Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Ford 1.0L EccoBoost motor
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=27&t=5913
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  Salih [ 24 Şub 2013 16:27 ]
Mesaj Başlığı:  Ford 1.0L EccoBoost motor

Fordun yeni motoru 1.0'ı bütün araçlarında kullanmış 125bg gücünde ve 170 tork diyor. Gerçekten etkili geldi. Kullanan , duyan , yorumu olan var mı???

Yazar:  Salih [ 25 Şub 2013 20:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

Biraz araştırdım motor 3 silindirli, videoları var internette, sesi mobilet gibi geliyo ama o gücü nasıl üretiyo anlamadım. Bu teknolojiyi yeni mi keşfettiler yoksa ticari bir hile mi var anlayamadım. Bu motorun bi farkını göremedim, sistem aynı gibi.

Yazar:  catalyst [ 25 Şub 2013 22:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.

Yazar:  hero4262321 [ 25 Şub 2013 23:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

catalyst yazdı:
Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.



Km garantisi vermiyor mu Ford?

Yazar:  Salih [ 25 Şub 2013 23:29 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

catalyst yazdı:
Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.


Ben animasyonunu izledim ama biraz işin yabancısı olduğumdan anlayamadım. Turbo bu işin neresinde görev yapıyor, yani silindir içindeki patlamada ne etkisi var. Birde motor neden elden çıkıyor, ne etkisi var???

Yazar:  yenibirdünya [ 26 Şub 2013 10:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

bana pek mantıklı gelmiyor 1,0 motorlar ufak araçlar için iyi olabilir ama ford focus vw passat gibi araçlarda mantıklı değil sırf vergi diliminden dolayı üreticiler tarafından seçiliyor mühendis değilim ama kafama da yatmıyor. zaten ford aracı da alınmaz sonuçta amerikan ford değil ki

Yazar:  Hydepark [ 26 Şub 2013 10:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

Renault'un yeni cliolarda kullandığı 0.9 Tce 90hp motor da aynı şekilde 3 silindirli, ford'la aynı prensip olsa gerek...

Yazar:  Evo34 [ 26 Şub 2013 10:33 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

1.2 TSI motorlarda aynı prensiple çalışıyor.

Yazar:  Salih [ 26 Şub 2013 11:41 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

catalyst yazdı:
Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.


Hocam anladığım kadarıyla turbo motorda silindir odasına daha fazla oksijen ve yakıt giriyor, bu sebeple patlamanın şiddeti daha fazla. Bu tip motorların bu sebeple mi daha çabuk elden çıktığını belirttiniz?? Başka sebebi var mı??

Yazar:  catalyst [ 26 Şub 2013 13:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

Salih yazdı:
catalyst yazdı:
Turboyu dayiyorsun istedigin gucu uretiyorsun. Sonra 100 bin kmde motoru eline aliyorsun. Bir de 4 lt'si 200 TL olan motor yagini kullanmak zorundasin.


Hocam anladığım kadarıyla turbo motorda silindir odasına daha fazla oksijen ve yakıt giriyor, bu sebeple patlamanın şiddeti daha fazla. Bu tip motorların bu sebeple mi daha çabuk elden çıktığını belirttiniz?? Başka sebebi var mı??


Aynen oyle.

Ureticiler son zamanda emisyon hedeleri ve hacim/vergi sacmaliklari yuzunden turboya cok abandilar. Motor bloklari ise hem agirlik kaygisi hem de maliyet kaygisi yuzunden farkli alasimlar vs. kullaniliyor ve eskisi kadar dayanikli yapildigini dusunmuyorum ben. Zaten aldigimiz hangi mal eskisi gibi dayanikli ki? Eskiden insanlar omurluk urunler uretiyordu, simdi herkes bir tarafindan calma derdinde. Yanmada sikistirma orani cok artti, yani normalde orada yaptigin yanmanin 10 katini yapiyorsun artik. Bu yuzden motorun dayanikliligi, asinma vs. konularinda ben turbosu abartilmis araclara guvenemiyorum.

Birebikr ayni motor blogunun 75 bg 95 bg 120 bg versiyonlari var. Adam sadece turbo basincini arttirmis besbelli. Simdi 120 bg olan ile 75 bg olanin motor omru bir olur mu?

Isi meselesi de isin icine giriyor. O ufacik motorda yanma esnasinda/sornasinda olusan basinc ve isiyi tahliye etmek, bunu 2.0 motorda rahat rahat yapmakla ayni sey mi?

Bir de turbonun kendi sorunlari mevzusu var. Vedatin dedigi gibi dikkat edilmediginde sorun cikarmaya cok elverisli bir parca.

Yazar:  catalyst [ 26 Şub 2013 13:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

Tuketime gelirsen, basarsan ayni aracta ayni bg gucunde ayni yakit tipinde turbolu ve turbosuz iki motor tuketimleri arasidna ahim sahim bir fark olacagini sanmiyorum. Fark sadece dur-kalk trafik veya dusuk devir s.ici kullaniminda mumkun olabilir. Arac 120 ile giderken ihtiyac duydugu guc belli zaten, o gucu de yakittan aliyor, istedigin kadar turboyu daya o sartlarda tuketime bir faydasi yok.

Yazar:  sinir kupu [ 26 Şub 2013 15:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

motorların verimleri belli sonuçta. açığa çıkan ısının ne kadarını işe çevirdiği yani. ben öyle müthiş bir yenilik duymadım verimi arttıran. O zaman ne kadar ekmek o kadar köfte. Bilal'in dediği gibi rolantiden vs'den avantajın var o kadar.
he alaşımlar vs iyidi, o basıç değerlerine değişken ısı ve yüklere mukavimdir dayanıklı olurlar bir sorun olmaz. ama işin içine o fır fır dönen turbo girdi mi her zaman soruna davetiye vardır. bizim millet hiç sallamaz doğru kullanma tekniklerini.

Yazar:  czk [ 26 Şub 2013 22:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Ford 1.0L EccoBoost motor

Fiat'ın alfa da kullandığı multiair de aynı mantık sanırım. 1360 cc 170 bg. Altında böyle güçlü bir araç varken de insan basar haliyle. 2. eli de sakat bu durumda. Nasıl kullanıldığı bilinmiyor.

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/