Zaman: 11 Ara 2025 19:55

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2012 23:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2011 10:29
Mesajlar: 758
Şehir: Ankara
İsim: Ercan
Araç: 2015 Attrage CVT Plus
Meslek: Yazılım
Yaş: 30
Arkadaşlar bildiğiniz gibi geçen sene sıfır colt almıştım, geçtiğimiz ayda 15bin bakımına girdim. bakımda aracın krank keçesinden çok hafif yağ geldiğini servis çalışanı görmüş ve bana söyledi çok ufak ve ucuz bir parça ama değişimi için şanzımanın sökülmesi gerekiyormuş, bende razı olmadım. ustada çok hafif olduğu için bu şekilde bir kullan bakalım ama takip et tekrar yağ gelirse getir garantiden değişelim dedi. şimdi ben sıfır aracımın şanzımanın sökülmesini istemiyorum. alttan gelen yağ ise çok hafif sadece nemlendiriyor yani orayı bir zararı yok fakat içimde rahat değil tabi. ben biraz önce temsaya mail attım aracın sıfırı ile değişimi veya para iadesi yapılması için. sizce durum ne olur? tüketici haklarında şöyle bir yazı okudum.

Alıntı:
AYIPLI MALI İADE EDEREK YENİSİNİ VEYA BEDELİNİ İSTEMEK TÜKETİCİNİN HAKKIDIR

ÖZET: Öncelikli şu hususu belirtmeliyim ki; birçok firmanın kullanma kılavuzunda yazdığı gibi ayıplı malın öncelikle tamir için 2 defa servise girmesi, tamiri mümkün olmazsa malın değiştirilmesi v.s gibi bir seçenek tüketicinin tek ve öncelikli seçeneği değildir? Kullanım kılavuzlarında yer alan bu ibare doğru fakat eksiktir. Daha doğrusu tamiri veya değiştirmeyi veya bedel iadesini seçme hakkı firmalara değil tüketiciye tanınmış tercih haklarıdır. Bu konuda birçok mahkeme kararı vardır. (Bu mahkeme kararlarının bazıları aşağıda ve ektedir)
Tüketici ayıplı mal ile karşılaştığında derhal malın ayıpsız yenisi ile değiştirme hakkını, ayıplı malı iade ile parasının iade hakkını ve yine isterse tamir hakkını kullanmakta tamamen serbesttir. Ayıplı mal satan firma veya ithalatçı veya imalatçı bu talebi derhal yerine getirmekle yükümlüdür. Aksi halde tüketici mahkemelerine müracaatla ayıplı maldan kurtulabilirisiniz.Mahkeme kararında peşin olarak davacı tarafından yapılan dava masrafları da satıcılara-ithalatçılara yüklenecektir.


Bende mailde temsaya şunu yazdım.

Alıntı:
Merhaba

29.09.2011 tarihinde Ankara-Azizoğlu plazadan satın aldığım mitsubishi colt 1.3 Elegance MT aracımı 15000 bakımı için 29.09.2012 tarihinde Ankara-Şeref oto'ya götürdüm. Aracı lifte kaldırdığımızda servis çalışanı şanzıman ile motorun birleştiği kısımda yağlanma söz konusu olduğunu bildirdi. Krank keçesinde yağ kaçırma olduğu ve değişim için şanzımanın komple indirilmesi gerektiği söylendi ve garantiden değiştirilebileceği belirtildi. Fakat ben sıfır aldığım aracın şanzımanının sökülmesini istemediğim için değişimi kabul etmedim. Bunun üzerine parça siparişini iptal ettirdim ve Şeref usta ile görüşmem sonucu kaçağın çok fazla olmadığını, bu şekilde kullanarak tekrar yağlanma olup olmadığını kontrol etmemi ve yağlanma olursa gidip değiştirmem gerektiğini söyledi. Aracı 1 hafta boyunca takip ettiğimde yağlanmanın oluşmadığını gördüm fakat dün aracı tekrar kontrol ettiğimde aynı yerden tekrar yağ geldiğini farkettim. Bu sebep ile sıfır aldığım AYIPLI aracımın öncelikle sıfırı ile değişimini, mümkün değil ise para iadesini talep ediyorum. gerekli işlemlerin başlatılması ve tarafıma bilgi verilmesini istiyorum. Ercan OZAN


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2012 23:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Nis 2011 16:37
Mesajlar: 497
Şehir: istanbul
İsim: Fırat Ilgazlı
Araç: Colt 1.3 elegance amt Hematit gri
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: Arh-
Yaş: 31
yazı güzel olmuş temsa için,
ayıplı mal olayları için çok çetrefilli yollarla işi yokuşa sürüyorlar ama umarım değişim talebiniz onaylanır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2012 23:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2011 10:29
Mesajlar: 758
Şehir: Ankara
İsim: Ercan
Araç: 2015 Attrage CVT Plus
Meslek: Yazılım
Yaş: 30
firatilgazli yazdı:
yazı güzel olmuş temsa için,
ayıplı mal olayları için çok çetrefilli yollarla işi yokuşa sürüyorlar ama umarım değişim talebiniz onaylanır.


valla bilmiyorum ne kadar yokuş yaparlar ama gerekirse tüketici haklarına başvurup dava açarım ben uğraşırım yani benim için problem değil.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 00:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Benim hiç ümidim yok, değişim yapmazlar garantiden ayıbı gideririz derler.
Zaten garantide bu gibi durumlar için var derler.
Haksızda değiller ama haklıda değiller.
Kimse sıfır aldığı aracın komple şanzımanını indirtmek istemez ama hukuki olarak bir sonuca varabileceğinizi düşünmüyorum.
Umarım ben yanılırım.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 00:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2011 10:29
Mesajlar: 758
Şehir: Ankara
İsim: Ercan
Araç: 2015 Attrage CVT Plus
Meslek: Yazılım
Yaş: 30
Bence haklı değiller neden derseniz
bu araç fabrikadan çıkmadan kontrol edilmiyor mu?
hadi orada sorun farkedilmedi bu durumda bana aracı teslim ederken yağ-su vs kontrolü yapmıyor mu? yaptığında bunu farketmesi lazım ki motorun altında görünmeyecek bir yerde değil.

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 00:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Yerden göğe kadar haklısınız ama garanti bunun için veriliyor gözden kaçan veya kusurlu bir durum varsa daha sonra telafi edebilmeleri için.
Tabiki temsadan yana bir tavır sergilemiyorum fakat hukuki bir durum oluşursa garanti kozunu oynarlar diye düşünüyorum.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 00:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2011 10:29
Mesajlar: 758
Şehir: Ankara
İsim: Ercan
Araç: 2015 Attrage CVT Plus
Meslek: Yazılım
Yaş: 30
Sizde doğru söylüyorsunuz ama bu durumda da Ayıplı malı sattıkları için haksızlar ve bunu bana söylemeleri gerekir ve defolu olduğu için razı gelirsem ucuza satmaları gerekmezmiydi? veyahut diyelimki aracımı garantiden yaptırdım ve servis kayıtlarında değişim yapıldığı belli. aracımı satmak istediğimde alıcı servis kayıtlarında bunu okuduğu zaman benden fiyat kırmak isteyecek ben neden zarar edeyim? bu durumda değer kayıbı davası açmam gerekmez mi? ( veya bana farkının ödenmesi gereklidir. )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 00:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
o zaman bu durum bütün garanti kapsamına giren tamirat,değişim vs. herşeyi kapsıyor.
araca yapılan her türlü işlem satın alacak kişinin fiyat kırması için bir sebep.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 01:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 01:30
Mesajlar: 408
İsim: Mehmet
Araç: 2004 Accord+2016 Space Star CVT
Meslek: Kötü Adam
Kan grubu: A Rh
avrupada olsaydınız sanırım size küçük bir kaç gözlem ve kontrol ardından sıfır bir araç verilebilirdi.fakat şu an türkiye'de yaşıyorsunuz :)
sanırım o aracın sıfırını vermemek için bütün çingenelikleri yapacaklar.
aracınızı sıfırı ile değiştirmenizi bende gönülden isterdim fakat bu ülkede bu işler hep katakulli gidiyor.
geçmiş olsun ercan bey.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 01:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2011 10:29
Mesajlar: 758
Şehir: Ankara
İsim: Ercan
Araç: 2015 Attrage CVT Plus
Meslek: Yazılım
Yaş: 30
toşu yazdı:
o zaman bu durum bütün garanti kapsamına giren tamirat,değişim vs. herşeyi kapsıyor.
araca yapılan her türlü işlem satın alacak kişinin fiyat kırması için bir sebep.


yok hocam durumu tam anlatamadım.

şimdi 2 araç düşünün garantide. 2sinde de arıza var. Fakat birisinin beyini arıza yapmış, diğeri benim problemim.
şimdi beyni sağlam iken kullanıcı hatasından kaynaklanmadan arıza yapıyorsa bu garantiden değiştirilebilir. çünkü araç satılırken sağlam olarak satılmış sonradan elektronik cihaz arıza yapmış...bence garanti işte bunun içindir, yani bir parçaya bir kalite biçersin bu süre zarfında bu parçadan kaynaklı sorunu garanti halleder.

ama benim aracımda araç satılırken zaten problemliymiş yani sonradan oluşan bir arıza değil kullanıcı hatasıda değil, bu fabrikasyon bir hata ve bu malı satarken kusurunu belkide biliyorlardı ve bilerek sattılar. eğer bilerek satılmayısa ( ki çok küçük bir ihtimal bence ) bu hatanın telafisi birerbir değişimdir. şimdi bu şekilde düşününce haksızmıyım arkadaşlar? bence garanti yukarıda yazdığım olay için verilen bir haktır.( parça değişiminde )


En son ercan_wrc tarafından 03 Kas 2012 04:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 02:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2011 10:29
Mesajlar: 758
Şehir: Ankara
İsim: Ercan
Araç: 2015 Attrage CVT Plus
Meslek: Yazılım
Yaş: 30
mhmt_trn yazdı:
avrupada olsaydınız sanırım size küçük bir kaç gözlem ve kontrol ardından sıfır bir araç verilebilirdi.fakat şu an türkiye'de yaşıyorsunuz :)
sanırım o aracın sıfırını vermemek için bütün çingenelikleri yapacaklar.
aracınızı sıfırı ile değiştirmenizi bende gönülden isterdim fakat bu ülkede bu işler hep katakulli gidiyor.
geçmiş olsun ercan bey.


doğru söylüyorsunuz mehmet bey ama şunu unutmamalı bu ülkede hak ve hukuk var onların çingeneliği yargıya kadar olur ancak :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012 13:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2011 13:32
Mesajlar: 780
Şehir: Ankara
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 34
ülkedeki hukukun derinliği konusunda artık ben de o kadar emin değilim, neyse.
ercanım, o noktadaki sızmanın çözümü oldukça kolay olsa da, konu nitelik itibariyle can sıkıcı. ama şimdi temsanın taleplerine olumlu yanıt vereceğini sanmam, bunun üzerine tüketici mahkemesine gitmek zorundasın. O davanın karara bağlanması da epey bir sürer, bu süre içerisinde çok sevdiğini bildiğim arabandan giderek soğuyacaksın. Kararın yönü belli değil ki, haksızlığın durumunda tarafların mahkeme masrafların sana fatura edilmesi de ihtimal dahilinde sanıyorum. sen bilirsin tabii ama ben buradaki sorunun bu kadar strese, yorgunluğa değeceğini sanmıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2012 23:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ara 2011 20:35
Mesajlar: 75
İsim: Baycan
Araç: Colt 2012 Elegance MT
Meslek: Özel
Yaş: 30
Ercan kardeşim valla zor bir durum.mahkeme olayı meşakkatli iş,arabadan soğumanda cabası olur.
sen bence binmeye devam et.şanzimanı indirtiriz şeref ustaya sıkıntı sorun kalmaz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye