,2 km tüketilen yakıt (tabanca atana kadar):27,99 lt ortalama:5,08 litre/100 km
2) yapılan yol: 700,1 km tüketilen yakıt (tabanca atana kadar):31,65 lt ortalama:4,52 litre/100km
Sonuç: yapılan yol: 1251,3 km tüketilen yakıt (tabanca atana kadar):59,64 lt ortalama:4,76 litre/100 km
Ama yol bilgisayarına bakarsanız ilk seferinde 23,1 ikinci seferinde 26,4 litre yakıt ile sırasıyla 4,1 ve 3,7 gibi ortalamalr tutturmuş olmam gerekiyordu. Bu da ortalama %20 den fazla bir hatalı ölçüm olduğunu gösteriyor. Km saatinde bir hata yok bu arada arkadaşlar. Her zaman yaptığım güzergahta ölçüm yaptım. Azıcık varsa da %20 hata olması çok saçma. Araç 30 km’nin altındaki hızlarda anlık tüketim göstermiyor ama bu durumlarda hesap yapmama gibi bir durum yok onu da denedim. Araç rolantideyken ortalama kendiliğinden artıyor. Dizelin köpürmesi ve yakıt dolum tabancasını attırması olayını da düşündüm ama iki defa üst üste aynı yerden ve hatta aynı pompadan alım yaptım. İlkinde olsa bile ikincide de bu hata tekrar edince hatalı ölçüm açığa çıktı.
Artık son depoda tabanca attıktan sonra taşana kadar doldurttum. Ama ilk atmadaki değeri kaydettim. Burada yazan da o değerdir. Bundan sonra taşmadan taşmaya ölçeceğim. İlk atmanın ardından 4 litre kadar daha alım yaptı bu arada.
Bir kısa bilgi de araçta bu elektronik zamazingo olayında mevcut olan bir özelliği hakkında. Aracın yol bilgisayarını aracı rolantide çalıştırıp kendi kendi ayarlama yapma gibi bir durum var. Sistem kendi kendine yeniden ayarlama yapıyormuş. Hazır yakıtı yeni almışken bir deneyeyim. Belki bu yol bilgisayarı da düzeler.
Her durumda 1000 km üzeri bir yol yaptıracağı kesin bana. Tabi benim kullandığım güzergahın da burada katıkısı büyük.
Kısaca özetlersek:
Bir tanışın dediği gibi bisiklet niyetine sürülecek bir araç. Az yakmasının, genişliğinin ve genel konforunun dışında artısı yok. Kimisine zaten bu lazım. Millet boşuna almıyor demek ki.
Artılar:
+ görece konforlu
+ oldukça ekonomik
+ geniş
+ 2. eli sağlam (1 günde aklımdaki fiyata 10 ciddi alıcı çıktı siz düşünün)
Eksiler:
- güven vermiyor
- ses sistemi yaramaz
- yol bilgisayarı zaten beş para etmez.
Lancer aracıma göre yarı yarıya bir ekonomi yapması araçtan olan tek beklentimin karşılanması manasına geliyor. Artık ilerleyen dönemde mali gelişmelere göre bir adım atacağım. V7 için bekleyin.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 14:33 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Aydın kardeşim hayırlı olsun tekrar. Bu aracın düşük modeli kayınbiraderimde vardı. Anahtarı kartlıydı. Sık sık anahtar problemi yaşıyordu. Bu nedenle tamire sıkça ve baya bir para kaçırdı. Bunu bana araç baktığım sıralar hatırlatmıştı. İnşallah sendekinde bu sorun olmaz. Yakıt tüketim değerleri harika bu arada.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 16:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
Aga Allah razı olsun mükemmel bir istatistik olmuş ama sormak istediğim birşey var lastiğin balon yapmaı ne demek. Balon yapmış lastiği nerede görebilirim. Balon yapınca nasıl duruyor lastiğin yanakları bunları bana öğretirseniz duacınız olurum sevgiler...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 16:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
Şahincim benim arkadaşımda bunun 2005 model full+full dediklerinden var sunroof, kartlı sistem vs. vs. tabi o dönem de esp yine yoktu bunlarda araç konforlu gibi gelsede amortisörün garip yapısı konforu bozuyor birazcık bozuk yolda örneğin arnavut kaldırımlı bir yolda bile tekerleklerinizin yerden kesildiğini hissediyorsunuz ve içinde sizi çalkalayıp duruyor. açıkçası tipi hoşuma gidiyor ama malzeme kalitesi kötü ve çok basit arızalarda çok büyük paralar istiyorlar. Arkadaşımın sileceği bozulmuştu beyni ile beraber değişiyormuş öyle demişler yada ben yanlış hatırlıyorum tam bilemiyorum ama bildiğim birşey var 900 TL maaşı olan arkadaşıma silecek arızasını gidermek 900 TL ye patlamıştı o değişen parçaların fiyatı 900 TL miş. Elhamdülillah ki Rabbime ben renaulta binmiyorum :)

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 16:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
_opeth yazdı:
termin yazdı:
Aga Allah razı olsun mükemmel bir istatistik olmuş ama sormak istediğim birşey var lastiğin balon yapmaı ne demek. Balon yapmış lastiği nerede görebilirim. Balon yapınca nasıl duruyor lastiğin yanakları bunları bana öğretirseniz duacınız olurum sevgiler...

lastik yanağı dümdüz gitmez bi yerde pörtler.

lastiğin üretim tarihi ne zamanmış ki, çok erken balon yapmış



Benim araçta KUMHO ECSTA diye bir lastik var çok beğendim ben lastiği daha önce de palio aracımda good year duragrip kullanmıştım o da çok hoş bir lastikti yol tutunması araç palio olmasına rağmen çok güzeldi...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 18:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Aydin bosuna bu kadar yazmissin olm onemli noktalar sunlardi:

- Motor/yol sesi aliyor mu?
- Ic mekan plastik kalitesi? Sert plastik mi yumusak plastik mi?
- Cam acma dugmelerinin tekinde mi isik var yoksa hepsinde mi?
- Torpidoda/guneslikte isik var mi?
- Farlarin aydinlatmasi nasil?
- Anahtarin sekli nasil? (Okuz gibi bir karti var resmen dandik ses sistemlerinin veya tasinabilir vcd player/discman'lerin kumandasi vardir ya onun gibi :))

Tuketim, yol tutus, sorunsuzluk bunlarin yaninda teferruat olur :Yahoo!:

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 20:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
Ulen ne vicdansız insanlarsınız yahuuu o çocuk BMW 5.20 ile Mercedesten indikten sonra mitsubishi ye binmişti onca teferruattan sonra tabii ki kötü gelmişti adama ASX hemen niye dalga geçiyorsunuz ki? Vallahi hiç yakıştıramadım. ayıptır yahuuuu... edep yahuuuu...

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2011 00:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Eline sağlık soluksuz okudum.

ama arka cam düğmelerinde ışık yoksa yaramaz :D

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2011 00:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
termin yazdı:
Ulen ne vicdansız insanlarsınız yahuuu o çocuk BMW 5.20 ile Mercedesten indikten sonra mitsubishi ye binmişti onca teferruattan sonra tabii ki kötü gelmişti adama ASX hemen niye dalga geçiyorsunuz ki? Vallahi hiç yakıştıramadım. ayıptır yahuuuu... edep yahuuuu...


Dostum kimseyle dalga gecmiyoruz yanlis anlasilmasin ha. Zaten 1 kere uyari aldim banlatacaksin beni simdi :D

Sozumuz meclisten disari bir kere, yukarida yazanlarin hicbir sahisla alakasi olmamakla birlikte her platformda mitsubishilerin genel eksikleri olarak tartisilan seyler. :crazy: E biz de bunlari merak ediyoruz tabi :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2011 01:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Güzel inceleme. özet olması beni sevindirdi aydın abi. Bir önceki jenerasyonu bir akrabamızda var. Birkez koltuğuna oturup otoparktan çıkardım. Dedim bu arabaya binilmez :D

Bilal abinin kötüyü niyeti olduğu düşünmüyorum. :)

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2011 01:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
kendimce bişiler karaladım agalar. bilal'e fazla ayrıntılı gelmiş olur bakış açısı :D

cam düğmelerinin ışığına hiç dikkat etmedim açıkcası. lancerda da dikkat etmezdim. elim üzerine gelice zaten 4 tane hangisi olduğu belli.
aracın esp'li versiyonu mevcut diye biliyorum bu arada agalar. el kitapçığı bizimkinin 3'te 1'i kalınlığında (onca versiyonu olmasına rağmen) orada bahsediyordu.
@termin
balon yapınca lastik anlasın kardeş. arada kontrol etmek lazım ama. hissetirmeyebilir. lastiğin yanağında bir şikinlik oluyor. ama arka kısımda da olma riski var o zaman dikkatlerden kaçma riski de var. arada kontrol etmek lazım.
bu arada lastikler çok eski değil ama goodyear'ın o seri lastikleri hep sorunluymuş. aynı günce 2 lastik patlatan tanıdığım var yine megane araçta ve yine aynı lastiklerle.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye