Zaman: 17 Nis 2024 00:06

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2013 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Sirketin arabasiyla Bursa'ya gittim geldim. Istanbul sehir ici dur-kalkta falan da kullandim.

Konfor/Yalitim:

Aracin yay ve suspansiyonlar cok yumusak. Bence konforu gayet iyi. Ama yalitim icin ayni seyi soyleyemeyecegim. Ben Lancer'da resmen yol, ruzgar ve motor sesinin ne oldugunu unutmusum :D

Yol tutus:

Yumusak yaydan mutevellit viraja hizli gurunce guven vermiyor ama Bursa-yalova arasi virajlarda zorladigimda bile kaydirmayi basaramadim. Aracta motorsiklet lastigi oldugunu dusunursek (simdiki aracim 225 taban ya, havamiz olsun :P) hic fena degil.

Malzeme/Iscilik/Tasarim/Teknoloji:

Malzeme kalitesi, ic mekan kalitesi, konsol, teknoloji, tasarim hak getire :D Audinin sadece farlar icin harcadigi tasarim parasiyla butun arabayi tasarlamislar bence :D Hele o dashboard'taki rakamlari yuvarlak eksende siralamamislar mi :kır: :kır: :kır: resmen.

Ha bu arada far acma tusu almanlardaki gibi firin dugmesi degil en azindan :D 1 milyon TL'ye S-klasse aliyorsun far dugmesini direk gazli bosch firindan sokup takmislar :kır: Sevmiyorum almanlarin su yonunu abi. Her yerde de elestiririm. Adam mis gibi kolda dondurmeli tus yapmis sen de kullansana kardesim.

Donanim/Muzik sistemi:

Tusa basinca radyo caliyor iste :D 2 hoperlor mu ne var steryo yani :D Donanim olarak bombos arac ama tek eksikligini hissettigim donanim cruise control oldu. Aracin daha dolu paketleri de var ama eger o klima butonlari falan ayniysa 5 para etmez kesinlikle. Bkz. ustteki madde.

Motor:

Bu yazacaklar butun dizel motorlarin ortak yonu aslinda: Dizel motor traktor abi :D Saka bir yana, motor 1800 devirde basliyor. Daha altinda ha gazi koklemissin ha basmamissin farketmiyor. Motor 1800 ile 3000 devir arasinda calisiyor, onun disinda yalvariyor resmen "vurma, vurma" diye :D

Tuketim:

En can alici noktaya gelirsek :D 2012 model 12k km'de arac. Sifir arac plastik kokusu hala uzerinde :D Alindigi gunden beri ortalama tuketimi 5.6 lt mazöt. Sirket araci oldugu, essek gibi kullanildigi ve sehir icinde dur-kalk trafikte, s.arasi ise 150-160 ile kullanildigi goz onunde bulunduruldugunda bence cok cok iyi. S.disi 80-90 sabit hizda 100km'de 3 lt mazot tuketimini yakalamak mumkun gibi gorunuyor. Hele bir de 6 ileri olsa ve lastik havalarina da 40 basarsan 2.8'i rahat gorur :D Tabi bu degerler yol bilgisayari verileri. Actual consumption may vary.

AS&G, subap zamanlama, VTEC acma, silindir kapama vs. vs. gibi kompleks ve pahali teknolojilere ne gerek var? Multijet basit, ucuz ve verimli :D

Diger notlar:

- Aracin sekilsiz yan aynalari kucuk ve kullanissiz geldi. Tabi colt ve lancer'in devasa aynalarina alistik :D Ayrica dikiz aynasi daracik ve super uyduruk.
- Aracin direksiyon turu Lancer'a kiyasla cok az. Bence Lancer'in vurgulanmasi gereken en onemli ozelliklerinden biri bu, ki cok onemli bence. Hangi araca binsem Lancer'in turunu ariyorum. Baska markanin yari uzunlugunda aracinin donebildigi yerden Lancer da donuyor.
- Butun FIAT'larin ortak ozelligi olarak, debriyaj pedali yumusak ama uzun. Bas bas bitmiyor :D Aracin opsiyon listesinde boyu kisa olanlar icin takma bacak da varmis diyorlar :D

Bence istanbul icin ideal araba. Vergisi dusuk, parcasi ucuz, dur-kalk trafikte bile daha az yakan olmadigi icin kafan rahat. Fren balatasi mi bitti, 30 lira. Baski balata mi bitti, parca+degistirme 300 lira. Camlar-farlar felan zaten yerli tedarik. Kaldirima mi surttun jant kapagi mahalle bakkalinda 20 lira. Parkettigin yerde biri mi carpti, top mu geldi, cocuk mu cizdi vs. derdin yok. Multijet zaten komur koysan yakar diyorlar :D Alacaksin yollara vuracaksin, daga-bayira sureceksin abi. A noktasindan B noktasina ulastiriyor mu, ulastiriyor. Sikinti yapmaya gerek yok yani :D

Bu arada manuel vitesli arac surmeyi de ozlemisim lan. Arada yapmak lazim :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2013 23:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Direksiyon turu az derken ?
Aynı açıyla dönmek için elleriniz 9.15'te iken yarım tur yaptığınızda Lancer'da yarım turdan fazlasını mı yapmak gerekiyor diyorsunuz ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2013 23:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Lancer direksiyon turu gerçekten çok başarılı, 4,5 metrelik sportback ile tek seferde park ettiğim yere clio hb ile 2 kez manevra yapmam gerekebiliyor.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2013 23:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
4g92p yazdı:
Direksiyon turu az derken ?
Aynı açıyla dönmek için elleriniz 9.15'te iken yarım tur yaptığınızda Lancer'da yarım turdan fazlasını mı yapmak gerekiyor diyorsunuz ?


Benim anladığım şöyle oluyo, 2 araçlada tam sağ veya tam sol yapıp hareket ettiğin zaman linea daha geniş açıyla dönüyo.
Yolda giderken geri dönmek istediğinde lancer ile tek seferde dönebildiğin yerde çoğu araçlada dönmüyor ve ekstra olarak bi kez daha geri ileri manevra yapmak zorunda kalıyorsun.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2013 15:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2011 09:44
Mesajlar: 927
Şehir: Bursa
İsim: levent
Araç: Colt 1.3 AMT 2011, ASX Intense 2011
Meslek: Avukat
Kan grubu: ARh-
Yaş: 36
Aman be o da kadı kızı Linea'nın kusuru olsun :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2013 15:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Linea tam bizim Türkler için tasarlanmış araba... 4 tekeri var, bagajı geniş, az yakıyo, vergisi düşük... Audinin iki farına verdiğiniz parayla bütün dashboardını alırsınız o arabanın :D Bence verilen paranın hakkını veren bir araç... Haa bizim arkadaşta 1.6 fullü var, malzemeler biraz daha iyileştirilmiş ama yine linea yine linea işte :) Misal bende 1.6 dizel bravo var, aynı motora sahip linea ile 700 kmden fazla yol yaptım, motor ve yol gürültüsü iki kat daha fazlaydı...


En son Mythos tarafından 20 Eyl 2013 16:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2013 18:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
toşu yazdı:
4g92p yazdı:
Direksiyon turu az derken ?
Aynı açıyla dönmek için elleriniz 9.15'te iken yarım tur yaptığınızda Lancer'da yarım turdan fazlasını mı yapmak gerekiyor diyorsunuz ?


Benim anladığım şöyle oluyo, 2 araçlada tam sağ veya tam sol yapıp hareket ettiğin zaman linea daha geniş açıyla dönüyo.
Yolda giderken geri dönmek istediğinde lancer ile tek seferde dönebildiğin yerde çoğu araçlada dönmüyor ve ekstra olarak bi kez daha geri ileri manevra yapmak zorunda kalıyorsun.


Aynen bu.

Bu arada surdugum arac 2013 model nisan cikis active plus donanimmis.

5 ayda 12k km yapmis.

Bu arada otobanda rahatlikla 180 bastim. GPS ile hizi da kontrol ettik, ibredeki sapma %6-7 civarindaydi (tahminimden az cikti).

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2013 20:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
O zaman direksiyon tur sayısı daha fazla Linea'nın..
Atıyorum Lancer'da çeyrek tur direksiyonu çevirmekle Linea'nın yarım tur direksiyon çevirmesi aynı manevra kabiliyetini sağlıyor ???


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2013 20:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Tur sayısı fazla değildir, tam sağ yapınca lancerın tekerlekleri lineadan daha çok sağa dönebiliyor, sonuçta o açığı direksiyonu daha fazla çevirerek kapatamıyorsun.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2013 20:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Tamam şimdi anladım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye