Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

Bugün Ne Öğrendim.
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=31&t=11325
3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Yazar:  blackberry06 [ 08 Şub 2016 00:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

O kadar bilgi yalan mı oldu

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  Janissary [ 08 Şub 2016 00:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

Konuyu biz silmedik arkadaşlar ancak

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 11 Şub 2016 11:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

Aracımda uzun süredir dikkatimi çeken bir konu var... Kuru soğuk havalarda Colt trim sesi veya yol sesi olarak rahatsız edebiliyor. Fakat yağmurlu yada ıslak zeminde hem direksiyon çok daha yumuşak bir hal alıyor hemde araç D segmenti kadar sessiz geliyor :)

Lastiklerim, Michelin Pilot Sport 3 195/50r15 82V performans lastiği. Diş kalınlığı 5-6 mm civarında... Acaba lastiklerle ilgili olabilir mi acaba?

Yazar:  Evo34 [ 11 Şub 2016 11:17 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

Timuçin, bence lastiklerle alakalı karadeşim. Üretim tarihlerini kontrol et, eğer 4 yıllık vb. ise sertleşmişlerdir ve kuru havada daha çok hissettirirler...

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 11 Şub 2016 11:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

Aynen dediğin gibi 2012 üretimi lastikler. 4 yaşına girdi :) Diş var ama ömrü gidiyor sanırım...

Yazar:  Evo34 [ 11 Şub 2016 12:03 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

Tabi,
İçindeki muhteviyat zamanla kullanılmasa bile işlevini yitiriyor dostum...
Ama bu lastiği aracına takan kişi işi bilen bir kullanıcıymış. Çok iyi bir lastik takmış.

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 11 Şub 2016 12:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

Ben yol tutuşundan çok memnunum. Colt ile yapılmayacak hatta denenmeyecek çok şey yaptım. Banamısın demedi. Hala yaşıyorum :D

Bazı arkadaşlar abs erken giriyo v.s. diyor kullandığı lastiklerde. Ben sadece kar yağdığında abs yi gördüm. Sokak aralarında gizli buzlanma olan yerlerde... Yağmurda felan ani duruşlarda ve ani kalkışlarda çok iyi toparlıyor aracı. Tavsiye ederim bu lastiği :) Tek dez avantajı 82V olduğu için biraz sert buda yol tutuşuna katkı sağlıyor...

Yazar:  av.ilhami [ 11 Şub 2016 14:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

AnakinSkyWalker yazdı:
Ben yol tutuşundan çok memnunum. Colt ile yapılmayacak hatta denenmeyecek çok şey yaptım. Banamısın demedi. Hala yaşıyorum :D



bu gidişle pot yarışlarına girersin ;)

Yazar:  AnakinSkyWalker [ 11 Şub 2016 14:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

İyi bir araba olsa Istanbul Park'a giricem de biraz zamana ihtiyacım var :D

Yazar:  av.ilhami [ 11 Şub 2016 15:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

şanzuman takozu öğrendim. eskiden sadece motor takozu var biliyordum. araç rolantide/vitesde sadece 1500 devirde Trrrr layınca araştırırken öğrendim. aracından hoş olmayan sesler/titreşimler duyunca bu ihtimali değerlendirsin. özellike torpido göğsünden veya dişli sesi (motor veya şanzıman dişlisi yağsız çalışıyor gibi titreme vs.)

Yazar:  av.ilhami [ 14 Şub 2016 19:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

yukarıdaki bilgilere paralel bilgi öğrendim: uğultu sebebi moto ve ekzos değil motor takozundan olabilirmiş. yağmur yağınca takozlar yumuşadı uğultu kesildi. uğultudan 100ü geçemezken 170 de ses yoktu. ömrünü tamamlayan lastikler gibi yani.
Lastik deyince 3 yıllık mişlenin yanaklarındaki yazıların olduğu yerlerde kılcal çatlamalar varken 5 yıllık yokohamanın yanaklarının ilk günkü gibi olduğunu gördüğümü söyleyeyim. anti mişlenci olarak haklı olduğumu öğrendim :D
(her iki markada antalyada kullanılan arabalarda)

Yazar:  musty [ 14 Şub 2016 20:04 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

av.ilhami yazdı:
yukarıdaki bilgilere paralel bilgi öğrendim: uğultu sebebi moto ve ekzos değil motor takozundan olabilirmiş. yağmur yağınca takozlar yumuşadı uğultu kesildi. uğultudan 100ü geçemezken 170 de ses yoktu. ömrünü tamamlayan lastikler gibi yani.
Lastik deyince 3 yıllık mişlenin yanaklarındaki yazıların olduğu yerlerde kılcal çatlamalar varken 5 yıllık yokohamanın yanaklarının ilk günkü gibi olduğunu gördüğümü söyleyeyim. anti mişlenci olarak haklı olduğumu öğrendim :D
(her iki markada antalyada kullanılan arabalarda)


Mişlen konusunda benim de iki çift lafım var, benim carismanın üzerinde daha dişleri gayet iyi durumda olan mişlenler beni hayal kırıklığına uğrattı. Araç 110-120 gibi hızlarda sağa sola yalpalayarak yaylanıyordu. Güvendiğim bir ön düzenciye gittim, lastik de satıyor kendisi, aracı daha kontrol etmeden senin lastikler gitmiş dedi. Ben de daha idare eder şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum dedim. Ön takımdan şikayetim var dedim, amortisöre bakın araç yalpalıyor dedim, tüm kontrolleri yaptı amortisörler dahil problem bulamadı. Israrla lastik tellerin kırık, yanak çatlakalrı var dedi. Herhalde lastik satmaya çalışıyor diyerek döndüm. Şubat tatilinde ön arka Pirelli taktırdım. Aha! Daha nice sıkıntılarım çözüldü. Direksiyon yumuşadı, hızlanma kolaylaştı, yalpalanma kayboldu...

Bir daha mişlen mi ????

Yazar:  av.ilhami [ 14 Şub 2016 20:31 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

Asla!!!!

Yazar:  av.ilhami [ 16 Şub 2016 15:15 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

Landirenzonun mavi renkli enjektörlerinin sorunlu siyah olanlarının sorunsuz olduğunu öğrendim.

Yazar:  av.ilhami [ 01 Ara 2017 16:58 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

tüv muayenesinde aracın 4 çeker olduğunu görevliye söylemek gerektiğini öğrendim. alıntıdır:
tüvtürk nasıl düzeldi biliyor musunuz, bi Subaru'yu seyyar roller olmadan teste aldı, araç hasar aldı kullanıcı mahkemeye verdi kazandı. tüm Türkiye'deki istasyonlara seyyar roller ve fırça babında bir genelge gitti..
https://www.subaruclubtr.com/topic/263- ... ent-128667

Yazar:  tilki [ 01 Ara 2017 17:14 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

av.ilhami yazdı:
tüv muayenesinde aracın 4 çeker olduğunu görevliye söylemek gerektiğini öğrendim. alıntıdır:
tüvtürk nasıl düzeldi biliyor musunuz, bi Subaru'yu seyyar roller olmadan teste aldı, araç hasar aldı kullanıcı mahkemeye verdi kazandı. tüm Türkiye'deki istasyonlara seyyar roller ve fırça babında bir genelge gitti..
https://www.subaruclubtr.com/topic/263- ... ent-128667


Valla ben bu eylül muayenede söylemedim 4x4 olduğunu ama rollet testi ilk olan yani gözünüzü önünde oluyor , bir sıkıntı görmedim. Ve zaten ruhsatta yazıyor veya sisteme araç bilgisini girince ... :fool: :sorry:

Yazar:  canztr [ 02 Ara 2017 10:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

musty yazdı:
av.ilhami yazdı:
yukarıdaki bilgilere paralel bilgi öğrendim: uğultu sebebi moto ve ekzos değil motor takozundan olabilirmiş. yağmur yağınca takozlar yumuşadı uğultu kesildi. uğultudan 100ü geçemezken 170 de ses yoktu. ömrünü tamamlayan lastikler gibi yani.
Lastik deyince 3 yıllık mişlenin yanaklarındaki yazıların olduğu yerlerde kılcal çatlamalar varken 5 yıllık yokohamanın yanaklarının ilk günkü gibi olduğunu gördüğümü söyleyeyim. anti mişlenci olarak haklı olduğumu öğrendim :D
(her iki markada antalyada kullanılan arabalarda)


Mişlen konusunda benim de iki çift lafım var, benim carismanın üzerinde daha dişleri gayet iyi durumda olan mişlenler beni hayal kırıklığına uğrattı. Araç 110-120 gibi hızlarda sağa sola yalpalayarak yaylanıyordu. Güvendiğim bir ön düzenciye gittim, lastik de satıyor kendisi, aracı daha kontrol etmeden senin lastikler gitmiş dedi. Ben de daha idare eder şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum dedim. Ön takımdan şikayetim var dedim, amortisöre bakın araç yalpalıyor dedim, tüm kontrolleri yaptı amortisörler dahil problem bulamadı. Israrla lastik tellerin kırık, yanak çatlakalrı var dedi. Herhalde lastik satmaya çalışıyor diyerek döndüm. Şubat tatilinde ön arka Pirelli taktırdım. Aha! Daha nice sıkıntılarım çözüldü. Direksiyon yumuşadı, hızlanma kolaylaştı, yalpalanma kayboldu...

Bir daha mişlen mi ????



Bizim araçtada orjinalinden biraz büyük 4 mevsim mişlen var. Yol konforu iyi ses olayı iyi ama yanlama olayında sıkıntı aşırı yan kuvvete maruz bırakmamak lazım. Direksiyon hakimiyetini yer yer olumsuz etkiliyor. Aşırı yüklenirseniz yoldan çıkma yada kaza ihtimali doğabilir. Araç genel karakteri stabil ama lastikleri bilerek kullanmak lazım.

Yazar:  canztr [ 02 Ara 2017 10:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
tüv muayenesinde aracın 4 çeker olduğunu görevliye söylemek gerektiğini öğrendim. alıntıdır:
tüvtürk nasıl düzeldi biliyor musunuz, bi Subaru'yu seyyar roller olmadan teste aldı, araç hasar aldı kullanıcı mahkemeye verdi kazandı. tüm Türkiye'deki istasyonlara seyyar roller ve fırça babında bir genelge gitti..
https://www.subaruclubtr.com/topic/263- ... ent-128667


Valla ben bu eylül muayenede söylemedim 4x4 olduğunu ama rollet testi ilk olan yani gözünüzü önünde oluyor , bir sıkıntı görmedim. Ve zaten ruhsatta yazıyor veya sisteme araç bilgisini girince ... :fool: :sorry:


4x4 arazi ve zor yol araçlarıdır. Ağır bir aracın zor arazi şartlarına dayanacak şekilde aktarma takımları üretilmiştir. Saat kadranı dişlisi değil sonuçta... "viscous coupling" denen parçanın muayene esnasında arızalanma ihtimalinden bahsedilmiş. 4x4 ile ilgili internette araştırma yapınca evet konu ile ilgili yaşanan sorunlar ve şikayetler var . Ancak işin öteki tarafında ise yollarda çok fazla 4x4 araç bulunmakta. Yani 5-6 tane konu ile ilgili uyarı ve şikayet sayısının çok az olduğu kanaatine ulaşıyorsun. Seyyar roller kuralına uymadan yapılan bir çok muayene mevcuttur. Bu sayının çok fazla olması gerekirdi.

İnternette de konu hakkında baya araştırdım. En son mantıken ulaştığım sonuç şu oldu: Muayene esnasında "viscous coupling" az da olsa zorlanmaktadır. Uzun dönem kullanılmış yada çetin arazi şartlarında epey hırpalanmış durumda olabilen bu parça tuvturk muayenesinde bardağı taşıran son damlaya maruz kalabilir. Ama sağlam bi parçanın da bu muayeneden bozularak çıkacağına inanmadım. Ama yine de ilgili prosedüre uymalarını isteyerek seyyar roller kullanmaları sağlamamız gerekecek.

Aracınızda 4 çeker sisteminin sağlıklı olup olmadığını anlamak için linkteki uygulamaları yapmasını ustanızdan isteyebilirsiniz. (Bu araçtaki sistemle bizim araçların aynı olduğunu varsayıyorum)
Araç boşta ve el freni çekilmemiş durumda.
test 1 : 4 teker havada ön tekerlerden biri çevrilirse diğer teker zıt yönde döner.
test 2 : 4 teker havada arka tekerleri ileri çevir öteki teker ve ön tekerler de aynı anca ileri hareket eder.
test 3 : ön tekerler sabit arka tekerleri oynatmaya çalışınca her ikisi de hareket etmiyor.
https://www.youtube.com/watch?v=OiVXBazmlWo

Yazar:  av.ilhami [ 04 Ara 2017 09:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Bugün Ne Öğrendim.

canztr yazdı:
Aracınızda 4 çeker sisteminin sağlıklı olup olmadığını anlamak için linkteki uygulamaları yapmasını ustanızdan isteyebilirsiniz. (Bu araçtaki sistemle bizim araçların aynı olduğunu varsayıyorum)
Araç boşta ve el freni çekilmemiş durumda.
test 1 : 4 teker havada ön tekerlerden biri çevrilirse diğer teker zıt yönde döner.
test 2 : 4 teker havada arka tekerleri ileri çevir öteki teker ve ön tekerler de aynı anca ileri hareket eder.
test 3 : ön tekerler sabit arka tekerleri oynatmaya çalışınca her ikisi de hareket etmiyor.
https://www.youtube.com/watch?v=OiVXBazmlWo


Bunları da öğrenmiş olduk. teşekkürler :)

3. sayfa (Toplam 3 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/