Zaman: 29 May 2024 09:57

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2016 12:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 22:42
Mesajlar: 131
İsim: Levent
Araç: SUBARU XV
Meslek: Basketbol Antrenörü
Kan grubu: ARH+
Yaş: 51
Tüm forum üyelerini saygıyla selamlayarak bir konuda yardımlarınızı bekliyorum..
Aracım 2012 yeni kasa Asx.Km si 50000 olunca ve kış lastiklerini çıkarmadan önce Michelin Latitude 215x65x16 lastik aldım ve lastikleri satınaldığım lastikçi aracın kapısındaki değerlere bakarak 35 hava bastı.Ancak araba bir kasise girdiğinde hoplama olmaya başladı.Bu durum beni rahatsız ettiği için servisi aradım servisteki usta 35 havanın fazla olduğunu 32 havaya düşmem gerektiğini söyledi.Bunun üzerine lastikçiye gittim .Lastikçide 32 havanın bu ağırlıkta bir araç için çok az olduğunu lastik yanaklarının hasar göreceğini söyledi.Ama yinede 32 hava basmış.Problemim devam etti,micehelin den yardım istedim onlara durumu anlattım 33 hava basıldı hala zıplama ve tarif edemediğim bir tuhaflık var ya ilk defa yumuşak bir lastik kullandığım için yada başka bir problem var.Lastikler 2016 2.haftasında üretilmiş.Bu arada yol seside müthiş şekilde azaldı..Bu konuda deneyim ve yönlendirmelerinizi rica ediyorum..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2016 13:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Başka bir lastikçiye götürüp lastiklerde problem olup olmadığını öğrenin...
Fabrikasyon problemli lastik çıkabiliyor, tabiri caizse lastik dönerken atlama yapabiliyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2016 12:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Katılıyorum, lastikte üretimden kaynaklı bir sorun olabilir. Bir lastikçiden aynı ebatta kullanılmış çıkma lastik bulup eğer kabul ederse, taktırıp aynı sorunun devam edip etmediğini deneyebilirsiniz.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2016 23:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 22:42
Mesajlar: 131
İsim: Levent
Araç: SUBARU XV
Meslek: Basketbol Antrenörü
Kan grubu: ARH+
Yaş: 51
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ediyorum..
Söylediğiniz gibi yaptım diyelim ve problem yok çıkma lastiklerle..Bu durumu satın aldığım yere kabul ettirmem gerekecek..
Ülkemizde maalesef satarken gösterilen ilgi alaka problem çıktığında defansa dönüşüyor..
32,33,35 havaları denedim sonuç aynı havadan olsa problem kalmazdı diye düşünüyorum..
Lastikleri satın aldığım yere gittim diyelim deneme sürüşü yapıldı ve satınaldığım yer bu lastiklerde problem yok dedi o zaman Michelin merkezlemi bağlantı kurmam lazım..
Bir diğer konuda lastikte hata olsa direksiyonda titreme falan olmazmıydı yada sağa sola çekme..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2016 23:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Olması beklenir ama olmayabilir de.. Sonuçta garantili bir ürün. Umarım sorun kolay çözülür.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2016 02:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Lastikte atıklık varsa ve bu lastikleri takan ustanın niyetinden şüphe ederim ben.
Balans yaparken lastiğin hatalı olup olmadığını anlar.. Niyeti kötüyse iteler. Bu işi sıcağı sıcağına halledin.
Yoksa araç yattı da havaları indi..lastik telleri koptu vs tarzı diyaloglar yaşanabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2016 12:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Kasislerden geçerken zıplama problemini ben de yaşamıştım ama kullandığım lastik bir tanıdığımın sattığı Bmw X3 ' ünden sökülmüş kışlık Dunlop Runflat lastiklerdi ve ölçüleri aracımın orijinal lastiklerine (215 60 17) göre bir tık (225 60 17) büyüktü. Patlasa bile gidebilmesi için yanakları aşırı güçlü ve sertti bu yüzden araçta yaylanma diye bir şey yoktu. Yüksekçe bir kasisten biraz hızlı geçsem aracın içinde hopluyorduk. Bazı Suv lastikleri hafif arazi koşullarında mukavemetli olsun diye güçlendirilmiş yanaklı imal ediliyorlar. Michelin Latitude lastiklerin yük endeksi nedir, yanak yapısı nasıldır bilemiyorum ama bana sanki bu anlattıklarınız lastiğin doğasından kaynaklı gibi geldi. Yani benim tahminim bu lastik daha ağır araçlar için üretilmiş olabilir şeklinde.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2016 22:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 22:42
Mesajlar: 131
İsim: Levent
Araç: SUBARU XV
Meslek: Basketbol Antrenörü
Kan grubu: ARH+
Yaş: 51
Cevaplar için tekrar teşekkürler..Bu gün Servise gittim ve lastik havalarını biraz daha düşüttürdüm 30-31 civarı ve zıplama falan kalmadı.Tamamen hava ile ilgiliymiş..Fren performansıda arttı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2016 22:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Lastikcilerin 35 diye bastığı hava 40 psi falan oluyor ben ne zaman kışlık yazlık değişimi yaptirsam hemen sonrasında soluğu shell de alıyorum. Shell de 35 psi da hava basmiyorum sadece 5 psi hava boşaltıyorum . shellin kompresörüne göre 35 psi da hiç sorun yaşamadım. Anlayacağınız sizin şimdi 30 -31 psi diye bastirdiginiz hava shellin makinesinde 36 psi çıkar.
Bir de lastiklerde problem olsa sadece birisinde zor bir ihtimal hadi ikisinde olur ve bu durumda hissedilirdi.
Hadi geçmiş olsun güle güle kullanın

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2016 23:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Nis 2016 20:37
Mesajlar: 6
Şehir: Denizli
İsim: mustafa
Araç: asx 2013
Meslek: özel sektör
Kan grubu: arh+
Yaş: 40
Dediğiniz aynı sorunu bende 2013 ınvite aracımda yaşadım uzun bir süre lastikçiye ugramadım lastikçiye bir baktırayım şunun havaları düşmüşmü acaba diye, lastikçi baktığında abi bunun havası 30 sen cok az havayla dolaşıyorsun cok yakar bu araç deyip benim havaları 35 yaptı nerde bir kasisten geçsem araba sanki alttan birşeyle vurur gibi taku tukur sesler gelmeye başladı yaklaşık bir hafta o şekilde devam edince kendim giddim petrolde havayı boşaltıp tekrardan 32 hava vurup arabayı eski haline getirdim o kapıda yazanı acaba neden o şekilde yazdılar yada kullandığımız lastik markalarındamı düşük olması mı gerekiyor? marka dunlop

_________________
Agzından çıkanla aklından geçen aynı olsun...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2016 02:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 22:42
Mesajlar: 131
İsim: Levent
Araç: SUBARU XV
Meslek: Basketbol Antrenörü
Kan grubu: ARH+
Yaş: 51
Tüm cevap ve temennilere teşekkürler..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2016 12:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
gokceoglu yazdı:
Dediğiniz aynı sorunu bende 2013 ınvite aracımda yaşadım uzun bir süre lastikçiye ugramadım lastikçiye bir baktırayım şunun havaları düşmüşmü acaba diye, lastikçi baktığında abi bunun havası 30 sen cok az havayla dolaşıyorsun cok yakar bu araç deyip benim havaları 35 yaptı nerde bir kasisten geçsem araba sanki alttan birşeyle vurur gibi taku tukur sesler gelmeye başladı yaklaşık bir hafta o şekilde devam edince kendim giddim petrolde havayı boşaltıp tekrardan 32 hava vurup arabayı eski haline getirdim o kapıda yazanı acaba neden o şekilde yazdılar yada kullandığımız lastik markalarındamı düşük olması mı gerekiyor? marka dunlop


bence sorun basınç ölçen ölçü aletlerinin tutarsızlığı
şimdi mitsu 35 hava basın demiş ama japonyadaki basınçölçer ile sizin ölçtüğünüz basınç ölçer aynı değil ölçü aletlerinin kalibrasyon ayarının olması ve hepsinin belli bir standartda olması gerekli ama maalesef böyle bir standart yok a lastikcisinde ölçüm yaparsınız 35 hava çıkar hemen ardından b lastikcisinde ölçtürürsünüz 32 hava çıkar
çözüm 4 tekeride aynı ölçü aletiyle aynı ayarda ayarlamak ve ayar ölçüsünüde hem az yakıt iyi yol tutuş ve konfor durumuna göre belirlemek siz bu ayarı belli bir petrolde 32 psı olarak belirlemişsiniz ve memnunsanız sorun yoktur.
diğer taraftan dediğiniz gibi lastik markasına göre ve lastiğin durumuna göre bu hava basınç rakamı değişebilir. hatta ilk başta 35 bastıgınız lastiğe 3 yıl sonra 33 hava basarsınız çünk lastik zamanla sertleşmişdir .
ayrıca aracın ağırlığıda yani yük durumuda lastiklerin durumunu etkiler.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 12 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye