Zaman: 28 Mar 2024 11:59

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 48  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2018 08:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
teşekkürler bilgi için

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2018 09:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
coskunismail yazdı:
av.ilhami yazdı:
coskunismail yazdı:
Ben de 2004 Lancer 1.6 AT Landirenzo LPG li aracıma VGT (vakum gücü teknolojisi) taktırdım. Gazsız sürüş mesafesi oldukça uzadı, düz yolda gaz pedalının üzerine ayağımı koymam yeterli oluyor 1 parmak kadar bile bastırmıyorum artık. Aracın tepkisi oldukça arttı, sanki güçlenmiş gibi tepki veriyor 9 yıllık aracımı tanıyamıyorum desem yeridir. Herkese tavsiyemdir.

bende de hidrojen sistemi var ve bu cihazların ortak özelliği yani asıl tasarruf sağlayan yönü gaza az basarak tasarruf sağlatması. bunun yolu da yanma odasındaki verimi arttırmak. sizin sistem bunun için oksijen miktarını arttırıyor. benim hidrojen de ise akaryakıtı daha iyi yakan hidrojen kullanılıyor. hidrojen tabiri caiz ise "çıra" görevi görüyor.
Tabii tasarruf için aracı kullanım şeklimizi değiştirmek şart. dediğiniz gibi gaz pedalına daha az basmaya falan alışmak lazım. yoksa performans artsa da pek tasarruf sağlamaz. uzun yolda en iyi tasarruf: gaz pedalından arasıra ayağı çekmek: motorda verimli yanma olduğu için araç daha uzun süre gaza basmadan gidebiliyor (aracın akarı uzuyor).
Tabii anlattıklarım tamamen psikolojik de olabilir :D

Yok yok psikolojik değil. En azından VGT sisteminde ben bunu bizzat yaşadım. 9 yıldır kullandığım aracımla 95 bin km yol yaptığımdan aracımın tüm huylarını biliyorum. VGT taktırdıktan sonra normal, sakin bir ekonomik sürüşte gaz pedalına daha az basıyorsunuz, ayağınızı gazdan çektiğinizde gittiği mesafe daha fazla oluyor. VGT sisteminde aracın silindirlerine ilave hava yollanarak tam veya tama yakın bir yanma sağlanıp, aracın düşük devirlerde daha çabuk tork kazanmasını, üst hızlara da daha çabuk ulaştığından, gaz pedalına az basmanızı sağlıyor. Hidrojen sistemine göre motora daha az zarar, belki de hiç zarar vermiyor. Bunun bilimsel bir karşılaştırması olmadığından net söyleyemiyorum ama şurası bir gerçek ki; hidrojenli sistemlerde silindir içindeki patlamanın şiddeti fazla arttığından motora zararı daha fazla oluyor. Zira silindir içine ilave yakıt(hidrojen) gidiyor. Ama VGT sisteminde, aracın silindirlerine normal miktarda, gitmesi gereken kadar yakıt gidiyor, sadece ilave hava yollanarak yanmanın tam ya da tama yakın olması sağlanıyor.

Temel mevzu "Tasarruf" konusunda hem fikir olduğumuza göre şimdi tartışma kısmına geçebiliriz;
bahsettiğiniz Hidrojenin sisteminin zararları doğru ancak eksik: piyasada 2 tip sistem var: birisi saf hidrojen (motora sadece hidrojen gidiyor) diğeride hidroksit (?) gönderiyor yani suyu (h2o) ayrıştırıyor ama hem hidrojeni hem oksijeni motora veriyor. bu durumda oksijen bahsettiğiniz zararlara sebep oluyor. Oysa saf hidrojen aslında soğuk enerji (tutuşma derecesi daha düşük vs.) yani motordaki harereti bile düşürüyor. bu nedenle ben zamanında 750 TL.ye hidroksit sistemi değil saf hidrojen sistemine 2 kat para verdim.
hidrojen sistemi hakkında olumlu ve olumsuz görüşler için şu başlığı okuya bilirsiniz;
https://forum.donanimhaber.com/hidrojen ... --46046831
olumsuz eleştirenlerin ortak yönü: iade garantili hidrojen montajı tekliflerini kabul etmemeleri hep teorikte kalmaları. oysaki teorik prensiplerin -diğer hesaba katmadıkları prensiplerin de devreye girerek- uygulamaya farklı etkilerinin olacağını düşünmemeleri aslında önyargılı olmaları. oysa ki teorik tartışmalar yerine denemek daha objektif olurdu. yani :İşte hendek işte deve, halep ordaysa arşın burda.... şunuda belirtelim olumsuz görüşte olanlar bile -hidrojen için- daha verimli yanma sağladığını kabul ediyor sadece tasarrufa etkisi yok diyorlar
Olumlu fikir beyan edenlerinde eksik yönü; -özellikle bunun satışını yapanların- resmi kurumlardan teknik rapor,tescil belgesi almaması. ayrıca satış reklamlarında tasarruf oranlarını abartmaları. en az %15 diyorlar ve buna garanti veriyorlar ama %40/50 ye varan tasarruf diyerek inanırlığı zorlaştırıyorlar. Şahsen Benzinde %15den fazla tasarruf sağlamadım.
Şahsi fikrim: verimli yanma uzun vadede mutlaka kazandırır. bu tip (vgt, hidrojen) tasarruf cihazlarını taktığınızda verimli yanma nedeniyle karbon ve sistem temizliği yaparak ilk başta ciddi bir tasarruf sağlıyor: mesela aracınız zamanla kirlenerek fabrika verisinden (mesela 8 litre) fazla ( 9 litre diyelim) yakıyor ve siz cihazı taktığınızda sistem temizlenerek 9 litreden 8 litreye düşüyor. bu 1 litre, tasarruf oranında ciddi rol oynuyor. yani %15 tasarruf yaptığınızı hesaplıyorsunuz ama bence gerçek tasarruf fabrika verisinin altına düşülen miktardır mesela %3 (ben %3 gördüm) Ancak neticede cebinizden çıkan parayı azaltan sistemler. her zaman dediğim gibi bu tip cihazlar uzun vadede (sistem temizliği ve parça ömrü) ciddi tasarruf sağlar, kısa vadede ancak kendini amorti eder. Ama amorti ederken araç performansı ve keyfine paha biçilemez :kart:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2018 11:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 23:50
Mesajlar: 154
Şehir: İstanbul
İsim: ismail coşkun
Araç: Lancer 2004 Triptonik
Meslek: Emekli öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 54
Hidrojen sistem ile ilgili verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Doğrusu 2 farklı versiyonu olduğunu bilmiyordum. Hidrojen sistemlerinin de araca güç ve konfor kattığını duymuştum ama bilhassa kullanıcı tarafından memnuniyetsiz kalınmasına ilişkin yakınmalarını duyduğum için izahatımı buna binaen yapmıştım. Demek ki o arkadaş zararlı olan versiyonunu taktırmış, ondan dolayı memnun değilmiş. Neyse, amaç araca zarar vermeden tasarruf olduğuna göre; mutlu kullanıcılar olarak yaşamaya devam edeceğiz demektir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2018 11:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 23:50
Mesajlar: 154
Şehir: İstanbul
İsim: ismail coşkun
Araç: Lancer 2004 Triptonik
Meslek: Emekli öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 54
tilki yazdı:
teşekkürler bilgi için

Aşağıda bizzat kendi aracımın test videoları vardır. İsterseniz izleyebilirsiniz.

https://youtu.be/fvuMMjAMgVY
https://youtu.be/_li1rwPcJPo


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2018 11:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Hocam bu konuyla ilgili baya detaylı incelemelerim oldu. Sonuç olarak psikolojik etki ötesinde bi faydasını görmedim. Bunu araca taktıran arkadaşlardanda olumlu bi yorum almadım. Tasarruf sağlayıcı tedbirleri alarak VGT sistemi ile aynı sonuçları yakakalaybilirsiniz. Paranızı boşa harcamayın.
Tek işe yarar sistem hidrojenli sistem . Ama onda da etki çok düşük kalmaktadır. Maliyetinin size dönüşü baya bi uzun zaman alır.
Görüşüm budur. Saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2018 11:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 23:50
Mesajlar: 154
Şehir: İstanbul
İsim: ismail coşkun
Araç: Lancer 2004 Triptonik
Meslek: Emekli öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 54
canztr yazdı:
Hocam bu konuyla ilgili baya detaylı incelemelerim oldu. Sonuç olarak psikolojik etki ötesinde bi faydasını görmedim. Bunu araca taktıran arkadaşlardanda olumlu bi yorum almadım. Tasarruf sağlayıcı tedbirleri alarak VGT sistemi ile aynı sonuçları yakakalaybilirsiniz. Paranızı boşa harcamayın.
Tek işe yarar sistem hidrojenli sistem . Ama onda da etki çok düşük kalmaktadır. Maliyetinin size dönüşü baya bi uzun zaman alır.
Görüşüm budur. Saygılar.

Tabi bu sizin düşünceniz. Oysa ben aracın daha güçlendiğine, daha serileştiğine inanıyorum. Çünkü test sürüşünde ve daha sonraki şahsi kullanımlarımda, aracımın daha önce aynı yoldaki tepkilerini bildiğimden ekstra güçlendiğini, motorun daha rahat çalıştığını yaşadım. Benimkisi psikolojik değil. Ayrıca ben işin tasarruf yönünde değilim. Aracımın daha güçlü yol alması, rampalarda bayılmaması benim için önemliydi. Bu da oldu hamdolsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2018 14:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
.
Tek işe yarar sistem hidrojenli sistem . Ama onda da etki çok düşük kalmaktadır. Maliyetinin size dönüşü baya bi uzun zaman alır.

Uzun zaman değilde uzun yol demek lazım. Ben bu yıl 20 Bin km. yapmışım. motor da 2.4 olunca önceki araçlarda 3-4 yıl kullanmayı da düşünürsek şu andan itibaren Bana sıfır maliyetli LPG de +%5 tasarruf+performans sağlıyor diyebilirim. Bu da şu an için bana yeterli. hidrojen sistemleri tasarruf oranı LPG de en düşük dizelde en yüksektir. %5 tasarrufu da arttırma çalışmaları devam ediyor %10 olur sanırım.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2018 09:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Geçen yıl aldığım Riken Kış lastiklerimi taktırdım; marka japon ama Mişlen çatısı altında Sırbistan üretim. Mişlen Çatısı yerine Mişlen Sülalesi demek lazım; 5-6 marka aynı fabrikada aynı desen üretiliyor. Ucuz kışlık lastik olarak tavsiye ederim. Ancak f/p olaraka Tabikii Nokian :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2018 10:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
:crazy: 2.0 sport outlander aracımız viteslere zor geçmeye başlamıştı. Zar zor FSM Fatih Ustaya ulaştık. Perçinler bile bitmiş. Baskı balata değişiyor ve tüm şanzuman yağı yenilenecek.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2018 09:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
:crazy: Perçinler bile bitmiş.


sıfır aldığın baskı balatayı 1yıldır bagajda dolaştırınca olacağı buydu :D
Manuelde yağ değişimine gerek yok deselerde ben tüm araçlarımda değiştirdim. ve en son Safrane da motul tam sentetik (75/90) yağını kullanmıştım farkı hissettim. Hatta geçen yağcıdayken biri "yeni şanzıman yağı değişti 80 numara ancak sabah geçişlerde sorun oluyor dedi. Yağcı arkadaş; "aracına uygun yağ konmuş , soğuklarda zorlanma normal. Ancak istersen tam sentetik koyalım, zorlanmaya faydası oluyor" dedi.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2018 10:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
75w80 goydurmadan önce diyeydin eyiydi :) Yalnız araçlar (eski kasa outlanderlar) iyi ki sık bozulmuyor servis diğer araçların normal değerix10 katı fiyat çekiyolar. Allah'tan KDV dahil miş . :crazy:
Hava yaptığı varsayımı ile debriyaj alt ve üst merkezleri şuan için değiştirmedik. Umarım baskı balata masrafıyla kurtarmışızdır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2018 13:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Satıp kurtulcam :D

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2018 13:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
benzin deposunu fulledim :D

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2018 10:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
::ZaFeR:: yazdı:
benzin deposunu fulledim :D



Biri müzeyi arasın :D benzin deposunu fulleyen kaldı mı bu devirde :crazy:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2018 10:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Vay ne yiğitler var grupta :D

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2018 11:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
::ZaFeR:: yazdı:
benzin deposunu fulledim :D

sizi forum sponsorlarında görmek isteriz :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2018 11:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
75w80 goydurmadan önce diyeydin eyiydi :) Yalnız araçlar (eski kasa outlanderlar) iyi ki sık bozulmuyor servis diğer araçların normal değerix10 katı fiyat çekiyolar. Allah'tan KDV dahil miş . :crazy:
Hava yaptığı varsayımı ile debriyaj alt ve üst merkezleri şuan için değiştirmedik. Umarım baskı balata masrafıyla kurtarmışızdır.

öncede soraydın: biz burda merkep kellesimiyiz :D
Neyse.... sende bor mor bişeyler eklersin artık.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2018 12:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
av.ilhami yazdı:
canztr yazdı:
75w80 goydurmadan önce diyeydin eyiydi :) Yalnız araçlar (eski kasa outlanderlar) iyi ki sık bozulmuyor servis diğer araçların normal değerix10 katı fiyat çekiyolar. Allah'tan KDV dahil miş . :crazy:
Hava yaptığı varsayımı ile debriyaj alt ve üst merkezleri şuan için değiştirmedik. Umarım baskı balata masrafıyla kurtarmışızdır.

öncede soraydın: biz burda merkep kellesimiyiz :D
Neyse.... sende bor mor bişeyler eklersin artık.



Bor olayı evde bi yerde duruyor. O yüzden yenisini de almıyom eskisini de bulamıyom. Epeydir bor koyamadım araçlara :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2018 14:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Mazda 626 için Detaylı iç temizlik yaptırmıştım SONAX'a 500 TL
Jantları flexleyip siyaha boyamıştım.

Bugünde:
Yağ Shell helix 10w40 yağ
yağ filtre, hava filtre, polen filtre değişimi yaptırdım
Rolanti ayarı ve lpg ayarlarını yaptırdım

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2018 15:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
tilki yazdı:
Mazda 626 için Detaylı iç temizlik yaptırmıştım SONAX'a 500 TL
Jantları flexleyip siyaha boyamıştım.

Bugünde:
Yağ Shell helix 10w40 yağ
yağ filtre, hava filtre, polen filtre değişimi yaptırdım
Rolanti ayarı ve lpg ayarlarını yaptırdım

Aracı elinde tutmaya pek niyetin yok galiba; 5/40 değil de 10/40 koyduğuna göre!

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 48  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye