Zaman: 28 Mar 2024 22:03

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017 10:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Arkadaşlar Colt sevdasından sonra bir de 2011 Model 2.0 benzinli Outlander 4x2 CVT vitesli araca sahip oldum.
Bu aracı kullanan arkadaşlar varsa bilgi ve tavsiye paylaşımında bulunurlarsa sevinirim.

Araç siyah renk 2011 model benzinli Outlander 4x2 CVT vitesli 184.000 de bulunuyor ;

Dikkatimi çekenler araçta düdük makarnası gibi lastikler var orjinali 215/70/R16 iken üzerinde en az bir sene gideri olan idare eder 215/60/R16 bulunuyor. Lastikler araca küçük gelmesine rağmen 140 ın üzerine çıkmadığım sürece gezinme etkisini görmedim o süratlara çıkmayacağım sebebi ile bu lastiklere devam etmemi tavsiye edermisiniz. ( Parası açısından sormuyorum yol tutuşunu olumlu yönden etkiler mi biraz ince yanak ve yola yakın sonuçta ) Olumlu yada olumsuz etkileri ne olabilir.

CVT vitesi ilk defa kullanıyorum düz yolda ve şehir içi on numara ama dik bi yerde resmen cırmalıyor. F1 vitese geçmediğin sürece sert bastıkça vites düşürüp böğürmeye başlıyor epey sonra hızlanmaya başlıyor. Acaba arabada bi şey mi var dedim youtube da bol bol izledim CVT lerin böyle olduğuna kanaat getirdim. CVT viteslerin bakım periyotları nedir bu CVT viteste kayış mı yoksa zincir mi var ve ne sıklıkta değiştirmek gerekir ? Tavsiye ettiğiniz yağ hangisi olacaktır ?

Araç benzinli olduğundan yakıtı fazla geldi sübap sorunu olduğunu coltlardan dolayı bildiğimden LPG taktırmaya karar verdim ve malesef sübap sorununu en aza indirmek için BRC sequence 32 yi en ideal tercih olarak buldum. Sıvı sistemler pahalılığı nedeni ile ekonomik olmaktan uzak geldi. BRC nin belirgin bir devir sonrası gazı %80 benzini de %20 kullanması ile sübaplara daha az zarar vereceğini düşündüm. Bagaja Tank taktırmak istemediğimden dışarda alttan stepne yerine koydurtmak istedim epey bi gezindim ve en son bu işi yapacak bi yer buldum. İnşallah güzelce yaparlar. Bu araçların LPG deki yakıt tüketimleri ş.içi ve dışı nedir tecrübe eden arkadaşlar var mı ? Süpaplar LPG de 100 bini devirir mi ? ( Daha devirli giden Coltta 80 bin kadar gidiyor sonuçta) Bilgi verirseniz sevinirim.

Aracın bakım geçmişinde kayış yada zincir değişimine rastlamadım. 184 km de olması nedeni ile de triger bakımından şüpheliyim. UYDURUK KULLANIM KLAVUZUNDA İSE ARAÇ MOTORUNUN (4B11GR1012) ZİNCİRLİ OLUP OLMAMASI İSE MUAMMA . Parçacıyı aradım kayış olduğunu söyledi bi de yanında hidrolik itici verelim titreme yapmasın dedi. Ustama sordum o ise zincirli olduğunu söyledi. Eski outlanderlarda ve did lerde kayış olduğunu biliyorum da bu konuda net bir listesi olan hangi aracın zincirli olduğunu belirten bi kaynağa sahip biri varsa ve paylaşırsa memnun olurum.
Kargaşa sadece temsada da değil aracın ruhsatına did diye eklemişler . (yoksa ben mi yanlış biliyorum did ler dizel değil mi :x )
Büyük cüsseli olmasına rağmen şehir içinde bile her yerini görebildiğin kör noktası olmayan bir araç hem de colt kadar olmasa da ona yakın atik bi araç . Oturaklı ve güzel gidiyor hem bozuk yol hemde ideal uzun yol aracı olduğuna kanaat getirdim.

Cruise kontrol olması hoşuma gitti . Ancak usb girişi olmamasını garipsedim.

Araziye girmeyeceğim için 4x2 benim için yeterli bozuk yolda konforluca gitsin kafi. Bu size az yakıt tüketimi olarak yansıyacaktır.

Araca colttaki gibi 5-40 kullanmayı düşünüyorum. Coltta 10-40 kullanıyordum sonradan 5-40 a geçince ve bor da ekleyince baya bi rahatladı. Bu 5-40 Outlandere uygun mudur ?

Orjinal kilidine uygun onu bozmadan alarm taktıran var mı ? Varsa tavsiye edebileceğiniz bir marka ve oto elektrikçi nedir ?

Bu araç hakkında gördüklerim ve kafama takılanları yazdım. Tavsiye ve önerilerde bulunabilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler.
Saygılarımla


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017 11:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
hoşgeldiniz hayırlı olsun.
motoryağı olarak 5/40 motul olursa iyi olur. ama önce motul eco nergy 5-30 kullanın eksiltme olursa 5/40 yapın
ince yanak sadece konforu düşürür ama yol tutuşu arttırır tamamen sizin keyfinize bağlı. ancak orjinal ile ebat farkının %3.8 den fazla olmaması ABS vs. açısından iyi olur.
http://www.yokohama.com.tr/lastik-jant-hesaplama
lpg nin yanında hidrojen sistemlerini inceleyin derim: iade garantili satış yapıyorlar. ilk başta tasarruf oranı az gibi görünse de uzun vadede lpg sorunları ve masrafları (filtre, ayar vs.) olmaması montajda sadece kontaktan elektrik alması, sistem temizlemesi ve vuruntuyu azaltması gibi nedenlerle kazançlı çıkarsınız. performans artışı da ayrı bir keyif oluyor: hidrojen olunca motor yağlı çalışıyor ama hidrojen yokken motor yağsız gibi oluyor.
Bence en güzel yanı da araca değil kendinize alıyorsunuz. yani aracı satınca söküp yeni araca alıyorsunuz. lpg gibi araç üstünde gitmiyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017 14:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Öncelikle hayırlı olsun.
6 ay önce sizinki gibi 2011 model outlander 2.0 CVT aracım vardı. İhtiyaç sebebiyle sattım. Ondan önce 3 yıl 2012 model Colt AMT ve 1 yıl Lancer 1.8 intense CVT kullandım. Şimdiye kadar en memnun kaldığım aracım ise Outlander'dı.

CVT şanzımanın yokuşlarda yüksek devirli seyretmesi normal. Bence devir yüksekliğinden değil de, izolasyon azlığından ses içeri geliyor. Colt'ta da, 1.8 Lancer CVT'de de durum böyleydi. Motor sesi izolasyonu mitsubishilerde pek iyi değil bence.

Trigger'i zincirli diye biliyorum. Kaç binde bir yapıldığını bilmiyorum ama sadece kontrol ediliyor diye biliyorum.

CVT bakımı 40 binde bir (80 binde bir de olabilir??) CVT şanzıman yağı değişimi ile (filtre değişimi de gerekebilir) yapılıyor.

Motor yağı konusunda birşey diyemeyeceğim. Ben orijinalindeki özelliklere uygun yağı kullanıyorum. (5-30)

Yakıt tüketimine gelince, en az 50 defa LPG tankını doldur boşalt yöntemiyle ölçtüm. Şehir içi- şehirler arası ortalama 10,5 lt/100km LPG tüketiyordu. Ben normal serilikte kullanıyorum. Ne çok seri, ne de hantal...
Benim araçata Technomax LPG kiti takılıydı. Prins'in ekonomik kiti. Stepne yerine simit tüp takılıydı ve hiçbir sıkıntı yaşamadım.
Stepne için 16 inçlik kılıf alıp arkadaki ikili koltuğa kancalı lastiklerle sabitledim. Çok şık durdu. Bir ara şimdiki sahibinden fotoğrafını atabilirim.

Ruhsattaki isme gelince , inteMse yazan da vardı. Sanırım benimkinde CVt değil, AMT yazıyordu. :)

Benim araca navigasyonlu multimedya sistemi takılıydı, usb girişi mevcuttu. Orijinalinde var mı yok mu bilmiyorum. Ama torpidoyu açıp sol üst köşesine bakarsanız, bazılarında olabiliyormuş.

Bu aracın gizli özellikleri açılabiliyor, Alarm da dahil. Ben hepsini açmıştım. Ek alarm taktırmanıza gerek yok bence.Forumda konusu vardı. Alparslan Usta da Ankara'da, gizli özellikleri açıyor. Belki konuya o da yazar.

Bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalıştım. Bir yanlışım varsa arkadaşlar, ustalar düzeltsinler.

Hayırlı olsun

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017 16:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Hayırlı olsun. Lastik ebatında bence orjinal ebat a dönün zira konforunu artırır aracı
İzolasyon ortak problem ne yazık ki outlander da. Halbuki üst sınıf suv aracı mitsubishi nin, böyle olmaması lazım

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2017 17:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Az önce aracı LPG ciden aracı teslim aldım. Bagaja kesinlikle müdahale etmeden güzel bir şekilde yapmışlar. Dışarda kalan stepnenin oraya bir kaç işlem yaparak 46 LT lik tank takmışlar. Tamponun altında tank kısmen görünüyor ama rahatsız etmeyecek şekilde ve uzaktan bakınca. Stepne bagaja gircek artık uygun ebatta oraya tıkıştıracağız. Bu şekilde tank takmak isteyen olursa LPG sistem mühendislik gerekli şekilde yapabilir. Diğer 3-4 LPG ciye sormama rağmen mümkün olmadığı yönünde tuhaf beyanlarını duyup kaçmıştım. İyiki öyle yapmışım.

Uzman Japondan Ergin Ustadan öğrendim, Outlander eski kasa ve 2008 yıllarındaki ww dizel motorlular trigeri kayışlıymış. Bundan sonraki tüm motorları zincirliymiş. Motora da bakım yaptırdık yağ olarak 5-30 motul koyduk.

Hidrojen yakıt tasarruf sistemleri ilgimi çekti işin açıkçası. Sanırım motor çalışırken zorunlu olarak üretilen elektriği yakıcı oksijen ve yanıcı hidrojene dönüştürerek yakıt olarak motora gönderilmesini sağlıyor. Bu durumda tasarruf olarak yakıta yansıyor. Tabi bu sistemin verimi, fiyatı ve ömrü konusunda biraz detaylı inceleme yapacağım. Ankaradan bu sistemleri yapan tavsiye edebileceğiniz bir yer bulunmakta mıdır ?

Tavsiyede ve öneride bulunan tüm arkadaşlara tek tek teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 00:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
tilki yazdı:
Hayırlı olsun. Lastik ebatında bence orjinal ebat a dönün zira konforunu artırır aracı
İzolasyon ortak problem ne yazık ki outlander da. Halbuki üst sınıf suv aracı mitsubishi nin, böyle olmaması lazım

SUV ama diğer suvlar gibi yalıtım zayıf hatta diğer honda, subaru gibi rakiplerine göre daha iyi olduğuna dair yabancı sitelerde yorumları var.

Hidrojen için 3 tavsiyem var. Ben UCR hidrojen kullanıyorum ithal malı titanyum malzeme "gerçek saf hidrojen" ama pahalı olduğu için diğerlerini de bir araştırın. cyber firması da sanırım memnun kalmadığınızda iadede sorun çıkarmayacak sektöründe yaygın bir firma.
https://www.cyberenerji.com/

aşağıda bu konuda çalışma yapan bir mühendis - Ankarada- arkadaşın linki var bu konuda baya bilgili her türlü soru cevap yapabilirsiniz:
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-p ... 7801/detay

benim kullandığım ithal ürün (iade sorunu çıkartmadığını biliyorum. iade eden kişi benim gibi bilecikte birisi şehir dışındaki tüketimden sorun yaşamamış ama şehir içi tüketimi "beklediği kadar" olmadığı için iade etmiş. bilecik rampalı ve dur-kalk olan bir yer bu yüzden dizel bile olsa tüketim değerli 13-14 litre olan bi yer. arkadaş bu etkenleri hesaplamadan beklentiye girmiş sanırım)
ismimle ve forumdan diye ararsanız fiyatta yardımcı olacaktır:
http://www.ucrhidrojen.com/index.asp

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye