Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

MyLander :)
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=31&t=12655
2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yazar:  tilki [ 03 Kas 2017 09:55 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

av.ilhami yazdı:
tilki yazdı:
Ben şükür lpg kaynaklı arıza ışığın dan kurtuldum.

nasıl kurtulduğunu özetleyiver de bakımları bitirince bizde yapalım


Eğer sistemde lambda semsör ısı sensör felan ise ilk önce ısı sensör yerlerini uzatıp arıza ışığı söndürüp iyi bir gaz ayarı yaptırın derim. En ucuz çözüm

Yazar:  tilki [ 26 Kas 2017 13:49 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

av.ilhami yazdı:
Cuma günü 27 ekim 2017 de tilki abimizin kışkırtmaları sonucunda ben de outlander sahibi oldum. almamdaki sebepler
1- Tilki abimizin yazdıkları ama özellikle "otomatik al baskı balata masrafın olmaz" demesi aklıma yattı. yoksa hanımın otomatik isterim demesinden etkilenmedim :D
2- outlander eskiden beri isteğim araçtı ve bu araçtan sonra pek marjinal araç almayacağım.
3- dört çeker /4 WD merakım vardı.

ilk izlenim: ses yalıtım zayıf ama ses sistemi güçlü
yakıt fazla ama bakım istiyor: uzun yolda 9,3 litre benzin!
to be conti....


Üstad, hidrojen yakıt sistemi hakkınd araştırmaların ne yönde ...
Ben konyada biraz araştırma yaptım ama pek bilen eden yok , kimi yüzde 10 alamassın bile diyor...

Yazar:  canztr [ 26 Kas 2017 16:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

Bende yakıt konusunda doch motorlu 2003 model outlander ile deneme yaptım. Üşenmeden 45 kmlik yolu s.dışı gittim fabrika verisi 7.7 iken 7.5 değerini yakaladım ki bakım yaptırmadan bu halde. Hızım ise itinayla 80 85 arasında ve istisnai haller hariç 5. Viteste. Yaklaşık olarak aynı yol kadar daha gittim hızım 130 civarındaydı. Yakıt tüketimi 10.5 litreye fırladı. Ortalamayı sıfırlamadım onun için gerçek farkı dikkate alarak 13.5 litre olarak hesapladım. Colt gibi araçlarda gazi koklesen de çok aşırı tüketim olmuyor ama 2 yada 2.4 motorda gazi köklenince resmen yakıtı içiyor. Sonuç olarak sunu söyleyebilirim 80 90 arası sakin hızlanma ve yavaşlama ile kullanımda aracınızla fabrika verisini yakalayabilmeniz gerekiyor. Aksi halde motorda bi sıkıntı var demektir. Gazı kökler 120 130 basarım derseniz motoru sorusuz da olsa büyük motorlu araçlarda neredeyse iki katı tüketimle karşılaşabilirsiniz. Yıllar itibari ile motor teknolojileri , hacimleri, markalara, modellere göre ve en onemlisi kullanım tarzınıza göre yakıt ortalaması çok değişkenlik arzetmekte. En iyisi önce aracınızın fabrika verisini tutturarak sıkıntı var mi yok mu tespit etmeniz, sonrasında ise yakıt tüketimi ile kullanım tarzınız arasında en makul dengeyi sağlayacak değeri deneme yöntemi ile kararlaştırmaniz gerekir. Tercih size kalmış.

Yazar:  tilki [ 26 Kas 2017 18:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

Sakin kullanım ve seri kullanım işte fark burda ve yakıt bundan erkileniyor.
Mesela bizde devletin lineası var ş.içi max 80 yaparım, ama outlander ile ş.dışı tek 180-190 (hanımla daha uzun yol yapmadım bide öle deneyecem )ş.içi müsait yerde 100-120.... neden araba bana bas diyor, arabamdan zevk alınca ben dayanamıyorum böle olunca yakıt artıyor.
Benim hedefim yüksek olan yakıtımı sürüş kareketerim ile düşüremezsem bari yakıt ekonomisi yaptıracak bir ak alet yada sistemle çözmek.

Yazar:  av.ilhami [ 27 Kas 2017 10:50 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

canztr yazdı:
Bende yakıt konusunda doch motorlu 2003 model outlander ile deneme yaptım. Üşenmeden 45 kmlik yolu s.dışı gittim fabrika verisi 7.7 iken 7.5 değerini yakaladım ki bakım yaptırmadan bu halde. Hızım ise itinayla 80 85 arasında ve istisnai haller hariç 5. Viteste. Yaklaşık olarak aynı yol kadar daha gittim hızım 130 civarındaydı. Yakıt tüketimi 10.5 litreye fırladı. Ortalamayı sıfırlamadım onun için gerçek farkı dikkate alarak 13.5 litre olarak hesapladım. Colt gibi araçlarda gazi koklesen de çok aşırı tüketim olmuyor ama 2 yada 2.4 motorda gazi köklenince resmen yakıtı içiyor. Sonuç olarak sunu söyleyebilirim 80 90 arası sakin hızlanma ve yavaşlama ile kullanımda aracınızla fabrika verisini yakalayabilmeniz gerekiyor. Aksi halde motorda bi sıkıntı var demektir. Gazı kökler 120 130 basarım derseniz motoru sorusuz da olsa büyük motorlu araçlarda neredeyse iki katı tüketimle karşılaşabilirsiniz. Yıllar itibari ile motor teknolojileri , hacimleri, markalara, modellere göre ve en onemlisi kullanım tarzınıza göre yakıt ortalaması çok değişkenlik arzetmekte. En iyisi önce aracınızın fabrika verisini tutturarak sıkıntı var mi yok mu tespit etmeniz, sonrasında ise yakıt tüketimi ile kullanım tarzınız arasında en makul dengeyi sağlayacak değeri deneme yöntemi ile kararlaştırmaniz gerekir. Tercih size kalmış.

yakıt hesabına gidiş olarak değil gidiş-geliş olarak hesaplamak lazım: gidilen yer rakım düşük ise fabrika verisi altına düşmek normal. bu hususu (rakım farkı) dikkate almak lazım. bu nedenle gidiş geliş hesaplanırsa rakım farkından kaynaklanan fazla yada az yakıt hesaplama hatası tolere edilmiş olur.
hidrojen hakkında araştırmalarımız devam ediyor, bu konuda hükümetimiz elinden gelen çalışmaları yapmaktadır :D
fırsat bulunca safrane'dan söküp mylander'a takacağım: biraz ustamın boş kalmasına bağlı. ama yine burada da belirteyim: iyi yanma sağlayarak sistem temizlediği (bakım) ve performans sağladığı için aracına bakan pimpirikliler için iyi bişey. tasarruf yapması benim için çok da önemli değil: uzun vadede kazandırıyor.

Yazar:  tilki [ 27 Kas 2017 13:59 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

av.ilhami yazdı:
canztr yazdı:
Bende yakıt konusunda doch motorlu 2003 model outlander ile deneme yaptım. Üşenmeden 45 kmlik yolu s.dışı gittim fabrika verisi 7.7 iken 7.5 değerini yakaladım ki bakım yaptırmadan bu halde. Hızım ise itinayla 80 85 arasında ve istisnai haller hariç 5. Viteste. Yaklaşık olarak aynı yol kadar daha gittim hızım 130 civarındaydı. Yakıt tüketimi 10.5 litreye fırladı. Ortalamayı sıfırlamadım onun için gerçek farkı dikkate alarak 13.5 litre olarak hesapladım. Colt gibi araçlarda gazi koklesen de çok aşırı tüketim olmuyor ama 2 yada 2.4 motorda gazi köklenince resmen yakıtı içiyor. Sonuç olarak sunu söyleyebilirim 80 90 arası sakin hızlanma ve yavaşlama ile kullanımda aracınızla fabrika verisini yakalayabilmeniz gerekiyor. Aksi halde motorda bi sıkıntı var demektir. Gazı kökler 120 130 basarım derseniz motoru sorusuz da olsa büyük motorlu araçlarda neredeyse iki katı tüketimle karşılaşabilirsiniz. Yıllar itibari ile motor teknolojileri , hacimleri, markalara, modellere göre ve en onemlisi kullanım tarzınıza göre yakıt ortalaması çok değişkenlik arzetmekte. En iyisi önce aracınızın fabrika verisini tutturarak sıkıntı var mi yok mu tespit etmeniz, sonrasında ise yakıt tüketimi ile kullanım tarzınız arasında en makul dengeyi sağlayacak değeri deneme yöntemi ile kararlaştırmaniz gerekir. Tercih size kalmış.

yakıt hesabına gidiş olarak değil gidiş-geliş olarak hesaplamak lazım: gidilen yer rakım düşük ise fabrika verisi altına düşmek normal. bu hususu (rakım farkı) dikkate almak lazım. bu nedenle gidiş geliş hesaplanırsa rakım farkından kaynaklanan fazla yada az yakıt hesaplama hatası tolere edilmiş olur.
hidrojen hakkında araştırmalarımız devam ediyor, bu konuda hükümetimiz elinden gelen çalışmaları yapmaktadır :D
fırsat bulunca safrane'dan söküp mylander'a takacağım: biraz ustamın boş kalmasına bağlı. ama yine burada da belirteyim: iyi yanma sağlayarak sistem temizlediği (bakım) ve performans sağladığı için aracına bakan pimpirikliler için iyi bişey. tasarruf yapması benim için çok da önemli değil: uzun vadede kazandırıyor.


Senin eski araçta varmıydı o sistem ? Haaaa

Yazar:  canztr [ 28 Kas 2017 10:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

Yakıt ölçümünde yükseklik rampa veya iniş farkını ortadan kaldırmak için gidiş dönüş şeklinde 40 45 km kadarlık 2 farklı güzergah kullandım. Yakıt verilerini kesine yakın doğru kabul edebilirsiniz.
Yakıt tasarruf sistemlerini inceledim. Ama kullanmaktan vazgeçtim. Şöyleki 1 hidrojen sistemleri ; sistemde var olan elektirik akımını yakıta dönüştürüyor ve enerjiyi motora iade ediyor. Sorun şu ki sistemdeki fazladan elektrik enerjisi çok düşük kaliyor. Bu nedenle yakıt tasarruf katkısı çok düşük. Ayrıca sistemleri aşırı pahalı bu nedenle ekonomik acıdan dikkate alınmaması gerekiyor. 2 nano charger tarzı hava düzenleyici sistemler. (Vgt tarzı) bu sistemlerin uzun yolda pek bir katkısı yok. Ancak şehir içinde performans artırıcı etkilerinden bahsetmişler. İnternette araştırınca karışık görüşler var. Hic birine itibar etmeden kendim bu olaya gireyim dedim. Vgtcilere yazdım sizin ürünün turbo charger dan farkı nedir dedim ( nano charger 200 iken bunlar 500 liraya satiyorlar) ayrıca aracimda %40 lara varan tasarruftan bahsetmişsiniz bana randevu verebilirseniz aracıma taktirip 100 km yol katedip denereyerek satın almak istiyorum . %10 tasarruf bile benim için yeterli dedim. Döneceklerini söylediler 2 ayı geçti sanırım, halen bekliyorum :crazy: ürünlerine guvenemediler ki dönmediler.Bu belirttiğim şeyler nedeniyle tasarruf sistemlerinden vazgeçtim.

Yazar:  tilki [ 28 Kas 2017 13:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

O zaman üstad en iyi tasarruf sağ ayağımız desenize

Yazar:  av.ilhami [ 28 Kas 2017 14:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

tilki yazdı:
O zaman üstad en iyi tasarruf sağ ayağımız desenize

en iyisi: tabanway :D

Yazar:  Umutrıza [ 28 Kas 2017 14:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

bu lpg ayarını bende yaptırmalıyım sanırım, 40 yaşındayım ilk defa lpg li araç kullanıyorum filtre vs değiştirildiğini buradan şimdi öğrendim :) ben aldığımdan beri filtre vs değiştirmedim :))

Yazar:  tilki [ 28 Kas 2017 17:34 ]
Mesaj Başlığı:  Re: MyLander :)

Umutrıza yazdı:
bu lpg ayarını bende yaptırmalıyım sanırım, 40 yaşındayım ilk defa lpg li araç kullanıyorum filtre vs değiştirildiğini buradan şimdi öğrendim :) ben aldığımdan beri filtre vs değiştirmedim :))


abi siz bir lpg servisine gidin, lpg bakımı (lpg filtre değişimi , lpg ayarı ) yaptırıcam diyin ama bilmezmiş gibi değil böyle Cool bir tarzla... :) Öpmesinler yani :D

2. sayfa (Toplam 2 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/