Zaman: 28 Mar 2024 14:56

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 2012 Mazda 3 1.6 Touring Dizel
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2012 14:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
https://plus.google.com/photos/115966109265790469119/albums/5820567453714962705?authkey=COWf4NnewMaL_AE#photos/115966109265790469119/albums/5820567453714962705?authkey=COWf4NnewMaL_AE
Çok uzun süre kullanmasam da hakkında fikir sahibi olabildiğim bir araç olan Mazda 3 dizel Touring araçla ilgili izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Araç 2012 model, makyajlı kasa idi. Aracın makyaj adına görsel anlamda yapılan çok fazla da bir değişikliği yoktu. En önemli değişiklik motor gücü ve torkunda olan değişiklik. Daha önceleri 109 beygir güç üreten ünite makyajlı kasalarda 115 beygir ve 1750-2500 d/d arası 270Nm tork üretiyor.
Motor:
Yukarıda değerlerini verdiğim 1.6 litrelik ünite PSA çıkışlı. Citroen, Peugeot, Volvo ve Ford araçlarda da kullanılan değişken turbo geometrili, intercooler’lı bir ünite. Ancak motor gücü markaya göre farklılıklar göstermekte. Bu ünitenin gücü tekerleklere 6 ileri vites ile iletilmekte. Birinci vites çok büyük dişli oranına sahip olduğundan hemen ikinci vitesi isteyen araç ilk iki viteste olan bu oranlar yüzünden bence potansiyelinin daha altında hızlanma değerlerine sahip oluyor. Diğer yanda oldukça dik yokuşları bile 2. viteste rölanti ile (yani gaza dokunmaksızın) tırmanmanız mümkün.
Ekonomi:
Araç dizel olduğu için mi yoksa PSA çıkışlı bir motora sahip olduğu için mi bilinmez fabrika tüketim değerlerini tutturamıyor. Evet değerler ulaşılmaz değil. Ama nedense benzinli araçlarımda ulaştığım fabrika verisi karışık kullanım değerleri aynı güzergah ve kullanım tarzında hep şehir içi fabrika verileri ile örtüşüyor. Bu daha önceki dizel araçlarımda da başıma gelen bir durum. Ayrıca yol bilgisayarı yine diğer dizel araçlarım gibi hatalı ölçüm yapıyor. Her defasında kendim başında bekleyip taşana kadar doldurtmama rağmen tüketim değerleri hatalı. Tek farkla araç yol bilgisayarının size söylediğinden daha az yakıyor. Garip ama böyle. Mesela Astra 1.3 dizel aracım her seferinde 0.3 hatalı (az söylüyor) ölçerken Mazda bunun tersini yapıyor. Bu da istasyonda yüzünü güldüren bir ayrıntı.
Değerlere gelirsek normal kullanımımda 5 litre civarı bir tüketime sahip oldum. Bunda tabi daha önce de dediğim 6 ileri vites olmasının katkısı büyük. Tork yeterli olduğu için aracı 90 km hızla 6. viteste sürmeniz ve bu esnada isterseniz hızlanmanız olası. Bu da 1500 devir civarına geliyor ki aslında maksimum tork devrinin altında oluyorsunuz.
Yol Tutuş:
Araç ford C1 platformunda üretiliyor. Yani Ford Focus araçlarla platform ortaklığı var. Tabi Mazda sahipleri platform Fordun değil ortak diyorlar. O konuyu biraz araştırmak lazım. Ford markasını her ne kadar tutmasam da Focus araçların yol tutuşlarının iyi olduğu bir gerçek. Mazda 3’de de arka süspansiyon grubu bağımsız yapıda. Bu da yol tutuşa olumlu etki yapıyor. Ancak 16’’ jant yerine 17’’ kullanılsaymış çok daha iyi olacağına eminim. Yol tutuş için Lancer ile karşılaştırma yapmak gerekirse ikisinin de artısının olduğu yerler var diyebilirim. Lancer arkadan salma eğilimini daha fazla gösterse de esp devreye girmeden de yolunu bulabiliyordu. Mazda 3 ise belki de esp’nin programından kaynaklı daha hızlı esp devreye sokma eğiliminde. Tabi bu aracın o aşamadan sonra izini kaybedeceğini göstermez.
Bir de önden çekişli ve yüksek torka sahip bir araç olduğu için dizel motor ne kadar ağır olursa olsun patinaja düşme eğilimi mevcut. Özellikle gaza yüklenerek yapılan sollamalarda aracın davranışı biraz insana garip hissettirebiliyor ki bence bazı firmaların ön tekerlekler için de kaydırmalı diferansiyel kullanılmaya başlanmasını mantıklı görüyorum. Tabi benim böyle hissetmeme 4 çeker ve güçlü bir araçtan iki çeker ama yüksek torklu bir araca geçmiş olmam da neden oluyor olabilir.
Araçla birlikte gelen Toyo lastikleri de ben kendi adıma başarılı buldum. Oldukça yağmurlu havada ani frenleme yaparak birkaç defa test ettiğim lastikler doğal olarak abs’yi devreye soktular ama daha önce Lancer araçlarımda yaşadığım abs devreye girse bile zıplayarak kayma gibi bir durum olmadı.
Konfor:
Motor dizel olduğu göz önüne alınırsa oldukça sessiz bir motor denilebilir. En azından segmenti ve Japon olduğu düşünülürse. Amortisörlerin sesleri içeri fazla girmiyor. Araç üzerindeki lastiklerin sesi orta düzey denilebilir. Ne iyi ne kötü. Yüksek hızlarda rüzgar sesini içeri alan araçta yine Lancer aracımdaki kadar ses olmuyordu.
Aracın ön göğüs kısmında üst taraflarda (ki bu Passat araçta bile böyle) yumuşak dokulu plastik kullanılmış. Bu da göğüsten gelen sesleri kesmiş. Arnavut kaldırımda bile giderken öyle aman aman bir tıkırtı yapmıyor. Daha tok sesler çıkarıyor.
Koltukların döşemeleri de destekleri de yeterli. Ne çok sert ne çok yumuşak. Sürücü tarafında ayarlı bel desteğinin olması da bence güzel. Vites topuzunun konumu bana biraz değişik geldi sadece. Biraz alışma istiyor. Kol dayama ileri geri hareket etmediği için kol dayamadan çok eşya gözü olma özelliğine sahip ama şu da var ki Lancer’ınki kadar da geride değil. Dirseğinizi dayarken tüm vitesleri değiştirebilmeniz mümkün.
Aynaların ufak olması Lancer ve Subaru araçlardan sonra biraz alışmamı zorlaştırsa da görüşle ilgili bir sıkıntı yok denilebilir. Bizimki biraz rahata alışmak. Ayrıca bu araçların bir üst donanımından itibaren RVM adı verilen kör nokta algılama sistemlerinin olduğunu da belirtmek lazım. Her iki aynadan da kör noktanıza bir araç geldiğinde bir ikaz ışığı yakan ve eğer o yöne sinyal verdiyseniz sizi uyaran bir sistem bu.
Direksiyondan kontrollü ses sistemi oldukça kullanışlı. Sadece mp3 cd’si çalarken klasörler arasında gezinmek biraz garip. Tam nerede olduğunuzu anlayamıyorsunuz. 6 Hoparlörlü müzik sistemi de çok kötü değil. Ama bu konularda benim uzman olduğum da söylenemez. Müzik sisteminin kol dayama içerisinde ayrıca aux girişi de bulunmakta. Bir de hoşluk olsun diye konulmuş ses arttırma vs gibi durumlarda müzik sistemi üzerindeki tuşların ışığı yanıp sönmekte. Aynı durum klima düğmeleri için de geçerli.
Aracın anteninin de arka cama entegre olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim.
Bir ayrıntı kol dayama içindeki aux girişinden ve 12V çakmaklık girişinden dışarı çıkacak kablolar düşünülerek kol dayama kapandığı zaman iki yanda bir kalem çapında boşluklar yapılmış ki kablolar ezilmesin ya da kapağın kapanmasına mani olmasın. Bu şu ana kadar kullandığım araçlarda düşünülmemiş bir ayrıntıydı.
Sadece sürücü tarafı tek dokunuş ve de sıkışma önleme özelliğine sahip camların düğmelerinin konumu biraz alışma istiyor.
Aracın yol bilgisayarı, odometre ve müzik sistemleri ekranları ayrı ayrı. Odometre alışılmış yerinde kadranın ortasındayken, diğer iki ekran farklı tonlara ve büyüklüklere sahip olmalarına rağmen orta konsolun üzerinde yan yana duruyorlar. Bu iki ekranın yan yana görüntüsü benim açıkçası çok hoşuma gitmedi. Yol bilgisayarı ışığı gece ve gündüz modları için ayrı olabildiği gibi gündüz far yakanlar da düşünülerek ışık ayar çubuğunu çevirmek yerine üzerine basarak gündüz ayarında kullanmak mümkün. Bu özellik Lancer aracımda yoktu mesela. Ve gündüz ışık yaktıysanız ekranı görmede sorun yaşayabiliyordunuz.
Yol bilgisayarından anlık, ortalama yakıt tüketimlerine vekalan km verilene ulaşmanız mümkün. Ancak anlık ile ortalama Lancer araçtaki gibi kombine olsa daha iyi olurdu. Araç bakım aralığı, teker rotasyonu, radyo listesi ya da şarkı listesi gibi bilgilerde direksiyon üzerine konulmuş tuş ile yine bu ekranda görüntülenebiliyor. Havalandırma ve müzik sistemi bilgileri ayrınca kendi ekranlarında görüntülenmekte. Ayrıca bilgi ekranından araca hız uyarısı da ekleyebiliyorsunuz. Böylece belirtilen hız ulaştığınız da sizi ses ve ışıklı bir sinyal ile uyarıyor.
Torpido gözü yeterli büyüklüğe ve de ışıklandırmaya sahip.
Çift bölgeli otomatik klimayı aman aman deneme şansım olmadı. Ancak kullanışlı bir yapısı vardı.
Kendiliğinden kararan dikiz aynası kullanışlı ancak yan aynalar da (en azında sürücü tarafı) da beraberinde kararsa fena olmazdı. Tabi bu segment için söylediğim biraz fazla bir beklenti sanırım. Kararan dikiz aynasını üzerindeki düğmeden iptal etmeniz mümkün. Ayna ile ilgili tek sevmediğim şey aynaya ulaşan elektrik kablosunun kabak gibi ortada bulunuyor olması.
Araçta bagaj yerli. Bagaj zeminini kaplayan malzeme de sedan Lancer araçlardaki kadar uyduruk.
Mercekli farklar xenon olmamasına rağmen fena değil. Mercekli oluşları sebebiyle ışığı güzel odaklıyorlar.
Araçla ilgili bir hoşuma giden ayrıntı da sonradan Cruise Control takılabilmesi. Aslında biraz uyanıkça bir durum zira aslında bu sistem araca yüklü sadece düğmeleri yok. Uygun bir ücretle orijinal olarak direksiyonun altına eklenen biraz kocaman denilecek düğmelerle bu işi çözüyorlar. Ama asıl hoşuma giden araç yokuş aşağı giderken ve CC açıkken aracın cut-off yapabilmesi. Daha önceki araçlarımda yokuş aşağı CC açıkken hızınız CC’de ayarlanandan fazla bile olsa az bir tüketim değeri görüntüleniyorken bu araçta böyle bir durum yok.
Aracın donanımı daha önce de dediğim gibi Touring. Dizel versiyonlar için orta donanım olan bu donanımın üzerine Impressive donanımı mevcut. Impressive donanımı ile RVM (kör nokta algılama) sistemi, ısıtmalı ön koltukları, ısıtmalı ön cam (ön cam komple gizli rezistansa sahip) yıkamalı ve otomatik yükseklik ayarlı xenon farlar ilk aklan gelen farklar. Jant vs gibi dış göünümde ve müzik sisteminde bir faklılık yok. Benzinli Impressive donanımlarda sunroof mevcut iken yine benzinlilerde Impressive donanımın da üzerinde bulunan Mirai versiyonu mevcut. Anahtarsız giriş ve çalıştırma, deri döşeme gibi artıları mevcut bu donanımın.
Servis ve hizmetler:
Markanın ülkemizde yaşadığı sorunlardan dolayı servis sayısı kısıtlı. Bunun yanında aracın 10.000 km veya 6 ayda bir bakıma giriyor olması da kullanıcı için can sıkıcı bir durum. Tamam dizel kullanan birisi 6 ayda 10 bin km yapabilir ama herkese uyan bir durum değil bu. Parça ve bakım fiyatları ise normal.

Son söz:
Araç dış dizayn olarak kendine has olsa da Japon araçlarını seven birisi olarak rx-8, mx-5 gibi araçlara imza atmış bir firmadan Ford ortaklığı platform ve PSA çıkışlı motora sahip bir araca binmek beni çok özel hissettirmedi. Azıcık toplama gibi olduğu için de aracım tam bir karakter sergilediği söylenemez. İç mekan kullanışlı ve geniş olsa da ferah değil, yol bilgisayarı ve diğer ekranlar iğreti duruyor, mavi tonlu iç ışıklandırma da kalite hissini törpülüyor. Açıkçası dizaynı için hasta olmuyorsanız ya da sadece biraz farklı olayım demiyorsanız muadili olan az yakan iyi kaçan başka alternatifleri mevcut olan bir araba.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2012 16:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Alıntı:
Bir ayrıntı kol dayama içindeki aux girişinden ve 12V çakmaklık girişinden dışarı çıkacak kablolar düşünülerek kol dayama kapandığı zaman iki yanda bir kalem çapında boşluklar yapılmış ki kablolar ezilmesin ya da kapağın kapanmasına mani olmasın. Bu şu ana kadar kullandığım araçlarda düşünülmemiş bir ayrıntıydı.


1.8 lancerda da var ya la :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2012 17:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
şimdi 1.8 lancer araçta aux girişi malum çakmaklığın orada kol dayama içinde değil. KOl dayama içinde yine çakmaklığa şarj filan takmadığım için hiç kullanmadım. belki de ondan dikkatimi çekmedi Bilal. VArsa bir şey diyemem. zaten 1.8 olanın iki kademeli kapağı filan iyiydi. Üstüne vites topuzu ile işin olmadığı için fazla kolunu da dayayabiliyordun.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2012 18:18 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Eline sağlık güzel inceleme olmuş abi,
Yalnız;
Aracı sattıktan sonra izlenimler aktarmak, sanki araca haksızlık edilebilir gibi geliyor bana :)

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2012 19:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
Yok yav. Bak wrx için bile inceleme yazmadım. mazda'ya haksızlık olmadı bence.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2012 20:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
bu durumda mazda3 mü lancer 1.5/1.6 invite mı.sebepleriyle birlikte

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2012 15:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2011 16:59
Mesajlar: 703
İsim: mustafa
Araç: mıtsubıshı colt 1,5 instyle florit yeşil
Meslek: çalışan
Kan grubu: Arh+
Yaş: 29
güzel yazı tebrikler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2012 00:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
@yenibirdünya
beğenmenize sevindim

@precious
aga mazda 3 sonuçta dizeldi. benzinli olarak konuşursak lancer derim ben. aslında doluluk bakımından da 2010 model 1.5 lancer derim. sıkışma önlemeli cam, egzost sesi, 4 cam otomatik. tüketimi daha az bence. fabrika verisi beni bağlamaz. ayrıca da performans olarak aman aman da fark yok. fiyatı düşününce 1.5 alncer.

@_opeth
far açık ve kapalı ayar var evet ama. mesela bizim lancerlarda farlar açıkken gösterge ışıklarının maksimumu gündüz ayarı kadar olmuyordu. daha düşük oluyor maksimumda bile. ama mazda 3'de tek tuşla gündüzün maksimumuna getirebiliyordun farlar açıken bile. bir nevi gece gündüz farkını iptal edip köklüyor ışık miktarını.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye