Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=27&t=2312
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  SynTheSizer [ 02 Nis 2011 17:59 ]
Mesaj Başlığı:  2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

Benim Jazz takas olayından esinlenen bir arkadaş çılgınlık yapıp başlıktaki aracı sıfır aldı. Araç ya dream yada premium ancak 17inç Jantlı ve deri döşemeli olarak alındı (showroom aracı)..

Bugün aracı 6km civarı kullandım izlenimlerim şöyle..

*Aracın içi ve dışı oldukça gösterişli.. Koyu gümüş renk aracın 17inç gövde rengi alaşım jantlarla muhteşem durduğunu söylemeliyim. Göstergeler ve iç tasarım çok hoş.. Sağ ve sol aynalar Colt'tan ufak ve alışmak gerekir. Özleiikle sağdaki Seat'lardaki gibi küçük ayna..

*Araç direk LPG kit taktırılarak alındı ve ben ne LPG'ye geçtiğini anladım ne de performansı zayıf geldi.. İlk hızlanma veara hızlanmalar gayet güzel.. Dikkatimi çeken bişi gaza biraz yüklenseniz hemen vites küçültüyor..

*Frenler muhteşem.. Resmen benim Colt'ta fren tutmuyormuş..(Arka balatalar hiç değişmedi sanırım değişmesi gerek 6yıl 80bin km) Araç 225 profilli potenza lastiklerle resmen asfalta yapışıyor..

*120-130km hıza kadar çıktım çevre yolunda, motor sesi 4000 devire kadar hiç duyulmuyor ancak yol sesi baya giriyor.. Ses sistemini kapattığımda hayal kırıklığı yaşadım resmen yolun tüm şırıltısı (ıslak asfalt) içeri giriyor.. Kaymakasfaltta daha iyi olacaktır ancak Colt'un motor sesini yok ederseniz Civic'ten pekfarkı kalmayacaktır.

*Direksiyon bana biraz tepkisiz geldi.. Colt'taki sportif sürüşü yaşatacak gibi değildi.. ani manevrada yeteri kadar sert gelmedi bana..

*Görüş açısı çok güzel, ne eski civic'ler gibi çok alçak ne de çok yüksek.. Bence oturma pozisyonu çok iyi ayarlanmış.. Koltuklar da Colt'a göre çok daha rahat.. Bel destekli koltukta uzun yol yapılır.. Dikiz aynası arka camdan daha büyük bir alanı gösteriyor ve biraz karartılmş gibi geldi.. Otomatik kararıyor mu dikkat etmedim..

*Süspansiyonlar çok ince yanaklara rağmen konforlu.. Yoldaki pütürü ve çıkıtıları hissettiriyor ama sessiz ve derinden.. Tümseklerde benim Colt gibiydi.. Süspansiyonlar sert ve yaylanma falan olmuyor.

*Ses sistemi Instyle Colt'a göre güzel değil.. Müzikler tiz ağırlıklı ve cılız geldi..

*Aracın iç akustiği güzel.. deri koltuklar ve orta kara plastik seviyesi aracın içinde hoş ve ferah hissettiriyor.. gacır gucur plasitk sesleri duymuyorsunuz.. Bu yüzden rüzgar ve yol sesi çok dikkat çekiyorolabilir.. Özellikle aracın altından sesin geldiğini düşünüyorum. Çok ucuza tamamı halledilebilir.

*Ön panel benimgibi tekno manyağı biri için bile biraz karışık.. Yani resmini çekip baksanız harika ama içeride iken sade olması daha iyioluyor gibi geldi bana..


Sonuç olarak kullanmaktan çok keyif alığım bir araçtı.. 125 bg 1.6 motor hantal otomatik vitese rağmen gayet canlı bir sürüş yaşatıyor.. Vites geçişleri AMT'dekinden çok çok farklı değil (güncellenen versiyonla) tek fark motor sesi hiç yok bu yüzden öndeki dijital ekran olmasa çok ceza yerim gibi geliyor.. Hızı kesinlikle hissetmiyorsunuz.. ve bir bakmışım 110 olmuş.. 0-100'de Colt'a fark atamaz ama geçer diye düşünüyorum.

Yazar:  hero4262321 [ 02 Nis 2011 18:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

Yorumlar için teşekkürler Hocam :good:

Yazar:  catalyst [ 03 Nis 2011 12:08 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

@SYNTH:

Araba konforlu ve uzun yol yapilir, hizi hissettirmiyor vs. derken segment farki yasamissin biraz gibi geldi bana.

17" jantli civic hic gormedim gerci, opsiyon listesinde bile yoktu ama nasil olmus anlamadim. Lastik farkindan da olabilir gerci ama frenlerin iyi tutmasi aracin yeni oldugundan olabilir :) Tabi coltun frenlerinin de cok iyi tuttugu soylenemez.

Sanziman olarak AMT'den pek farki yok derken haksizlik etmissin, ben de surdum 5 ileri AT civic ve sanziman cok basarili. Gerek zamaninda vites dusurup yukseltmesi, gerek gecisleri hissetmemek, gerekse 5 ileri vites olmasi inan bana CVT ile kiyaslanacak nitelikte basarili bir kombinasyon, ama AMT ile kiyas kabul etmez AMT cok sarsiyor cunku.

Ben de dun arkadasin 2011 Fiesta dizel titanium + x paket aracina bindim yolcu olarak ic mekan falan acayip basariliydi yaw :)

Yazar:  bacey [ 03 Nis 2011 12:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

catalyst yazdı:

Ben de dun arkadasin 2011 Fiesta dizel titanium + x paket aracina bindim yolcu olarak ic mekan falan acayip basariliydi yaw :)


ben de arkadaşımızın yeni aldığı Fiat Bravo 120 BG 370 Torqluk dizel aracında co-pilot idim...Araba gidiyor gerçekten, hem de kükreye kükreye...

Yazar:  SynTheSizer [ 03 Nis 2011 14:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

catalyst yazdı:
@SYNTH:

Araba konforlu ve uzun yol yapilir, hizi hissettirmiyor vs. derken segment farki yasamissin biraz gibi geldi bana.

17" jantli civic hic gormedim gerci, opsiyon listesinde bile yoktu ama nasil olmus anlamadim. Lastik farkindan da olabilir gerci ama frenlerin iyi tutmasi aracin yeni oldugundan olabilir :) Tabi coltun frenlerinin de cok iyi tuttugu soylenemez.

Sanziman olarak AMT'den pek farki yok derken haksizlik etmissin, ben de surdum 5 ileri AT civic ve sanziman cok basarili. Gerek zamaninda vites dusurup yukseltmesi, gerek gecisleri hissetmemek, gerekse 5 ileri vites olmasi inan bana CVT ile kiyaslanacak nitelikte basarili bir kombinasyon, ama AMT ile kiyas kabul etmez AMT cok sarsiyor cunku.

Ben de dun arkadasin 2011 Fiesta dizel titanium + x paket aracina bindim yolcu olarak ic mekan falan acayip basariliydi yaw :)


Frenler aracın yeni olmasıyla ilgili olabilir. Hafif dokunduğum anda müthiş bir kuvvetle araba yavaşlıyordu.. Hoşuma gitti valla.. Benim frenler gerçi elden geçmesi gerekiyor.. Belki de fren hidroliğindendir.. Hiç değişmedi o sıvı.. seviyesi de azalmış olabilir..

Bir de benim arka fren balataları hiç değişmedi demiştim ya.. dün dikkatle inceleyince üzerinde mitsubishi logosu ve çeşitli seri nolarının bulunduğu bir yapışkan gibi bişi var plaka yada yapışkan böyle bükülmüş.. Yani fren balatası yerinden mi oynadı ne yaptı bilemiyorum.. sanki üzerinde kağıt yapışkan varmış da ıslanmış yerinden kalmış gibi..

Ayrıca ön fren diskleri müthiş ısınırken arkalar çok ılık.. önlerin daha çok işe yaradığını biliyoru ama o kadar da fark olur mu?

Vitese gelince.. belki benim Colt gibi kullanmamdandır bilemiyorum.. ben bütün vites değişimlerini hissettim hatta gaza hafif dokunmayla vites düşürüp durdu.. bana garip geldi..

Yazar:  catalyst [ 03 Nis 2011 16:08 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

SynTheSizer yazdı:
Vitese gelince.. belki benim Colt gibi kullanmamdandır bilemiyorum.. ben bütün vites değişimlerini hissettim hatta gaza hafif dokunmayla vites düşürüp durdu.. bana garip geldi..


Onun sebebi gazdan ayagini cektiginde ekonomi icin vitesi yukseltmesi. Dolayisiyla gaza bastiginda vites dusurup hizlaniyor. CVT de yaklasik bu sekilde.

Yazar:  sinir kupu [ 03 Nis 2011 19:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

cvt de o işi sadece motordan hissdiyorsun be bilal. silkeleme filan yapmıyor ki.

Yazar:  catalyst [ 03 Nis 2011 22:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

sinir kupu yazdı:
cvt de o işi sadece motordan hissdiyorsun be bilal. silkeleme filan yapmıyor ki.


Tabiki fark var ama CVT ile hondanin sanzimani arasindaki fark, hondanin sanzimani ile AMT arasindaki farktan daha az.

Yazar:  sinir kupu [ 03 Nis 2011 22:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

canım orası öyle. biliyorsun ben de klasik otomatik kullandım ilk lancer aracımda. vın diye geçiyordu.

Yazar:  catalyst [ 03 Nis 2011 23:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

sinir kupu yazdı:
canım orası öyle. biliyorsun ben de klasik otomatik kullandım ilk lancer aracımda. vın diye geçiyordu.


Civic'inki 5 ileri olmasi hasebiyle cok daha basarili. Ayrica motor sesi pek duyulmuyor. Bu durumda devir saatinin oynamasi disinda cvt'den pek bir farki olmuyor algida.

Yazar:  sinir kupu [ 04 Nis 2011 08:52 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

catalyst yazdı:
sinir kupu yazdı:
canım orası öyle. biliyorsun ben de klasik otomatik kullandım ilk lancer aracımda. vın diye geçiyordu.


Civic'inki 5 ileri olmasi hasebiyle cok daha basarili. Ayrica motor sesi pek duyulmuyor. Bu durumda devir saatinin oynamasi disinda cvt'den pek bir farki olmuyor algida.

ula amma okşadın sende civic'in 5 ileri şanzımanını. git civic al seninkinin yerine. :D

Yazar:  hero4262321 [ 04 Nis 2011 23:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

Doğan hocam bir de frenlerin size güzel görünmesi Civic'in yere daha yakın olmasından kaynaklanmasın?

Yazar:  catalyst [ 05 Nis 2011 19:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

sinir kupu yazdı:
catalyst yazdı:
sinir kupu yazdı:
canım orası öyle. biliyorsun ben de klasik otomatik kullandım ilk lancer aracımda. vın diye geçiyordu.


Civic'inki 5 ileri olmasi hasebiyle cok daha basarili. Ayrica motor sesi pek duyulmuyor. Bu durumda devir saatinin oynamasi disinda cvt'den pek bir farki olmuyor algida.

ula amma okşadın sende civic'in 5 ileri şanzımanını. git civic al seninkinin yerine. :D


Civic'i oldur, sanzimaninin hakkini ver demisler :D

Simdi civic alsam bulusmada arkaya sen oturursan egzosu yere surteriz ondan almiyorum :P

Yazar:  bacey [ 05 Nis 2011 20:45 ]
Mesaj Başlığı:  Re: 2011 Honda Civic AT 1.6 LPG Testi

:lol:

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/