Zaman: 10 Ara 2025 14:03

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2011 18:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
Bu projeyi eğer yaparlarsa ikinci boğaz gibi olacaktır gençler topografisini bozmadan yapacağız diyor başbakan aslında bir bakıma istanbul boğazını tarihi dokusuna kavuşturmak için yapıyor ve bu güzel birşey boğazda yeniden türlü türlü balık çeşitleri olsa ve istanbul boğazı turistik olarak kullanılsa ki öyle olacaktır diye düşünüyorum su sporları ile yada redbull tarzı şeylerle şenlendirilecektir diye düşünüyorum. Gemilerin bir kanal vasıtası ile karadenize bağlanması bence mantıklı esas önemli olan bu projenin inşaat sektörüne kazandıracağı paralar herkes kanalın etrafında arazi kapatmıştır şimdiden. Dev residencelar, ofis merkezleri vs. sanırım bir manhattan oluşturmaya çalışacaklar. Manhattan oluşturmak demek milyonlarca yeni insanın anadoluda ki topraklarını bırakıp buralara gelmesi demek. Terörün zaten zorlanmadan gezdiği anadolu topraklarında güle oynaya dolaşması demek. Çok lüks bir yaşam merkezi olacaktır kanalboyu yeni yapılanmalarla finansın merkezi olarakta istanbulu gördüklerine göre bence bir manhattan veya new york oluşturacaklar. Kısacası ayranımız yok içmeye atla gidiyoruz zıçmaya... Allah sonumuzu hayır etsin inşallah. Amin.

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 00:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
1- Yeri tam belli olmadan "o olacak bu olacak katliam olacak" demek yanlis.
2- Bu kanalın getireceği riskleri önceden tespit etmek olanaksız degil. Sadece adam akilli bilimsel bir calisma yapilmasi gerekiyor, ideolojiden ve siyasetten uzak. Ama bu is bizim "X ve Y'ciler odasi" zumresine kalirsa isimiz yas.
3- Uluslararasi hukuka aykiri falan laflari sacma konular.
4- Henuz fikir asamasinda gibi geldi bana, yarin kazmayi vuracak halleri yok.
5- Istanbul nufusunu cok etkileyecegini zannetmiyorum cunku fazla batida kaliyor. En azindan kopru trafigini etkilemez :D
6- Burayi istanbul sehir icini bosaltip, yikip adam akilli yeniden yapmak icin buffer olarak kullanacaklar (insanlara buradan ev verecekler vs.), ki bu guzel bir fikir :D Zaten baska turlu de allah korusun bir dogal afet olmadan istanbulu duzeltmek imkansiz gibi birsey.
Alıntı:
2- marmaray gibi uzar iyicene pahlıya mal olursa

7- Bu konuya da degindi basbakan :D Marmarayim uzamasinin sebebi canak-comlek cikmasi :D Gerci bu sozleri de cok elestirildi ama bir muhendis olarak sahsen 1- bu canak-comlek konusunda, 2- "ucube heykel" konusunda basbakani hakli buluyorum sahsen tabi elestiriye acik.
8- Sevmedigim bazi insanlarin (gazeteci-yazar vs.) bodoslama elestirdigini gorunce kesin faydali birseydir diye dusunuyorum o yuzden destekliyorum :P

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 09:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
catalyst yazdı:
8- Sevmedigim bazi insanlarin (gazeteci-yazar vs.) bodoslama elestirdigini gorunce kesin faydali birseydir diye dusunuyorum o yuzden destekliyorum :P


Son zamanlarda yapılan muhalefet yapıcı değil de sırf ak dediğine kara deme muhalefeti olduğu için malesef bu anlayış gitgide yayılıyor. Keşke siyasi olarak değilde Türkiyenin geleceği adına düşünerek yönetim, muhalefet ve eleştiri yapılsa :( en azında gazeteci-yazarlar bunu yapsa...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 10:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2010 21:48
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul
İsim: Serdar
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Şehir Plancısı
Kan grubu: 0+
Başbakan da Türk halkının çoğunluğu gibi doğal, tarihi ve kültürel özellikleri hiçe sayıyor biz yapcas olacak mantığında. Çok şaşırmıyorum o yüzden, herkes duyduğundan memnun görünüyor.

Rant, ekonomik getiriler bunlar hakkında birşey diyemeyeceğim, herkes projenin amacını biliyor. Ama konu daha çok doğal hayatı etkileyecek bir konu. Özetle %90 Tuna Nehri ile beslenen Karadeniz'in boşaldığı tabiri caizse tek musluğun İstanbul boğazı olduğu bir doğal yapıya ikinci bir boğaz yani musluk yapılacak ve Tuna'nın debisi değişmeyeceği için Karadeniz daha hızlı boşalacak. Marmara Deniz'i de şanslıyız ki Akdeniz'den gelen alt akıntılarla oksijen alabilmekte iken bu yeni boğaz sonrası, nasıl oksijenini alabilecek. Karadeniz ve Marmara Denizimiz büyük bir ekolojik değişime uğrayacaktır.

Başbakan ve bazı bakanlar Boğazın doğal faunası korunacak gibi laflar ettiler de kuzeydeki Karadeniz güneydeki Marmara bozulduktan sonra hangi boğazın hangi faunası...

Bu söylediklerim sadece deniz ile ilgili... Bir de karada olacaklar var... Gözden çıkarmaya değer mi? Bize göre değer böyle konular kimsenin ilgisini çekmiyor, milli olarak içimizde yok bence.

Çanak çömlek ile ilgili... Bazen çok büyük öneme sahip eserler çıkıyor, bize göre önemsiz ama Avrupa'da çıksa herşeyin durdurulup aylarca reklamı yapılacak eserler. Projelerin uzaması bir kenara projelerin yerlerinin değiştiği eserler. Neyse Dünya'daki ilk metropol liman kentlerinden birinin örneği bulunuyor o çanak çömlek oluyor. Ama bunu da anlıyorum. Bizim millet için gerçekten bu eserler birşey ifade etmiyor. Çeşmeleri çöplüğe çeviren biz değil miyiz?

_________________
Serdar

Ulaşım araçlarım:
1995 Scott Timber Adventurer
2009 Scott Scale 70
2011 Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - Vialle Lpfi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 10:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
mesuttgur yazdı:
catalyst yazdı:
8- Sevmedigim bazi insanlarin (gazeteci-yazar vs.) bodoslama elestirdigini gorunce kesin faydali birseydir diye dusunuyorum o yuzden destekliyorum :P


Son zamanlarda yapılan muhalefet yapıcı değil de sırf ak dediğine kara deme muhalefeti olduğu için malesef bu anlayış gitgide yayılıyor. Keşke siyasi olarak değilde Türkiyenin geleceği adına düşünerek yönetim, muhalefet ve eleştiri yapılsa :( en azında gazeteci-yazarlar bunu yapsa...


Aynen katiliyorum.

Kimse projeye bilimsel acidan yaklasmiyor. Tayyibi sevenler projeye bayildi, sevmeyenler yerden yere vurdu.

Soyle bir gercek de var ki bu projenin tamamen aynisini mimarlar odasi getireseydi en cok elestiren tayyip olurdu :D O yuzden simdi onlarin elestirilerini kafaya takmamak lazim.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 10:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
serdarserdar yazdı:
Başbakan da Türk halkının çoğunluğu gibi doğal, tarihi ve kültürel özellikleri hiçe sayıyor biz yapcas olacak mantığında. Çok şaşırmıyorum o yüzden, herkes duyduğundan memnun görünüyor.

Tam olaran hangi ozellikler hice sayildi ornek vermek gerekirse?

serdarserdar yazdı:
Rant, ekonomik getiriler bunlar hakkında birşey diyemeyeceğim, herkes projenin amacını biliyor.

Hadi ya, nedir projenin amaci? Ben bilmiyorum.

serdarserdar yazdı:
Ama konu daha çok doğal hayatı etkileyecek bir konu. Özetle %90 Tuna Nehri ile beslenen Karadeniz'in boşaldığı tabiri caizse tek musluğun İstanbul boğazı olduğu bir doğal yapıya ikinci bir boğaz yani musluk yapılacak ve Tuna'nın debisi değişmeyeceği için Karadeniz daha hızlı boşalacak. Marmara Deniz'i de şanslıyız ki Akdeniz'den gelen alt akıntılarla oksijen alabilmekte iken bu yeni boğaz sonrası, nasıl oksijenini alabilecek. Karadeniz ve Marmara Denizimiz büyük bir ekolojik değişime uğrayacaktır.

Duyan da karadenizin hepsi marmaraya bosalacak ve karadeniz kuruyacak zannedecek. Bunlari doga bilimcilere birakalim isterseniz.

serdarserdar yazdı:
Başbakan ve bazı bakanlar Boğazın doğal faunası korunacak gibi laflar ettiler de kuzeydeki Karadeniz güneydeki Marmara bozulduktan sonra hangi boğazın hangi faunası...

Bu söylediklerim sadece deniz ile ilgili... Bir de karada olacaklar var... Gözden çıkarmaya değer mi? Bize göre değer böyle konular kimsenin ilgisini çekmiyor, milli olarak içimizde yok bence.

Proje tam olarak nereden gececek? Guzergahini biliyorsaniz bizimle paylasir misiniz? Tam olarak kac hektar orman kesilecek? Icme suyu kaynaklari ne kadar etkilenecek? Bu arastirmalarinizi da paylasir misiniz?

Keske hersey gazeteden okumakla ogrenilse...

serdarserdar yazdı:
Çanak çömlek ile ilgili... Bazen çok büyük öneme sahip eserler çıkıyor, bize göre önemsiz ama Avrupa'da çıksa herşeyin durdurulup aylarca reklamı yapılacak eserler. Projelerin uzaması bir kenara projelerin yerlerinin değiştiği eserler. Neyse Dünya'daki ilk metropol liman kentlerinden birinin örneği bulunuyor o çanak çömlek oluyor. Ama bunu da anlıyorum. Bizim millet için gerçekten bu eserler birşey ifade etmiyor. Çeşmeleri çöplüğe çeviren biz değil miyiz?

Aynen dogru. Ben onemsemiyorum mesela. Benim icin marmarayin gecikmemesi daha onemli. Basbakan icin de oyle. Bircok insan icin de oyle aslinda ama bunu diyen basbakan olunca herkes tarihi eser, sanat meraklisi oluveriyor iste. Desen ki "al cikardik hepsini su muzede, kec kere gittin?" cevap veren olmaz heralde.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 10:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
_opeth yazdı:
valla ecevitin projesini yeniden sundular. proje orjinalde değil yani :)


Tayyibin ruyasinda gorup aklina gelecek hali yok zaten. Ya birisi projeyi sunup kafasina soktu, ya da kendisi gecmisteki planlari duyup oradan esinlendi.

Cok buyuk bir ihtimalle proje tayyibe degil, etrafindaki adamlara ait zaten. Yoksa tayyip ne anlar. (Burayi hakaret olarak soylemiyorum adamin isi, meslegi, egitimi o degil).

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 11:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Projenin henüz çoğunluğu kesin değil fakat kesin olduğu bir yönü varki; iyi bir fizibilite yapılıp iyi yönetilirse İstanbul için çokçok faydalı olacağı gibi, kötü yönetilip sırf rant kapısına dönüştürülür, çevre hiçe sayılırsa güzelim istanbulumuzu yok edebilirde...

Şunu söylemeliyim, herhangi bir hükümetin herhangi bir projesi her zaman ranta açıktır. "aha yandaşlara rant sağlamak için yapıyolar" gibi komplo teorisi kurulacaksa, hükümetlerin hiçbir şey yapamaması gerekir ki, yatan hükümeti ben şahsen istemem :lazy:

kanaallll issstanbull vatana millete hayırlı uğurlu olsunn..... :LOL:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 11:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Bence gereksiz bir yatırım. :)

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 13:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
mesuttgur yazdı:
catalyst yazdı:
8- Sevmedigim bazi insanlarin (gazeteci-yazar vs.) bodoslama elestirdigini gorunce kesin faydali birseydir diye dusunuyorum o yuzden destekliyorum :P


Son zamanlarda yapılan muhalefet yapıcı değil de sırf ak dediğine kara deme muhalefeti olduğu için malesef bu anlayış gitgide yayılıyor. Keşke siyasi olarak değilde Türkiyenin geleceği adına düşünerek yönetim, muhalefet ve eleştiri yapılsa :( en azında gazeteci-yazarlar bunu yapsa...


Sadece gazeteci değil, bu tür konularda fikirlerini alacağımız mimarlar mühendisler bile ideolojik yaklaşmaktan öteye gidemiyorlar bu sadece kanalla ilgili değil İstanbulu bilmem ama Ankara da kaç tane yarım kalan inşaat var Ankara da yaşayanlar bilir, örneğin Melih gökçeği pek çoğumuz sevmesekte adamlar dünyanın bilmem kaçıncısı olacak büyük dünya kültür merkezini yapacağız dediler başladılar sonra ne mi oldu :D işte bunlar oldu.. neden? bu sağcı adam nasıl olurda kültür sanat ile ilgili iş yapar tek sorun bu yoksa bir inşaattaki uygulama sorunları elbet düzeltilir hiç olmadı yıkılır tekrar yapılır ama ne yapıldı direk durdurma kararı :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 22:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
projenin çok kapsamlı boyutları var.d oğal,ekonomik,sosyal,bilimsel v.s v.s. uzar gider.bunları tabiki enine boyuna irdeleyecek merciler var.herkes fikir ve proje üretebilir uygun olduğu kanısına varılırsada yapılır.tabi uygunluğunu tartışırken siyasetten uzak durmak vede yapım aşamasında rant dan uzak durmak lazım ki türkiyede malesef buda imkansız.ulaştırma bakanını dinledim sadece 2 yıl fizibilitesi sürecekmiş.bitiş tarihide 2023 deniyor.başbakanın iktidar hedefide 2023 :) belirtilen bu zamanın türkiyede tutmayacağınıda hesaplarsak dahada uzayabilir.ben bu kadar uzun soluklu projelere sıcak bakmıyorum o tarihe kadar çok şey değişecektir.projenin ekonomik ve sosyal sonuçları değişkenlik gösterebilir olumlu yanlarıda olumsuz yanlarıda olur elbette ama ben doğal çevreyi bozacağını düşünüyorum.sonuçta doğal olarak oluşmuş bir yapı var bunun bozulması daha kötü çevre felaketlerine yol açabilir deprem bölgesi olan bir bölgede fazla kurcalamamak gerek düşüncesindeyim. iklimi bile etkileyebilir.bi ara bi haber çıkmıştı fazla yankı olmadı samsun-hatay arasında kuzey-güney yönlü bir kanal açmak herhalde öyle birşeyde yapılmaya kalkılırsa 100 senede biter

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2011 23:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Yap-işlet-devret modeliyle yapılacak diye bir söylenti çıktı.
Nekadar doğru bilmiyorum ama bedavayada sahip olabiliriz böyle bir kanala.

Projenin yapılması taraftarıyım fakat Türkiye kendi kaynaklarını kullanarak yapacaksa öncelikli olarak bumu yapılmalı tartışılır.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2011 13:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Proje aciklanir aciklanmaz "kanal istanbul" isminde bir TV kanali acip Turk Patent Enstitusunden marka tescili yaptirsaydik paranin gozune vururduk ama biri kesin yapmistir simdiye kadar :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2011 14:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Bence konuya ilk olarak birleşik kaplar kanunundan başlamak lazım, sırayla gidelim (yanlış anlamayın halk arasında ve kısmen burada yapılan çok saçma bir teoriye istinaden :D)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2011 18:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Proje yapilirsa bogazdan daha az balik gececek ve boylece balikcilar sinek avlayacak. Bunu da hesaba katmak lazim :D

Hatta karadenizde hic hamsi kalmayabilir yolunu bulan marmara denizine gecer. Cok sikinti olur cok :crazy:

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2011 18:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
'Çılgın Proje' Yunanlılar'ı çıldırttı! :tv:
Ethnos gazetesi: Üç Denizin Kanalı – Erdoğan'ın Firavunca Planı Korkutuyor
30 Nisan 2011 Cumartesi, 17:25:28


Atina'da yayımlanan yüksek tirajlı Ethnos gazetesi, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, Karadeniz ile Marmara Denizi arasında kanal açılmasıyla ilgili projesinin, "Türkiye'yi, Montrö Antlaşması'nın yükümlülüklerinden kurtararak, Orta Asya petrollerinin Akdeniz'e taşınmasında kontrolü tamamen kendine ait alternatif yeni bir yol açacağını" yazdı.

Ethnos, "Üç Denizin Kanalı–Erdoğan'ın Firavunca Planı Korkutuyor" başlıklı haber yorumunda, "tankerlerin kanaldan geçişlerinin uluslararası denizcilik alanındaki dengeleri değiştireceğini ve Ege'yi büyük miktarda petrolün geçtiği sıkışık bir yol konumuna getireceğini" belirterek, "Bu durumun, Yunanistan'ın ekonomik ve çevresel açıdan doğrudan felaketine yol açacağını" öne sürdü.

Haberde şu ifadelere yer verildi:

"Türk yöneticiler, bu kadar uzun vadeli ve stratejik bir planda, özellikle Montrö Anlaşması'nın, gemilerin Boğaz'dan geçişleriyle ilgili Türkiye'ye getirdiği belirli yükümlülükler de göz önüne alındığında, tankerlerin ve diğer büyük ticari gemilerin geçişlerinden kaynaklanan trafik sıkışıklığının Boğaz'da yarattığı güvenlikle ilgili tehlikeleri göz ardı edemezdi. Türkiye Başbakanı, yeni kanal ile artık Karadeniz'in, Rusya'nın ve Orta Asya petrollerinin Ege'ye taşınmasında kontrolü tamamen Türkiye'ye ait olacak alternatif bir yol bulunması nedeniyle ülkesini Montrö Anlaşması'nın yükümlülüklerinden kurtarıyor. Bu kanal aynı zamanda, Burgaz-Dedeağaç gibi bölgesel boru hatlarının inşası konusunda da itilaf yaratarak, üçüncü ülkelerin topraklarını kullanmadan (Yunanistan, Bulgaristan ve Romanya'nın olduğu gibi) Orta Asya'dan enerji ürünlerinin taşınmasındaki stratejik önemi yükseltiyor. Yunanistan, jeostratejik değişikliklerin yanı sıra ülkemize çevre konusunda da kalıcı bir tehdit oluşturacak bu plan karşısında tabii ki kayıtsız kalamaz."

AA

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye