Zaman: 16 Eki 2025 08:01

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: onların var bizim niye yoh
MesajGönderilme zamanı: 22 Kas 2011 00:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
ALMERADAN GELEN SESLER VE ÇÖZÜMLERİ

SESLERİN SEBEBLERİ VE ÇÖZÜMLERİ

Almeranın alt tarafını,motor blogunu,dış kısmını sık sık yıkamak;aracı tozlu topraklı dağda taşta kullanmak;çok yüklü ve zor şartlar altında kullanmak zamanla gacur gucur, cırrttt,vızztt,şıkır şıkır gibi seslerin çıkmasına sebeb olur.Alt tarafta su yiyen plastik maddeler sertleşir ve ses oluşumuna sebebiyet verir.zamanla yumuşayarak eski haline döner,geçte dönebilir.Kış sonrası yaşanabilien sesler sizleri hemen strese sokmasın.
Ancak anormal olan her ses bir arızanın habercisi olabilir.

Almera ilk çalıştığında titremeli gürültülü bir şekilde motordan şıkır şıkır sesler geliyor ve ısındığı halde 2000-2500 devirlerde ses devam ediyorsa,çekişte sorun,yakıtta oldukça artış varsa emme ve egzoz subab boşluğu ayarı yapılmalıdır.Almera 4 silindir 16 V olduğu için her silindire 2 emme 2 egzoz subabı tekabül etmektedir.

Eğer almerada sıralı sistem lpg var motor sıcakken ya da soğukken çıt çıt sesler geliyorsa lpg valfinden kaynaklanır genelde bu çıt çıt sesleri.valf altında ömrü 50.000 km olan filtre değiştirilerek sorun çözülür genelde.

Almeralarda camları açıp kapatırken cızzzttt gibi gelen ses tozlanma ve kuruma neticesinde camı indirip kaldıran makara ve telden gelir. Camı indirip kaldıran mekanizmanın (makara ve tel) temizlenmesi ve yağlanması sonrası hiçbir ses kalmaz. Bu sesin cam fitilleri ve çıta ile bir alakası yok. Bunlara yağlı sprey sıkmaya gerek yok.
Camlar yarı açık olarak kapıları çarpmamak gerekiyor. havaların sıcak olmasından dolayı ve tozdan pislikten ses yapar. Ama kışın ve geceleri pek yapmaz.

Kış sabahları soğukken araçla kasisten geçerken garrrrk diye bir ön süspansiyon sesi gelir. Sebebi sert süspansiyonun özelliği,amortisör koruma lastiğinin sertleşmesinden kaynaklanır. Isınınca bişey kalmaz.Tüm kontrollerde herşey yolunda gözüküyorsa bunun iki sebebi var. O da amortisör yağının soğuk havalarda donması ya da amortisör üzerindeki toz lastikleri.Toz lastiklerinin boyutlarını kestirip kısaltırırsanız bu sorundan kurtulursunuz.

Egzoz boğazında katalitiğe bağlı olan yerde iki yay var.Bunlar zamanla gevşeme yapabiliyor.Gaza bastıkça cırrrt cızzzt gibi sese ve strese sebeb olan yerlerden biri.

Lastiğe giren taşlar ya da çivi asfalt yolda şık şık şık diye ses yapar.
Ancak 50 km hızla açılan lastik aralarından taşlar fırlar.Bu sesi duyunca çivi vb batmış mı diye kontrol etmekte fayda var.

Motor sağ ve sol takozlarındaki lastiklere su değmişse bunlarda sertleşerek 1.ve 2.viteslerde gaz verdikçe gırrrçç diye ses yapar. Motor arka takoz kulakları çukur,tümsek vs vs gibi yerlerden geçerken sürtme ,çarpma,kumda askıda kalma vs gibi nedenlerden dolayı şaseye sürtme yaparak her gaza basışta esneme yapar ve gırç gırrrççç gibi sese neden olur.

Almera sabah ya da sogukta ilk çalıştırmada 5-10 saniye cık cık cık diye ses geliyorsa ya motor yağı eksik, eski ya da bujiler ateşlemeyi tam yapmıyordur.

Motor aksamında yuvasına sabitlenmemiş ya da cırt cırtla sabitlenmemiş sensör-soket birleşim yerleri motor bloğuna çarparak şık şık şık gibi sesler yapar.

Kapıların tam kapanmaması,eskimiş kapı fitilleri sağlı sollu virajlarda gırç gırç gibi sesler çıkartır. Kapıları tam kapatalım ve eskimiş fitilleri değiştirelim;o zaman sorun kalmaz.

Fren balataları bitmeye yakın ıslık sesi çıkartır hey değiş beni dercesine.

Direksiyon hidroliğinin azalması sonrasında direksiyonu sağa sola çevirdikçe cıızzzt gibi sesler yapar.Yağı tamamlayarak sesi kesebilirsiniz.

Viraj dönerken ön taraftan gelen Tak tak ya da demir demire sürter gibi gıcırtı şeklindeki seslerin sebebi aks başlarında boşluk,rot başları gevşemiş ve alt salıncak özelliğini kaybetmiş,yırtılmış körükler,viraj denge çubuklarının yağ eksiltmesinden olur.Ayrıca gırç gırç gibi gelen sesler tekerlerin amortisör takozlarının kırılması,çatlamasından olur.

Çok hızlı giderken 120 km hızdan daha fazla arkadan gelen uğultulu seslerin sebebi poyra bilyaları aşınmıştır. Ve vınnn vınnnn diye ses yapar.

Gaza basıp bırakınca özellikle 100 km hızdan daha yüksek hızlarda ön taraftan gelen vınnnn vınnnn gibi uğultulu sesin sebebi ön poyralardır ya da diferansiyel yağının eksilmesi dişlerinin aşınmasıdır.

80 km hızı geçince direksiyonun tırrr tırrrt gibi titreme sesi balans ayarsızlığından kaynaklanır.

Vites değiştirirken kütür kütür ses gelmesi ya da hızlanmalarda vitesin çok fazla titreme sebebi şanzuman yağının eksilmesidir.eğer vites değişiminde gırrçç diye ses geliyorsa senkromençler aşınmıştır.

Yağ filtresinin tıkanmaya yüz tutması veya yağ seviyesinin azalması ve trigerin aşınmaya başlaması,manifolttaki oluşan çatlaklık durumunda motoru çalıştırdıktan bir müddet motor bloğunda şıkırtı sesi gelir.Isındıktan sonra ses kesilir genelde.Ancak en kısa zamanda tamirini yaptırmak gerekir.

Aracın çok fakir karışımda çalışması,kirli yakıt kullanılması durumunda subab boşlukları artar ve motor çok gürültülü çalışır.Bu ses subab ve enjektör sesleridir. Ayar ve temizlik gerekir.

Almerayı çalıştırdıktan birkaç saniye sonra gelen kısa cıt cıt sesi ABS’nin devreye girme sesidir.Arıza değildir.

Aracın egzozundan fazla ses geliyorsa susturucu patlak olabilir.LPG’de egzoz pat pat diye ses yapıyorsa kalibrasyon-gaz ayarı bozulmuştur. Bobin, kablolar, buji, lambda sensörü arızasıda olabilir.

Marşa basıldığında “tık” diye ses gelip marş motoru çalışmıyorsa, sebebi akü kutup başları gevşektir.

Almera düzensiz ve tekleyerek ses yaparak çalışıyorsa; yakıt içinde toz, su, pislik vardır.

Vantilatör kayışı eskiyince,yıpranınca,ıslanınca,gevşeyince rahatsız edici bir ötme sesi gelir rölantide. Gaza basınca ya da ısınınca bu ses kesilir. Eğer eskiyse değişim zamanı gelmiştir.Yeniyse sıkmakta fayda var.

Süspansiyon sisteminde ki arızalardan dolayı sürüş konforu ve araç dengesi bozulur. Özellikle düz sürüşlerde aracın dengesini kaybetmesine, bozuk yol yüzeylerinde ise aşırı sallantıya, yan yatmaya, zıplamaya ve gezmeye yol açar.
Ayrıca sürüş esnasında anormal titreşim ve sese sebebiyet verir. Ancak bu tip problemler sadece süspansiyon sisteminde bir problem olduğu anlamına gelmez. Aracın lastiklerine, tekerlek düzen ayarlarına, direksiyon ayarlarına gibi bir çok değişik sistemlerle yakın ilişkilidir süspansiyon sistemi. Bu sebepten dolayı sistemlerin nasıl bir birleri ile etkileşimli olduğunun bilinci doğrultusunda bu tür problemlerin genel bir bakış açısı ile incelenmesi gerekir.

Klima çalışırken pervane sesi gibi bir ses yaparak çalışıyorsa kalorifer motorunda problem vardır.

Debriyaja basınca gurr gurr diye ses yapıyorsa debriyaj rulmanı bitmiştir.
Debriyaja çok az basınca ayaklarda bir titreme hissediliyorsa volan yamulmuştur. Şanzuman inecek volan taşlanacak.

Camın kaldıraç kısmının yağsız kalması,kapı fitillerinin eskimesi yüksek hızlarda rüzgar sesi ıslık sesi gibi içeri duyulur.

Almerayı belli kilometre gidinceye kadar gelen sesler var mı yok mu iyice anlamak teşhis ve tedaviyi zamanında yapmak için hava şartlarına göre klima,havalandırma,müzik sistemi kapalı camlar açık şekilde çalıştırıp hareket etmekte çok büyük faydalar vardır.

Kullandığınız almerada gelen sesler ve çözüm yolunu aşağıya eklerseniz diğer almera kullanıcılarına yol göstermiş olursunuz. soru ve sorunlarımızı '' sorun-cevaplayalım''bölümüne yazalım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: onların var bizim niye yoh
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2011 20:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Ara 2010 23:34
Mesajlar: 1300
Şehir: Aydin
İsim: ergün
Araç: Astra H
Meslek: memur
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
aboooo
ne sorunlu arabaymış...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: onların var bizim niye yoh
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2011 20:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
araba sorunlu değilki bunlar her arabada belli zaman sonra çıkabilecek durumlar ama neyin ne sebepten olduğunu yazmaları güzel olmuş.bizlerde faydalanabiliriz

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 3 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye