Zaman: 28 Mar 2024 14:16

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 48  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2017 19:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yağ müşürü değişti ve düşük devirde (1500 devir altı) yağ lambasının yanması sorunu çözüldü. belki temizlemek de kurtarırdı ama yağ müşürü o kadar ters yerdeydi ki temizlemek kurtarmasaydı tekrar sök tak zahmetli olacaktı. zaten almış olduğım için uğraşmadan taktık çıkanı da temizleyip stoklarıma ekledim :)
yağ müşürü zannedildiği gibi yağ pompası ve yağ filtersinin olduğu yerde değil tam tersinde ve motorun sağ arka tarafındaydı. Bulmak bile zahmet oldu. sökmek ayrı bir zahmet.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 10:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
av.ilhami yazdı:
yağ müşürü değişti ve düşük devirde (1500 devir altı) yağ lambasının yanması sorunu çözüldü. belki temizlemek de kurtarırdı ama yağ müşürü o kadar ters yerdeydi ki temizlemek kurtarmasaydı tekrar sök tak zahmetli olacaktı. zaten almış olduğım için uğraşmadan taktık çıkanı da temizleyip stoklarıma ekledim :)
yağ müşürü zannedildiği gibi yağ pompası ve yağ filtersinin olduğu yerde değil tam tersinde ve motorun sağ arka tarafındaydı. Bulmak bile zahmet oldu. sökmek ayrı bir zahmet.


Geçmiş olsun İlhami Bey, sayenizde biz de öğrenmiş olduk. Sizin bu başınıza gelen olay yüzünden bor katkısını yarım koydum. Sesi yine de düzeldi . Galiba bu bor miktarını çok öneriyorlar. Diğer yarısını ise ya başka araca yada diğer yağ değişiminde aynı araca koycam. :MCT:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 11:14 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bence hemen koyabilirsiniz artık: eğer pompa değişseydi yağ kanallarının yada pompanın tıkanmasından kaynaklı derdik. katkının tıkama ihtimali olurdu. ama sorun görünmüyor. ben önceki araçlara farklı zamanlarda olmak üzere en az 2 kere koymuşluğum oldu böyle bir sorun yaşamadım.
Sonuç: katkı koyacaksanız motor iç temizliği yaparak katkı koyun tereddüt olmasın. Ancak temizlik de bazan conta kenarlarına bgiriken kurumları temzilediğinden daha çabuk yağ eksiltme yapar Ancak hem katkı hem de sonra ki yağ değişimine kadar oluşacak film tabakası ile sonraki süreçte eski haline döner

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 12:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
bence hemen koyabilirsiniz artık: eğer pompa değişseydi yağ kanallarının yada pompanın tıkanmasından kaynaklı derdik. katkının tıkama ihtimali olurdu. ama sorun görünmüyor. ben önceki araçlara farklı zamanlarda olmak üzere en az 2 kere koymuşluğum oldu böyle bir sorun yaşamadım.
Sonuç: katkı koyacaksanız motor iç temizliği yaparak katkı koyun tereddüt olmasın. Ancak temizlik de bazan conta kenarlarına bgiriken kurumları temzilediğinden daha çabuk yağ eksiltme yapar Ancak hem katkı hem de sonra ki yağ değişimine kadar oluşacak film tabakası ile sonraki süreçte eski haline döner


Ben bor katkısını şimdi koyayımmı, yoksa bakım aralığının tam ortasındayım bakımda yağ değişiminde mi koysam

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 12:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yağın durumuna göre: kirliyse bakımı bekleyin gerekirse bakımı öne çekin. temiz ise koyabilirsiniz ama imkan varsa en azından filtreyi değiştirip de katkı konabilir. filteryi değiştirince motoru çalıştırıp filtreye yağ girsin sonra katkı koyun

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 17:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
yağın durumuna göre: kirliyse bakımı bekleyin gerekirse bakımı öne çekin. temiz ise koyabilirsiniz ama imkan varsa en azından filtreyi değiştirip de katkı konabilir. filteryi değiştirince motoru çalıştırıp filtreye yağ girsin sonra katkı koyun


Yağım temiz sanırın bu geçtiğimiz bakımda yağ filtresi değişmedi, bakım zamanı koyduruyum.

Birde abi, ben arabayı sıkışık trafikte yada çok yavaş sabit hızla giderken sağ ayak bileğim ağrıyo. Nette araştırdım, gaz pedalı ayarı veya yumuşaklığından felan bahsetmiş millet. Fikriniz nedir ?
Bu sene nasip olursa zaten koltuk derilerini alacarte/deri değiştirip süngerlerinide yeniletecem yumuşatcam koktukları. Hemde popo kısmını azcık genişletcem sadece şoför koltuğunun. (Popomun kenarları ve bacaklarım ağrıyo oturma kısmı ölçtüm diğer araçlardan hakketen dar .)

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 20:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
orjinal filtre belki idare eder ama piyasadan temin edilen filtrelerde bence her yağ değişiminde filtre de değişmeli.
gaz pedalının sertliği ağrıyla alakalı olduğunu pek sanmıyorum daha çok ayağınızın basma açısı ,durumu vs. etken olabilir. ben genelde sert pedal kullandım böyle sorun yaşamadım. en hassas kullandığım Outlander oldu onda da bir sıkıntım yok. sinir ve kaslarınızın durumuna göre topuğunuzu belli yerle sabitleyip gaz fren deneyin derim. Hatta ağrınızın durumuna göre sinir sistemini destekleyici B12 vitamini vs. alınabilir. Bacaklarınıza "Hacamat" da yapılabilir. (daha önce hacamat yapılmadıysa önce sırt yapılır) sonraki seans bacaklar yapılır)
Ben dün Alıç ekstratı/özü aldım: damarları genişletip kan dolaşımını rahatlatıyormuş. ilk fırsatta da tekrar bacaklarıma hacamat yaptıracağım daha evvel 1,5 sene evvel yaptırdım iyi gelmişti.
kızılaya düzenli kan bağışlarım ama hacamat farklı:
kızılaya kan bağışlamak: motor yağını değiştirmek iken hacamat yapmak ise sistem temizliği yani Carbon clean :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 21:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
orjinal filtre belki idare eder ama piyasadan temin edilen filtrelerde bence her yağ değişiminde filtre de değişmeli.
gaz pedalının sertliği ağrıyla alakalı olduğunu pek sanmıyorum daha çok ayağınızın basma açısı ,durumu vs. etken olabilir. ben genelde sert pedal kullandım böyle sorun yaşamadım. en hassas kullandığım Outlander oldu onda da bir sıkıntım yok. sinir ve kaslarınızın durumuna göre topuğunuzu belli yerle sabitleyip gaz fren deneyin derim. Hatta ağrınızın durumuna göre sinir sistemini destekleyici B12 vitamini vs. alınabilir. Bacaklarınıza "Hacamat" da yapılabilir. (daha önce hacamat yapılmadıysa önce sırt yapılır) sonraki seans bacaklar yapılır)
Ben dün Alıç ekstratı/özü aldım: damarları genişletip kan dolaşımını rahatlatıyormuş. ilk fırsatta da tekrar bacaklarıma hacamat yaptıracağım daha evvel 1,5 sene evvel yaptırdım iyi gelmişti.
kızılaya düzenli kan bağışlarım ama hacamat farklı:
kızılaya kan bağışlamak: motor yağını değiştirmek iken hacamat yapmak ise sistem temizliği yani Carbon clean :)


Engin bilgi aktarımı için teşekkür ederim abi, Valla spor yapamadığım için dökülüyorum açıkçası... Eskiden kontak kapatmadan nerelere giderdim... Sanırım benim bacak ile alakalı bu bilek. Hacamat şu fizik tedavim bitsin düşünüyorum. Birde yüzmeye yazılacam her derde deva spor diyorlar :) .

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 21:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Yazılanları okuyunca lisede 45 dakika ders notu alırken parmaklarımın ve bileklerimin kırılırcasına acıdığı günleri hatırladım. :D 45 dk boyunca yazı yazarken o kadar çok zorlandım ki başta alışık olmadığıma yormuştum. Sonradan olayı farkettim. Yazı yazarken kalemi o kadar sert tutuyordum ki 5 -10 dakikada pilimin bittiğini parmaklarımın ve bileğimin acıdığını farkettim. Bilinçli bir şekilde kalemi o kadar yumuşak tuttum ki sadece yazabilecek kadar güç kullanıp yazmaya başladım. Ders boyunca yazı yazmama rağmen artık ağrı tarihe karıştı. Ordan esinlenerek şunları söyleyebilirim.
187 cm ve 110 kg civarında cüssem var outlander koltukları için şunu söyleyebilirim . Bir çok araç koltuğuna göre oldukça rahatlar. Gaz pedalı da sert değil. Araç modifikasyonu ile bu bahsettiğiniz sorunlarınızı çözebileceğinizi zannetmiyorum.
Size tavsiyelerim şunlar olacaktır. Aracı kullanırken hangi kaslarınızı gerdiğinizi farketmeye çalışın ve gevşek tutmaya gerektiğinden fazla güç kullanmamaya gayret göstererek sürün. Bunlara dikkat ederken de aşağıda belirttiğim hususlara diikkat ederek ayarlamalar yapın.
1- Oturuş pozisyonunuz gayet rahat olsun. Koltuk pedallara ne çok yakın ne de çok uzak olsun, Çok dik olmasın hafiften sırtınızı yaslayacak şekilde arkaya eğik olsun. Araba sürmüyormuş da tv seyrediyormuşsunuz gibi ayarlayın. Aynanınızı da buna göre ayarlayın. Sağı solu görmek için çok çaba harcayacak şekilde olmasın. Aynada yüksekliğini de ayarlayıp ayrıca araç gövdesini silme görecek şekilde dışarı doğru itin. (En geniş görüş açısını elde edin)
2- Direksiyon sürücüler genelde çok yukarda sürüş yaparlar. Direksiyon yukarda olduğundan kollar da yukarda olur. Bu da sürekli kol kaslarını kullanıp yorulacaksınız demektir. Ayrıca bu pozisyonda sürüş yapabilmek için pedallara da gereğinden fazla yakın durulur. Bu da debriyaj ve gazlamalar için çok dik bir açı ile kullanmak ve ayaklarınızın ağrıması demektir. Koltuğu arkaya atın direksiyonu da kucağınıza kadar indirin. Aracı sürerken manevralar hariç ellleriniz ayaklarınızın üzerinde temas halinde dinlenirken direksiyonu ufak tutuşlarla yönlendirin.
3- Direksiyonu ayarlarsanız zaten pedalları da otomatik olarak düşük açı ile basar hale gelip rahatlıyacaksınız. En çok yoran gaz olduğundan ona basarken dikkat edilecek husus şudur. parmak ucunuz çok ileri olur ise dizinizin altına doğru ayakarlınızı yukar çeken kası çalıştırırsınız ve yorulursunuz. Ayak ucunuz da çok geride olursa bu seferde gereğinden çok fazla basmak zorunda kalacak olduğunuzdan tam tersi tarafı yorarsınız. Genel olarak gazda bulunan konumu öyle ayarlayın ki parmak ucunuzun bulunduğu konumda ayağınızın ağırlığı ile basmak istediğiniz ağırlık eşit olsun. Uzun yolda yourulursanız da dinlenmek için ayağınızı yana dayayabilirsiniz. Gaz basma derecenizi agresif kullanımda sabit tutmanız zordur. Diğer pedallar da agresif kullanımda sizi daha fazla yoracaktır. Sakin kullanımla ilerleyin çok çaba sarfetmeyin.

Yukardaki bahsettiğim hususları dikkate alarak tv koltuğunda dinleniyor gibi kullanın. Sağlık açısından bir sorununuz yoksa ağrı probleminiz çözülecektir. :MCT:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017 23:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Can bey bilgi için teşekkürler ama bence 2006 outlander deri koltukların sert olduğunu düşünüyorum. Bir çok deri yada değil koltuğa oturdum... en serti outlander ile Nissan Murano idi. :)

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017 09:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
spor yapamamak beni de ciddi etkiliyor. Yüzme en iyi spor: hemen hemen tüm kasları çalıştıran tek spor , suyun negatif enerjiyi alıp rahatlatması da eklenince psiko-fizyo terapi diyebilirim.
Sanırım Outlander kullanıcıları olarak "Fatlander" tipteyiz :D : ben de 99-104 kg. aralığında dolaşıyorum.
benim safrane da deri: sağlam sert bişey, outlanderla aynı gibi ama ikisinden de şikayetim yok. (aklıma geldi safrane satılık haberiniz olsun)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017 11:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
spor yapamamak beni de ciddi etkiliyor. Yüzme en iyi spor: hemen hemen tüm kasları çalıştıran tek spor , suyun negatif enerjiyi alıp rahatlatması da eklenince psiko-fizyo terapi diyebilirim.
Sanırım Outlander kullanıcıları olarak "Fatlander" tipteyiz :D : ben de 99-104 kg. aralığında dolaşıyorum.
benim safrane da deri: sağlam sert bişey, outlanderla aynı gibi ama ikisinden de şikayetim yok. (aklıma geldi safrane satılık haberiniz olsun)


Safrane kaça biter abi ? :D

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017 12:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
İlginç bir soru gene :)
Öne farklı arkaya farklı lastik takılıyorya Örnek (Ön: 215/55 R17 Arka 225/55 R17 ) bu durum genelde tek çeker arka yada ön farketmez sıkıntı olmuyor genelde cadde modifiyelerinde tercih ...

Peki bizim awd outlanderlarda ben önde orjinal 215/55 R17 arkaya 22/55 R17 taksam çekiş sistemine bir sıkıntı verirmi ? Şimdi araç torku sanırım 2'ye ön / arka diye böldüğü için %50 , %50 hani arkadaki farklı ebatlar çekiş sistemini sıkıntıya sokarmı ? Yoksa alakası yokmu ?
Teşekkürler :D

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017 12:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
yağın durumuna göre: kirliyse bakımı bekleyin gerekirse bakımı öne çekin. temiz ise koyabilirsiniz ama imkan varsa en azından filtreyi değiştirip de katkı konabilir. filteryi değiştirince motoru çalıştırıp filtreye yağ girsin sonra katkı koyun


Bormax iyimi ? Rot balansçı Afiş asmış BORMAX diye 'de... olmazsa koyduruyum arabaya

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017 16:14 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Safrane: hallederiz yeter ki sen iste :) (ilan fiyatım 22,5 olacak ama pazarlık payı var: başkasına 20 tanıdıklara 18'e kadar. sana ekstra bonus :D )
4 çeker: kılavuzunda lastik desenlerinin ve yıpranmışlığının bile aynı olması gerektiğini yazdığına göre ÖN ARKA farklı ebatta lastik OLABİLEMEZ!
Bormax: duymadım ben bu konuda orginal borpower (NNT) ve Motorsilk dışında çok güvenemiyorum. Motorsilk ilk tercihim olur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017 17:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
Safrane: hallederiz yeter ki sen iste :) (ilan fiyatım 22,5 olacak ama pazarlık payı var: başkasına 20 tanıdıklara 18'e kadar. sana ekstra bonus :D )
4 çeker: kılavuzunda lastik desenlerinin ve yıpranmışlığının bile aynı olması gerektiğini yazdığına göre ÖN ARKA farklı ebatta lastik OLABİLEMEZ!
Bormax: duymadım ben bu konuda orginal borpower (NNT) ve Motorsilk dışında çok güvenemiyorum. Motorsilk ilk tercihim olur.


Safrane arayan yok hani özellikle ama şu fiyata araba lazım diyenleri yönlendiriyim abi. :)

ön arka farklı lastik olayı böylece bitmiştir tamam :D

Bormax olayıda bitmiştir tamam :D

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017 17:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
tilki yazdı:
İlginç bir soru gene :)
Öne farklı arkaya farklı lastik takılıyorya Örnek (Ön: 215/55 R17 Arka 225/55 R17 ) bu durum genelde tek çeker arka yada ön farketmez sıkıntı olmuyor genelde cadde modifiyelerinde tercih ...

Peki bizim awd outlanderlarda ben önde orjinal 215/55 R17 arkaya 22/55 R17 taksam çekiş sistemine bir sıkıntı verirmi ? Şimdi araç torku sanırım 2'ye ön / arka diye böldüğü için %50 , %50 hani arkadaki farklı ebatlar çekiş sistemini sıkıntıya sokarmı ? Yoksa alakası yokmu ?
Teşekkürler :D


Zevk olsun diye denersen yada arazide bir sorun olacağını zannetmiyorum. Ama tüvtürkten geçemezsin :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017 22:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
:).

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017 00:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Bu arada aklıma gelmişken. Viscous coupling denen muayenede zarar görmemesi için roller gerektiren 4 çeker güç aktarma sistemine normalden farklı bir biçimde güç bindirmesi yapmış olursunuz. Lastik ebatları birbirine yakın olduğundan zarar görmeyecektir. Ama uzun süreli kullanımda bu parça daha çabuk yıpranacaktır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017 07:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
canztr yazdı:
Bu arada aklıma gelmişken. Viscous coupling denen muayenede zarar görmemesi için roller gerektiren 4 çeker güç aktarma sistemine normalden farklı bir biçimde güç bindirmesi yapmış olursunuz. Lastik ebatları birbirine yakın olduğundan zarar görmeyecektir. Ama uzun süreli kullanımda bu parça daha çabuk yıpranacaktır.


Bu durumu 4x4 arazi araç bakımı yapan bi offroadcıya sordum, ön arka farklı ebat olur ama yuvarlama dirençleri aynı oldun dedi. Mesela ön 215/55R17 ise arkası 235/50R17 olacak dedi. Bmw x5 bazı modellerde ön 235 genişlik arkasın 255 kullanır ama yuvarlama dirençleri aynıdır ve fabrikadan çıkarken buna göre yazılımını yaparlar . Tork dağılımı önemli , arabana eziyet etme onun yerine kışın 215 kullan kar ve ıslak zeminde max tutuş sağla, yazın 225 yada 235 kullan kuru zemin , viraj zevkini yaşa dedi.

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 48  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye