Aslında yeni bir arabanın ya da en azından bir mitsubishi’nin bir aracının yazısını yazmayı gönül isterdi. Ama elde bu var. İdare edeceksiniz artık.
Biliyorsunuz aracı 2009 model Lancer 1.8 intense cvt aracımla takas yolu ile aldım. Bunu neden söylüyorum? Yorumlarımı bir önceki oturduğum koltuğu da hesaba katarak göz önünde bulundurun. Her ne kadar bu 6. Arabam olsa da yorumlarım objektiflikten uzak olabilir. Ama bazı şeylere de %100 güvenebilirsiniz. Sonuçta rakamlar konuşuyor.
Kısaca araçtan bahsedeyim:
Araç 2009 model (Ocak 2009 çıkışlı) Renault Megane Sedan 1.5 dci Expression Plus paket. Ben aldığında 25.000 küsürdeydi. Bazı teknik ve donanım özellikleri (ezberden bildiklerim):
- 85 hp @4000 rpm
- 200 Nm @1750-2500 (2500 den çok emin değilim)
- Abs, ebd, eps (elektrik destekli direksiyon)
- 4 teker disk fren
- 6 hava yastığı (ön yan ve arka perde)
- acil durum flaşör
- tam boy stepne
- dijital klima
- yol bilgisayarı
- eve kadar takip aydınlatması
- far-yağmur sensörü
- direksiyondan kumandalı radyo cd (mp3 çalmıyor)
- 4 cam sıkışma önleyicili otomatik.
- uzaktan kumanda ile bagaj açma ve cam kapatma
- mercekli kısa farlar
- ön ve arka sis farları
- hareket edincekapıların otomatik kilitlenmesi
- deri direksiyon ve vites topuzu
- ısıtmalı, elektirkli, sürücü tarafı çift açılı yan aynalar.
- 16’’ alaşım jant
- teleskopik ve yükseklik ayarlı , elektirk destekli direksiyon
Daha vardır da aklıma bunlar geldi ilk.
Sürüş:Araç ilk devirlenden itibaren seri. Kalkışta ve yokuşlarda bir problem çıkarmıyor. Daha önce kullandığım fiesta araca göre kavraması oldukça yukarda kavrıyor. Bu konuda oldukça başarılı. Şu ana kadar 1 yerine 3’e attığım bir an harici aracı stop ettirmedim. Kullandığım diğer araçların fiesta hariç otomatik olduğu düşünülürse benim için önemi anlaşılır bu kolay kavrama işinin.
Aracın görüş ile ilgili bir sıkıntısı yok. Ama yan ayna çift açılı olmasına rağmen kör noktası var. Onu hatırda tutmak gerekiyor.
Yüksek hızlarda araç güven vermiyor. Yandan bir rüzgar yediğiniz zaman araç insanı tedirgin edebiliyor.
Direksiyon biraz hafif. Ama bu his sanırım lancer 1.8 de olan hidrolik direksiyondan sonra bana böyle geldi. Tepkileri ise net.
Araç daha önce uyarıldığım şekilde eğer iyi dozlamazsanız frenleme anında sizi cama yapıştırabilir. Bir de başıma gelmedi ama tırtıklı yollarda frenleme yaparsanız abs sapıtabiliyormuş. Amortisör sistemi ile ilgili sanırım ona değineceğim zaten.
Yol tutuş ve konfor:Yol tutuşu düşük hızlarda iyi. Yine deneyimli arkadaşlar zorlarsan da iyi ama arkadan salarsa zor toplar diye uyarıda bulunmuşlardı. Ben yine de çok güvenmiyorum. Sonuçta esp yok araçta.
Amortisörleri oldukça yumuşak. Ama bu konforu her zaman olumlu etkilemiyor. Zira çukurlardan geçtiğiniz zaman araç çok yaylanabiliyor. Yine bana lancer’ın sert amortisörlerinden sonra böyle gelmiş olabilir. Bahsettiğim bu abs’nin sapıtması olayı da zıplama yüzünden sanırım.
Bir de tabi arka amortisör grbunun çok noktadan bağlantılı bir sisteme sahip olamaması da yol tutuş konusunda bir etken diyebilirim. Araç yana yatma eğilimini lancer’a göre daha fazla gösteriyor. Lancer aracım virajda yana bu kadar fazla yatmıyordu.
Aracın oturma pozisyonu çok yüksek. En aşağıda kullanmama rağmen memnun değilim. Koltuğu dik pozisyonda tutan birisi olamam da buna tuz biber oluyor. Ama bu yolu görmenize yardımcı oluyor o bakımdan iyi.
Araç dışarıdan göründüğü kadar hoş değil. Ön konsol filan bana eski moda ve çok sade geliyor. Bir de lancer’a laf ederler diye düşünüyorum. Lancer sade ise bu nedir?
Ön göğüsteki plastikler yumuşak ama ses çıkarmasına engel olmamış. Bozuk yolda çok fazla ses yapıyor. Gerçi lancer da yapıyordu ama o amartisör sistemi ve jantlar megane’da olsa neler olurdu kim bilir.
Soğuk motorda bir süre motor sesi duyuyorsunuz ama yalıtımı güzel. Özellikle motor ısındıktan sonra iyice sessizleşiyor. Yol sesi yok gibi bir şey.
Motor geç ısınıyor. Dizeller böyleymiş ne yapalım. Klima sistemini denemedim. Malum havalar soğuk. Ama havalandırmalar sessizce çalışıyor.
Müzik sistemi zaten mp3 çalamıyor. Direksiyondan kumanda butonları da direksiyona bağlı değil direksiyonun arkasında. İnsan neye bastığını ses düğmesi harici kestiremiyor. Ama pause düğmesi var ve o çok işe yarıyor. Müzik sistemi hiç iyi değil. Tizlerden ayrı baslardan ayrı sasler geliyor. Sesler çok boğuk. Tabi 1.8 lancerdaki sistemin üzerine de beğenmemiş olabilirim diyeceğim ama bence genel olarak başarısız. Hıza duyarlı olması işe yarıyor ama o kadar.
Koltuklar rahat ama yan destekleri lancer’dan kötü. Sürücü koltuğunda ayarlı bel desteği olması güzel ama ayarını tutturmak lazım.
Araçta kartlı sistem var. Düğmeye basarak çalıştırıyorsunuz. Ama kontağı marştan bir öncesine çevirme gibi bir şey olmadığı için elektrik sistemi çalışmıyor düğmeye basılmadan. Ya motoru çalıştıracaksınız ya da vitese takıp debriyajla beraber motor start düğmesine basacaksınız. Böyle yapınca elektrik sistemi devreye giriyor. Direksiyon dahil her şey elektriğe kavuşuyor. Kartlı sistem diye katı isterseniz çıkarabiliyorsunuz. Ama motoru durdurmak için 2 kere düğmeye basmak gerekiyor. Ha anahtarı çıkarıp aracı park edecek kişiye verirken işe yarar filan dediler ama kapılar ne olacak anlamadım. Garip.
Yol bilgisayarında bizim açlarda olmayan tüketilen yakıtın da görüntülenmesi gibi özellik var. Ama yol bilgisayarı demişken 5 para etmez bir yol bilgisayarı var. Kendisinin tükettiğini söylediği yakıt ile depo doldururken aldığınız yakıt arasında dağlar var. Ona da değineceğim.
Lastikler resmen yalan. Araç üzerindeki goodyear lastikler çok kolay balon yapıyor ve ben sürerken de bir tane yaptı. Arka lastiklere tanıdık bir lastikçiden 2 tane michelin energy çıkma lastik alıp taktırdım. Michelinler de kolay balon yapıyor diyorlar ama başka da yoktu sağlam çıkma. Her durumda bundan iyidir.
Tüketim:Araç bence çok az yakıyor. İşte size 2 defa tam doludan yarıma kadar yaktığı:
1) yapılan yol: 551,2 km tüketilen yakıt (tabanca atana kadar):27,99 lt ortalama:5,08 litre/100 km
2) yapılan yol: 700,1 km tüketilen yakıt (tabanca atana kadar):31,65 lt ortalama:4,52 litre/100km
Sonuç: yapılan yol: 1251,3 km tüketilen yakıt (tabanca atana kadar):59,64 lt ortalama:4,76 litre/100 km
Ama yol bilgisayarına bakarsanız ilk seferinde 23,1 ikinci seferinde 26,4 litre yakıt ile sırasıyla 4,1 ve 3,7 gibi ortalamalr tutturmuş olmam gerekiyordu. Bu da ortalama %20 den fazla bir hatalı ölçüm olduğunu gösteriyor. Km saatinde bir hata yok bu arada arkadaşlar. Her zaman yaptığım güzergahta ölçüm yaptım. Azıcık varsa da %20 hata olması çok saçma. Araç 30 km’nin altındaki hızlarda anlık tüketim göstermiyor ama bu durumlarda hesap yapmama gibi bir durum yok onu da denedim. Araç rolantideyken ortalama kendiliğinden artıyor. Dizelin köpürmesi ve yakıt dolum tabancasını attırması olayını da düşündüm ama iki defa üst üste aynı yerden ve hatta aynı pompadan alım yaptım. İlkinde olsa bile ikincide de bu hata tekrar edince hatalı ölçüm açığa çıktı.
Artık son depoda tabanca attıktan sonra taşana kadar doldurttum. Ama ilk atmadaki değeri kaydettim. Burada yazan da o değerdir. Bundan sonra taşmadan taşmaya ölçeceğim. İlk atmanın ardından 4 litre kadar daha alım yaptı bu arada.
Bir kısa bilgi de araçta bu elektronik zamazingo olayında mevcut olan bir özelliği hakkında. Aracın yol bilgisayarını aracı rolantide çalıştırıp kendi kendi ayarlama yapma gibi bir durum var. Sistem kendi kendine yeniden ayarlama yapıyormuş. Hazır yakıtı yeni almışken bir deneyeyim. Belki bu yol bilgisayarı da düzeler.
Her durumda 1000 km üzeri bir yol yaptıracağı kesin bana. Tabi benim kullandığım güzergahın da burada katıkısı büyük.
Kısaca özetlersek:Bir tanışın dediği gibi bisiklet niyetine sürülecek bir araç. Az yakmasının, genişliğinin ve genel konforunun dışında artısı yok. Kimisine zaten bu lazım. Millet boşuna almıyor demek ki.
Artılar:+ görece konforlu
+ oldukça ekonomik
+ geniş
+ 2. eli sağlam (1 günde aklımdaki fiyata 10 ciddi alıcı çıktı siz düşünün)
Eksiler:- güven vermiyor
- ses sistemi yaramaz
- yol bilgisayarı zaten beş para etmez.
Lancer aracıma göre yarı yarıya bir ekonomi yapması araçtan olan tek beklentimin karşılanması manasına geliyor. Artık ilerleyen dönemde mali gelişmelere göre bir adım atacağım. V7 için bekleyin.