Buraya da ekleyeyim. Gerçi forum üyeleri için bu bilgiler çıtır-çerez gelecektir. Ancak hayatında ilk defa Colt'a binip, aşık olup satın alan o arkadaşa kolaylık olabilir. Aslında daha eklenebilecek çok şey vardı. Satmadan önce efkarla yazdığım ve aklıma gelenler bunlardı.. Genelde kendi aracım hakkında yazdım. Bilgiler her Colt için geçerli olmayabilir.
MİTSUBİSHİ COLT İÇİN İP UÇLARI VE FAYDALI BİLGİLER.
Yazar: Doğan Aydoğan
54 ZR 575 2005
Mitsubishi Colt 1.5 AMT
Motor ve Bakım bilgileri:
• 1.5 109 beygir Mivec motor. Değişken subap zamanlamasına sahip bu motor. Klasik çok nokta enjeksiyonlu motorlardan farklı olarak dilendiğinde subap zamanlamasında değişiklik yaparak 1.2 gibi az yakar. Gerekirse hızlandırarak 4000 devirde birçok 1.6 motordan çok daha fazla güç üretir. Yakıt deposu 45litredir.
• 95 oktan kurşunsuz benzin kullanılmalıdır. Depo çeyreğin altında kullanmayın.
• Motor yağı olarak servis 10-40 Yarı sentetik yağ koymaktadır. 4.5lt yap kapasitesi vardır. Ben ise Castrol Edge 5-40 Tam sentetik yağ kullandım. Bu yağ motorun daha çabuk ısınmasını ve daha uzun ömürlü olmasını sağlar.
www.madeniyag.com adresinden 4+1 litre alınıp serviste değiştirilebilir. Bakım sonrası size verilen yarım litre yağı 7-8bin km sonra motora ekleyebilirsiniz.
• Motor yağ ve filtre bakımı 15000km yada 1 yıldır. Bakımların birinde filtreler temizlenirken, diğerinde değiştirilir.
• Bujiler 30-45bin km aralıklarında değiştirilir. En son 90bin bakımında değişmiştir.
• Periyodik bakımlarda en çok ücret polen filtresine verilir. Yaklaşık 85TL dir. 2 yılda bir de ğiştirilebilir. Yan sanayiler 25TL ancak orjinali gibi değildir. İçeride kötü koku olduğunda değiştirebilirsiniz.
• Normal periyodik bakımda Yağ – Yağ filtresi – Hava filtresi ve polen filtresi değiştirilir. Siz söylemezseniz polen filtresi her bakımda değiştirilir.
• Ön silecekler 65cm – 35cm’dir. Arka silecekler 35cm’dir. Şuanki silecekler Vette Gold markadır. Her yıl değiştirilmesi iyi olur. Ben hepsiburada’dan almıştım. 1 yıl önce.
• Aracınızda triger kayışı yoktur. Zincirlidir. 90bin km’de bir V kayışı değiştirilir. 25TL civarı ücreti vardır. Sizin aracınızda 105bin bakımında değiştirilmiştir.
• Aracın Amortisörleri SACHS markadır. Başka marka amortisör kesinlikle olmaz. Serviste pahalıdır ancak dışarıda servisten daha ucuza bulabilirsiniz.
• Fren balataları TRW markadır. Dışarıdan Colt ve Smart ForFour için uygun olan versiyonunu kullanabilirsiniz. Yalnız bu araçta kampana fren yoktur. 1.5’ler 4 disk frendir.
• Colt debriyaj balatasına sahiptir. Vites geçişlerini sağlayan bu parçanın ömrü 120-150bin km’dir. Araç manuel vitesle aynı debriyaj balatasını kullanır. Orjinali SACHS markadır. Dışarıdan 500-600TL civarı bulunup yetkili serviste taktırılabilir. Değişme zamanı geldiğinde araç devri yükselse bile hızlanma düşecektir. Aldığınız araç özenli kullanıldığı için 15-20bin km daha sizin işinizi görecektir. Bu da minimum 1 yıl demektir.
• Aracın Uzun ve kısa farları H7 55W modeldir. Değişimi kolaydır. Kitapçıktan bulabilirsiniz. Şuan Osram Silverstar model taklıdır. Osram Night Breaker II ve Bosch 90+ modelleri de kullanabilirsiniz.
• Aracın motor kapağını açınca sağ önde duran soğutma suyudur. Zaman zaman seviyesini kontrol edin. Min. Max çizgileri arasında olmalıdır. Seviye düşerse antifiriz ile tamamlayın. Çeşme suyu koymayınız. İlla su eklenecekse yapı marketlerde satılan saf su eklenmelidir.
Güvenlik:
Aracınızda ABS – EBD – 4 Hava yastığı – 4 Disk fren mevcuttur.
ISOFIX ve TOP Tether desteklemektedir. (Çocuk koltuğu için)
Bazı ip uçları:
1. Benzin deposunun kapağı sürücü sol alttaki mandaldan yapılır.
2. Torpido gözü klimanın soğuk havası ile soğutulabilir. Bunun için içerideki düğmenin açık olması gerekmektedir. Çevrilerek açık konuma getirilir.
3. Yan aynalar ve arka cam rezistansı aynı düğme ile açılır. Bir süre sonra kendi kendine kapanır. Işığı söner.
4. İç sirkülasyon açık iken fan yönü cama verilirse iç sirkülasyon otomatik olarak kapanır. Böylece araç içindeki nem daha çabuk atılır. Cam buğusu giderilir.
5. Aracın jantları ile kullanabileceğiniz lastik ölçüleri:
a. 16inç için: 205-45-16 ve 195-50-16 dır
b. 15inç için 185-55-15 ve 195-50-15’tir.
c. Başka ölçü kullanmayın. Önerdiğim modeller:
i. Pirelli P Zero Nero
ii. Nokian V
iii. Toyo Proxes yada DRB serisi
iv. Continental Premium Contact serisi.
6. Aracın silecek suyu fıskiyeleri zamanla kireçlenebilir. İğne ucu ile temizleyebilir. Yönlerini ayarlayabiliriniz. Ben cam suyuna küçük tablet deterjanlardan atıyordum. Gerçekten çok güzel işe yarıyor.
7. Aracın silecekleri hıza göre fasılasını ayarlar. En yavaş konumda bile araç hızlanınca hızını artırır. Yağmur şiddetine göre ayarlayabilirsiniz.
8. Araç zaman zaman sizi bip sesleri ile uyarabilir.
a. Dış hava sıcaklığı 3 derece ve altına düştüğünde bip sesi ile uyarılırsınız.
b. Benzin az kaldığı zaman uyarılırsınız.
c. Arıza lambası yanarsa uyarılırsınız.
d. Emniyet kemeleri takılı değilse sürekli uyarılırsınız. Bu 3dk kadar sürer.
9. Araç uzaktan kumanda ile kitlendiğinde 5-6 kere flaşör yanarsa kumanda pili azalmış demektir. Değiştiriniz.
10. KM bölümünde 2 adet trip ölçer vardır. A ve B şeklinde. Bunu oradaki çubuk butonlar ile değiştirip sıfırlayabilirsiniz. Ben TRIP A bölümünü LPG ölçümü için kullanıyordum. TRIP B ise Benzin kullanımlarımı görmek için gösteriyordum.
11. 10km ve üzeri seyahatlerde şehir içi 6.5 – 7.5 değerler görürsünüz. Şehir dışı 90 ile giderken 5lt yakmaktadır. 120 ile giderken ise 6.1 civarındadır.
12. Aracın denenen son hızı 195km’dir. Çok seri şekilde bu hıza çıkabilir. 6. Vites ekonomi vitesi 5. Vites ise hız vitesidir. Genelde 80 km ‘de 6. Vitese atar. 2000-2500 devirlerde en ekonomik sürüş olur. 3000 devirden sonra yakıt yükselir.
13. Aracı manuel modda kullanırken siz unutsanız da devir düşünce kendisi vitesi küçültür. Vitesi büyütmek için ise 7000 devirlere kadar çıkabilir. Manuel modda unutmayın.
14. Araç tam durmadan kesinlikle geri vites- ileri vites hamlesi yapmayın. Baskı-balatanın ömrü kısalır.
15. Fren ve gaza aynı anda basarak kalkış yapmayın. Dik yokuşlarda el freni kullanın. Frenlere bir zararı yoktur.
16. Aracın bütün camlar UV filtrelidir. Güneş ışığı içeri girse bile yakıcı olmaz. Bunu yaz gelince camı yarım açarak kendiniz de görebilirsiniz
17. Klima yakıtı genelde 1lt kadar artırabilir. Performansta ise bir farkı yoktur. Yokuş çıkarken bile motor yorulmaz. Klimayı çok düşük derecelere alırsanız ön camda yazın buzdolabı gibi buğu görebilirsiniz. Baya soğuk üfleyebiliyor. Klima gazı hiç değişmemiştir. Önümüzdeki yıllarda klima gazı değiştirilebilir.
18. Havalandırma düğmesinde belli noktalar kafa ayak yada cam için ayrılmıştır. Bu iki nokta arasına getirirseniz her ikisine de hava üflenir.
LPG kullanımı ile uyarı ve notlar:
1. LPG ayarını mümkün mertebe değiştirtmeyin. Yoksa arıza lambası yanabilir. Şuan araç zengin karışım modundadır. Basınç ve geçiş ısısı iyi durumdadır. Aracınıza Yazın 28-29litre LPG kışın ise 30-31lt LPG alabilirsiniz. Daha fazlası yada azı olursa Atiker bayiine uğrayın.
2. Araç özellikle soğuk havada çalıştırıldığında LPG’ye geçiş biraz zaman alır. Böyle durumlarda LPG düğmesine basıp devre dışı bırakın ve yola çıkın. 4-5km sonra düz yolda elinizle geçirin. En sağlıklı kullanım böyledir. Ayrıca zaman zaman benzinde kullanmak da iyi olur.
3. 20 derece altında ilk çalıştırmada yokuş aşağı inerken LPG’ye geçerse araç STOP edebilir. Dikkatli olun. Bunun sebebi araç yokuş aşağı inerken motor freni ile iner ve yakıt püskürtülmez. Bu anda LPG’ye geçilirse, LPG ve benzin motora gitmediği için araç STOP edebilir.
4. 20-25bin km’de bir LPG filtresi değiştirilebilir. 50tl ücreti vardır. Daha fazla vermeyin.
5. LPG’ye ilk geçtiği zamanlar silkeleme yaparsa LPG kötü yada filtreler dolmuş demektir.