Zaman: 29 Mar 2024 00:33

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Motor Temizleme
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016 20:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Aracın motorunu daha doğrusu kaput altında ne varsa temizlemeye çalıştım. kirli halini fotoğraflamadım fotoğrafta çok kirleri belli olmuyor. onun yerine sigorta kutusunun içini fotoğrafladım: gördüğüm en tozlu sigorta kutusu idi. sanırım fabrikadan beri temizlenmemiş. aracın ilk sahibi Cavit çağlar olduğu için muhtemelen detay temizlik yapılmıştır. sonraki iki sahibinin bu konuda zayıf kaldığı kanaatindeyim. neyse asıl konuya dönelim. neler lazım nasıl yapılacak. bu konuyu benden daha iyi bilen ve yazmış olan arkadaşlar var ama ben kendi tecrübelerimle yeni ve genel bir başlıkta toplamayı uygun gördüm.
uzun süre detay çalışması yapılmamış araçları düşünerek şöyle özetleyebiliriz
1- kesinlikle en az yarım gün ayırın 2 saatte biter sonra gezmeye çıkarız diye plan yapmayın
2- zaman dan sonra en önemli şey tabii ki malzemeler:
önemli olan plastik kısımlara zarar vermeyen ürünler kullanmak bu nedenle bilindik motor temizleyici olabilir ben de Sonax aldım geçtim fazla araştırmadım. ayrıca arab sabunu, temizlik sonrası kirlenmeyi geciktirici lastik spreyi aldım.
Temizleme araçları olarak: Sünger, eski atlet, mikrofaybır havlu, en önemlisi ise ince uçlu yağlı boya fırçası ancak bulabilirseniz uç tarafı kavisli olsun: kalın boruların vs. alt taraflarına elin tam girmediği girintili çıkıntılı yerler için daha kullanışlı. uzun saplı bulursanız daha iyi. Ayrıca diş fırçası, çoçuklar için olanı makbul: derin olmayan dar alanlarda iyi olur. boya fırçası ile zorlandığınız inatçı lekelerde diş fırçası daha etkili
ince ve tüylü kıvrılabilen fırça da aldım ama bu temizlikte kullanmaya kıyamadım: elin yetişmediği yerleri silmek yada kurutmak için
imkanı olanlar için hava tabancası: küçük kare yada fırçaları sokamadığınız girintilerde kiri yumuşattıktan sonra çıkartmanız ve daha sonra kurutma işlemi için. bulamayanlar basınçlı sprey ürün kullanabilirler sanırım ancak plastiklerin rengini soldurmasın. göze görünmeyen küçük bir alanda test edebilirler.
malzemeleri hazırlarken Bengay unutmayın!
3- Temizleme sırası: benim jeton sonradan düştü kaputun kendisini en son temizledim ve havadaki kabutun tozları motorun üstüne döküldü. motor temizliği deyince kabutun kendisini unutuyoruz. halbuki kaptu kapatınca kaputun iç tarafındaki tozlar ne olacak ? tabiki enson toz kaydırıcı kirlenme geciktirici (anti statik) ürünü kullanacağız.
Ben önce hava tabancası ile toz temizliği yaptım daha sonra Sonax püskürttüm bekleyip hava tabancası ile kurutup tekrar sonaxladım. hava tabancasıyla su püskürttüm sildim. daha sonra arab sabununu sulandırıp camsil kutusuna koyup elimde fırca detaya girdim. Bu şekilde 3-4 kere tekrarladım
enson canımı sıkan hava filtresi kutusunun yan tarafındaki kareleri bol sabun püskürtüp hava tabancasını çok yakından karelere tek tek tuttum.
lastik temizleyiciyi de 2- 3 kere kullandım.
Daha sonra mekan sahibi ustamın Focusunu 15 dk. da temizledim: hem temiz di hem de aracın herşeyi düz girinti çıkıntı yok hava borusu düz, hava filtre kutusu düz vs. Bezle sil geç hiç fırçalara gerek yok!
iyi kötü böyle bir deneme yaptım. foto sonra ekleyeceğim
Aslında o kadar boru vs. varken benim büyük parçaları sökmem alt tarafları daha iyi temizlemem gerekirdi ancak bugün yaptıklarım zaten 4-5 saat sürdü. amacım 2 seferde temizlik olduğundan sonraya bıraktım. 2. işlemde gaz kelebeğini de -hazır boruyu sökmüşken- temizlemeyi düşünüyorum. gaz kelebeğini temizlemek sizin de aklınızda olsun

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Temizleme
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016 22:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sigorta kutusunun içi bile çok kirliydi: hiç böyle kirli kutu içi görmemiştim
Resim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Temizleme
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016 22:25 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Temizlik bittikten sonra: özellikle hava filtre kutusunun yan tarafları ve yan tarafın alt kısmı çok uğraştırdı.hava Borusu bile girintili çıkıntılı.
Resim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Temizleme
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2016 22:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
halbuki ustamın Focus'u porselen tabak temizlemek kadar kolay oldu (benimki 5 saat onunki yarım saat.)
Resim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Temizleme
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016 00:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Abi ellerine sağlık, imrendim doğrusu... İki şey merak ettim,
Araçta kule gergisi orijinal mi, sonradan mı takılmış?
Kaput amortisörlü mü, manuel destek çubuklu mu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Temizleme
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016 01:14 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Teşekkürler. Dikkatlisin:
Kule orjinal
Kaput amortisörlü
Bu ön temizlik Müsait zaman tekrar yapacağım: motor plastik kapağını hava filtresi kutusunu ve bazı parçaları söküp daha derinleri temizleyeceğim. Bu arada Gaz kelebeğini de temizleyerek aradan çıkartmayı düşünüyorum.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motor Temizleme
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2016 01:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Abi gaz kelebeğini temizlemek konusunda açıkcası çekincelerim var. Piyasada kelebek temizliği yapıp da rolanti ayarını tutturamayan insanların şikayetleri gırla... Mutlaka incelikleri vardır tabi... Bilene sormak, yapandan öğrenmek lazım. Takipteyim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye