Zaman: 28 Mar 2024 13:19

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 2011 transporter
MesajGönderilme zamanı: 25 May 2011 21:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Arkadaşlar geçtiğimiz hafta sonu taşınacak eşyalar vardı bu yüzden bir tanıdığımdan 2011 model koltuksuz panelvan transporter'ı kapıp bir Bursa yapıp geldim. Genel izlenimlerimi aşağıda yazıyorum:

- Manuel dizel araç sürmek hakikaten çok keyifli. Tabi 1.3 CDTI için bu geçerli olmayabilir motor aracı alıp götüren bir motor olacak. Manueli hakkaten özlemişim.
- Minibüs tarzı araç sürmek de ayrıca keyifli. Yüksek sürüş pozisyonu hakikaten keyif ve güven veriyor.
- Araç transporter ama ESP'den tutun CC'ye kadar yok yok. İşçilikte VW kalitesi hissediliyor. Yol bilgisayarı falan çok kullanışlı mesela. Gerçi lancerin yol bilgisayarı da bence çok başarılı ekranda bir seferde görebileceğiniz veri miktarı açısından.
- 1.8 Lancer ile kıyaslayacak olursak kesinlikle daha az yol ve rüzgar sesi alıyor :D Ama motor sesi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim çünkü benzinli olmasına rağmen 1.8 aynı hızda daha düşük devirde gidiyor bu yüzden tabi yol sesinin de etkisiyle motor sesini hiç duymuyorsunuz.
- Performansı çok çok iyi, ayrıca hızı hiç hissettirmiyor. Araç boşken 160'a kadar bastım sonra da ben tırstım yoksa daha çook giderdi.
- Yakıt olarak 8 litre ortalamayla bitirdim. 500 km yol yaptım 200 kadarı otoban 100 kadarı ş.içi gerisi bölünmüş ş.arası yol ama yer yer trafik vardı. Kalkışlarda falan da feci bastım. Tabi dizel olduğu için otobanda da iyi bastım, biraz ş.içi kullanımı da hesaba katarsak 1.8 lanceri o şekil kullansaydım tahminim ortalama litre bazında aşağı yukarı aynı değer olurdu. Ama sakin kullanımda transporter o kasaya rağmen kesinlikle daha az yakardı düşüncesindeyim. Dizel rocks beyler.
- Frenleri çok başarılı. Muhtemelen yüklü arabayı bile durdurabilecek seviyede dizayn edildiği için ve ben de çok aşırı yüklemediğim için en azından bana öyle geldi. Tabi aracın yeni olmasının da etkisi var.

Şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe yazarım.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 transporter
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 07:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
yav yüke göre yapıldıkları için bu tip araçlar kendi kendilerine kalkıp gidiyorlar ya debriyajdan çekince ben de ona hastayım. tamam dizel arabalar da gidiyor ama bu zımbırtılar daha iyi yapıyor doğal olarak.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 transporter
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 22:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:
yav yüke göre yapıldıkları için bu tip araçlar kendi kendilerine kalkıp gidiyorlar ya debriyajdan çekince ben de ona hastayım. tamam dizel arabalar da gidiyor ama bu zımbırtılar daha iyi yapıyor doğal olarak.


Deneyip kasmadım ancak ben yarım felan çektim ama ani çekersen stop eder heralde.

Ayrıca 1 hafta manuel dizel focus kullanmışlığım var benzinli araçtan çok daha rahat stop ediyordu ben bunu bilir bunu söylerim tamam dizel araç 2k - 3k devir aralığında torku iyi ama 1k - 1.5k arasında ve rolantide ölü. Ayrıca gaz tepkisi benzinli gibi değil.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 transporter
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 08:32 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
tork aralığına göre değişiyor o kardeş. bendeki megane ile 2. viteste rolantide yokuş çıkıyordum. ama tabi ilk kalkarken öyle lap diye çekmeyeceksın ayağını gazdan. bir de yokjuş çıkıyordum derken yokuşta ayağımı debriyajdan çekip çıkıyordum diye anlama. giden araçtan bahsediyorum.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 transporter
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 10:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
catalyst yazdı:
sinir kupu yazdı:
yav yüke göre yapıldıkları için bu tip araçlar kendi kendilerine kalkıp gidiyorlar ya debriyajdan çekince ben de ona hastayım. tamam dizel arabalar da gidiyor ama bu zımbırtılar daha iyi yapıyor doğal olarak.


Deneyip kasmadım ancak ben yarım felan çektim ama ani çekersen stop eder heralde.

Ayrıca 1 hafta manuel dizel focus kullanmışlığım var benzinli araçtan çok daha rahat stop ediyordu ben bunu bilir bunu söylerim tamam dizel araç 2k - 3k devir aralığında torku iyi ama 1k - 1.5k arasında ve rolantide ölü. Ayrıca gaz tepkisi benzinli gibi değil.



Bilalcim sen o zaman Jetta hiç kullanma :D O kadar yavaş çekeceksin ki debriyajı araç stop etmesin :D Kasa ağırlığından olsa gerek, aracı kullandığımda en az 2 kere stop ediyordum :dil:

Dizel Focus'u bilmem de ben kendi aracımda birinci vitesle kalkıp rolantide giderken direk ikinci vitese attığımda araç kendini ileri atıyor. ;)

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 transporter
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2011 15:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Motor ve kasa agirligi ile de mutlaka alakalidir ama olayin debriyajdan ayagi cekme hizi ile alakasi yok. Hafif yokusta hareketsizken kalkistan bahsediyorum, kaydirmamak icin benzinli coltta yaptigim standart debriyajdan cekme hizi ve gaza basis ise dizel focus basbaya stop ediyordu. Gaza hem daha fazla basmam gerekiyor hem de daha erken basmam gerekiyor ki stop etmesin.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye