Zaman: 20 Kas 2018 15:37

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2013 13:51 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2478
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Dostlar merhaba,
A4 ile Lancer 1.8 CVT'yi yorumladığım incelememi aşağıda bulabilirsiniz;
(Lancer ile ilgili kısımları koyu renge boyadım).

Bir Mitsubishi Evo X SST hayalim vardı.
Şartlar bugünlerde bu hayalin ötelenmesi gerektiğini gösteriyordu...
Hayatta insanı heyecanlandıran otomobiller vardır.
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT aracımdan sonra, bu heyecanı devam ettirmek adına uzun araştırmalar ve incelemelerim sonucunda üçüncü nesil bir (B7) Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line almaya karar verdim.

Audi tek başına yetmezdi, o sebeple A4 olmalıydı.
A4 tek başına yetmezdi, Turbo olmalıydı.
Turbo tek başına yetmezdi, O sebeple Quattro olmalıydı.
Tüm bunların birleşimini safkan bir alt yapıda bir zırh ile araca giydirmek gerekirdi, o sebeple S-Line olmalıydı…
Resim
Benim gibi sıklıkla Uzakdoğu üretimi araçları tecrübe etmiş kullanıcıların, Alman otomobillerine geçişinde bir alışma evresi gerekiyor.
Kendinize bu konuda esneklik göstermeli, zaman tanımalısınız… Öyleki; Araca biniş inişler, oturma pozisyonu, konsol erişimleri,
direksiyon hafifliği, güvenlik konuları gibi birçok detayda farklılıkları daha ilk kullanımda gözlemlemeniz mümkün.

Bu gözlem sonucunda bir tarafın işinde daha iyi veya kötü olduğundan ziyade, günümüzde ne kadar globalde olsa insanların
yaşadıkları bölgelerle farklı olduklarını ve bu farklılıklarını ürettikleri çıktılara yansıttıklarını görüp insanın yaratılışındaki zenginliği ve
mucizeyi görebiliyorsunuz.

İkinci el bir Audi alıyorsanız, aracın kullanım kılavuzları, broşürleri konularında ilk sahiplerinin maalesefki bu dokümantasyonu muhafaza
etmede ne kadar bonkör davrandıklarını görebiliyorsunuz. Konuştuğum yazıştığım onlarca kişi aynı dertten muzdarip. Zira her ne
kadar online olarak bu ihtiyaç giderilebilse de el altında bir kitabın olmaması büyük eksiklik. Sonuç; Audi kullanıcı profili, araçlarının
kullanım kılavuzlarına ve genel dokümantasyonuna önem vermiyor saklamıyor. Veya çok iyi saklıyor satarken dahi alıcısına teslim
etmiyor :)
Resim
Bu araçla trafikte ilerlerken daha çok yol vereniniz oluyor. Bunun sebebi 0-100’ünün 7 saniye civarında olması değil. Öndeki 4
halkadan kaynaklı. Bu markanın farklı bir prestiji var. Bmw ve Mercedes’ten de farklı bir prestij bu. İçinde biraz mütevazilik, alçak
gönüllülük, biraz teknik bilgi, biraz olgunluk barındıran…

Lancer 1.8 CVT’de kaslı yapısı ve agresif görünümü sebebiyle trafikte oldukça dikkat çeken bir araç. Audi’de daha çok yol
vereniniz olurken, Lancer’da sizinle aracı performans anlamında denemek isteyenlerin sayısı daha fazla oluyor.


Motor
A4’ün kalbi uzunlamasına yerleştirilmiş direkt benzin enjeksiyonlu 1984cc, 200Hp ve 280Nm değerlerine sahip turbo motordan
oluşuyor. Maksimum gücünü 5100 devirde veren araç, maksimum torkuna ise 1800 devirde ulaşıyor. Aynı motor bu ailenin birçok spor
aracında karşımıza çıkıyor (Golf GTI, Leon Cupra vb.). Dördüncü nesil A4’lerde (2009 Yılı ve sonrası) bu motor 211Hp olarak karşımıza
çıkıyor. Motorda ve yürüyen aksamda çok büyük değişiklikler olmazken, en büyük farklılık vites sisteminde S-Tronik(DSG) ile çift
kavramalı şanzımana geçiş olmuş. Tabi çift kavramalı şanzımanlarda sıklıkla karşılaşılan sorunlar bir önceki yani şuan sahip olduğum ve
incelemesini gerçekleştirdiğim B7 kasada neredeyse karşılaşılması pek mümkün olmayan arızalar.

TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection)Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motorun çalışma prensibini biraz açıklamak
gerekirse; yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla
püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110
bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru
diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.
Resim
Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan
değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik
sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo
motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.
Resim
Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri
sağlıyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili
tarafından üçgen bir zincirle aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler
sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilmiş olunuyor.
Maksimum tork değeri olan 280Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok
az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir
gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

Lancer, maksimum gücünü 6000 devirde verirken, maksimum torkuna ise 4250 devirde ulaşıyordu. Motor sesi anlamında Lancer’in
daha sessiz ve titreşimsiz çalıştığını rahatlıkla söyleyebilirim. Eğer Mitsubishi tarafından 1.8’e turbo uygulanmış olsa belki de A4’ü
motor teknolojisi, performansı gibi konularında geride bırakabilirdi…


Vites
Araçta tiptronik 6 ileri vitesli yağlı sistem otomatik şanzıman bulunuyor. Direksiyonun arkasındaki F1 butonları ile motorun uyumu
güzel çalışıyor. Bu aracın kalkışında ve ani ara hızlanmalarında vitesi “S”(Sport) konumuna almanızı öneririm. Zira D modunda da
agresif sürüşler yapılabiliyor fakat genel olarak bu araçta da D modu genel anlamda ekonomi ve konforlu sürüş üzerine kurulu. Vites
geçişleri CVT’yi hatırlatırcasına hissedilmeden gerçekleşiyor. D modunda 1.800devri geçmeden yakıt tüketimi adına çok makul ve
ekonomik değerler elde edilebiliyor.
Resim
Spor sürüşlerde araç devir kesiciye girdiğinde çok kısa bir bekleme süresi görüyorsunuz (0,2sn civarında, normal kullanıcılar belki çok
farkedemeyebilirler) Bunun sebebi, aracın şanzımanının tiptronik ve yağlı sistemden oluşuyor olması. F1 kulakçıkları bu araca çok
büyük bir katkı sağlamıyor (Sollamalarda ihtiyaç görebilir). Spor sürüşlerde vites kolunu “S” moduna alarak ihtiyacınızı gidermenizi
öneririm. Aksi halde tiptronik oluşu sebebiyle F1 sebebiyle vakit kaybedebilirsiniz. CVT şanzımanlardaki gibi saniselik tepkiler
beklerseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.

F1 kulakçıklarına tepki verme anlamında Audi’nin, 1.8 CVT’nin çok gerisinde bir performansa sahip olduğunu görüyoruz. Zira 1.8’de
CVT olması sebebiyle her dokunuşunuzda sıfır bekleme süresi ile cevap alırken, A4’de araç adeta F1’leri canı istediği zaman
değiştiriyor. Bunun sebebi şanzımanın tiptronik oluşu ve aracı belli devirlerde korumaya alıyor olması.
CVT ve Tiptronik vitesi tecrübe ettikten sonra çok rahatlıkla şunu söyleyebiliyorum; F1 Vites kesinlikle tiptronik araçlara konmamalı.
Çünkü bu tür şanzımanlarda F1 kulakçıkları süsten öteye gitmiyor (Kaliteli çift kavramalarda henüz tecrübe etmediğim için yorum
yapamıyorum). Sonuç; F1 CVT ile güzel.


Yol Tutuş
Araç sürekli tüm tekerleklerden çekiş sistemine sahip(AWD). Dağılım %60 arkadan itiş, %40 önden çekiş şeklinde. Bu çalışma
prensibinin hayata geçebilmesi, müthiş bir teknolojiye bağlı; Bu teknolojinin adı, Torsen-diferansiyali. İngilizce "torque" (tork) ve
"sensing" (hissetme) sözcüklerinden türetilmiş. Torsen-diferansiyali, elektronik yardım olmaksızın kendini kitleyebilen salyangoz çarklı
bir şanzıman. Sekiz adet hareketli salyangoz çark sürtünmeye tepki vererek, Torsen-diferansiyelini bir tür mekanik bilgisayara dönüştürüyor.
Resim
Fazla yer kaplamayacak şekilde, ön ve arka aks arasında şanzımanın içinde konumlandırılmış ve Audi'nin boyuna yerleştirilen
motorlarında, ön ve arka aks arasında değişebilen güç dağılımını ayarlıyor. Torsen-diferansiyeli tekerleklerin patinaj yapacağını
"hisseder" ve çekici gücü saliseler içinde diğer aksa yönlendirir. Ayrıca ön ve arka aks arasında "gerilmeyi" önlemek amacıyla, devir
farklılıklarını dengeliyor. Bu farklılıklar örneğin virajlarda oluşuyor, çünkü daha büyük bir daire çapını katetmek zorunda olan ön
tekerlekler daha hızlı dönmektedir. Ayrıca bu araçtaki iki akstaki elektronik diferansiyel kilidi (EDL), gerektiğinde tekerleklerin patinajını
aks bazında önler. Birden fazla tekerlekte hız farklılıkları olması durumunda böylece güç tek bir tekerlekte yoğunlaşır.

Quattro çekişli bir araç, tamamen kendine özgü bir üstünlüğe sahip. Quattro sistemi, motorun tek bir beygir gücünü ya da bir Nm
torkunu heba etmeden, yüksek motor performansının her sürüş koşulunda yola aktarılmasını sağlıyor. Dördü birden quattro çekişi itici
gücü dört tekerlek arasında paylaştırıyor. Böylece tekerlek başına yola aktarılan toplam güç azalıyor ve araç virajlar ya da ıslak
zemin gibi olağanüstü koşullar altında bile yol duruşunu koruyor.
Resim
Araç S-Line olduğu için, lastik ebatı olarak aracın standart fabrika çıkışında 235X45X17 ölçüleri yer alıyor. Yine S-Line olması
sebebiyle akranlarından 3cm yere daha yakın ve sert ayarlanmış spor süspansiyon sistemi mevcut. Kasislerde veya bozuk yollarda
içeriye pek ses almayan, sert yapısına rağmen oldukça konforlu bir sürüş karakteristiğine sahip. Yine 17’’lik S-Line 9 kollu bijon kilitli
çelik jantlar fabrika çıkışlı olarak araçta yer alıyor.
Resim
Süspansiyon 1.8 Lancer’a göre S-Line olmasına rağmen daha yumuşak. Bir çukur veya kasiste Lancer’da “tak” sesi gelirken,
Audi’de “luk” sesi geliyor. Lancer’da lastik ölçüleri 215X45X18 ve çelik jantlar 18’’ ile daha gösterişli. Yol tutuş anlamında Quattro’nun
bariz üstünlüğü olsa da, Lancer’la 150’li hızlarda dahi aracın çizgisinden kesinlikle taviz vermeden şerit değiştirmeleri aklımdan
silinecek anlar değil. Lancer tren rayında ilerliyorsa, Quattro hızlı tren rayında ilerliyor diye düşünebiliriz. Lancer’da Audi ile aynı
noktada aynı hızda yaptığım direksiyon manevralarında ESP devreye girerken, A4’te girmediğini gözlemledim ve bunu da Quattro
oluşuna bağladım.


Performans
Performanslı bir kullanım istiyorsanız Turbonun devreye girmesi yeterli oluyor. 1800 devirden itibaren ayağınızın altındaki 200 beygirlik
büyük gücü her an hissedebiliyorsunuz. 1800 devirden önce araçta herhangi bir yığılma veya kararsızlık olmazken bu şekilde
kullandığınız zaman yakıt tüketimi anlamında beklenmedik şekilde ekonomik değerler elde edebiliyorsunuz.

Gaz pedalının sonunda kick down için bir boşluk bulunuyor. Hangi viteste olursanız olun gaza o aşamaya kadar bastığınızda aracın
adeta zincirlerini kopartarak çıldıran bir boğa edasıyla vites küçülterek şahlandığını görüyorsunuz. Quattro olması ve dağılımın
%60’ının arkada olması sebebiyle de sizi içinizden tutarak keyifle birlikte bir anda öne fırlattığına şahit oluyorsunuz. Öyle ki, ani gaza
basmalarınızda acaba aracı durdurabilecek miyim izlenimine kapılıyorsunuz. Bu noktada 100 km/s hızda 37 metre gibi kısa bir
mesafede aracı durdurabiliyorsunuz. Bu durma mesafesinin rakiplerinden (Bmw 3 - Mercedes C) 1 metre daha iyi olduğunu belirtelim.
Resim
0-100 km/s hızlanmasını 7,5 saniye gibi bir değerde tamamlayan aracın katalog verisi olarak son hızı 235 km/s olarak gösterilse de,
otoyol denemelerinde rahatlıkla 260’lı değerleri görebiliyorsunuz. A4 2.0 TFSI performans anlamında Chip Tuning ve diğer modifiyelere
çok olumlu sonuçlar veren bir yapıda olması sebebiyle tuning dünyasında tanınan, bilinen bir ünvana sahip.
İlk bakışta eksik parça varmış gibi görünen aracın ön sis farlarının iç kısımlarındaki boşluklar, kasıtlı olarak intercoolera hava girişi için
bırakılmış alanlar.
Resim
Arkadaki egzoz çıkışları aracın genel karakteristiğini ve gücünü gösterir biçimde tasarlanmış. Bu nesil araçların güçlü versiyonlarının
bu şekilde çift çıkışa sahip olduğunu ve trafikte bu araçların hüsranına uğramamak için fazla sıkıştırılmaması gerektiğini biliyoruz :)
Lancer ile arasındaki 57 Hp ve 102Nm’lik farkı kalkış ve son hızlarda hissedebiliyorsunuz. Lancer tecrübeli bir kullanıcı tarafından
kullanıldığında, bu araçla yoğun trafikte arası çok fazla açılmayacaktır belki de başa baş olacaktır. Lancer’in fren mesafesi konusunda
Audi ile kafa kafaya olduğunu söyleyebilirim. Hatta daha iyimidir diye de düşünmeden edemiyorum. Her ne kadar Lancer’in kağıt
üzerindeki hızlanma değerleri yüksek görünse de, pratikte F1(Spor) modu ile daha iyi dereceler yakalamanız mümkün(0-100: 9sn
vb.).

Resim
Güvenlik
Üçüncü nesil A4 (B7) 2001 yılında Euro-NCAP çarpışma testlerinde 4 yıldızla değerlendirildi. Rakipleri Bmw 3 Serisi ve Mercedes C
serisinin de aynı şekilde 4 yıldızla değerlendirildiğini görüyoruz. Bu çarpışma testlerinde son yıllara nazaran eskiden yıldız almak ya
daha zordu, ya da günümüzde işin sırrını çözen firmalar A-B sınıfı araçlarına dahi kolaylıkla 5 yıldız alabiliyorlar. İşin sırrımı çözüldü,
yoksa eskiden NCAP kriterleri daha mı az esnek ve katıydı ona siz karar verin lütfen…
Aracımda ABS, EBD, Fren destek sistemi, ESP, ASR, Elektronik Diferansiyel Kilidi (EDL), Sürücü, Yolcu, Yan ve Perde hava yastıkları
olmak üzere toplam 6 adet hava yastığı bulunuyor.
Lancer Euro-NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alarak geçmiş ve diz dahil olmak üzere toplam 9 hava yastığı barındırıyordu.
Lancer’da da Audi’nin içindeyken ki güven hissini fazlasıyla hissedebiliyorsunuz.


Konfor
Araç 2005 model olmasına karşın iç mekanda kullanılan malzemeler marka kimliğine yakışır düzeyde. Üretiminin üzerinden bunca yıl
geçmesine rağmen kaliteli bir işçilik ve malzeme kullanıldığını rahatlıkla görebiliyorsunuz. Direksiyonun boyutu çok iyi ayarlandığı için
çok kolay bir tutuş ve sürüş zevki veriyor. Yine direksiyon derisinde en ufak bir aşınma olmayışı ve 2013 modellerde dahi aynı
direksiyonun kullanıldığı dikkatimden kaçmıyor.
Resim
Aşınma anlamında sadece klima bölmesindeki butonlarda renk solmasını görebiliyorsunuz. Bu kısımlarda daha kaliteli aşınmayacak
butonlar kullanılabilirmiş. Bunun yanında güvenlik özelliklerinin yanısıra, otomatik çift bölmeli kliması çok güzel çalışıyor. Tüm
camlardaki buğular saniyeler içinde kayboluyor. İlk kez bir araçta klimayı çalıştırdığımda motorla senkron olmadığına şahit oluyorum.
Klimayı açtığınızı kesinlikle üfleme sesi dışında hissedemiyorsunuz(200Hp arabada olsun o kadar dediğinizi duyar gibiyim:) ).
Resim
Araç S-Line olması sebebiyle koltukları tamamen spor araçlardaki tarzda dizayn edilmiş ve araca ilk binişinizde direk gözünüze çarpan
S-Line logoları ile karşılaşıyorsunuz. Genel olarak deriden oluşturulmuş koltukların oturma bölümleri kumaştan ve ön koltukların ön
bölmeleri uzatılarak uzun yolculuklarda daha rahat edilmesi sağlanmış. Sürücü ve ön yolcu koltuğunda elektrikli bel destek ayarı da
unutulmayan detaylar arasında. Koltukların arka kısımları 3 büyük markadan alışık olduğumuz üzere sert plastikten oluşuyor ve ayak
çarpmalarında vb. iz bırakmıyor. Buna rağmen ben aracımda oğlumun çocuk koltuğunun önündeki koltuğa arka korumalık takıyorum :)
Tüm kapılarda S-Line metalik çıtalar bulunuyor. Araçta orta ve yüksek hızlarda yol ve motor sesini pek duymuyorsunuz. Üst
devirlerde spor ruhunu yansıtan Turbo üfleme sesi adeta size senfoni sunar şekilde içeriye yansıyor.
Resim
Sıkışma önleyicili çift kademeli anahtardan açılıp kapatılabilen elektrikli camlar, elektrikli aynalar, sis farları, gündüz farları(DLR), ısı
yalıtımlı camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı ve bel desteği elektrikli ön koltuklarlar, far ve yağmur sensörleri,
otomatik kararan dikiz aynası, iç ve dış alarm sistemi, önde ve arkada saklama hazneli kol dayamalar, bardaklık, Audi Concert 2
Radyo/CD çalar, arka kapılarda çocuk kilitleri, bijon kilidi, ilk yardım çantası ve reflektör, yol bilgisayarı, hareket halinde otomatik
kilitlenen kapılar gibi sürüşü ve konforu arttıran özelliklere sahip. Bagajı 460 Lt ile D segmenti için fena sayılmayacak bir hacime
sahip.
Resim
Aracın anahtarı sustalı ve üzerinde bagaj açma işlevi de yer alıyor. Yine anahtar ile tüm camlar açılıp kapatılabiliyor.
Lancer 1.8 CVT’de çok yüksek km’li (120bin vb.) araçları incelediğimde dahi ön konsolda herhangi aşınan rengi solmuş bir kısım
görmemiştim. Sadece bazı araçlarda direksiyonda bir miktar aşınma görmüştüm. Audi’nin direksiyonu Lancer’a göre çok yumuşak
kalıyor. Yüksek hızlarda Audi’nin direksiyonu sertleşirken, Lancer’in normalde de daha ağır olan direksiyonu yüksek hızlarda da
ağırlığını koruyor. Konfor anlamında Audi’deki hız sabitleyicinin olmaması hariç, iki aracında bir eksiğinin olmadığını rahatlıkla
söyleyebilirim. Lancer’da bagaj hacmi 400 litre iken Audi’de 460 olarak karşımıza çıkıyor. Uzun seyahatlerde dikkatli bir yükleme ile
aynı orandaki valizleri iki bagaja da rahatlıkla yerleştirilebileceğini düşünüyorum. 1.8 CVT’de dört camı kapattığınızda adeta dış dünya
ile irtibatınız kesilirken, aynı şeyi Audi için söyleyemeyeceğim. Audi’de ses izolasyonu konusunda başarılı fakat burada 1.8 CVT’nin
hakkını yememek gerekiyor diye düşünüyorum.


Ses Sistemi
Aracın ses sistemi genel anlamda oldukça başarılı. Benim aracıma önceki sahibi tarafından “Focal” marka profesyonel ses sistemi
uygulanmış. Amfiler ve bagajdaki kabinli woofer sayesinde oldukça kaliteli bir ses almaktayım. Aracın sıfır alınırken opsiyon dahilinde
sunulan “BOSE” marka ses sisteminin de epey övgüsünü okumuştum. Öyle bir araç alındığında ses sistemi ile oynanmasına gerek
olmadığını düşünüyorum.
Aracımda fabrika çıkışlı orijinal ana ünite olarak “Audi Concert 2” kullanılmış. Maalesefki Mp3 formatındaki dosyaları okuyamıyor. Yine
bir maalesef daha ana ünite sadece bir adet cd alabiliyor. Bilgisayardan kendi oluşturacağınız Cd’lerde, dinleyeceğiniz parçaları WAV
formatında kaydetmeniz gerekiyor, aksi halde çektiğiniz Cd’leride dinleyemiyorsunuz. Ana ünite üzerinden diğer tüm akustik
ayarlamaları gerçekleştirebiliyorsunuz ve Ses Sitemini direksiyondan kumanda edebiliyorsunuz.
Lancer’daki Rockford Fosgate ses sisteminin A4’teki BOSE ile eşdeğer olduğunu düşünüyorum. Lancer’da ana ünitenin 6 Cd alması
ve mp3 gibi formatları desteklemesi artı olarak karşımıza çıkıyor. Lancer’da ki sistem bana daha kullanışlı ve keyifli gelmişti.


Yakıt Tüketimi
Aracın boş ağırlığı 1536 Kg. Biraz hızını aldıktan sonra ufak ufak gaz vermelerle rahatlıkla ilerletebiliyorsunuz. Bunun sonucunda Kartal-
Bostancı arası yolculuklarımda(bu aralıktaki mesafe yaklaşık 12km) 90km/hız ile, 7,3 lt gibi bir ortalamayı yakalayabiliyorum. Şehir içi
yoğun trafikte ise 11-12 lt gibi değerleri genel ortalama olarak ölçümlüyorum. “S” modundaki agresif kullanımlarda ise ortalama 14 lt
civarında gerçekleşiyor. Bu değerlerin 2.0 Turbo ve 200Hp’lik 4 çeker bir araç için makul seviyeler olduğunu düşünüyorum. Araca yeni
nesil LPG sistemi uygulayan ve memnun olan kullanıcıların olduğunu gördüm. Hafta içi çok kullanmayacak olmam sebebiyle yukarıda
verdiğim değerler bu konfigürasyondaki ve D segmentindeki bir araç için bana oldukça makul geldi. Şüphesiz ki bu değerlere aracın
düşük sürtünme katsayısının da(0.33) etkisi çok büyüktür. Aracın Yakıt deposu 63 litre ve CO2 emisyon değeri 226 g/km.

Lancer ile her türlü aksiyon(agresif kullanım) sonunda yakıtınız genellikle 10 litre civarında oluyordu. Audi’de durum öyle değil. Eğer
bu aracı hakkı ile kullanmak isterseniz 13-14litreyi gözden çıkarmanız gerekiyor. Tabi Lancer 1320kg ile Audi’den 216kg daha hafif bir
ağırlığa sahip. Audi 4 çeker bir araç. Tüm bu kriterleri göz önüne aldığınız zaman aradaki farkı kabullenebiliyorsunuz. Lancer ile
trafikte sakin usturuplu kullanımda ortalamanız 8 litre olurken, aynı kullanımda Audi’de 10-11 litre olarak ölçülüyor. Ortalama 3litre
daha fazla tükettiğini söyleyebiliriz. Agresifliğe göre bu oran lineer olarak artacaktır…


Sonuç olarak;
2005 ve 2008 yılları arasında ülkemizde satışı gerçekleştirilmiş olan üçüncü nesil (B7) Audi A4 2.0 TFSI Quattro’yu tercih etme
aşamasında yaşından ve kilometresinden ötürü tereddüt yaşayabilirsiniz. Fakat bu tereddütlerin, bakımlı bir aracın içine oturup
kullandıktan sonra yersiz olduğunu göreceksiniz.
Resim
Araç hali hazırda spor bir tasarıma sahip. Siz ekstra olarak ona bir zırh giydirmek isterseniz, S-Line olanından tercih etmelisiniz.
Audi olması münasebetiyle aracın toplumda bir sempatisi ve olumlu yansıması var. İkinci elde sıfırlarına nazaran çok uygun fiyatlara
edinebileceğiniz bu güzel tecrübeyi tüm otomobil tutkunlarına tavsiye ederim.

Lancer ve A4’ü kıyasladığımdaki sonuç ise; Mühendislik anlamında iki markanın kalitelerinin birbirine yakın olduğunu
görebiliyorsunuz. Lancer C sınıfı A4 ise D sınıfı bir araç. A4 turbo ve Quattro sistemine sahip. Tüm bunları da göz önüne aldığınızda
A4’ün öne çıkmasından ziyade, Lancer 1.8 CVT’nin ne kadar başarılı bir araç olduğu ortaya çıkıyor.


Audi A4 2.0 TFSI Quattro'nun detaylı resimlerine imzamdaki linkten erişebilirsiniz...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2013 14:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
Evo34 yazdı:
Lancer ve A4’ü kıyasladığımdaki sonuç ise; Mühendislik anlamında iki markanın kalitelerinin birbirine yakın olduğunu
görebiliyorsunuz. Lancer C sınıfı A4 ise D sınıfı bir araç. A4 turbo ve Quattro sistemine sahip. Tüm bunları da göz önüne aldığınızda
A4’ün öne çıkmasından ziyade, Lancer 1.8 CVT’nin ne kadar başarılı bir araç olduğu ortaya çıkıyor.


eline sağlık erhan, şu 1.8 fikri beni durmadan gıdıklıyorsa bunun sebebi sensin, biliyorsun di'mi :)

keşke senin CVT'yi kaçırmasaydım :unknown:

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2013 15:16 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2478
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Çok sağol Kenan.
Geçen günde değerli bir Abimize gidip Siyah'ından aldık.
İnan aracı görünce binince aracımı ne kadar özlediğimi anladım :)
Şuana kadar sanırım 4 kişiye aldırdım bu aracı çok şükür olumsuz geri dönüş olmadı...
Araç işi kısmet, belki daha iyisini bulursun dostum.

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2013 20:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Çok güzel özetlemiş çok güzel bir tercih yapmışsınız. Hayırlı olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 07:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Güzel bir inceleme olmuş teşekkürler. Yine de LPG takılmış bir 1.8 yakıt tüketimi anlamında candır canandır :D

Bu araçların piyasası ne kadar ki?

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 10:23 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2478
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Teşekkür ederim dostlar...

Bilal, temizlerinin piyasası 45-50 bin aralığına oturmuş durumda...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 12:01 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3216
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 34
catalyst yazdı:
Güzel bir inceleme olmuş teşekkürler. Yine de LPG takılmış bir 1.8 yakıt tüketimi anlamında candır canandır :D

Bu araçların piyasası ne kadar ki?

1.000 KM 186 TL' ye katettmiştim satmazdan önce.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 12:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
inceleme için eline sağlık. güzel olmuş.
lancer 5 cd yazmışsın ama 6 cd idi. ben mi yanlı hatırlıyorum

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 13:16 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2478
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Eyv. Abi.
Doğru diyorsun 6 Cd alıyordu Lancer. Yanlış yazmışım, düzelteyim.

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 13:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Güzel yazı için teşekkürler. Yakıt konusu cebe dokunmayacak olsa gayet alınabilir bir araç, LPG ile (hele ki son artıştan sonra) tuzlu kaçar gibi.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 13:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Eline sağlık abi, gayet güzel bir inceleme olmuş. Mesleki deformasyon diyebilir miyiz aceba bu detaylı incelemenin sebebi olarak :D

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 14:40 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2478
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Teşekkürler dostlar...

toygun yazdı:
Eline sağlık abi, gayet güzel bir inceleme olmuş. Mesleki deformasyon diyebilir miyiz aceba bu detaylı incelemenin sebebi olarak :D

Kardeşim aynen öyle, bak bu yazımda da belirttim Test Mühendisi adamların hastalıklarını :)
http://www.testgaraji.com/p/bir-test-mu ... sants.html

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 16:37 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Elinize sağlık. Bu denli güzel betimlenmiş bir test yazısı okuduğumu hatırlamıyorum. Saffet'in Garajı programında biraz yapmaya çalışmışlardı ama bu kadar olmamıştı. Bir de bu yazıdan, içimdeki Audi sevgisini, Mitsubishi'yle yanyana götürebileceğimi anladım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013 17:23 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2478
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
yuxu yazdı:
Elinize sağlık. Bu denli güzel betimlenmiş bir test yazısı okuduğumu hatırlamıyorum. Saffet'in Garajı programında biraz yapmaya çalışmışlardı ama bu kadar olmamıştı. Bir de bu yazıdan, içimdeki Audi sevgisini, Mitsubishi'yle yanyana götürebileceğimi anladım :)

Bu güzel övgüler için çok Teşekkür ederim Hocam.
Mühendislik anlamında birbirlerine oldukça yakın firmalar olduğunu gördüm. Benimde ikisi arasındaki esnekliğim bundan kaynaklanıyor.

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2013 14:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 10:54
Mesajlar: 110
İsim: SİNAN
Araç: Bakacağız...
Meslek: Araştırmacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 42
Ellerine sağlık Erhan kardeşim.
Siyah renge oldukça soğuk yaklaşıyorken benim arabayı alırken fikrin değişti sanırım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2013 15:59 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2478
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
KaNaT yazdı:
Ellerine sağlık Erhan kardeşim.
Siyah renge oldukça soğuk yaklaşıyorken benim arabayı alırken fikrin değişti sanırım :)

Eyv. Abim :)
Evet şunu farkettim, siyah renk 1.8'de farklı bir asil duruyor :good:
Merakla izlenimlerini ve paylaşımlarını bekliyoruz Abi...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2013 17:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 10:54
Mesajlar: 110
İsim: SİNAN
Araç: Bakacağız...
Meslek: Araştırmacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 42
Evo34 yazdı:
KaNaT yazdı:
Ellerine sağlık Erhan kardeşim.
Siyah renge oldukça soğuk yaklaşıyorken benim arabayı alırken fikrin değişti sanırım :)

Eyv. Abim :)
Evet şunu farkettim, siyah renk 1.8'de farklı bir asil duruyor :good:
Merakla izlenimlerini ve paylaşımlarını bekliyoruz Abi...


Lancer benim kullanmak istediğim araçlardan bir tanesiydi. Elbette 1.8 CVT olanı. Bu vesile ile seninle tanıştık, incelemeni okuyunca da içimdeki Lancer arzusu depreşti. Senin arabana müşteri oldum kısmet olmadı ama sayende temiz bir araç bulup aldık. Bunun için sana çok teşekkür ederim. Aracın incelemelerini okumak ile kullanmak çok çok farklı. Her ne kadar forumdaki arkadaşlar detayları ile açıklamalarda bulunsalar da altındaki aracın gücü, karakterini anlatmak zor. Hissetmek, tecrübe etmek şart.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye