Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

subaru xv 2012 premium
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=27&t=4902
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  okyanus [ 24 Ağu 2012 17:39 ]
Mesaj Başlığı:  subaru xv 2012 premium

iyi günler,

aracı yeni aldım. daha doğrusu kredisi plakası derken hala elime geçmedi. bu pazartesi inşallah elimde olucak. aldığımda ve kullanmaya başladığımda daha detaylı görüşlerimi aktarabilirim ama şimdilik sadece test sürüşü izlenimimi ve karar aşamasını anlatabilirim. aynı segmentte bir kaç arabaya baktım.
bunların arasında ilk önce ve görüntüsüyle beni mest eden mitsubishi asx vardı. ama aracı gördükten ve içine bindikten sonra resmen sükutu hayele uğradım :kır: . işçilik ve malzeme kalitesi bir fiat'a yada clio'ya biniyormuşum gibi hissettirdi. bu kadar güzel bir araçta bu kadar kötü malzeme mitsubishinin attığı bir kazık olmuş ve bence yazık olmuş. tamam bir jaguar değil belki ama ne yazık ki bir fiat da olmamalıydı. bir de bayilerin elinde kalan 2011 modelleri satma çabaları biraz işkillendirdi beni. sen her iki modeli de göster müşteri hangisini isterse onu alsın. kasımda 2013 modelleri geldiğinde de 2012leri satmak için aynı politikayı izleyecekler zannımca. neyse ama asx hala içimde uhde. her ne olursa olsun yine de çok beğendiğim ve gördüğümde dönüp tekrar baktığım ve iç geçirdiğim bir araç.
sonra kia sportage ve hundai ix35 'e baktım. aslında bu iki araç da listemde yoktu ama bi fikrim olsun diye gittim inceledim. mitsubishi de yaşadığım hayal kırıklığı beni ne kadar sarstıysa bu araçları incelerken anladım ki benim bunlar da gönlüm yok ve hiç alıcı gözüyle bakmıyorum bu araçlara. o yüzden ne yazsam önyargılı ve taraflı olacak yazdıklarım.
sonra aynı segmentte vw tiguen var ama onun da görüntüsü hiç de reklamında söylediği gibi elit gelmiyor bana. deneme sürüşü yapmadım ama aracın içi fena sayılmaz.
sonra gittim subaruya. xv de subaru kendini aşmış gerçekten. malzeme kalitesi ön taraftaki soft tuch çok ama çok başarılı bence. 4 yıl önce kardeşimin 2001 model clk'sına binerken de aynı şeyi düşünmüştüm. dış görünüşü sert, erkeksi ve sportif. detayları çok iyi düşünülmüş. arka koltuklardaki diz mesafesi gayet yeterli. aracın yerden yüksekliği forester ile aynı(22cm) ama aracın boyu kısa. sanırım rüzgar direncini düşürsün ve ağarlık merkezini yükseltmesin diye. sürücü koltuğuna oturduğunuzda araç size hadi gidelim diyor. aracın genişliği insignia ile hemen hemen aynı. (belki de şu an kullandığım araç yaris olduğu için bana öyle geldi;)) aracın içinde hep siyah renk kullanmışlar, sordum gözü yormasın diyeymiş. ama karanlık ve gösterişsiz duruyor bence. açık renk, krem ya da gri uygulamalarla bence hem daha ferah hem de daha kaliteli bir his uyandırmaları iyi bir tercih olabilirmiş. en boş paketinde bile güvenlik donanımı aynı. bu da bana kullacısına verdiği değerin göstergesi gibi geldi. ne jantla oynuyo ne de abs, esd, immobilizer vs. gelelim test sürüşüne test aracı elegance otomatikti. deniz mavisi ama rengi, lacivermiş de güneşte solmuş gibi duruyor. otomatik vites hiç sevemedim. aracı başkası kullanıyomuş gibi geliyor bana. elim sürekli vites topuzunun üstünde sol ayağım da habire boşluğu tekmeliyor. kardeşim clk'yı perte çıkarınca otomatik passat almıştı, ondan beri böyle. otomatik vitesli araba kullanırken kendimi spastik gibi hissediyorum, eli ayağı rahat durmayıp kendini sürekli kasan ve garip garip hareketler yapan bi özürlü gibiyim. neyse yine de xv'de çok daha rahattım. aracı çalıştırıp gitmeye başladığımda kendime anlamlandıramadığım bir güven geldi. aracın içinde kendimi çok güvende hissettim. araba ayakları yere çok sağlam basan bir araç. ses yalıtımını kontrol etmek için camları ve müziği kapattım, hızımı arttırdım ve 90 km/h ile çukurlara girdim. içeri ne bir ses girdi ne de sarsıntıları hissettirdi. bence çok başarılıydı. yalnız hızlanması çok vasat. sabit ivmeyle hızlanıyo ve agrasif kullanıma izin vermiyo. cvt şanzıman var. gaza sonuna kadar bassanız bile araç yine bildiğini okuyo ve aynı ivmeyle hızlanıyo. internetteki araştırmalarımda 2.0 motorlarında agrasif kullanım için bi de kulakçıklar varmış direksiyonunda. devri düşürüp ivmenizi artırarak daha agrasif ve seri kullanabiliyormuşsunuz. ha bi de simetrik sürekli dört çeker ne demekmiş anladım. meğer anlamak için kullanmak gerekmiş. bu aracı yoldan çıkarmak gerçekten çok zor(imkansız kelimesini sevmiyorum, sadece ben başaramadım diyim). motor sessiz çalışıyor ama bence keşke sesli çalışsa, allahım o ne güzel bir ses. boxer motorun kendine özgü bence çok da güzel bir sesi var, şiir okuyo sanki(biraz fazla mı abarttım ne :"": ). start-stop da çok başarılı. hatta anlamak için devir göstergesine bakmanız gerekebilir. ben 150km/h'a kadar çıktım şehir içinde zorlanmadan. güner beyin söylemesi 180'i zorlanmadan görüyomuş araç. ben inandım. ha bu arada aracın bir eksisi de bagaj hacmi. 380lt ile sınıfının en düşük bagaj hacmine sahip. neticede araç içime sindi hoşuma gitti, sırf sunroof için premium almak gerekiyodu onunda manuel şanzımanı yoktu ama o kadar kusur kadı kızında da olur dedim ve aldım. gerçi araya bayram girği için hala bekliyorum ama olsun, bu heycanı yaşamak da güzel.

Yazar:  precious [ 24 Ağu 2012 18:42 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

hayırlı olsun.dertsiz sürüşler dilerim..

Yazar:  okyanus [ 24 Ağu 2012 18:47 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

teşekkür ederim :)

Yazar:  ekhnaton [ 24 Ağu 2012 22:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

hayırlı olsun, görsel açıdan da harika duruyor araç.
şimdi bir süre bunu ararım yollarda.
selamlar...

Yazar:  hilmi [ 24 Ağu 2012 23:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

hayırlı olsun nokta atışı bende bu aracın donanımını inceliyodum :) iyi oldu başlığınız :D

Yazar:  okyanus [ 24 Ağu 2012 23:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

teşekkür ederim. arabayı aldıktan sonra bi görüşme ayarlayarsak eğer ankarada test edip fikirlerinizi de söylersiniz. memnun olurum.

Yazar:  sinir kupu [ 25 Ağu 2012 02:24 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

1.6 motor 4 ceker ve de cvt sanziman da olsa tork konvertorlu otomatik arac maalesef bana cok sey vaat etmiyor. bir subaru kullanicisi olarak donanim ve ic mekandaki gelismeler cok iyi bana gore. ileri dogru bir adim. start stop da olsa aracin bu haliyle asx in yanina bile yaklasamayacagi kesin. yine de yeni kasa impreza bakarsaniz ondan daha guzel durdugu soylenebilir.
simetrik 4 ceker farki ve boxer motorun sesi gercekten yasayinca anlasilir. cvt sanziman da cok tatli bir surus hissi verir.
araci inceleyip aldiginiza gore artisini eksisini zaten dusunmussunuzdur. bize hayirli olsun demek duser

Yazar:  okyanus [ 25 Ağu 2012 15:21 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

sinir kupu yazdı:
1.6 motor 4 ceker ve de cvt sanziman da olsa tork konvertorlu otomatik arac maalesef bana cok sey vaat etmiyor. bir subaru kullanicisi olarak donanim ve ic mekandaki gelismeler cok iyi bana gore. ileri dogru bir adim. start stop da olsa aracin bu haliyle asx in yanina bile yaklasamayacagi kesin. yine de yeni kasa impreza bakarsaniz ondan daha guzel durdugu soylenebilir.
simetrik 4 ceker farki ve boxer motorun sesi gercekten yasayinca anlasilir. cvt sanziman da cok tatli bir surus hissi verir.
araci inceleyip aldiginiza gore artisini eksisini zaten dusunmussunuzdur. bize hayirli olsun demek duser


kesinlikle katılıyorum sizin görüşlerinize. performans namına bişey beklemek(hele ki sizin gibi bir kullanıcı için, mitubishi lancer 1.8, subaru impereza 1.8, şimdi de wrx sti sürmüş birini tatmin etmiyeceği kesin) hayal olur. ama maalesef türkiye'ye 2.0i veya 2.0 turbo dizelini vergiden sebep getirmiyorlar. yılbaşında turbo dizelini getirmeyi planlıyorlardı lakin fiyatı da 130000 lira gibi bir rakam çıkınca (foresterdan 2.0 tubo dizelinden bile pahalı) sanırım vazgeçtiler. bu araç daha çok bir aile aracı ya da bayanlar için bir seçenek olabilecek bir araba. performansını kabullendim şimdilik. belki ilerde 2.0 motor seçeneği gelirse borcu bittikten sonra değiştirmeyi ciddi ciddi düşünürüm. yorumunuz için teşekkür ederim.

Yazar:  okyanus [ 06 Eyl 2012 02:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

tekrar merhaba. bir haftayı geçti arabayı alalı ve bu süre zarfında aracım(Aşkar) ile yaşadığım izlenimleri sizlerle paylaşayım istedim. çok rahat ve çok kullanışlı bir araç. kullandığım test aracı ben gazı köklesem bile hissiz bir sürüş deneyimi yaşatıyordu ama Aşkar 'da gaza sonuna kadar basınca devri birden 5000-5500 devre çıkartıyor ve ve sürat 120 km/h olana kadar o devirde çalışıyor. sonrasında biraz gaz kesip tekrar verdiğimde ivmelenmesi artıyor ve koltuğa yapıştıyor. yolda herhangi bir aracı sollamak istediğimde ne kornaya ne de sellektöre ihtiyaç var. Aşkar'ın sesi insanların bana yol vermesi için yeterli. egzosla oynamadan sadece motorun böyle bir ses vermesi çok güzel. sırf bu ses bile iyi ki bu aracı almışım dedirtmeye yetiyor. bir de aydın beyi düşünüyorum da acaba o ne kadar gururlanıyordur diye, sonrasında biraz mahçup oluyorum görmemişliğimden. araziye de çıkıp test ettim. L konumuna alıdım ve sanki düz yolda gidiyormuşum gibi çok rahat bir şekilde you-toube'da izlediğim videolardaki gibi kullandım. sonra bi de yokuş tecrübesi için cinnahın başında durdum. atakule düzlüğüne geldiğimde hızım 90 km/h idi ve ne bir bayılma ne de tekleme yaşatmadı. 160 km/h'i geçmedim henüz. 700 km yol yaptım ankara içinde ve şu anki ortalama 9,4 gösteriyo bilgisayar. toplamda 300 tl benzin aldım ve hala bir diş var göstergede. en fazla 160 km daha yaparmış, öyle diyo bilgisayar. dün güner bey aradı ve önce halimi hatrımı sonra da araçtan memnun olup olmadığımı sordu. test aracıyla kaza yaptıklarını ve onun da bu hissiz sürüşü ben aracı aldıktan sonra kendisi kullanmaya fırsat bulduğunda ancak fark ettiğini ve bakıma sokacaklarını söyledi ve çayımızı içmeye bekliyorum dedi ve vedalaştık. ha bu arada Aşkar adını 2 yaşındaki oğlum koydu. söyleyebildiği kelimelerden anne ve babayı eledik:), "aşgıv menim"i "Aşkar benim" diye tercüme etmeyi uygun gördüm. onunmuş araba, önce sürücü koltuğuna oturuyo ve gönlü olana kadar arkaya geçiremiyoruz sıpayı. acelemiz olduğu zamanlar çikolata ile kandırsak da ilerde önüne nasıl geçecez bilmiyorum valla. şimdilik aklıma gelenler bu kadar. eğer varsa sorularınızı cevaplandırmaktan memnun olurum. kafanızı şişirdiysem ve/veya sürçü-lisan ettiysem affola. saygılarımla/seyit

Yazar:  ekhnaton [ 06 Eyl 2012 02:47 ]
Mesaj Başlığı:  subaru xv 2012 premium

Seyit hocam keyifli sürüşler,
Sizin paylaşımınızdan bu yana gözlerim bu arabayı arar oldu yollarda.
Bugün eve gelirken, hilal mahallesinde gördüm bir tane. O jantlari profilden görmemek mümkün degil zaten.
Şimdi cinnah, atakule falan deyince, sizinki miymiş o acaba yahu?
Selamlar...


Sent from my iPad

Yazar:  okyanus [ 06 Eyl 2012 02:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

teşekkür ederim gökhan hocam,
ben bağlıca'da ikamet ediyorum, araç da vişne rengi. müsait olduğunuz bi zaman geliyim görüşelim. olmadı bi ankara buluşması ayarlıyalım. tanışmaktan memnun olurum. hem siz de bi test etmiş olursunuz aracı. herhangi bir işim olmazsa ki genel de yok, ben çoğunlukla müsaitim. en fazla oğlumla birlikte teşrif ederim.

Yazar:  ekhnaton [ 06 Eyl 2012 03:01 ]
Mesaj Başlığı:  subaru xv 2012 premium

Ben de cok memnun olurum hocam.
En kısa zamanda bir Japon bulusmasi yapalım o vakit.
Selamlar...


Sent from my iPad

Yazar:  shv [ 06 Eyl 2012 09:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

Hayırlı olsun, güle güle kazasız belasız kullanırsınız inşallah :)

Yazar:  sinir kupu [ 06 Eyl 2012 09:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

hayirli olsun. aracinizi sevmenize sevindim. isim filan da takmissiniz. bizim ikinci aractan sonra pek isim olmadi. subi diyorum ama ewkisine de oyke diyordum.
egzost sesi filan demissiniz de benim arabada yaltim mi iyi yoksa cok yuksek devir mi cevirmiyorum (ihtiyac yok malum) diye nedir pek ses alamiyorum.
ben de su an tatildeyim istanbul-cunda arasini 400 km ye yakin 7,4 lt/100km ortalama ile geldim cok sakin surerek. su an 620 km filan ildu buralarda surmekten ortalama da oldu 8,4. istanbul ici 12 oldugu dusunulurse iyi degerler.

Yazar:  catalyst [ 06 Eyl 2012 11:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

CVT :vauv: :vauv:

Yazar:  uzoist [ 30 Oca 2013 22:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

İyi günlerde kazasız belasız kullanın arabanızı. Aotushowda aklımda kalan araçlardan diyebilirim. İç mekan olsun görüntü olsun beni çok cezbetti. Ara ara bakarım. ASX'in otomatik vitesi olmadığı için Subaru'nun CVT'si ve gerçek 4 çeker olmasından aklımda olan bir araç. O zamandan beri görüşleriniz değişti mi? Bir de bakım maliyetiniz nedir acaba.

Yazar:  sinir kupu [ 31 Oca 2013 09:06 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

ben forester dizel aracımı alırken bana elegance versiyonunu teklif etmişlerdi. kısa bir test sürüşü yapmıştım aklımda kalmasın diye. premium'dan sunroof elektrikli deri koltuk multimedya ekranı anahtarsız çalıştırma vs gibi eksikleri vardı tabi ama premium olanda da anahtarsız çalıştırma olduğundan olsa gerek start-stop sistemi yok. kısaca elegance versiyonuydu. aracı denediğimde gördüm ki
- hiç de 114 beygir gibi değil gaza bastığınızda cvt oldukça güzel tepki veriyor. benim beklediğimin oldukça üstünde çıktı.
- start-stop sistemi başarılı
- iç malzeme güzel. kumaş koltuk olmasına rağmen ısıtma mevcut
- şu ana kadar kullandığım subarularda yol birgisayarı sadece ortalama tüketim sunuyordu bu sefer suyunu çıkarmışlar tekerlere düşen yük miktarını, zaman bağlı bar tipi grafikleri filan olan renkli ekranlı bir yol bilgisayarı var.
- aynı renkli ekrandan geri vitese taktığınızda geri görüş kamerası devreye giriyor. gece denememe rağmen çok iyi gösteriyordu.
- baktığım araç siyah olmasa (bence o araca yakışmıyor) belki düşünürdüm.

beğenmediğim şeyler:
- cvt şazımanın kulakşıktan kontrolü gerçekleşmiyor. yani triptronik değil. lagacy'de olan şanzıman sonuçta neden koymamışlar anlamadım.
- müzik sistemi konsolla çok bütün değil gibi. ama şimdi moda sanki öyle. tek tarafında düğme olan asimetrik ekranlar nedense bende emanet havası yaratıyor. mekyajlı asx veya yeni yaris'te olduğu gibi.

bir ayrıntı daha vereyim. subaru sitesine bakıldığında otomatik vitesli araçların tüketimi daha düşük görünüyor. subaru forumundan öğrendiğim kadarıyla bunun aslı varmış. zira benimki gibi düz vites araçlar normalde %50-%50 güç dağılımı yaparken (bu oran sınırlı kaydırmalı diferansiyel ile değişiyor tabi), otomatik vitesli araçlarda elektronik tork dağılımı yapılıyor ve normalde %80-%20 dağılım yaparak araçların daha fazla önden çekişli gibi gitmesi bir durum oluyor, dağılım gereken durumlarda elektronik yapılıyor. iki sistemin de kendi avantajları var. LSD olduğu zaman daha spor bir his oluyor ama LSD hidrolik-mekanik bir şey olduğu için tepki süresi elektroniğe göre daha uzun. bu arada %80-%20 oranının 4 çeker olmaya bir zararı yok. evo'nun şanzımanı da duruma göre bir dağıtım yapıyor. diğer araçların 4 çeker sistemlerindeki tork dağıtım mantıklaırnı bir görseniz anlarsınız.
neyse uzun oldu.

Yazar:  sinir kupu [ 31 Oca 2013 11:13 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

valla kardeş sonuçta bizim asx'de de var. japon yapamıyor diye bir şey yok. ama nedense premium modellerde start-stop mevcut değil. benim aklımda da öyle kalmış olabilir diyeceğim ama bakayım yazarım buraya

Yazar:  souldemon [ 01 Şub 2013 00:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: subaru xv 2012 premium

Asx intensede de hem anahtarsız çalışma hem de start-stop var (gerçi manüel vites).

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/