Zaman: 29 Mar 2024 17:07

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 09:34 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Genel otomobil kültürüm çok iyi olmadığı için bazı sorular sormak istiyorum. Kayınbiraderimde 2011 Citroen C4 1.6 VTi 120 HP M/T var. Aracı dün kullanma fırsatım oldu. C4 incelemesi gibi değil, test sürüşü gibi yazacaklarım fakat aradaki farklılıklar biraz beni şaşırttı, azıcıkda üzmedi değil açıkcası :cry:

-*** Araç çok seri, 1.-2. viteslerde seyir halindeyken bile gaz pedalına çok hafif dokunmak bile aracı ileri atıyor. Lancer'da bu seriliği yakalayamıyorum, ağır geliyor araç. C4 ve Lancer kg açısından da nerdeyse aynı. C4 kasasını bilenler ne kadar büyük bir hatchback olduğunuda biliyorlardır sanırım.

-*** 1. viteste veya geri viteste bile gaza basmadan hafif meyilli rampaları çıkabiliyor. Lancer'da düz yolda bile stop etmemesi için ayağım heran debriyaj üzerinde. Geri viteste de aynı.

-*** C4 vites geçişleri daha rahat, hemen kavrıyor, hatta çekiyor adamın elinden. Lancer'da iyi fakat C4 daha etkileyici geldi.

- C4 Direksiyon çok iyi, ani manevralarda çok iyi toplarlıyor. Lancer'da iyi aslında fakat C4 daha hassas.

- C4 Frenler'de çok hassas. Lancer ile bu konuda aynı sayılabilir.

- C4 debriyaj pedali çok uzun. Lancer'da daha kısa bu hoşuma gitti :D :kart:

- Düşük hızlarda(80-100km/saat) yol tutuşu iyi. Alman arabası hissi veriyor. (Audi, Golf, Astra, v.s....)

- C4 rolantideki motor sesi dizel gibi :LOL: Lancer'ımda motorun çalıştığını bile anlamak güç. Yanlız hareket halinde Lancer'dan daha sessiz olduğu kesin. Michelin lastik var ondan da olabilir :D (C4'e laf atmak için bahane arıyorum da)

- C4 yalıtım ve konfor açısından da Lancer'dan iyi sayılır.

- C4 bir hatchback için bagaj hacmi(408 lt) hiçde küçük sayılmaz.

Araç ile yüksek sürat yapmadım, yol tutuşu konusunda ciddi bir yorum yapamayacağım. Fakat yukarıda *** ile işaretlediklerimi Lancer'ımda göremiyorum. Şikayet olarak algılanmasın, aracımda problem olabilirmi onu anlamak istiyorum. 2009 Lancer 1.5 Invite MT 123000 km'de, bakımdan yeni çıktı. 2011 C4'de 40000 km civarında.

Lancer kullanıcıları ve tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak isterim :roll:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 10:21 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Genel anlamda Lancer'in tekniğinin, mühendisliğinin C4'den daha iyi olduğunu düşünüyorum.
123bin km deki bir araç biraz yorulmuş olabilir...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 10:42 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Evo34 yazdı:
Genel anlamda Lancer'in tekniğinin, mühendisliğinin C4'den daha iyi olduğunu düşünüyorum.
123bin km deki bir araç biraz yorulmuş olabilir...


Tabi buda olabilir. Yanlız aracım 2 hafta önce periyodik bakımdan geçti. Yani bilemiyorum, aracın genel karakteristiği de olabilir. Diğer lancer kullanıcılarınında yorumlarını bekliyorum :MCT:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 10:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Citroën candir:) muhaha

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 11:08 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
_opeth yazdı:
aradaki 11 hp farkı. normal. fiyat fayda kısmını da düşünmek lazım.


Tabi f/p olarak Lancer açık ara önde yada tercih sebebi olabilir. 1.6'ların beygir gücü 1.5'lere göre daha çok bildiğim kadarıyla. Onlarda durum nasıl acaba ? Yani benim merak ettiğim konular da 1.6 karakteristiği nedir mesela ?

Aslında özellikle belirtmek istiyorum, iki aracı karşılaştırmak gibi bir amacım yok :D Aracımı beğenerek aldım ve kullanıyorum :kart: Fakat, yukarıda *** olarak işaretlediğim konularda da diğer kullanıcıların yorumları almak merakımı giderebilir. Yoksa bu işin sonunda başka bir lancer bulup test etmem gerekecek :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 11:08 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
SynTheSizer yazdı:
Citroën candir:) muhaha

Note 2 ile gönderildi


Hak vermek istemezdim ama :LOL: Övgüyü hakediyor gerçekten :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 20:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
C4 gerçekten seridir (Eski arabamız c4 idi) ancak iç plastik aksamı rezildir. biraz kullanılsın her yerinden ses yapmaya başlar.
Arkadaşın dediklerine ek olarak fren mesafesi açısından yanlış hatırlamıyorsam C4 sınıfının en kısa fren mesafesine sahip aracı idi. Tabii burada kısadan kastımız artık santimetreler :)

Lancer mi C4 mü deseniz ben kesinlikle Lancer derim . C4 performansı dışında çok problemli bir araç.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 21:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 May 2010 14:01
Mesajlar: 760
Şehir: Tekirdağ
İsim: Seyhan
Araç: Colt 1.5 instyle AMT
Meslek: Elektronik Teknikeri
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
yaw arkadaşlar forumda tüm araçlardan mevcut lancer 1.5 - 1.6 colt 1.3 - 1.5 amt si manueli.
aslında bir gün bi pistte buluşup araçlarımızı kapıştırmamız lazım :crazy: araçlarımızın performansı hakkında bilgimiz olur hem.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 22:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
Benim ki hepsini geçer ne de olsa adı lamborgini :D :D

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 23:06 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Bugün konuyu iş yerimdeki arakadaşlarımlada mütala ederken VTI motorun bir çeşit turbolama olduğunu öğrendim. Google'da da araştırdım MIVEC, I-VTEC veya DOHC gibi bir teknoloji. Yakıt tasarrufuda sağladığı söyleniyor. Motordaki valflerin düşük devirler ile yüksek devirlerde farklı açılıp kapanmasını yönetiyor.

Fakat VTI orta düzey binek araçlarda Volkswagen'lerde olan TSI gibi ekonomiklikden ziyade performans yönünden daha güçlü sanırım. Yani yüksek düzeyde sıkıştırma oranı ile turbolama yapıyor. Bu turbolama olayının bineklerde sadece dizel motorlarda olduğunu sanıyordum. Fakat benzinlilerde de varmış. C4'ün çevik ve atik olmasının sebeplerinden biri bu sanırım. Eksik olan kısımlar varsa arkadaşlar tamamlayın :)

C4 için birkaç konu daha var belirtmek istediğim. 1. viteste gaza basmadan hafif meyilli yolda bile gittiğini belirtmiştim. Yanlız sonradan düşününce farkettim ki bu yakıt tasarrufunda kötü bir durum. Siz gaza basmadığınız halde araba içmeye devam ediyor :D Zaten kayınbiraderde performansından çok memnun olmasına rağmen yakıt yüzünden satmayı düşünüyor aracı. Kısacası C4 iyi yakıyor... 8)

Son olarakda ikinci elde Fransız arabaları ve motorları tehlikeli. Araç almadan önce çevremde kiminle konuştuysam Fransızlardan uzak durmamı söyledi. Sanayiden çıkmassın dediler, mübala olabilir tabi :crazy:. Japon yada Alman almamı tavsiye ettiler. Bu gibi sebepler ve f/p'den dolayı 2009 Mitsubishi Lancer 1.5 MT aldım :)

Bu tarz yorumlar benim gibi yeni araba sahibi olanlar için çok yararlı oluyor. Keza 2003 yılında ehliyet aldım, sık olmasada araba kullanıyordum zaten. Fakat araba sahibi olunca daha farklıymış, herşeyi merak ediyor insan :kart:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 23:13 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
seyo yazdı:
yaw arkadaşlar forumda tüm araçlardan mevcut lancer 1.5 - 1.6 colt 1.3 - 1.5 amt si manueli.
aslında bir gün bi pistte buluşup araçlarımızı kapıştırmamız lazım :crazy: araçlarımızın performansı hakkında bilgimiz olur hem.


Bundan önce bence "ileri düzey sürüş teknikleri" ile ilgili bir workshop alsak? Hatta istanbulpark gibi bir piste gitsek deneyimleyerek öğrensek süper olurdu. Böle bir organizasyon ne kadara patlar acaba, toplu olarak yapılsa makul bir miktara yapılabilir belki, fikri olan varmı ? :Bravo:

Araçları bundan önce kapıştırmaya çalışırsak, sanırım bir kısmımız telef olur :LOL:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 23:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
AnakinSkyWalker yazdı:
seyo yazdı:
yaw arkadaşlar forumda tüm araçlardan mevcut lancer 1.5 - 1.6 colt 1.3 - 1.5 amt si manueli.
aslında bir gün bi pistte buluşup araçlarımızı kapıştırmamız lazım :crazy: araçlarımızın performansı hakkında bilgimiz olur hem.


Bundan önce bence "ileri düzey sürüş teknikleri" ile ilgili bir workshop alsak? Hatta istanbulpark gibi bir piste gitsek deneyimleyerek öğrensek süper olurdu. Böle bir organizasyon ne kadara patlar acaba, toplu olarak yapılsa makul bir miktara yapılabilir belki, fikri olan varmı ? :Bravo:

Araçları bundan önce kapıştırmaya çalışırsak, sanırım bir kısmımız telef olur :LOL:


Bunu dile getirmiştim ben böyle bir organizasyon bizi aşar. Doğuş her sene kiralıyor istanbul parkı neden temsa yapmaz böyle şeyleri ah temsa ah

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 23:37 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Aes08 yazdı:
AnakinSkyWalker yazdı:
seyo yazdı:
yaw arkadaşlar forumda tüm araçlardan mevcut lancer 1.5 - 1.6 colt 1.3 - 1.5 amt si manueli.
aslında bir gün bi pistte buluşup araçlarımızı kapıştırmamız lazım :crazy: araçlarımızın performansı hakkında bilgimiz olur hem.


Bundan önce bence "ileri düzey sürüş teknikleri" ile ilgili bir workshop alsak? Hatta istanbulpark gibi bir piste gitsek deneyimleyerek öğrensek süper olurdu. Böle bir organizasyon ne kadara patlar acaba, toplu olarak yapılsa makul bir miktara yapılabilir belki, fikri olan varmı ? :Bravo:

Araçları bundan önce kapıştırmaya çalışırsak, sanırım bir kısmımız telef olur :LOL:


Bunu dile getirmiştim ben böyle bir organizasyon bizi aşar. Doğuş her sene kiralıyor istanbul parkı neden temsa yapmaz böyle şeyleri ah temsa ah


TEMSA'nın akıbeti de belli değil zaten :shock: Acaba imza toplayıp Doğuş grubuna yollasak alırlarmı :D

Bu arada bu olay çok pahalı bişi değil yaw. Bu hafta içi bir kaç teklif alayım bakalım ne çıkacak. Topluluk olarak gitmek istesek indirimde alabiliriz. Aşağıda linkini verdiğim firmanın ümraniyede bu iş için yeride var. Ne tür eğitimler verildiğide yazıyor.

http://www.hed.com.tr/egitim.asp

Başka firmalarda olabilir tabi...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2013 09:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
VTi, TSI birbirine girmiş. TSI bildiğiniz turbolu FSI motordur. Yani turbo vardır. VTI ise sizin dediğiniz gibi MIVEC ya da V-TEC gibi supap zamanlaması (ayrıca enjeksiyon zamanlaması da yapıyormuş) bir sistem. bu tip teknolojiler aracın farklı devirlerde içeri aldığı hava miktarıyla bir nebze oynayarak daha iyi yanma verimi sağlamak, kısacası hem ekonomi (aynı gidişte daha az yakıt) hem de performans (daha iyi yanma ile daha çok güç) eldesi için kullanılır. Turbo ise aşırı beslemedir ve aracın silindir bloklarına atmosfer basıncı ve biraz da silindir vakumu sayesinde dolabilenden çok daha fazla hava tabiri caizse tıkıştırmayı ve böylelikle de silindir içindeki havanın yakabileceği yakıt miktarını (dolayısıyla da gücü) arttırmak amaçlıdır.
Ben 1.6 VTI motorun değerlerine baktığımda 118 Hp güç (hp ve ps ayrı şeyler) ve 160 Nm tork gördüm. Bizim lancerda da tork 156 Nm. Bu açıdan bakınca biraz daha yüksek devirde bu tork elde ediliyorsa beygirin de bir tık üstte olması doğal. bence başka bir araca bindiğiniz için psikolojik oldu biraz sizin durum. tabi dişli oranları motorun tork eğrisi de size bu şekilde hissettirmiş olabilir.
Ama bir turbo değil dediğim gibi. VW deki 1.4 TSI motorun en düşüğünde 122 hp var ama 190 Nm De tork var ve o tork 1400-4000 devir aracı sabit sağlanabiliyor.
güç de önemli ama aslında sürüş devirlerinde erişilen tork daha faydalı. mesela honda'ların beygirleri hep yüksektir. ama aslında torkları aman aman değildir. maksimum torku yüksek devirde verince beygir gücü fazla çıkar. mesela benim aracım (forester dizel) 150 ps, eski subaru impreza aracım (benzinli atmosferik) o da 150 ps idi. ama dizellin torku 350 Nm, benzinlinin ki 196 Nm idi. Güç aynıysa fark nerede? Çünkü birisi 5000 devirde veriyor maksimum torku (misal) diğeri 2400 devirde veriyor.
uzun oldu ama ben yine tekrar edeyim sizin durum farklı araba binmenin psikolojisi. bende de çok olmuştu. abi ne güzel kaçıyormuş filan diyorsun ama öyle olmuyor.
bir not daha 2011 hatchback C4'ün 0-100 hızlanması da 10,5 saniye.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2013 11:27 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Evet haklısınız birazda psikolojik olabilir sanırım %) Yalnız bu kadar ufak tork yada beygir farkıyla, araçta hissedilen ivme oldukça enterasan :)

Benim gibi bu konulardan pek bi haber olanlar için çok faydalı bir açıklama olmuş. Bi solukta okudum valla :D
Aslında aracımın gücünden(tork,beygir...) nasıl daha fazla istifade edebilirim bu konudada üç-beş bişi karalasanız ekstra memnun olurum :oops:

Teşekkürler :good:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2013 12:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ara 2010 16:42
Mesajlar: 1151
İsim: koray
Araç: colt amt 2009 yeni kasa
Meslek: turizmci
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 35
AnakinSkyWalker yazdı:
seyo yazdı:
yaw arkadaşlar forumda tüm araçlardan mevcut lancer 1.5 - 1.6 colt 1.3 - 1.5 amt si manueli.
aslında bir gün bi pistte buluşup araçlarımızı kapıştırmamız lazım :crazy: araçlarımızın performansı hakkında bilgimiz olur hem.


Bundan önce bence "ileri düzey sürüş teknikleri" ile ilgili bir workshop alsak? Hatta istanbulpark gibi bir piste gitsek deneyimleyerek öğrensek süper olurdu. Böle bir organizasyon ne kadara patlar acaba, toplu olarak yapılsa makul bir miktara yapılabilir belki, fikri olan varmı ? :Bravo:

Araçları bundan önce kapıştırmaya çalışırsak, sanırım bir kısmımız telef olur :LOL:


ileri sürüş teknikleri ile ilgili olarak autodrom la görüşmüştüm ekim ayında eğitim içeriğini ve fiyatı aşşağıda paylaşıyorum :)

Eğitim, 1 tam gün sürmekte ve 2 bölüm halinde yapılmaktadır.
09.00–09.30 Ön Test
09.30-12.30 Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik)
12.30–13.30 Öğle yemeği
13.30–16.30 Araç Dinamikleri (Skidpad Pratik)
16.30-17.00 Son Test


Eğitim programının temel amaçları ;

• Risklerin önceden algılamasını ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak,
• Hava, yol ve trafik şartlarının sürüşteki etkilerini ve olası kazalara karşı savunmayı öğretmek,
• Direksiyon hakimiyetinin artmasını ve araç dinamiklerinin kavranmasını sağlamaktır.

1.Bölüm
Defansif Sürüş Teknikleri (Teorik)


EĞİTİM İÇERİĞİ

Defansif sürüş nedir?
Hava ve Yol şartlarının sürüşe etkileri
Kontrol dışı faktörler (diğer sürücüler, yayalar vb.)
Riski farketmek
Savunma
Zamanında ve doğru hareket
Sürüşte 2 kural faktörü (Doğru analiz, yavaşlatılan sürüş)
Emniyet kemeri ve airbag
ABS nedir?
ESP nedir?
ASR nedir?
Trafik kazalarında sürücü hataları
Takip mesafesi
Durma mesafeleri
Çarpışma ve Sonuçları
Alkol ve Uyuşturucu Madde
Uykusuzluk ve Yorgunluk
Far kullanımı ve Gece Görüş
Ayna kullanımı
Lastikler
Aquaplaning
Kaza senaryoları
Ağırlık merkezi
Ağırlık Transferi
Önden ve Arkadan Savrulma

2.Bölüm
Sürüş Güvenliği ve Araç Dinamikleri (Pratik)


Bu bölüm trafiğe kapalı alanda yapılmaktadır ve her katılımcı 1 saat araç kullanmaktadır.



EĞİTİM İÇERİĞİ

KAYGAN ZEMİNLERDE KALKIŞ ve HIZLANMA
Kaygan zeminde doğru kalkış prensipleri,

KURU VE KAYGAN ZEMİNDE FRENAJ
Farklı hız ve zemin koşullarında, durma mesafesi değişiklikleri,

ENGELDEN KAÇMA VE FRENAJ
Ağırlık transferi, engelden direksiyon hareketi ile kurtulma ve doğru frenaj ile durma tekniği,

TAKİP MESAFESİ VE PANİK FREN
Takip mesafesi belirleme şekli ve ani fren egzersizleri,

VİRAJDA, ÖNDEN KAYMA ve ARKADAN SAVRULMA
Ağırlık transferinin hıza bağlı olumsuz etkileri ve hızın savrulmadaki önemi,

KAYGAN ZEMİNLİ VİRAJDA FRENAJ
Viraja yüksek hızla girildiğinde yapılacak ani frenin aracın ağırlık transferini değiştireceği ve kayma başlayacağı uygulamalı olarak gösterilmektedir.

Koray Bey merhaba,

İleri Sürüş Teknikleri-1 eğitimine ilişkin içerik ek’te, fiyat bilgisi aşağıdadır.


İleri Sürücülük Teknikleri - 1
En az 12 kişilik gruplar halinde, katılımcı araçları kullanılarak verilmektedir.
Eğitim Süresi : 1 gün
Eğitim Bedeli : 250 TL + KDV (kişi başı)


Bireysel olması durumunda Eğitim Bedeli : 600 TL + KDV (kişi başı)

_________________
hiçbir uçak havada kalmaz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2013 15:40 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
250 TL + KDV = 300 TL gibi bir para eder sanırım. Topluluk olarak anlaşma sağlansa, biraz daha pazarlık ile uyguna yapılabilir sanırım :D

Eğitim epey dolu. Yalnız hoş olmayan konu katılımcıların kendi araçları ile katılması. Araçlarımızı tanımak için mantıklı olabilir belki. Fakat, hem para verip hemde kendi aracımı bu eğitimde kobay etmek istemem açıkcası :unknown:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2013 19:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Aslında aracınızın maximum torku kaç devirde verdiğini öğrenirseniz ve hep bu devirlerde sürmeye çalışırsanız en az C4 kadar zevk alabilirsiniz aracınızdan ama unutmayın en az C4 kadar yakar o zaman. :)

Yanlışım varsa Aydın düzeltir zaten. :D

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2013 20:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
dizel için dediğin doğru da (bir yerde) Hakan şimdi benzinlide tam öyle olmuyor. çünkü o dediğin tork devirleri çıkıyor 4000 devirlere. o devirde de aracın hızı zaten almış gitmiş olur. başka kayıplar girer işin içine.
aslında dizel için konuştuğumuz burada da geçerli. en iyi ivmelenme maksimum torkun alındığı devirde, en ekonomik sürüş de aracın kendini çekebildiği en düşük devirde elde ediliyor. hızlanma için misal 4000 devir maksimum tork ise biraz altından girip maksimum beygir devrine kadar çıkılabilir. bunu da doğru devirde vites değiştirerek yaparsın zaten. motor karakteristiğini bilmek lazım. zaten ecnebiler bu vites değiştime işine torque hunting=tork avlama derler bu sebeple

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Şub 2013 20:51 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Aynı model, aynı özellikte araçtan araca bile bu torque hunting mevzuu değişebilir sanırım. Araca alıştıkça, kullandıkça karakterinide insan öğreniyor galiba, teşekkürler @sinir kupu :thumb:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye