Zaman: 28 Mar 2024 22:16

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2017 18:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Geçenlerde ustamla da konuştum özellikle lancerlerde debriaj sıyıranlar var. Diğer araçlarda çok kısa zamanda baskı balatayı yiyenleri de gördüm. Debriaj baskı balatasının yıpranması sürtünmeden dolayı kaçınılmaz olsa da düzgün kullanımla 100 bini rahat devirebilirsiniz. 140 - 150 bin leri bile bulanlar var.

Genel olarak herkesin bildiğini düşünsem de yine de debriaj kullanırken daha uzun zamanda yıpranması için dikkat edilecek hususları belirteceğim.
1- Genel kural debriaj pedalına çok hızlı basın, ama ayağınızı daima yavaş çekin. ( Yarım debriajda sürtünme fazla olacağından dolayı pedala basar basmaz tam basılı konuma getirmek sürtünmeyi en aza indirecektir. Debriajdan ayağı yavaş çekmek sarsıntı yaşamamak için gerekli ve kaçınılmaz bir sürtünme aşaması var peki bu süreci nasıl atlatıcaz. Geçelim ikiye :( )
2- Debriaj pedalından ayağımızı çekerken yavaş çekileceğinden, sürtünmeyi en aza indirmenin yolu motor gücünü azaltmaktır. Bu nedenle
a) Motor devri 1000-1500 arasında iken fazla gaza basmadan nerdeyse stop ettirmeden debriajdan ayağınızı yavaşça kaldırıp tam kaldırdıktan sonra gaz vermeyi alışkanlık haline getirin.
b) sürtünmeyi azaltmak için sakin kullanın ve düşük devirde üst viteslere geçin. Düşük devirde motor teker arası güç dengesizliği aşırı olmayacağından baskı balata sürtünemsi de az olacaktır.
c) Bu benim tarzım :twisted: birinci vitesteyken 2000 de 2 ye takacağıma 2500 de 3 e yine aynı şekilde 3 ten de 5 e takıyorum. Vitesleri yol uygunsa birer birer geçmek yerine 500 devir fazladan 1-3-5 şeklinde değiştirerek kullanıyorum. Bu da 2-4 vites değişimi ile debriajın yıpranmasını önlemiş, hem de daha az vitesle uğraşarak yorulmamış oluyorum :) Tabi bunu yapıp da sonra baskıyı yedim şurayı burayı kırdım diye yakama yapışmayın. Mantık sizin tercih sizin ... Şimdiye kadar bu kullanım tarzımdan dolayı başıma bi şey gelmedi onu söyleyeyim :crazy:
3- Şu debriaj pedalı üstüne dokunarak seyahat etmekten vazgeçin. Yana atın dinlensin ayağınıza yazık. Ha bi de unutup yolculuk esnasında üstüne fazlaca dokunuyorlar o zaman 10 binde debriaj yersiniz :)

Kardeşim arabayı performanslı kullanmayacaz mı diyenlere şunu diyeyim debriaj pedalından ayağınızı çektiğinizde dip gaz yapabilirsiniz bunda bi sıkıntı yok. Yeterki baskı balata tam kavrasın. O zaman debriajınızı yıpratmazsınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2018 15:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
canztr yazdı:
Geçenlerde ustamla da konuştum özellikle lancerlerde debriaj sıyıranlar var. Diğer araçlarda çok kısa zamanda baskı balatayı yiyenleri de gördüm. Debriaj baskı balatasının yıpranması sürtünmeden dolayı kaçınılmaz olsa da düzgün kullanımla 100 bini rahat devirebilirsiniz. 140 - 150 bin leri bile bulanlar var.

Genel olarak herkesin bildiğini düşünsem de yine de debriaj kullanırken daha uzun zamanda yıpranması için dikkat edilecek hususları belirteceğim.
1- Genel kural debriaj pedalına çok hızlı basın, ama ayağınızı daima yavaş çekin. ( Yarım debriajda sürtünme fazla olacağından dolayı pedala basar basmaz tam basılı konuma getirmek sürtünmeyi en aza indirecektir. Debriajdan ayağı yavaş çekmek sarsıntı yaşamamak için gerekli ve kaçınılmaz bir sürtünme aşaması var peki bu süreci nasıl atlatıcaz. Geçelim ikiye :( )
2- Debriaj pedalından ayağımızı çekerken yavaş çekileceğinden, sürtünmeyi en aza indirmenin yolu motor gücünü azaltmaktır. Bu nedenle
a) Motor devri 1000-1500 arasında iken fazla gaza basmadan nerdeyse stop ettirmeden debriajdan ayağınızı yavaşça kaldırıp tam kaldırdıktan sonra gaz vermeyi alışkanlık haline getirin.
b) sürtünmeyi azaltmak için sakin kullanın ve düşük devirde üst viteslere geçin. Düşük devirde motor teker arası güç dengesizliği aşırı olmayacağından baskı balata sürtünemsi de az olacaktır.
c) Bu benim tarzım :twisted: birinci vitesteyken 2000 de 2 ye takacağıma 2500 de 3 e yine aynı şekilde 3 ten de 5 e takıyorum. Vitesleri yol uygunsa birer birer geçmek yerine 500 devir fazladan 1-3-5 şeklinde değiştirerek kullanıyorum. Bu da 2-4 vites değişimi ile debriajın yıpranmasını önlemiş, hem de daha az vitesle uğraşarak yorulmamış oluyorum :) Tabi bunu yapıp da sonra baskıyı yedim şurayı burayı kırdım diye yakama yapışmayın. Mantık sizin tercih sizin ... Şimdiye kadar bu kullanım tarzımdan dolayı başıma bi şey gelmedi onu söyleyeyim :crazy:
3- Şu debriaj pedalı üstüne dokunarak seyahat etmekten vazgeçin. Yana atın dinlensin ayağınıza yazık. Ha bi de unutup yolculuk esnasında üstüne fazlaca dokunuyorlar o zaman 10 binde debriaj yersiniz :)

Kardeşim arabayı performanslı kullanmayacaz mı diyenlere şunu diyeyim debriaj pedalından ayağınızı çektiğinizde dip gaz yapabilirsiniz bunda bi sıkıntı yok. Yeterki baskı balata tam kavrasın. O zaman debriajınızı yıpratmazsınız.
Bence 1-3-5 vites olayi asx icin uygun degil.Uygun degil derken 1 vitesle 2500 devirde 3 e atarsan araba gitmesin daha iyi.Ama 4000-5000 cevirip atarim dersen o zaman olur.Eski hyundai coupe aracimda 1500 devirde 4 viteste arac toparlardi torku ve hp yuksekti ama Asx dusuk devirlerde cansiz toparlamaz.Baski balata kisiden kisiye degisir guzel bir konuya deginmissin.Bu arada asx'de 187.000 km balata degistirdim.

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2018 22:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
en güzel önlem: tam otomatik kullanmak :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2018 23:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
187 bin baya iyi bir rakam. Güzel kullanmışsınız. Vitesleri atlayıp geçmek motorunuzun gücü ile alakalı. Gücü elverişli ve yuksek devre sokup bağırtmadan yapabilirseniz yapın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2018 23:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
İlhami abi sizdeki otomatik le 187000 km gidersem 3 debriyaj parası bırakırım vergi istasyonuna :crazy:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2018 23:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
İlhami abi sizdeki otomatik le 187000 km gidersem 3 debriyaj parası bırakırım vergi istasyonuna :crazy:

kuruş kuruş olunca koymuyor :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye