Zaman: 10 Ara 2025 14:03

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 12:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Çılgın denilen proje açıklandı...
MCT deki arkadaşların görüşlerini merak ediyorum.

Siyasetten uzak olarak İstanbula ve Türkiye'ye neler kazandırır, neler kaybettirir...

Hadi bakalım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 13:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Henüz yeri belli değilmiş ama genel olarak görüş Çatalca-Büyükçekmece arasına bir kanal açmak. Bu kanalın benzeri Yunanistan gibi bazı ülkelerde var. Özellikle boğaz trafiğindeki tehlikeli tankerlerin yönlendirilerek boğazı daha temiz ve daha sağlıklı hale getirecek yönünü şahsen olumlu buluyorum. Fakat nüfus artışını dahada hızlandırabilecek İstanbulu batıya doğru büyümesini sağlayacak olması ve rant konusunda birazda kafamda soru işaretleri yok değil...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 13:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2011 10:43
Mesajlar: 12
Şehir: Çanakkale
İsim: Engin
Araç: 2011 lancer 1,6 inform
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 35
boğaz trafiği açısından evet olumlu.

ülkemizde yeni zenginlerin yaratılması açısından gene olumlu :)

inşallah her ihaleyi hakkaniyetli ve adil yaparlar, önceki kötü örneklere ( duble yol yaptırılan mütahitler örneklerine ) benzemez. yeni boğazımız da yollarımız gibi yap- boz tahtasına dönmesin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 13:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2011 10:43
Mesajlar: 12
Şehir: Çanakkale
İsim: Engin
Araç: 2011 lancer 1,6 inform
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 35
bu arada bizde gelibolu saroz arasına ikinci boğazımızı talep edeceğiz.

hele bir bitirsinler de :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 14:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Valla sonuçlanınca olumlu şeyler olacağı kesin de
1- ellerine yüzlerine bulaşırda beceremezlerse
2- marmaray gibi uzar iyicene pahlıya mal olursa
3- en önemlisi de yapımı esnasında iyicene bizi trafik vs bakımından sıkıntıya sokacaksa
deyü korkuyorum da.
rant? rantsız bir şey olur mu?

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 14:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:52
Mesajlar: 962
Şehir: Bakırköy, İstanbul
İsim: Melih
Araç: Mitsubishi Colt 2005 1.3 Instyle
Meslek: Filolog
_opeth yazdı:
bir şekilde aslında yurtdışı trafiği çanakkaleye ve çanakkaleye olabilecek bir köprüye yönlendirselerde trafik rahatlasa biraz.

Rant kapısı olarak bakıyorum şu an. süveyş gibi bomboş bırakacaklarını sanmam.


Çanakkale'de her yerin askeri ve sit alanı olmasından dolayı köprü için alternatif güzergah pek yok. Tek geçiş noktası yukarıdan lapseki gelibolu arasından gibi gözüküyor. Ben de bu şans varken gelir körünün veya viyadüğün ayağını bizim villa arsalarına kondururlar, alsana rant :P


Kanal İstanbul konusunda ilk aklıma takılan soru eğer kanal açılırsa Avrasya maratonu güzergahı nasıl olacak ? Altunizade'den başlayıp nerede bitecek???? :crazy:

_________________
MITSUBISHI COLT 1.3 INSTYLE AMT AQUAMARINE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 14:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Harita üzerinden ve wikiden biraz araştırdığım kadarıyla;
Corint kanalı; 6,3 km uzunluğunda ve gemiler için yaklaşık 400 km yol kazandırıyor
Panama Kanalı; 77km uzunluğunda ve gemiler in koskoca güney amerika kıtasını dolaşmasını önlüyor.
Süvenş Kanalı; 163 km ve gemilerin afrika kıtasını dolaşmasını engelliyor.

Bu verilere bakarak "Kanalın Maliyeti=Sağlanacak Fayda" dengesinin iyi hesaplanması gerek diye düşünüyorum. Çünkü bahsi geçen Kanal İstanbulda 45-50 Km uzunluğunda olacakmış..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 15:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:52
Mesajlar: 962
Şehir: Bakırköy, İstanbul
İsim: Melih
Araç: Mitsubishi Colt 2005 1.3 Instyle
Meslek: Filolog
mesuttgur yazdı:
Harita üzerinden ve wikiden biraz araştırdığım kadarıyla;
Corint kanalı; 6,3 km uzunluğunda ve gemiler için yaklaşık 400 km yol kazandırıyor
Panama Kanalı; 77km uzunluğunda ve gemiler in koskoca güney amerika kıtasını dolaşmasını önlüyor.
Süvenş Kanalı; 163 km ve gemilerin afrika kıtasını dolaşmasını engelliyor.

Bu verilere bakarak "Kanalın Maliyeti=Sağlanacak Fayda" dengesinin iyi hesaplanması gerek diye düşünüyorum. Çünkü bahsi geçen Kanal İstanbulda 45-50 Km uzunluğunda olacakmış..


Uluslararası hukuk açısından bakınca da bazı sorunlar olabilir gibi gözüküyor.
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... -aykiri-mi

_________________
MITSUBISHI COLT 1.3 INSTYLE AMT AQUAMARINE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 17:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2011 10:43
Mesajlar: 12
Şehir: Çanakkale
İsim: Engin
Araç: 2011 lancer 1,6 inform
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 35
tahminimce boğaz geçişinden daha düşük bir bedelle geçişler sağlanır. aynı zamanda bekleme derdine son olarak yorumlanıyor televizyonda.
yani deniz trafiğini rahatlatacaklarmış. bunun dışında yerleşimleri bu tarafa kaydırıp istanbulun içerisindeki insan ve araç yığılmalarını da azaltmayı düşünüyorlar. yeni istanbul yaratılmaya çalışılacak.

yeni istanbul yeni zenginler :)

arada kalanlar da ne asyalı nede avrupalı olamıyor. yeni kıtamız ( adamız ) AVRASYA hayırlı olsun :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 17:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:52
Mesajlar: 962
Şehir: Bakırköy, İstanbul
İsim: Melih
Araç: Mitsubishi Colt 2005 1.3 Instyle
Meslek: Filolog
ennginkaya yazdı:
tahminimce boğaz geçişinden daha düşük bir bedelle geçişler sağlanır. aynı zamanda bekleme derdine son olarak yorumlanıyor televizyonda.
yani deniz trafiğini rahatlatacaklarmış. bunun dışında yerleşimleri bu tarafa kaydırıp istanbulun içerisindeki insan ve araç yığılmalarını da azaltmayı düşünüyorlar. yeni istanbul yaratılmaya çalışılacak.

yeni istanbul yeni zenginler :)

arada kalanlar da ne asyalı nede avrupalı olamıyor. yeni kıtamız ( adamız ) AVRASYA hayırlı olsun :)


Uluslararası anlaşmalara göre Boğaz geçişinden herhangi bir ücret alınmıyor ki. Sadece kılavuz kaptan hizmeti alınırsa buna ait bir ücret söz konusu.

_________________
MITSUBISHI COLT 1.3 INSTYLE AMT AQUAMARINE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 17:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Sonuç itibariyle güvenli şekilde karşıya geçiş sağlanacağı için, ve karşı tarafın herhangi bir kaybı olmayacağı için Dünya kamuoyu bu durumda Türkiyeyi destekler diye düşünüyorum. Boğaz sadece Türkiyenin değil Dünyanın incisi, bu konuda sırf gıcıklık olsun diye tavır alınmamalı. Ama tabiki de yazılı anlaşma etraflıca yorumlanacaktır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 18:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Ücretsiz geçecek olan gemileri bekletirsiniz yok hava şartları yok deniz suyunun PH değeri.. vb. . Gemiler varış limanına zamanında varmak için mecburen kanaldan geçmek zorunda kalacak.

Karayollarını düşünün; kaç kişi Ankara-İstanbul arasında ücretsiz olan yolu kullanıyor? Gidip para vererek otobanı kullanıyoruz.

Sözleşmeye aykırı diyenlere buyrun sıraya girin 10 günlük sıra var, hava şartları müsait değil daha da fazla bekleyebilirsiniz, sıranız geldiğinde Ücretsiz geçin denilecektir.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 20:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
ya bence düşünülmeden yapılmış bir proje.bence nedenlerini sayacak olursam:

1-b.çekmece güzergahı bence yapılamaz çünkü içme suyu kaynaklarından biri olan b.çekmece gölü burada.zaten sızmadan bahsedilirken böyle bi risk almazlar heralde(ha alırlarsa ne olur , bizim oradaki evden rant sağlarız :P ) aynı zamanda arazi sahiplerinden alınma durumu proje maliyeti kadar bi maliyet çıkartır.
2-daha batıdan yani saroz körfezine bağlarlarsa, doğa katliamı olur.çünkü saroz körfezi kendi kendini temizleyebilen ve kendi florasına sahip olan sayılı yerlerden.o mis gibi denizi mahvederler.
3-radar sistemi kurulduğundan beri kaç kaza oldu ki?
4-maliyeti çok büyük olur riskide.
5-istanbulu batıya kaydıracak deniyo ama bu bölgeler zaten dolmak üzere.silivriye kadar yerleşimsiz alan yok.çorlu ya baktığında ise zaten alt yapı olmaksızın şehirleşen bi bölge.gözüken nüfustan fazlası mevcut ve ister hastane (içindeyim biliyorum) ister devlet dairesi olsun büyük sıkıntıdalar.e burgazda yine o şekilde.zaten sonrasında boş bi edirne kaldı sonrası zaten bulgaristan yunanistan. peki bu yerleşim bölgeleri nerelere kurulu; belkide türkiyenin en verimli arazileri.edirnede uygun ekimle 1 e 30 alan duydum.bu bölgeler kentleşirse zaten bitmiş olan tarım hayvancılık tamamen bitecek.ezine ve edirne peynirini, tadını ve yumuşaklığını unutamayacağımız trakya hayvanının etini, ciğercide yediğin ciğeri bile rahmetle anacağız.
6-tamam boğaza para vermiyolar, beklesinler kardeşim.sanki o gemi bize geliyo.anlaşmayı yapan onlar gerisi umrumda mı değil.neden maliyetini kurtarmayacak bir proje için onların erken gitmesini sağlayayım?
7-bu proje ne kazandıracak halka?asıl önemlisi bu zaten.bu projenin maliyetiyle üretime ne destekler verilebilir bu konuşulmalı bence.uykuda görülmüş bi rüyayı seçim projesi olarak sunmak olmadı bence.göz boyama.çılgın bi projemi evet bence bunun yapılması çılgınlık olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Mar 2011 13:33
Mesajlar: 20
Şehir: İstanbul
İsim: Gökhan
Araç: Colt_1.3_AMT
Meslek: Operasyon Elemanı
Yaş: 29
Kulağa ilk geldiğinde çok güzel bir proje olarak geliyor, öyle ki Osmanlı'dan bu yana (mimar Sinan'dan böyle bir çalışma istenmiş diye haber programında söylenmişti) dönem dönem (Bülent Ecevit'te dile getirmiş) konuşulmuş. Böylelikle boğaz ın üstünde olan tehikeli gemi trafiği bir nebze azaltılmış olur,

lakin 13 mil. olan İstanbul nufusu ya 30 mil. olursa, göçü engelleyemediğimiz düşünülürse,

çıkacak harfiyatın ve kullanılacak beton miktarı bile çevrrenin nasıl bir tahribata maruz kalacağını az çok belli ediyor,

istihdam alanları (yine inşaat sektörü alıp yürüyecek :) ) oluşacak ama suni bir gelişme olacak diye de kaygılarım var,


...
yeni bir ada yaratacağımıza Yunanistan ekonomik dar boğazdan kurtulmak için küçük adaları satıyordu onlardan alsak :lol:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2011 22:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
arkadaşımın faceteki yorumu:

tayyip az daha çılgın olaydı kanal buralara geleydi kanal manzaralı evde oturaydık


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2011 08:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Bana şovdan öteye gitmez gibi geliyor... Maliyeti çok çok fazla çıkar, bitmesi yılları bulur bu hızla... Boğaz trafiği artıyomuş, beklet kardeşim milleti, istemeyen geçmesin... O kadar radar sistemi kurdun, klavuz kaptan kullandırıyorsun... O kadar parayı kanal açmak için harcayacağına benzini yarı fiyatına düşürseler çok daha hayırlı bir iş olur bence...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2011 10:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:52
Mesajlar: 962
Şehir: Bakırköy, İstanbul
İsim: Melih
Araç: Mitsubishi Colt 2005 1.3 Instyle
Meslek: Filolog
Bu kanal yapılırsa üzerindeki köprülerden geçerken KGS, OGS, HGS için kaç para ödeyeceğiz acaba ?

_________________
MITSUBISHI COLT 1.3 INSTYLE AMT AQUAMARINE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2011 12:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eki 2010 10:53
Mesajlar: 271
Şehir: İZMİR
İsim: suat
Araç: 2012 mitsubishi outlander
Meslek: İNŞAAT MÜHENDİSİ
Kan grubu: A +
Yaş: 37
http://istenhaber.com/media/petrol-boruhatlari.jpg

Boğazın trafiğini azaltmak ve tehlike oranını düşürmek istiyorlarsa, resimdeki gibi Samsun- Ceyhan boru hattı biranönce tamamlansın, petrol tankerleri boğaz trafiğine sokulmasın. Bu kanalın getireceği riskleri önceden tespit etmek olanaksız. Karadeniz ile Marmara arasında bir akıntı var ve bunun bir dengesi var. Bu denge bozulursa sonuçları ne olabilir? Kanalın geçeceği güzergahta içme suyu havzaları var, bu kazılar sırasında yeraltı suyu seviyesinde ki oynamalar bu su havzalarını nasıl etkiler? Bu proje yapım aşamasında ve tamamlandığında bu bölge aşırı göç alacak, bu mevcut İstanbul trafiğini daha da içinden çıkılmaz hale getirecek. Türkiye'nin en verimli toprakları ve İstanbul'un ciğerleri olan ormanlar bu projeden nasıl etkilenecek sizce???

_________________
Mitsubishi Lancer 1.6 İnform Beyaz


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2011 12:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
MİTSUATSHİ yazdı:
http://istenhaber.com/media/petrol-boruhatlari.jpg

Boğazın trafiğini azaltmak ve tehlike oranını düşürmek istiyorlarsa, resimdeki gibi Samsun- Ceyhan boru hattı biranönce tamamlansın, petrol tankerleri boğaz trafiğine sokulmasın. Bu kanalın getireceği riskleri önceden tespit etmek olanaksız. Karadeniz ile Marmara arasında bir akıntı var ve bunun bir dengesi var. Bu denge bozulursa sonuçları ne olabilir? Kanalın geçeceği güzergahta içme suyu havzaları var, bu kazılar sırasında yeraltı suyu seviyesinde ki oynamalar bu su havzalarını nasıl etkiler? Bu proje yapım aşamasında ve tamamlandığında bu bölge aşırı göç alacak, bu mevcut İstanbul trafiğini daha da içinden çıkılmaz hale getirecek. Türkiye'nin en verimli toprakları ve İstanbul'un ciğerleri olan ormanlar bu projeden nasıl etkilenecek sizce???


Boğazdan yılda 50.000 Tanker geçerken bunlardan sadece 8.000'i petrol tankeri, dolayısıyla boru hatta sorunu tamamen ortadan kaldırmayacaktır. Ayrıca petrol şirketleri boru hattına pek sıcak bakmıyorlar, nede olsa Türkiyenin eli mahkum..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2011 13:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eki 2010 10:53
Mesajlar: 271
Şehir: İZMİR
İsim: suat
Araç: 2012 mitsubishi outlander
Meslek: İNŞAAT MÜHENDİSİ
Kan grubu: A +
Yaş: 37
mesuttgur yazdı:
MİTSUATSHİ yazdı:
http://istenhaber.com/media/petrol-boruhatlari.jpg

Boğazın trafiğini azaltmak ve tehlike oranını düşürmek istiyorlarsa, resimdeki gibi Samsun- Ceyhan boru hattı biranönce tamamlansın, petrol tankerleri boğaz trafiğine sokulmasın. Bu kanalın getireceği riskleri önceden tespit etmek olanaksız. Karadeniz ile Marmara arasında bir akıntı var ve bunun bir dengesi var. Bu denge bozulursa sonuçları ne olabilir? Kanalın geçeceği güzergahta içme suyu havzaları var, bu kazılar sırasında yeraltı suyu seviyesinde ki oynamalar bu su havzalarını nasıl etkiler? Bu proje yapım aşamasında ve tamamlandığında bu bölge aşırı göç alacak, bu mevcut İstanbul trafiğini daha da içinden çıkılmaz hale getirecek. Türkiye'nin en verimli toprakları ve İstanbul'un ciğerleri olan ormanlar bu projeden nasıl etkilenecek sizce???


Boğazdan yılda 50.000 Tanker geçerken bunlardan sadece 8.000'i petrol tankeri, dolayısıyla boru hatta sorunu tamamen ortadan kaldırmayacaktır. Ayrıca petrol şirketleri boru hattına pek sıcak bakmıyorlar, nede olsa Türkiyenin eli mahkum..


Yılda 55 000 gemi geçiyor ve bunun yaklaşık 10 000'i petrol tankeri, bu da günde ortalama 400 000 ton tehlikeli madde boğazdan geçiyor demektir. Madem boğazı tehlikeden korumak istiyorsun, o zaman bor hattını cazip hale getireceksin.

_________________
Mitsubishi Lancer 1.6 İnform Beyaz


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye