Zaman: 18 Nis 2024 06:26

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2013 16:27 
Fordun yeni motoru 1.0'ı bütün araçlarında kullanmış 125bg gücünde ve 170 tork diyor. Gerçekten etkili geldi. Kullanan , duyan , yorumu olan var mı???


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2013 20:31 
Biraz araştırdım motor 3 silindirli, videoları var internette, sesi mobilet gibi geliyo ama o gücü nasıl üretiyo anlamadım. Bu teknolojiyi yeni mi keşfettiler yoksa ticari bir hile mi var anlayamadım. Bu motorun bi farkını göremedim, sistem aynı gibi.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2013 22:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2013 23:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
catalyst yazdı:
Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.



Km garantisi vermiyor mu Ford?

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2013 23:29 
catalyst yazdı:
Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.


Ben animasyonunu izledim ama biraz işin yabancısı olduğumdan anlayamadım. Turbo bu işin neresinde görev yapıyor, yani silindir içindeki patlamada ne etkisi var. Birde motor neden elden çıkıyor, ne etkisi var???


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2013 10:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2011 16:59
Mesajlar: 703
İsim: mustafa
Araç: mıtsubıshı colt 1,5 instyle florit yeşil
Meslek: çalışan
Kan grubu: Arh+
Yaş: 29
bana pek mantıklı gelmiyor 1,0 motorlar ufak araçlar için iyi olabilir ama ford focus vw passat gibi araçlarda mantıklı değil sırf vergi diliminden dolayı üreticiler tarafından seçiliyor mühendis değilim ama kafama da yatmıyor. zaten ford aracı da alınmaz sonuçta amerikan ford değil ki


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2013 10:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eyl 2012 11:49
Mesajlar: 174
Şehir: Ankara
İsim: Erdem
Araç: ASX 2011
Meslek: Denetim
Yaş: 29
Renault'un yeni cliolarda kullandığı 0.9 Tce 90hp motor da aynı şekilde 3 silindirli, ford'la aynı prensip olsa gerek...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2013 10:33 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
1.2 TSI motorlarda aynı prensiple çalışıyor.

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2013 11:41 
catalyst yazdı:
Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.


Hocam anladığım kadarıyla turbo motorda silindir odasına daha fazla oksijen ve yakıt giriyor, bu sebeple patlamanın şiddeti daha fazla. Bu tip motorların bu sebeple mi daha çabuk elden çıktığını belirttiniz?? Başka sebebi var mı??


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2013 13:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Salih yazdı:
catalyst yazdı:
Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.


Hocam anladığım kadarıyla turbo motorda silindir odasına daha fazla oksijen ve yakıt giriyor, bu sebeple patlamanın şiddeti daha fazla. Bu tip motorların bu sebeple mi daha çabuk elden çıktığını belirttiniz?? Başka sebebi var mı??


Aynen oyle.

Ureticiler son zamanda emisyon hedeleri ve hacim/vergi sacmaliklari yuzunden turboya cok abandilar. Motor bloklari ise hem agirlik kaygisi hem de maliyet kaygisi yuzunden farkli alasimlar vs. kullaniliyor ve eskisi kadar dayanikli yapildigini dusunmuyorum ben. Zaten aldigimiz hangi mal eskisi gibi dayanikli ki? Eskiden insanlar omurluk urunler uretiyordu, simdi herkes bir tarafindan calma derdinde. Yanmada sikistirma orani cok artti, yani normalde orada yaptigin yanmanin 10 katini yapiyorsun artik. Bu yuzden motorun dayanikliligi, asinma vs. konularinda ben turbosu abartilmis araclara guvenemiyorum.

Birebikr ayni motor blogunun 75 bg 95 bg 120 bg versiyonlari var. Adam sadece turbo basincini arttirmis besbelli. Simdi 120 bg olan ile 75 bg olanin motor omru bir olur mu?

Isi meselesi de isin icine giriyor. O ufacik motorda yanma esnasinda/sornasinda olusan basinc ve isiyi tahliye etmek, bunu 2.0 motorda rahat rahat yapmakla ayni sey mi?

Bir de turbonun kendi sorunlari mevzusu var. Vedatin dedigi gibi dikkat edilmediginde sorun cikarmaya cok elverisli bir parca.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2013 13:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Tuketime gelirsen, basarsan ayni aracta ayni bg gucunde ayni yakit tipinde turbolu ve turbosuz iki motor tuketimleri arasidna ahim sahim bir fark olacagini sanmiyorum. Fark sadece dur-kalk trafik veya dusuk devir s.ici kullaniminda mumkun olabilir. Arac 120 ile giderken ihtiyac duydugu guc belli zaten, o gucu de yakittan aliyor, istedigin kadar turboyu daya o sartlarda tuketime bir faydasi yok.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2013 15:36 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
motorların verimleri belli sonuçta. açığa çıkan ısının ne kadarını işe çevirdiği yani. ben öyle müthiş bir yenilik duymadım verimi arttıran. O zaman ne kadar ekmek o kadar köfte. Bilal'in dediği gibi rolantiden vs'den avantajın var o kadar.
he alaşımlar vs iyidi, o basıç değerlerine değişken ısı ve yüklere mukavimdir dayanıklı olurlar bir sorun olmaz. ama işin içine o fır fır dönen turbo girdi mi her zaman soruna davetiye vardır. bizim millet hiç sallamaz doğru kullanma tekniklerini.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ford 1.0L EccoBoost motor
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2013 22:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Oca 2010 13:58
Mesajlar: 165
Şehir: istanbul
İsim: Cihan
Araç: Colt amt 2009
Meslek: Bilg. Müh.
Kan grubu: Arh+
Fiat'ın alfa da kullandığı multiair de aynı mantık sanırım. 1360 cc 170 bg. Altında böyle güçlü bir araç varken de insan basar haliyle. 2. eli de sakat bu durumda. Nasıl kullanıldığı bilinmiyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye