Zaman: 28 Mar 2024 15:18

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 2010 Mazda 3 AT izlenimlerim
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2011 22:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Merhaba arkadaşlar,

Bir arkadaşım 2010 mazda 3 AT araç aldı. Bugün LPG taktırmaya gittik ve zavoli marka LPG taktırdık. Ben de her zaman geçtiğim yaklaşık 10km'lik bir güzergahta aracı test etme imkanı buldum.

Önce donanımdan başlayalım. Yanlış hatırlamıyorsam araç impression donanım sınıfında yani en dolusu. Gözüme çarpan bazı özellikler:

- Sunroof
- Dijital klima
- CC
- Diz varsa 7 havayastığı (yoksa 6)
- ESP felan.
- Elektrikli ve katlanır aynalar
- Sollama uyarı sistemi (ismini hatırlayamadım çok hoş bir özellik)
- Yarı deri ve ısıtmalı koltuklar
- Otomatik kararan iç dikiz aynası
- Yağmur, far sensörü
- Isıtmalı ön cam (yanlış duymadınız, içinde ufak lifler var gözle zor görünen)
- Mercekli farlar (xenon mu bilmiyorum ama far yikamasi felan var)
vs.

Neticede gözlemlediğim kadarıyla mazda çok hoş bir donanım seçeneği sunmuş. Gereksiz pek fazla bir donanım yok. Lancer intense'e kıyasla bence daha mantıklı bir donanım paketi olmuş.

Performansa gelirsek, 105bg 4AT seçeneği başta aracın kağnı olacağını düşündürdü, ama lancerdan yaklaşık 100kg daha hafif olduğundan olacak ki araç olduktça atak. Bir kere kalkışı 1.8 lanceri aratmıyor (ağırlık farkından olsa gerek, bir de ilk viteslerde şanzıman oranları bariz kısa tutulmuş). Ara hızlanmalarda tabi 1.8 çok üstün. Hele gazı dipleyince vites düşürmesini beklemek yok mu, "CVT nerdesin" dedirtiyor :D Lancer AT süreli çok olduğu için net bir kıyaslama yapamıyorum ama fabrika verisi 0-100'ü daha iyi aracın 1.5 lancer AT'den. Araç genelde devirli kullanıldığından keyif veriyor (Lancer AT'de de olduğu gibi) ve çok da kağnı izlenimi oluşturmuyor.

Yakıt için birşey diyemeyeceğim ama her halükarda lancer ile kıyas kabul edeceğini sanmıyorum, civic ile filan kıyaslamak lazım heralde. Kısacası yakıt canavarı diyebiliriz :D Fabrika verisi 1.8 lancerdan az ama pratikte daha fazla yakacağını düşünüyorum kullanıcılarından duyduğum rakamlara bakılırsa.

Yol tutuşu 1.8 lancerdan biraz daha kötü (süspansiyonlar az daha yumuşak), 1.5 lancer ile birebir aynı olduğunu tahmin ediyorum.

Konfora gelirsek, yol sesi olarak lancerdan dağlar kadar iyi (LPG takılırken aracın altına baktım plastik kaplamışlar resmen, muhtemelen yalıtım mazlemesi de fazla). Rüzgar ve motor sesi de lancerdan biraz daha az. Süspansiyonlar az daha yumuşak ama bir fiat gibi accent gibi değil. Genel olarak mitsucular olarak eleştirdiğimiz noktalarda yeterli iyileşme olduğunu ve konfor olarak herşeyin optimum düzeyde olduğunu düşünüyorum. Bu arada motoru 1.8 lancerdan bariz daha sessiz çalışıyor rölantide (kaputu açıp dinlerseniz anlıyorsunuz). Motor sesi çok hoşuma gitti aracın.

İç mekan genişliği lanceri aratmıyor ama sanırım arka koltuklar lancerdan biraz daha dar. Diz mesafeleri yeterli. Bagaj hacmi üç aşağı beş yukarı aynı.

Bu arada şerit değiştirme uyarı sisteminden bahsedersek, yan aynalarda gizli sarı bir uyarı ışığı var. Sanırım sensörler de orada. Araç direksiyonunu bir yöne hafif döndürdüğünüzde eğer aracın yanında veya arkasından yakın gelmekte olan bir araç varsa o tarafın aynasındaki sarı ışık yanıyor. Eğer o yana sinyal de verirseniz uyarı sesi veriyor. Kör nokta konusunda kesinlikle işe yarıyor, ama pratikte istanbul trafiğinde çok da işe yarayacağını sanmıyorum açıkcası. Zaten o ışık sönmeyecek çünkü :D Eh, en azından istemiyorsan kapatılabiliyor diyelim ve gönülleri teskin edelim :D

Mazda iyi iş başarmış. Spor bir aile arabası diyebiliriz bence. Bir de 4AT şanzıman olmasa :kır: zaten o zaman şu anda 1.8 lancer değil mazda 3 sahibi olurdum kesinlikle :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


En son catalyst tarafından 02 Ağu 2011 11:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2011 23:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Eki 2010 01:45
Mesajlar: 187
İsim: Özgür Turhan
Araç: 2009 Mitsubishi Lancer İnvite
Kan grubu: BRh+
Japon arabaları genelde hep aynı hisi veriyor hangisine binerseniz binin.. Mazda 3 de çok iyi araba... Kemikli bir yapıya sahip tam bir japon denebilir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2011 11:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
_opeth yazdı:
o plastikleri rüzgar sürtünmesi ve rüzgarın bazı yerlerde toplanmasını sağlamak için yapılmış yakıt düşürme üzerine yapılmış bişey. gerçi rüzgar içerilere girmezse ses de yapmayabilir tabi


Walla onu yakiti dusurmek icin yaptilarsa tutmamis onu soyliyim :D Ama aracin sinifindan yaklasik 100kg hafif olmasina ragmen yalitim konusunda basarili olmasi beni sasirtti acikcasi. Bir de orijinal lastikleri TOYO idi belki bununla alakali da olabilir.

O degil de bir arabanin cok bagirip az hizlanmasi cok kotu birsey. Disaridan bakinca modifiye sahin-dogan izlenimi veriyor walla :D Madem 4AT takacaksin o motor en az 120 bg olmaliydi.

Ha bu arada arac dizel gibi mars aliyor cart diye calisiyor calistiktan sonra da mars motoru sanirim otomatik kapaniyor yani anahtari startta tutsan da mars motorunu ucurmuyorsun.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2011 07:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
bu ara bende kafayı mazda3 e takmış durumdayım genel görünüşü güzel olsada malesef bir lancer değil.özellikle önden görünüşü pek hoşuma gitmiyor.iç mekanı ise gayet güzel.1.6 dizel 115 beygirli versiyonunu araştırıyorum test sürüşü talebindede bulundum.50bin tl civarı bir fiyatı var sıfırının.

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2011 20:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
ha focus ha mazda 3 dizel unutma aga. sonuçta motor aynı (PSA) platform aynı.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2011 11:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
sinir kupu yazdı:
ha focus ha mazda 3 dizel unutma aga. sonuçta motor aynı (PSA) platform aynı.

aynı motor olduğunu biliyorum.sık sık testleri takip ediyorum.ama focus u sevemedim.mazda3 daha büyük bir araç ama tabi donanım olarak lancerdan pekde farklı değil.sanırım sen bu uyarıyla focus a bak diyorsun ;)

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2011 13:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Volvo mu ? Hani Çinli bir firmaya satılan :D

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2011 13:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Beyler o motor mazdanin gelistirdigi bir dizel degil mi?

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2011 15:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
catalyst yazdı:
Beyler o motor mazdanin gelistirdigi bir dizel degil mi?

hayır

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye