Zaman: 15 Kas 2025 20:50

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2011 03:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Yurtdışı görevlendirmem nedeniyle aracımı satmak zorunda kalıyorum, hiç istemesem de! Aracıma bugüne kadar özenle baktım, hiç bir eksiği yoktur, normal olarak etek altı ufak tefek boyaları vardır, bunun dışında motoru ve yurüyen aksamı canavar gibidir. Yakıtı sanırım kendi sınıfı ve modeldeki araçlar arasında en iyi %10'luk dilimin içinde, şehirler arası 100km'de 5,5-6lt, şehir içi 100km'de 7-8lt arası. Geçen yıl içerisinde bütün amörtisörleri değiştirdim, Monroe orjinal amörtisör taktım, debriyaj baskı balatayı (Sachs), öndiskleri ve arka fren tertibatını, ayrıca bütün fren balatalarını, yürü aksamında ön-arka z rotları, sol-sağ rotbaşlarını, sol-sağ rotilleri, rot körüklerini, ön-arka bütün viraj denge lastiklerini, ayrıca itici sesinden rahatsız olduğum için Almanya'dan orjinal 16 iticiyi aldım ve değiştirdim, bununla birlikte motor kulaklarının hepsini ve yeni ön krom panjuru (eksi fotolarda yok) yine Almanya'dan aldım ve değiştirdim, EGR'yi sıfır gibi kendi ellerimle temizledim, geçen hafta Mobil 0 40W tam sentetik yağ ile motor yağını, hava filtresini, yağ filtresini değiştirdim, keyfe keder klima-polen filtresi ve klimasını da temizledim, yani fırsat buldukça aracımı sevdiğim için ilgilendim ve baktım. Konforlu, ekonomik ve performanslı bir araçtır. Umarım benim gibi seven birine nasip olur. Aracım sahibinden.com'da #20520740 ilan nosu ile yayınlanmaktadır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2011 13:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Arabaniz guzel, iyi durumda gorunuyor. Dilerim tez vakitte satarsiniz. Izninizle size Almanya'dan aldiginiz subap iticileri ile ilgili danismak istiyorum. Iticilerin kalitesini nasil buldugunuzu, takdirdiktan sonra neticeden memnun kalip kalmadiginizi, bu islemi ne kadar km. once yaptirdiginizi ve su anda iticilerin ses yapip yapmadigini yazabilir misiniz lutfen?

Bir de bir diger baslik altinda EGR iptali yaptirmayi dusundugunuzu yazmistiniz. Bunu yaptiniz mi? Yaptiysaniz sonrasina iliskin gozlem ve degerlendirmeniz nedir?

Tesekkur ederim. (Hali hazirda bir GDI'm olmasaydi sizinkine talip olurdum muhtemelen...)

:)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2011 21:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Merhabalar,

Teşekkürler. Almanya'da aldığım iticilerin kalitesi gayet güzel, çıkan orjinalleri ile biçim, şekil ve kalite olarak hiçbir farkları yoktu. Japon üretimiydiler. İticileri takdığımda yanılmıyorsa araç yaklaşık olarak 220-230 bin km arasındaydı, şimdi 240 bin. Bizim araçlarda motor ısınana kadar her durumda ses yapıyor ancak eski iticiler motor ısındığında bile yapıyordu ve gürültü çok yüksekti. Yeni iticiler yaklaşık 5 ya da 10 dk (motorun ısınma süresi) ardından sesi kesiyor. Eski iticileri değiştirmeden önce benzin ile temizlemiştim ancak yine de sonuç vermedi. Bazen alltan gelen piston pimi sesi ile itici sesi karıştırılabilir, bu nedenle sesin iticiler geldiğine emin olmak lazım. Piston pimi sesi daha tok ve kalın ve motor ısınınca azalan daha düşük frekanslı bir ses. Yani itici değişimi yaptıktan sonra memnun kaldığımı söyleyebilirim, helede servis neredeyse 2000tl fiyat çekip ben 126 euroya aldığımda ve servis müdürüne pis pis sırıtıp bak bunlar 126euro dediğimde daha memnun kalmıştım.

Evet EGR iptali yaptım ancak çok kısa süre sonra geri açtım (bir hafta sonra), EGR'yi adam gibi temizleyip bu eşkilde kullanmaya devam ettim. Düşük devirde aracın daha zorlandığını hissettim, eskisi kadar seri değil gibi geldi bana, yakıtta hiçbir değişim olmadı, araçta genel olarak bir zorlanma olmadı, bir de açıkçası orjinali bozmak rahatsız etti. O nedenle EGR'yi periyodik olarak temizleyerek kullanmanın daha akıllıca olacağına kanaat getirdim.

İyii günler, umarım yardımcı olmuştur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2012 15:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Ağu 2012 15:14
Mesajlar: 1
İsim: ali osman
Araç: carisma 2001
Meslek: hukukcu
Yaş: 42
Arkadaş, bende de subap iticilerin değiştirilmesi gerekiyor. Almanyadan getirtme olanagim var. almanyada nerede ve nasıl, hangi firma da bulabilecegim hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2012 21:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Almanya'da (Ebay'den) asagidaki adresten alabilirsiniz, 156 avro.

http://www.ebay.de/itm/16-Hydrostosel-S ... 58955c7970

selamlar,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 15:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
paleolife yazdı:
Yurtdışı görevlendirmem nedeniyle aracımı satmak zorunda kalıyorum, hiç istemesem de! Aracıma bugüne kadar özenle baktım, hiç bir eksiği yoktur, normal olarak etek altı ufak tefek boyaları vardır, bunun dışında motoru ve yurüyen aksamı canavar gibidir. Yakıtı sanırım kendi sınıfı ve modeldeki araçlar arasında en iyi %10'luk dilimin içinde, şehirler arası 100km'de 5,5-6lt, şehir içi 100km'de 7-8lt arası. Geçen yıl içerisinde bütün amörtisörleri değiştirdim, Monroe orjinal amörtisör taktım, debriyaj baskı balatayı (Sachs), öndiskleri ve arka fren tertibatını, ayrıca bütün fren balatalarını, yürü aksamında ön-arka z rotları, sol-sağ rotbaşlarını, sol-sağ rotilleri, rot körüklerini, ön-arka bütün viraj denge lastiklerini, ayrıca itici sesinden rahatsız olduğum için Almanya'dan orjinal 16 iticiyi aldım ve değiştirdim, bununla birlikte motor kulaklarının hepsini ve yeni ön krom panjuru (eksi fotolarda yok) yine Almanya'dan aldım ve değiştirdim, EGR'yi sıfır gibi kendi ellerimle temizledim, geçen hafta Mobil 0 40W tam sentetik yağ ile motor yağını, hava filtresini, yağ filtresini değiştirdim, keyfe keder klima-polen filtresi ve klimasını da temizledim, yani fırsat buldukça aracımı sevdiğim için ilgilendim ve baktım. Konforlu, ekonomik ve performanslı bir araçtır. Umarım benim gibi seven birine nasip olur. Aracım sahibinden.com'da #20520740 ilan nosu ile yayınlanmaktadır.



İlan numarasının doğru olduğundan eminmisiniz ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 15:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Haz 2010 00:10
Mesajlar: 143
Şehir: Ankara
İsim: Ferhat
Araç: Carisma 1.8 16V GDI 1999
Meslek: paleontolog :-)
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 34
Arac icin cok onceden verdigim bir ilandi, sanirim ilandan kaldirildi, yeni yaptiklarimdan onceki bir ilan. Yurtdisina gitmeden once satmaya karar vermistim, ancak kardesim isteyince ona birakmistim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye