Mitsubishi Club Turkey http://mitsubishiclubturkey.com/ |
|
Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=27&t=7544 |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) |
Yazar: | Evo34 [ 03 Ara 2013 13:51 ] |
Mesaj Başlığı: | Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Dostlar merhaba, A4 ile Lancer 1.8 CVT'yi yorumladığım incelememi aşağıda bulabilirsiniz; (Lancer ile ilgili kısımları koyu renge boyadım). Bir Mitsubishi Evo X SST hayalim vardı. Şartlar bugünlerde bu hayalin ötelenmesi gerektiğini gösteriyordu... Hayatta insanı heyecanlandıran otomobiller vardır. Mitsubishi Lancer 1.8 CVT aracımdan sonra, bu heyecanı devam ettirmek adına uzun araştırmalar ve incelemelerim sonucunda üçüncü nesil bir (B7) Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line almaya karar verdim. Audi tek başına yetmezdi, o sebeple A4 olmalıydı. A4 tek başına yetmezdi, Turbo olmalıydı. Turbo tek başına yetmezdi, O sebeple Quattro olmalıydı. Tüm bunların birleşimini safkan bir alt yapıda bir zırh ile araca giydirmek gerekirdi, o sebeple S-Line olmalıydı… Benim gibi sıklıkla Uzakdoğu üretimi araçları tecrübe etmiş kullanıcıların, Alman otomobillerine geçişinde bir alışma evresi gerekiyor. Kendinize bu konuda esneklik göstermeli, zaman tanımalısınız… Öyleki; Araca biniş inişler, oturma pozisyonu, konsol erişimleri, direksiyon hafifliği, güvenlik konuları gibi birçok detayda farklılıkları daha ilk kullanımda gözlemlemeniz mümkün. Bu gözlem sonucunda bir tarafın işinde daha iyi veya kötü olduğundan ziyade, günümüzde ne kadar globalde olsa insanların yaşadıkları bölgelerle farklı olduklarını ve bu farklılıklarını ürettikleri çıktılara yansıttıklarını görüp insanın yaratılışındaki zenginliği ve mucizeyi görebiliyorsunuz. İkinci el bir Audi alıyorsanız, aracın kullanım kılavuzları, broşürleri konularında ilk sahiplerinin maalesefki bu dokümantasyonu muhafaza etmede ne kadar bonkör davrandıklarını görebiliyorsunuz. Konuştuğum yazıştığım onlarca kişi aynı dertten muzdarip. Zira her ne kadar online olarak bu ihtiyaç giderilebilse de el altında bir kitabın olmaması büyük eksiklik. Sonuç; Audi kullanıcı profili, araçlarının kullanım kılavuzlarına ve genel dokümantasyonuna önem vermiyor saklamıyor. Veya çok iyi saklıyor satarken dahi alıcısına teslim etmiyor Bu araçla trafikte ilerlerken daha çok yol vereniniz oluyor. Bunun sebebi 0-100’ünün 7 saniye civarında olması değil. Öndeki 4 halkadan kaynaklı. Bu markanın farklı bir prestiji var. Bmw ve Mercedes’ten de farklı bir prestij bu. İçinde biraz mütevazilik, alçak gönüllülük, biraz teknik bilgi, biraz olgunluk barındıran… Lancer 1.8 CVT’de kaslı yapısı ve agresif görünümü sebebiyle trafikte oldukça dikkat çeken bir araç. Audi’de daha çok yol vereniniz olurken, Lancer’da sizinle aracı performans anlamında denemek isteyenlerin sayısı daha fazla oluyor. Motor A4’ün kalbi uzunlamasına yerleştirilmiş direkt benzin enjeksiyonlu 1984cc, 200Hp ve 280Nm değerlerine sahip turbo motordan oluşuyor. Maksimum gücünü 5100 devirde veren araç, maksimum torkuna ise 1800 devirde ulaşıyor. Aynı motor bu ailenin birçok spor aracında karşımıza çıkıyor (Golf GTI, Leon Cupra vb.). Dördüncü nesil A4’lerde (2009 Yılı ve sonrası) bu motor 211Hp olarak karşımıza çıkıyor. Motorda ve yürüyen aksamda çok büyük değişiklikler olmazken, en büyük farklılık vites sisteminde S-Tronik(DSG) ile çift kavramalı şanzımana geçiş olmuş. Tabi çift kavramalı şanzımanlarda sıklıkla karşılaşılan sorunlar bir önceki yani şuan sahip olduğum ve incelemesini gerçekleştirdiğim B7 kasada neredeyse karşılaşılması pek mümkün olmayan arızalar. TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection)Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motorun çalışma prensibini biraz açıklamak gerekirse; yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor. Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor. Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirle aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilmiş olunuyor. Maksimum tork değeri olan 280Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor. Lancer, maksimum gücünü 6000 devirde verirken, maksimum torkuna ise 4250 devirde ulaşıyordu. Motor sesi anlamında Lancer’in daha sessiz ve titreşimsiz çalıştığını rahatlıkla söyleyebilirim. Eğer Mitsubishi tarafından 1.8’e turbo uygulanmış olsa belki de A4’ü motor teknolojisi, performansı gibi konularında geride bırakabilirdi… Vites Araçta tiptronik 6 ileri vitesli yağlı sistem otomatik şanzıman bulunuyor. Direksiyonun arkasındaki F1 butonları ile motorun uyumu güzel çalışıyor. Bu aracın kalkışında ve ani ara hızlanmalarında vitesi “S”(Sport) konumuna almanızı öneririm. Zira D modunda da agresif sürüşler yapılabiliyor fakat genel olarak bu araçta da D modu genel anlamda ekonomi ve konforlu sürüş üzerine kurulu. Vites geçişleri CVT’yi hatırlatırcasına hissedilmeden gerçekleşiyor. D modunda 1.800devri geçmeden yakıt tüketimi adına çok makul ve ekonomik değerler elde edilebiliyor. Spor sürüşlerde araç devir kesiciye girdiğinde çok kısa bir bekleme süresi görüyorsunuz (0,2sn civarında, normal kullanıcılar belki çok farkedemeyebilirler) Bunun sebebi, aracın şanzımanının tiptronik ve yağlı sistemden oluşuyor olması. F1 kulakçıkları bu araca çok büyük bir katkı sağlamıyor (Sollamalarda ihtiyaç görebilir). Spor sürüşlerde vites kolunu “S” moduna alarak ihtiyacınızı gidermenizi öneririm. Aksi halde tiptronik oluşu sebebiyle F1 sebebiyle vakit kaybedebilirsiniz. CVT şanzımanlardaki gibi saniselik tepkiler beklerseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. F1 kulakçıklarına tepki verme anlamında Audi’nin, 1.8 CVT’nin çok gerisinde bir performansa sahip olduğunu görüyoruz. Zira 1.8’de CVT olması sebebiyle her dokunuşunuzda sıfır bekleme süresi ile cevap alırken, A4’de araç adeta F1’leri canı istediği zaman değiştiriyor. Bunun sebebi şanzımanın tiptronik oluşu ve aracı belli devirlerde korumaya alıyor olması. CVT ve Tiptronik vitesi tecrübe ettikten sonra çok rahatlıkla şunu söyleyebiliyorum; F1 Vites kesinlikle tiptronik araçlara konmamalı. Çünkü bu tür şanzımanlarda F1 kulakçıkları süsten öteye gitmiyor (Kaliteli çift kavramalarda henüz tecrübe etmediğim için yorum yapamıyorum). Sonuç; F1 CVT ile güzel. Yol Tutuş Araç sürekli tüm tekerleklerden çekiş sistemine sahip(AWD). Dağılım %60 arkadan itiş, %40 önden çekiş şeklinde. Bu çalışma prensibinin hayata geçebilmesi, müthiş bir teknolojiye bağlı; Bu teknolojinin adı, Torsen-diferansiyali. İngilizce "torque" (tork) ve "sensing" (hissetme) sözcüklerinden türetilmiş. Torsen-diferansiyali, elektronik yardım olmaksızın kendini kitleyebilen salyangoz çarklı bir şanzıman. Sekiz adet hareketli salyangoz çark sürtünmeye tepki vererek, Torsen-diferansiyelini bir tür mekanik bilgisayara dönüştürüyor. Fazla yer kaplamayacak şekilde, ön ve arka aks arasında şanzımanın içinde konumlandırılmış ve Audi'nin boyuna yerleştirilen motorlarında, ön ve arka aks arasında değişebilen güç dağılımını ayarlıyor. Torsen-diferansiyeli tekerleklerin patinaj yapacağını "hisseder" ve çekici gücü saliseler içinde diğer aksa yönlendirir. Ayrıca ön ve arka aks arasında "gerilmeyi" önlemek amacıyla, devir farklılıklarını dengeliyor. Bu farklılıklar örneğin virajlarda oluşuyor, çünkü daha büyük bir daire çapını katetmek zorunda olan ön tekerlekler daha hızlı dönmektedir. Ayrıca bu araçtaki iki akstaki elektronik diferansiyel kilidi (EDL), gerektiğinde tekerleklerin patinajını aks bazında önler. Birden fazla tekerlekte hız farklılıkları olması durumunda böylece güç tek bir tekerlekte yoğunlaşır. Quattro çekişli bir araç, tamamen kendine özgü bir üstünlüğe sahip. Quattro sistemi, motorun tek bir beygir gücünü ya da bir Nm torkunu heba etmeden, yüksek motor performansının her sürüş koşulunda yola aktarılmasını sağlıyor. Dördü birden quattro çekişi itici gücü dört tekerlek arasında paylaştırıyor. Böylece tekerlek başına yola aktarılan toplam güç azalıyor ve araç virajlar ya da ıslak zemin gibi olağanüstü koşullar altında bile yol duruşunu koruyor. Araç S-Line olduğu için, lastik ebatı olarak aracın standart fabrika çıkışında 235X45X17 ölçüleri yer alıyor. Yine S-Line olması sebebiyle akranlarından 3cm yere daha yakın ve sert ayarlanmış spor süspansiyon sistemi mevcut. Kasislerde veya bozuk yollarda içeriye pek ses almayan, sert yapısına rağmen oldukça konforlu bir sürüş karakteristiğine sahip. Yine 17’’lik S-Line 9 kollu bijon kilitli çelik jantlar fabrika çıkışlı olarak araçta yer alıyor. Süspansiyon 1.8 Lancer’a göre S-Line olmasına rağmen daha yumuşak. Bir çukur veya kasiste Lancer’da “tak” sesi gelirken, Audi’de “luk” sesi geliyor. Lancer’da lastik ölçüleri 215X45X18 ve çelik jantlar 18’’ ile daha gösterişli. Yol tutuş anlamında Quattro’nun bariz üstünlüğü olsa da, Lancer’la 150’li hızlarda dahi aracın çizgisinden kesinlikle taviz vermeden şerit değiştirmeleri aklımdan silinecek anlar değil. Lancer tren rayında ilerliyorsa, Quattro hızlı tren rayında ilerliyor diye düşünebiliriz. Lancer’da Audi ile aynı noktada aynı hızda yaptığım direksiyon manevralarında ESP devreye girerken, A4’te girmediğini gözlemledim ve bunu da Quattro oluşuna bağladım. Performans Performanslı bir kullanım istiyorsanız Turbonun devreye girmesi yeterli oluyor. 1800 devirden itibaren ayağınızın altındaki 200 beygirlik büyük gücü her an hissedebiliyorsunuz. 1800 devirden önce araçta herhangi bir yığılma veya kararsızlık olmazken bu şekilde kullandığınız zaman yakıt tüketimi anlamında beklenmedik şekilde ekonomik değerler elde edebiliyorsunuz. Gaz pedalının sonunda kick down için bir boşluk bulunuyor. Hangi viteste olursanız olun gaza o aşamaya kadar bastığınızda aracın adeta zincirlerini kopartarak çıldıran bir boğa edasıyla vites küçülterek şahlandığını görüyorsunuz. Quattro olması ve dağılımın %60’ının arkada olması sebebiyle de sizi içinizden tutarak keyifle birlikte bir anda öne fırlattığına şahit oluyorsunuz. Öyle ki, ani gaza basmalarınızda acaba aracı durdurabilecek miyim izlenimine kapılıyorsunuz. Bu noktada 100 km/s hızda 37 metre gibi kısa bir mesafede aracı durdurabiliyorsunuz. Bu durma mesafesinin rakiplerinden (Bmw 3 - Mercedes C) 1 metre daha iyi olduğunu belirtelim. 0-100 km/s hızlanmasını 7,5 saniye gibi bir değerde tamamlayan aracın katalog verisi olarak son hızı 235 km/s olarak gösterilse de, otoyol denemelerinde rahatlıkla 260’lı değerleri görebiliyorsunuz. A4 2.0 TFSI performans anlamında Chip Tuning ve diğer modifiyelere çok olumlu sonuçlar veren bir yapıda olması sebebiyle tuning dünyasında tanınan, bilinen bir ünvana sahip. İlk bakışta eksik parça varmış gibi görünen aracın ön sis farlarının iç kısımlarındaki boşluklar, kasıtlı olarak intercoolera hava girişi için bırakılmış alanlar. Arkadaki egzoz çıkışları aracın genel karakteristiğini ve gücünü gösterir biçimde tasarlanmış. Bu nesil araçların güçlü versiyonlarının bu şekilde çift çıkışa sahip olduğunu ve trafikte bu araçların hüsranına uğramamak için fazla sıkıştırılmaması gerektiğini biliyoruz Lancer ile arasındaki 57 Hp ve 102Nm’lik farkı kalkış ve son hızlarda hissedebiliyorsunuz. Lancer tecrübeli bir kullanıcı tarafından kullanıldığında, bu araçla yoğun trafikte arası çok fazla açılmayacaktır belki de başa baş olacaktır. Lancer’in fren mesafesi konusunda Audi ile kafa kafaya olduğunu söyleyebilirim. Hatta daha iyimidir diye de düşünmeden edemiyorum. Her ne kadar Lancer’in kağıt üzerindeki hızlanma değerleri yüksek görünse de, pratikte F1(Spor) modu ile daha iyi dereceler yakalamanız mümkün(0-100: 9sn vb.). Güvenlik Üçüncü nesil A4 (B7) 2001 yılında Euro-NCAP çarpışma testlerinde 4 yıldızla değerlendirildi. Rakipleri Bmw 3 Serisi ve Mercedes C serisinin de aynı şekilde 4 yıldızla değerlendirildiğini görüyoruz. Bu çarpışma testlerinde son yıllara nazaran eskiden yıldız almak ya daha zordu, ya da günümüzde işin sırrını çözen firmalar A-B sınıfı araçlarına dahi kolaylıkla 5 yıldız alabiliyorlar. İşin sırrımı çözüldü, yoksa eskiden NCAP kriterleri daha mı az esnek ve katıydı ona siz karar verin lütfen… Aracımda ABS, EBD, Fren destek sistemi, ESP, ASR, Elektronik Diferansiyel Kilidi (EDL), Sürücü, Yolcu, Yan ve Perde hava yastıkları olmak üzere toplam 6 adet hava yastığı bulunuyor. Lancer Euro-NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alarak geçmiş ve diz dahil olmak üzere toplam 9 hava yastığı barındırıyordu. Lancer’da da Audi’nin içindeyken ki güven hissini fazlasıyla hissedebiliyorsunuz. Konfor Araç 2005 model olmasına karşın iç mekanda kullanılan malzemeler marka kimliğine yakışır düzeyde. Üretiminin üzerinden bunca yıl geçmesine rağmen kaliteli bir işçilik ve malzeme kullanıldığını rahatlıkla görebiliyorsunuz. Direksiyonun boyutu çok iyi ayarlandığı için çok kolay bir tutuş ve sürüş zevki veriyor. Yine direksiyon derisinde en ufak bir aşınma olmayışı ve 2013 modellerde dahi aynı direksiyonun kullanıldığı dikkatimden kaçmıyor. Aşınma anlamında sadece klima bölmesindeki butonlarda renk solmasını görebiliyorsunuz. Bu kısımlarda daha kaliteli aşınmayacak butonlar kullanılabilirmiş. Bunun yanında güvenlik özelliklerinin yanısıra, otomatik çift bölmeli kliması çok güzel çalışıyor. Tüm camlardaki buğular saniyeler içinde kayboluyor. İlk kez bir araçta klimayı çalıştırdığımda motorla senkron olmadığına şahit oluyorum. Klimayı açtığınızı kesinlikle üfleme sesi dışında hissedemiyorsunuz(200Hp arabada olsun o kadar dediğinizi duyar gibiyim:) ). Araç S-Line olması sebebiyle koltukları tamamen spor araçlardaki tarzda dizayn edilmiş ve araca ilk binişinizde direk gözünüze çarpan S-Line logoları ile karşılaşıyorsunuz. Genel olarak deriden oluşturulmuş koltukların oturma bölümleri kumaştan ve ön koltukların ön bölmeleri uzatılarak uzun yolculuklarda daha rahat edilmesi sağlanmış. Sürücü ve ön yolcu koltuğunda elektrikli bel destek ayarı da unutulmayan detaylar arasında. Koltukların arka kısımları 3 büyük markadan alışık olduğumuz üzere sert plastikten oluşuyor ve ayak çarpmalarında vb. iz bırakmıyor. Buna rağmen ben aracımda oğlumun çocuk koltuğunun önündeki koltuğa arka korumalık takıyorum Tüm kapılarda S-Line metalik çıtalar bulunuyor. Araçta orta ve yüksek hızlarda yol ve motor sesini pek duymuyorsunuz. Üst devirlerde spor ruhunu yansıtan Turbo üfleme sesi adeta size senfoni sunar şekilde içeriye yansıyor. Sıkışma önleyicili çift kademeli anahtardan açılıp kapatılabilen elektrikli camlar, elektrikli aynalar, sis farları, gündüz farları(DLR), ısı yalıtımlı camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı ve bel desteği elektrikli ön koltuklarlar, far ve yağmur sensörleri, otomatik kararan dikiz aynası, iç ve dış alarm sistemi, önde ve arkada saklama hazneli kol dayamalar, bardaklık, Audi Concert 2 Radyo/CD çalar, arka kapılarda çocuk kilitleri, bijon kilidi, ilk yardım çantası ve reflektör, yol bilgisayarı, hareket halinde otomatik kilitlenen kapılar gibi sürüşü ve konforu arttıran özelliklere sahip. Bagajı 460 Lt ile D segmenti için fena sayılmayacak bir hacime sahip. Aracın anahtarı sustalı ve üzerinde bagaj açma işlevi de yer alıyor. Yine anahtar ile tüm camlar açılıp kapatılabiliyor. Lancer 1.8 CVT’de çok yüksek km’li (120bin vb.) araçları incelediğimde dahi ön konsolda herhangi aşınan rengi solmuş bir kısım görmemiştim. Sadece bazı araçlarda direksiyonda bir miktar aşınma görmüştüm. Audi’nin direksiyonu Lancer’a göre çok yumuşak kalıyor. Yüksek hızlarda Audi’nin direksiyonu sertleşirken, Lancer’in normalde de daha ağır olan direksiyonu yüksek hızlarda da ağırlığını koruyor. Konfor anlamında Audi’deki hız sabitleyicinin olmaması hariç, iki aracında bir eksiğinin olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Lancer’da bagaj hacmi 400 litre iken Audi’de 460 olarak karşımıza çıkıyor. Uzun seyahatlerde dikkatli bir yükleme ile aynı orandaki valizleri iki bagaja da rahatlıkla yerleştirilebileceğini düşünüyorum. 1.8 CVT’de dört camı kapattığınızda adeta dış dünya ile irtibatınız kesilirken, aynı şeyi Audi için söyleyemeyeceğim. Audi’de ses izolasyonu konusunda başarılı fakat burada 1.8 CVT’nin hakkını yememek gerekiyor diye düşünüyorum. Ses Sistemi Aracın ses sistemi genel anlamda oldukça başarılı. Benim aracıma önceki sahibi tarafından “Focal” marka profesyonel ses sistemi uygulanmış. Amfiler ve bagajdaki kabinli woofer sayesinde oldukça kaliteli bir ses almaktayım. Aracın sıfır alınırken opsiyon dahilinde sunulan “BOSE” marka ses sisteminin de epey övgüsünü okumuştum. Öyle bir araç alındığında ses sistemi ile oynanmasına gerek olmadığını düşünüyorum. Aracımda fabrika çıkışlı orijinal ana ünite olarak “Audi Concert 2” kullanılmış. Maalesefki Mp3 formatındaki dosyaları okuyamıyor. Yine bir maalesef daha ana ünite sadece bir adet cd alabiliyor. Bilgisayardan kendi oluşturacağınız Cd’lerde, dinleyeceğiniz parçaları WAV formatında kaydetmeniz gerekiyor, aksi halde çektiğiniz Cd’leride dinleyemiyorsunuz. Ana ünite üzerinden diğer tüm akustik ayarlamaları gerçekleştirebiliyorsunuz ve Ses Sitemini direksiyondan kumanda edebiliyorsunuz. Lancer’daki Rockford Fosgate ses sisteminin A4’teki BOSE ile eşdeğer olduğunu düşünüyorum. Lancer’da ana ünitenin 6 Cd alması ve mp3 gibi formatları desteklemesi artı olarak karşımıza çıkıyor. Lancer’da ki sistem bana daha kullanışlı ve keyifli gelmişti. Yakıt Tüketimi Aracın boş ağırlığı 1536 Kg. Biraz hızını aldıktan sonra ufak ufak gaz vermelerle rahatlıkla ilerletebiliyorsunuz. Bunun sonucunda Kartal- Bostancı arası yolculuklarımda(bu aralıktaki mesafe yaklaşık 12km) 90km/hız ile, 7,3 lt gibi bir ortalamayı yakalayabiliyorum. Şehir içi yoğun trafikte ise 11-12 lt gibi değerleri genel ortalama olarak ölçümlüyorum. “S” modundaki agresif kullanımlarda ise ortalama 14 lt civarında gerçekleşiyor. Bu değerlerin 2.0 Turbo ve 200Hp’lik 4 çeker bir araç için makul seviyeler olduğunu düşünüyorum. Araca yeni nesil LPG sistemi uygulayan ve memnun olan kullanıcıların olduğunu gördüm. Hafta içi çok kullanmayacak olmam sebebiyle yukarıda verdiğim değerler bu konfigürasyondaki ve D segmentindeki bir araç için bana oldukça makul geldi. Şüphesiz ki bu değerlere aracın düşük sürtünme katsayısının da(0.33) etkisi çok büyüktür. Aracın Yakıt deposu 63 litre ve CO2 emisyon değeri 226 g/km. Lancer ile her türlü aksiyon(agresif kullanım) sonunda yakıtınız genellikle 10 litre civarında oluyordu. Audi’de durum öyle değil. Eğer bu aracı hakkı ile kullanmak isterseniz 13-14litreyi gözden çıkarmanız gerekiyor. Tabi Lancer 1320kg ile Audi’den 216kg daha hafif bir ağırlığa sahip. Audi 4 çeker bir araç. Tüm bu kriterleri göz önüne aldığınız zaman aradaki farkı kabullenebiliyorsunuz. Lancer ile trafikte sakin usturuplu kullanımda ortalamanız 8 litre olurken, aynı kullanımda Audi’de 10-11 litre olarak ölçülüyor. Ortalama 3litre daha fazla tükettiğini söyleyebiliriz. Agresifliğe göre bu oran lineer olarak artacaktır… Sonuç olarak; 2005 ve 2008 yılları arasında ülkemizde satışı gerçekleştirilmiş olan üçüncü nesil (B7) Audi A4 2.0 TFSI Quattro’yu tercih etme aşamasında yaşından ve kilometresinden ötürü tereddüt yaşayabilirsiniz. Fakat bu tereddütlerin, bakımlı bir aracın içine oturup kullandıktan sonra yersiz olduğunu göreceksiniz. Araç hali hazırda spor bir tasarıma sahip. Siz ekstra olarak ona bir zırh giydirmek isterseniz, S-Line olanından tercih etmelisiniz. Audi olması münasebetiyle aracın toplumda bir sempatisi ve olumlu yansıması var. İkinci elde sıfırlarına nazaran çok uygun fiyatlara edinebileceğiniz bu güzel tecrübeyi tüm otomobil tutkunlarına tavsiye ederim. Lancer ve A4’ü kıyasladığımdaki sonuç ise; Mühendislik anlamında iki markanın kalitelerinin birbirine yakın olduğunu görebiliyorsunuz. Lancer C sınıfı A4 ise D sınıfı bir araç. A4 turbo ve Quattro sistemine sahip. Tüm bunları da göz önüne aldığınızda A4’ün öne çıkmasından ziyade, Lancer 1.8 CVT’nin ne kadar başarılı bir araç olduğu ortaya çıkıyor. Audi A4 2.0 TFSI Quattro'nun detaylı resimlerine imzamdaki linkten erişebilirsiniz... |
Yazar: | ilhanken [ 03 Ara 2013 14:22 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Evo34 yazdı: Lancer ve A4’ü kıyasladığımdaki sonuç ise; Mühendislik anlamında iki markanın kalitelerinin birbirine yakın olduğunu görebiliyorsunuz. Lancer C sınıfı A4 ise D sınıfı bir araç. A4 turbo ve Quattro sistemine sahip. Tüm bunları da göz önüne aldığınızda A4’ün öne çıkmasından ziyade, Lancer 1.8 CVT’nin ne kadar başarılı bir araç olduğu ortaya çıkıyor. eline sağlık erhan, şu 1.8 fikri beni durmadan gıdıklıyorsa bunun sebebi sensin, biliyorsun di'mi keşke senin CVT'yi kaçırmasaydım |
Yazar: | Evo34 [ 03 Ara 2013 15:16 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Çok sağol Kenan. Geçen günde değerli bir Abimize gidip Siyah'ından aldık. İnan aracı görünce binince aracımı ne kadar özlediğimi anladım Şuana kadar sanırım 4 kişiye aldırdım bu aracı çok şükür olumsuz geri dönüş olmadı... Araç işi kısmet, belki daha iyisini bulursun dostum. |
Yazar: | 4g92p [ 03 Ara 2013 20:49 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Çok güzel özetlemiş çok güzel bir tercih yapmışsınız. Hayırlı olsun. |
Yazar: | catalyst [ 04 Ara 2013 07:55 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Güzel bir inceleme olmuş teşekkürler. Yine de LPG takılmış bir 1.8 yakıt tüketimi anlamında candır canandır Bu araçların piyasası ne kadar ki? |
Yazar: | Evo34 [ 04 Ara 2013 10:23 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Teşekkür ederim dostlar... Bilal, temizlerinin piyasası 45-50 bin aralığına oturmuş durumda... |
Yazar: | akerimoglu [ 04 Ara 2013 12:01 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
catalyst yazdı: Güzel bir inceleme olmuş teşekkürler. Yine de LPG takılmış bir 1.8 yakıt tüketimi anlamında candır canandır Bu araçların piyasası ne kadar ki? 1.000 KM 186 TL' ye katettmiştim satmazdan önce. |
Yazar: | sinir kupu [ 04 Ara 2013 12:43 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
inceleme için eline sağlık. güzel olmuş. lancer 5 cd yazmışsın ama 6 cd idi. ben mi yanlı hatırlıyorum |
Yazar: | Evo34 [ 04 Ara 2013 13:16 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Eyv. Abi. Doğru diyorsun 6 Cd alıyordu Lancer. Yanlış yazmışım, düzelteyim. |
Yazar: | nightmare115 [ 04 Ara 2013 13:53 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Güzel yazı için teşekkürler. Yakıt konusu cebe dokunmayacak olsa gayet alınabilir bir araç, LPG ile (hele ki son artıştan sonra) tuzlu kaçar gibi. |
Yazar: | toygun [ 04 Ara 2013 13:56 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Eline sağlık abi, gayet güzel bir inceleme olmuş. Mesleki deformasyon diyebilir miyiz aceba bu detaylı incelemenin sebebi olarak |
Yazar: | Evo34 [ 04 Ara 2013 14:40 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Teşekkürler dostlar... toygun yazdı: Eline sağlık abi, gayet güzel bir inceleme olmuş. Mesleki deformasyon diyebilir miyiz aceba bu detaylı incelemenin sebebi olarak Kardeşim aynen öyle, bak bu yazımda da belirttim Test Mühendisi adamların hastalıklarını http://www.testgaraji.com/p/bir-test-mu ... sants.html |
Yazar: | yuxus [ 04 Ara 2013 16:37 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Elinize sağlık. Bu denli güzel betimlenmiş bir test yazısı okuduğumu hatırlamıyorum. Saffet'in Garajı programında biraz yapmaya çalışmışlardı ama bu kadar olmamıştı. Bir de bu yazıdan, içimdeki Audi sevgisini, Mitsubishi'yle yanyana götürebileceğimi anladım |
Yazar: | Evo34 [ 04 Ara 2013 17:23 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
yuxu yazdı: Elinize sağlık. Bu denli güzel betimlenmiş bir test yazısı okuduğumu hatırlamıyorum. Saffet'in Garajı programında biraz yapmaya çalışmışlardı ama bu kadar olmamıştı. Bir de bu yazıdan, içimdeki Audi sevgisini, Mitsubishi'yle yanyana götürebileceğimi anladım Bu güzel övgüler için çok Teşekkür ederim Hocam. Mühendislik anlamında birbirlerine oldukça yakın firmalar olduğunu gördüm. Benimde ikisi arasındaki esnekliğim bundan kaynaklanıyor. |
Yazar: | KaNaT [ 16 Ara 2013 14:50 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Ellerine sağlık Erhan kardeşim. Siyah renge oldukça soğuk yaklaşıyorken benim arabayı alırken fikrin değişti sanırım |
Yazar: | Evo34 [ 16 Ara 2013 15:59 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
KaNaT yazdı: Ellerine sağlık Erhan kardeşim. Siyah renge oldukça soğuk yaklaşıyorken benim arabayı alırken fikrin değişti sanırım Eyv. Abim Evet şunu farkettim, siyah renk 1.8'de farklı bir asil duruyor Merakla izlenimlerini ve paylaşımlarını bekliyoruz Abi... |
Yazar: | KaNaT [ 16 Ara 2013 17:53 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: Audi A4 2.0 TFSI Quattro & Lancer 1.8 CVT |
Evo34 yazdı: KaNaT yazdı: Ellerine sağlık Erhan kardeşim. Siyah renge oldukça soğuk yaklaşıyorken benim arabayı alırken fikrin değişti sanırım Eyv. Abim Evet şunu farkettim, siyah renk 1.8'de farklı bir asil duruyor Merakla izlenimlerini ve paylaşımlarını bekliyoruz Abi... Lancer benim kullanmak istediğim araçlardan bir tanesiydi. Elbette 1.8 CVT olanı. Bu vesile ile seninle tanıştık, incelemeni okuyunca da içimdeki Lancer arzusu depreşti. Senin arabana müşteri oldum kısmet olmadı ama sayende temiz bir araç bulup aldık. Bunun için sana çok teşekkür ederim. Aracın incelemelerini okumak ile kullanmak çok çok farklı. Her ne kadar forumdaki arkadaşlar detayları ile açıklamalarda bulunsalar da altındaki aracın gücü, karakterini anlatmak zor. Hissetmek, tecrübe etmek şart. |
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |