Zaman: 29 Mar 2024 07:59

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2011 04:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Ara 2010 07:25
Mesajlar: 45
İsim: Kaan
Araç: ASX
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 37
Merhaba arkadaşlar ;
Uzun zamandır yoğunluktan foruma giremiyordum fakat son iki buçuk üç aydır yaşadıklarımı ve çözümü varsa sizlerden yardım almak için buradan paylaşmak istiyorum.

Öncelikle asx aracımla 6 ayda 4500 km civarında yol yapmışım.Çok yoğun kullanmamaya özen gösteriyorum.

Yaşadıklarım ve merak ettiklerim ise şunlar ;

1-son 3 aydır fren ve debriyajda istikrarsız bir şekilde sertleşme ve bazen tekrar eski haline geri dönerek pamuk gibi yumuşak bir hale geliyor. Fren anında bazen ani ve kuvvetli bir frenleme yaptığıda oluyor (özellikle çok düşük hızlarda). Bildiğim kadarıyla fren ve debriyaj hidroliği ortak bir beslemeye sahip ve aynı yağı kullanıyor yağ seviyesini ve sızdırması olup olmadığını kontrol ettim ama bir terslik görünmüyor , bu durum neden kaynaklanıyor olabilir bir fikri olan varmı?

2-ikinci olarak araç camlarındaki çıtırdama sorunu bir türlü kesilmedi , camlar evet normalden biraz inceymiş buradaki bir camcıya sordum , fitille doldurduk bir iki gün iyiydi ama sonra yine aynı , fitil içlerine cam kenarına çok az miktarda bir sıvı sürdü yaklaşık bir haftada öyle sorunsuz geçti ama sonra yine aynı , üçüncü gittiğimde ise camlar ince olduğu için ne yaparsak yapalım bu sorunun devam edeceğini , ister istemez arasına pislik toz gireceğini ve yanak kısımlarının titreşimden dolayı kum gibi toz parçacıklarına çarparak sesin gelmesine devam edeceğini söyleyerek en geçerli çözümün mümkünse ve imkanın varsa serviste orijinal ve daha kalın camlarla değiştirmek olaağını belirtti !!! buna alternatif çözüm bulan varsa lütfen paylaşırsanız sevinirim çok rahatsız ediyor :(

3-Viteste bazen aşırı titreme ve gürültü , özellikle uzun süreli ve sabit hızda hareket halindeyen örneğin 90km sabit hızla 5-10 dakika süre ile sürekli sürüş halinde (4 veya 5. vites) belli bir süre sonra viteste aşırı titreme ve garip bir ses geliyor ilk duyduğumda çok korktum arabaya bişeyler oldu sandım , bu ses ara ara 2 ve 3. viteste şehir içi kullanımda da oluyor fakat burada sürüş süresi kısa olduğundan çokta uzun süreli bir ses ve titreme gerçekleşemeden ben durmuş oluyorum , bu bir sorunmu yoksa herkes bunu yaşıyormu ??

4-aracı ilk hareket ettirdiğimde (genellikle gece park halinden sabaha kadarki beklemeden sonra işe giderken) ilk kalkışın hemen ardından araçtan tok bir ses geliyor sanki otomatik kapı kilitlenir ya onun gibi bir ses ama araçta herhangi bir kilitleme veya buna benzer bir işlem görünmüyor , bu ses neyin sesi ???

5- aracın arkasından gelen lokurtu gibi bir ses var bagajı ve bagaj tabanını araçtan çıkardım hatta torpido ve kolçağın içinide boşalttım ama bu ses ara ara gelmeye devam ediyor sesin geldiği yeri ve neden kaynaklandığını bulamadım ???

6-motorun kontak alma süresi herkesin aracında aynımı yoksa bendekindemi bir sorun var , yaklaşık 2 saniye kontak tutyorum ondan sonra çalışıyor !!!

7-Otomatik cam kapatmayla ilgili bir yazılım güncellenmesi hakkında bilgi sahibi olan varmı aracımı kilitledikten sonra özellikle arkada yolcu taşımıssam bazen arka camlar aralık kalabiliyor her seferinde camları kontrol etmekten bıktım. Otomatik kapama güzel olurdu ;)

8-Araçlarımızda pasif alarm varmı , kullanma kılavuzunda buna benzer bir şey olduğu yazıyor ama o kadar denedim ne alarm çaldı ne ışıklar yandı kapı içeriden açılıyor :s ( önceki aracımda da denemiştim ama kornası ve flaşörleri devreye girmişti)

Yalovada olduğumdan ve sezon itibariyle yoğun olduğumdan henüz bir servise gitme şansım olmadı , en iyi ihtimalle eylül ayına kadarda bir yere kıpırdama şansım yok , bu sorunları veya benim sorun olarak belkide abarttığım sesler ve değişik nedenleri önce sizlerle paylaşıp sizlerden bilemediğim birşeyler varsa öğrenmeyi daha doğru buldum , umarım yardımcı olursunuz.

Ve gelelim 6 ayda bu araçta edindiğim tecrübeye lütfen laf atmak için yorum yapmayın inanın art niyetle yazmıyorum ve amacım kötülemek değil , lütfen !!!

1-Aracın 1. vitesi çok kısa ama bu bir olumsuzluk olarak algılanmamalı fakat şunuda kabul etmeli araziye çıkmıyoruzki bu kadar düşük oran düz yolda çok kısa kalıyor :(

2-Motor 3000 deviri geçene kadar çok hantal kalıyor özellikle 2,3,4,5. viteste ki geriye ne kaldı , zaten birinci viteste neden güçlü olduğu yukarıda yazdığım nedenden dolayı yeterli :) (bu hantallık özellikle sürpriz sollamalarda vites düşürmenize neden oluyor 4. viteste 2000 devirle 70-80 arası bir hızda giderken 3e düşüp deviri 3000-3500 arasına çıkarıp sollama yapmak zorunda kalıyorsunuz buda küçümsenmeyecek bir sıkıntı , eğer 3500 devirle kullanacaksak niye bilgisayarın vites uyarılarını dikkate alalım öyle değilmi ama :(

3- araç makul tüketime sahip ama öyle çokta az yakmıyor ,emsallerinde (asg sistemi olmayan) Qashqai , ix35 , sportage gibi araçlarla yakın tüketim değerlerine sahip ben hala 8.1 litrenin altına inemedim ama onlarda yeni be arkadaş hemde araçların biri daha 500 kmde ,biri 1700 kmde ve şehir içi tüketimleri 8.2 ile 8.5 litre bu ne bohem bu ne rapsodi :sssTüketim değeri az diyen arkadaşların şehir dışı değil şehir içi tüketim değerlerini vermelerini rica ederim , özelliklede sabah depo fulleyip akşam yeniden dolum yaptıktan sonra söylerlerse daha doğru olur tüketim değerleri !Bilgisayar anlık hesapladığı veya manuelde sürekli tüketime peyderpey saniye saniye net yansıtmadığından doğru bir aktarım olmuyor !!! (Yalova-izmit gidiş dönüş 170 kmde sürekli 70-90 km aralaığında ve bilgisayar uyarısını dikkate alarak kullandığımda 14 küsür Litre tüketim sağladım aracım daha 2400 km civarındaydı ve bence hiçte az değil en son geçen hafta sürekli 90 km sabit hızda (bursa şehir içi girişi ve orhangazideki ışıklar hariç)160 kmde çeyrek depo benzin yaktım -ki dönüşte neredeyse yolun yarısında viteste indiğim rampalardan dolayı hiç gaza bile basmadığım halde bilgisayar anlık tüketimde 5.9 litre değer vermesine rağmen 13küsür litre benzin aldı depo dönüşte bilenler bilir bursa girişinde kent meydanında bahar hastanesine gittim hastamı aldım geri döndüm şehir içi trafiğinde oyalanma veya trafik sıkışıklığına takılmada yoktu ama 13 litre 160 km de bence hiç az bir tüketim değil tabi 140-150 km hızla gitmezseniz !!!

4-rampa tırmanışlarında özellikle uzun rampalarda motor ivmelenmesi gerçekten çok düşük , japon araçları aksine rampalarda daha güçlü olur diye bilirim ama nedense bu araçta eğer düşük vites ve yüksek devirle rampaya girip aynı viteste tırmanmayı sürdürmesseniz motor çok çabuk bir şekilde güç kaybediyor ve insanı çileden çıkarıyor atik ve seri bir motora sahip değil tamam 117 beygir gücün tamamını istemiyoruz -ki zaten 6000 devirde bu güce ulaşıyor ama bari 50-60 beygir güç verde bana hiç olmadı sabit bir hızda tırmanmaya devam et ama yok maalesef çok sağır bir motoru var !!! Lütfen kızmayın !!! (Pedalı kökleyip alt viteslerde hızlanarak rampa tırmanmalarını söylemiyorum dikkat edin !!! özellikle imkanı olan varsa veya bu bölgeyi bilen varsa gemlik ışıklarda dururken yeşilde bilgisayarı kaale alarak rampaya girin bakın ne oluyor , hadi bilgisayarı dinlemeden girin 2500 devirde 2. vitesten 3. vitese atın tam rampa ortasındayken bakın ne oluyor dediğimi daha iyi anlarsınız !!!

5- Aracımızın piyasa değerini bilen varmı ??? Bana çok komik bir teklif yaptılar aman satmaktan vazgeçtim , adamlar bisiklet alıyorlar galiba ama söyledikleri söz malesef çok manidardı buda asx için hiç iç açıcı değil ve bir okadar gerçekti :(

6- Pek ihtimal dahilinde değil ama aracımı satabilirim ve bunu ilk olarak buradan sizlere iletirim umarım bunu yapmak zorunda kalmam !!!

Herkese okuduğu ve vereceği cevaplar ve yazacakları olumlu olumsuz tüm yorumlar için şimdiden çok teşekkür ederim:)

Not:Kırıcı yorumlar ve hakaret niteliği taşıyan yorumlara cevap yazmayacağımı bildiririm ve umarım bu tür yorumlarda yapılmaz , sevgiyle ve dostça kalın , herkese keyifli ve kazasız sürüşler dilerim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2011 12:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Kaan Bey çok uzun yazmışsınız:) ara ara cevap yazayım.

1.Fren konusu benimde dikkatimi çekti sanırım aynı zamanda almışız ASX'leri.Bende 6 aydır kullanıyorum.5bin küsür km benim aracım.Fren konusunda benim dikkatimi çeken özellikle hava soğuksa sabaha kadar araç hiç kullanmadıysanız ilk çalıştırmadan sonra hareket ettiğinizde yaptığınız ilk fren çok ama çok güçlü tutuyor.Yaa dokunuyorum sanki kazık firen diye tabir ettiğimiz gibi basıtığınızda pedala öne doğru herkes yapışıyor.:) Yineliyorum şartlar belirttiğim gibi olunca ve sadece ilk frede bu oluyor.Yaz aylarındayız şuan böyle bir durum olmuyor yada ben alıştım farketmiyorum:))

2.Camlardaki o ses yok mu o ses!!!!! o bende de var daha öncede yazdım.ASX'teki en rezil sıkıntı bu bence.Yazılanları okudunuz mu bilmem.Sanırım birkaç arkadaş serviste bu problemi çözdük diye yazmıştı.Mar oto da çözülmüş sanırsam.Bende bi hal çare düşünüyorum o soruna bulurnca paylaşcam.

3. Bir fikrim Yok.

4.Bir fikrim Yok.

5.Arabanın arkasından bahsettiğiniz sesin nerden gelebileceğini ben söyleyeyim.Bende de aynen bahsettiğiniz sorun vardı.Muhtemelen ilk bakacağınız yer
a)Bagajın arka koltuk ile bagaj kapağı arasını kapatan kapağın bastığı yere sünger çektirin ses ordan geliyor
b)Egsozu kontrol edin.
c)Yine eksozun motordan başlayarak geriye doğru sıcaklık önleyici aleminyuma benzer parlak renkteki levhaları kontrol ettirin.Gevşemiştir muhtemelen.

6.Kontak alma süresi bazen bende de aynen bahsettiğiniz gibi olabiliyor.Ama bu durum çok nadiren olmakta.Ben önemsemiyorum.

7.Otomatik cam kapatma olayını öğrenirseniz banada bildirin:))

8.Bir bilgim yok.

GELELİM ELEŞTİRİLERİNİZE...

1.Katılıyorum ama 1 vites kısa kalması bana göre çoğu zaman kullanışlı olabiliyor.

2.Aracın devri konusunda size şu yönde katılmıyorum.Asx'i eğer devirli kullanmayı becerirseniz gerçekten hem yakıt ekonomisi iddiasını sürdürüyor hemde doyurucu bir tork sunabiliyor.Yanlış anlamayın sizin sürücülüğünüzü eleştirmiyor yada sorgulamıyorum.Devirli kullanımdan kastımı biliyorsunuzdur.Yalavaya hiç gitmedim yani içinden geçtim ama gezmedim.Yalova çok trafiği olan birkentmidir bilmiyorum.Yani devirli kullanmak konusunda sıkıntı yaşıyorsanız elbet asx size hantal gelecek.Bana göre birazda sürüş inceliklerinde saklı sanki:))

3.Yakıt tüketimi.Ben aracımı aldıktan sıfır km den itibaren 4000km ye kadar hep şehir içi kullandım. Daha bir hafta önce Denizliden Amasyaya 830km uzun yol geldim.İlk zamanlarda dediğiniz gibi benim aracımda benzinli kullandım yaklaşık 2800km ve ilk yakıt tüketim değerlerim şehir içinde km'ye 35-38kr idi.Bende diyordum bu ne yaw hani az yakıyodu vs. vs.Ama Bu değerler git gide azaldı.En son şehiriçi km'ye 30kr kadar inmişti ki ben LPG ye geçtim.Lpgde ise durum şöyle.Şehiriçinde km'ye 20-22 kr yakıyor.Daha yeni işte 830km bir fiil yol geldim.Km'ye 15-16kr arası yaktı.Bence bu değerler ASX gibi bir araca çok makul değerler.Benim gibi yazları çok uzun yol yapıyorsanız yada başkabir deyişle yılda 10bin km yol yapıyorsanız LPG ye geçin derim:)

4. İkinci madde de anlattım.Eğer aracınızın devrini aldırıp biraz üst viteste devirinizi kaybetmeden rampaya girerseniz yine devrinizi kaybetmeden o rampayı çıkarsınız.O bilgisayarı düz yolda kullanın.Rampada hangi aracın bilgisayarı olursa olsun sonuç sizinki gibi olur.Japon tamam bize biraz sürüş dinamikleri katmak istemiş bu arabada iyide yapmış.Ama hocam biz türküz burası türkiye her yere ve koşula gerktiği gibi uyum sağlamalıyız.

5.http://www.sahibinden.com/search.php?a=6&&b[search]=mitsubishi&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=5032&c=5032&sKlasik=1&b[page]=1&c=158642&c2=158642 aracın piyasa değerleri sahibinden.com sitesinde mevcut.Siz karar verin.

Düşüncelerimi hayet medeni ölçülerde belirttiğime inanıyorum.Gerekli yardımı desteği bu sitedeki arkadaşların hepsinden göreceğinize eminim.Dertsiz sürüşler dilerim.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2011 12:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
4) Lanver'larda da var cok tartisildi en son ABS'nin devreye girdiginin alameti oldugu anlasildi. Kullanma klavuzunda yaziyor.

6) Lancer'larda da ayni :) Bana gore bu motorlar boyle. Bazi arkadaslarimin baska marka arabalarini goruyorum, benzinli ama sanki dizel arac gibi kontak aliyor kiskanmiyor degilim :) ama yapacak birsey yok.

8 ) Immobilizer var baska birsey yok.

ELESTIRILERINIZE GELIRSEK:

Genel olarak kullanma devriyle alakali oldugunu goruyorum. Oncelikle yol bilg. uyariyi dikkate almayiniz, hele ki rampada hic dikkate almayiniz. Ancak biliniz ki butun araclarda boyle! Bu vites degistirme uyarisi meselesi otobanda yakit tuketimi tarzinda surerken uygulanacak birsey. Bence siz kendi vites degistirme devirlerinizi tutturursaniz hem yakit tuketiminiz oturacak, hem de butun bu dusuk devir elestirileriniz ortadan kalkacak gibi geliyor bana. O gemlik rampasini bilirim yazdiginiz gibi 2500 devirde vites atarsaniz tabiki bogulur arac.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2011 20:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
Bence kontak alma süresinde abartılacak bişey yok.birçok araçtada bundan farklı değil.ayrıca dizel araçların biraz daha uzun oluyor marş alma süresi.2saniye çok çok normal bişey bence.bundan ötesi anahtara dokununca çalışmasıdır herhalde

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2011 17:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2011 17:13
Mesajlar: 5
İsim: cıx
Araç: asx
Meslek: amele
Yaş: 31
1- Yeni araçların zamanla debriyaj pedallarında sertleşme olur ama fren pedalı konusunda aracımı uzun süre kullanmadığımda bende aynısını yaşıyorum.
Servisle görüşür bilgileri varsa buraya yazarım.

2- Siz sanırım ilk çıkan (lansman) asx lerden aldınız. Bende intense var ve bu şekilde bir cam sesi yok.

3- Viteste dediğiniz gibi bir sorun hiç yaşamadım ya da farketmedim, sizin için bunu göze alarak kullanıp daha sonra yorum yapacağım.

4- Malesef o ses klimadan, otomatikte bırakmayın klimanızı, yavaş yavaş açarsanız ses çıkmıyor. Servise sorduğumda normal dediler o ses için, nasıl normalse.

5- O ses için tekerleklerin taş fırlatması desem, ben o şekilde yorumluyorum çünkü. Yukarıda yazan arkadaşın tavsiyesini değerlendireceğim.

6- İnanın tuşa bastıktan sonra 1sn.'yi geçtiğini hatırlamıyorum.

7- Oto cam kapatma yok.

8- Kitapçıkta okuduğunuz yurtdışındaki araçlar için geçerli, cd changer ve usb de tarif ediliyor kitapta ama sadece ilk gelen stepnesiz araçlarda usb varmış. Changer ise hiç gelmemiş, zaten sürekli dandik bir double din satmaya çalışıyor servisler.

--

1- Bir önceki aracınız dizel miydi ? Benim dizeldi ve bu bahsettiğiniz sıkıntıyı yaşamıştım. Benzinli ise gaza basmak gerekiyor.

2- Aracı devirli kullanmanız gerekiyor.

3- Aracı sadece bomboş yolda ve yavaşça hızlanmanızın sıkıntı olmayacağı yerlerde bilgisayara göre kullanın, 3bin devirin altında dik rampaları çıkmak olasılıksız. Kullanma kitapçığındaki tork - devir eğrisini inceleyiniz lütfen.

4- Aracı agresif kullanımımda (sürekli 6000 devir'de vites değiştirme) en çok kilometrede 33 Kuruş yaktırabildim. Sanırım siz düşük viteste gaza çok yükleniyorsunuz, araç vites değiştirme uyarılarını göz ardı edip kullanın, bir de öyle veri alın.

5- Mitsubishi lerin 2. el piyasası biraz sıkıntılı ama satacaksanız tok satıcı olun ve şimdiden ilanınızı verin. Zamanla mutlaka istediğiniz fiyata yakın bir fiyat veren alıcı çıkacaktır.
Aslında şunu da söylemek istiyorum ben bu asx'lerde invite donanımlı olanın alınmasına karşıyım, intence ile invite arasında çok fark var. Test sürüşüne çıkmıştım invite ile fazla kullanasım gelmedi, neyse konuyu dağıtmayayım.

6- Hayırlısı olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Tem 2011 17:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Ara 2010 07:25
Mesajlar: 45
İsim: Kaan
Araç: ASX
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 37
Arkadaşlar cevaplar ve yorumlar için teşekkür ederim . Aracımın arkasından gelen sesin kaynağını buldum :))) Meğer istepne yanında yer alan kriko ve diğer malzemelerin içine konulduğu strofor köpükten kaynaklanıyormuş sağ tarafta yer alan köpük malzeme tam olarak yapıştırılmamış arada bir o sekiyor krikonun olduğu köpük ondan geliyor ses , krikoyu çıkartıp kullandım ve ses seda çıkmadı iki gündür :)))

Diğer sorularım ve sıkıntılarımda kronik denecek şeyler sanırım aracın camları ve vitesin titremesi hariç :s

Ve sizlere ilk yazımdada söz verdiğim üzere ilk sizlerle paylaşacağımı bildirmiştim aracımı ay sonunda satışa çıkartacağım ve kısa bir süre sadece sizlere veriyorum bu ilanı aracın kazası darbesi vuruğu yok , içindeki toz toprak harici kiride yok , araç yaklaşık 4800 km'de sanırım ay sonuna kadar 5000 km olur , titanyum gri renkte , araca eklenen veya çıkarılan hiçbir şey yok , ve ücret yazmıyorum çünkü sizler zaten aracın değerini çok iyi biliyorsunuz ;) almak isteyen olursa araşır görüşürüz gelir araca bakar araç başında teklifler verilir el sıkışılır satışı hemen verilir ;) Pazarlık sünnettir , telefonda pazarlık yapma gereği yok ciddi alıcıysanız araç başında el sıkışırız :)

Alacak arkadaşın bir mitsubishi sever olması öncelikli tercihim , ev alacağım ve düğün yapacağım için takas düşünmüyorum lütfen teklif etmeyin :)))

Ay başında internete ilan veririm bu süre inanın sadece sizlere vakit vermek için , ayrıca sadece yakınımda olan arkadaşlarıma söylüyorum almak isteyen olursa en azından gerçekten kıymetini bilecek birisi olsun diye !!!

Saygılarımla , kazasız bol keyifli sürüşler dilerim herkese ;)

Satın almak isteyen veya düşünen varsa bana özelden mesaj atsın lütfen !!!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2011 16:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Frenle ilgili yeni farkettiğim bir şey oldu normal mi herkezde mi böyle bilmiyorum, 2-3 gün önce Isparta dönüşü 150 ile giderken fren yapmak zorunda kaldım direksiyon baya titredi (90 lancer aracımda da böyleydi bunda olmaması lazım diye düşündüm) abs ile karıştırmıyorum eminim, kaydıracak kadar sert fren değildi, sonra bunu 80 ile giderken denedim yine titriyor ön takımlarla alakalı bir problem mi acaba


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2011 18:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2010 13:21
Mesajlar: 35
İsim: Metin
Araç: ASX 1.6 MT
Meslek: Ne İş Olursa..
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Bir önceki aracım lancer'dı orjinal jantları çıkarıp 17" jant taktığımda direksiyon titremesi olayı bayağı canımı sıkmıştı, jant büyütmediyseniz büyük ihtimal bir rot balanscı çözecektir sorununuzu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2011 04:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2010 09:26
Mesajlar: 5
Şehir: istanbul
İsim: ismail
Araç: COLT
Meslek: MUHASEBE
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
[quote="kaan çelikçi"]Merhaba arkadaşlar ;
Uzun zamandır yoğunluktan foruma giremiyordum fakat son iki buçuk üç aydır yaşadıklarımı ve çözümü varsa sizlerden yardım almak için buradan paylaşmak istiyorum.

Öncelikle asx aracımla 6 ayda 4500 km civarında yol yapmışım.Çok yoğun kullanmamaya özen gösteriyorum.

Yaşadıklarım ve merak ettiklerim ise şunlar ;

1-son 3 aydır fren ve debriyajda istikrarsız bir şekilde sertleşme ve bazen tekrar eski haline geri dönerek pamuk gibi yumuşak bir hale geliyor. Fren anında bazen ani ve kuvvetli bir frenleme yaptığıda oluyor (özellikle çok düşük hızlarda). Bildiğim kadarıyla fren ve debriyaj hidroliği ortak bir beslemeye sahip ve aynı yağı kullanıyor yağ seviyesini ve sızdırması olup olmadığını kontrol ettim ama bir terslik görünmüyor , bu durum neden kaynaklanıyor olabilir bir fikri olan varmı?

2-ikinci olarak araç camlarındaki çıtırdama sorunu bir türlü kesilmedi , camlar evet normalden biraz inceymiş buradaki bir camcıya sordum , fitille doldurduk bir iki gün iyiydi ama sonra yine aynı , fitil içlerine cam kenarına çok az miktarda bir sıvı sürdü yaklaşık bir haftada öyle sorunsuz geçti ama sonra yine aynı , üçüncü gittiğimde ise camlar ince olduğu için ne yaparsak yapalım bu sorunun devam edeceğini , ister istemez arasına pislik toz gireceğini ve yanak kısımlarının titreşimden dolayı kum gibi toz parçacıklarına çarparak sesin gelmesine devam edeceğini söyleyerek en geçerli çözümün mümkünse ve imkanın varsa serviste orijinal ve daha kalın camlarla değiştirmek olaağını belirtti !!! buna alternatif çözüm bulan varsa lütfen paylaşırsanız sevinirim çok rahatsız ediyor :(

3-Viteste bazen aşırı titreme ve gürültü , özellikle uzun süreli ve sabit hızda hareket halindeyen örneğin 90km sabit hızla 5-10 dakika süre ile sürekli sürüş halinde (4 veya 5. vites) belli bir süre sonra viteste aşırı titreme ve garip bir ses geliyor ilk duyduğumda çok korktum arabaya bişeyler oldu sandım , bu ses ara ara 2 ve 3. viteste şehir içi kullanımda da oluyor fakat burada sürüş süresi kısa olduğundan çokta uzun süreli bir ses ve titreme gerçekleşemeden ben durmuş oluyorum , bu bir sorunmu yoksa herkes bunu yaşıyormu ??

4-aracı ilk hareket ettirdiğimde (genellikle gece park halinden sabaha kadarki beklemeden sonra işe giderken) ilk kalkışın hemen ardından araçtan tok bir ses geliyor sanki otomatik kapı kilitlenir ya onun gibi bir ses ama araçta herhangi bir kilitleme veya buna benzer bir işlem görünmüyor , bu ses neyin sesi ???

5- aracın arkasından gelen lokurtu gibi bir ses var bagajı ve bagaj tabanını araçtan çıkardım hatta torpido ve kolçağın içinide boşalttım ama bu ses ara ara gelmeye devam ediyor sesin geldiği yeri ve neden kaynaklandığını bulamadım ???

6-motorun kontak alma süresi herkesin aracında aynımı yoksa bendekindemi bir sorun var , yaklaşık 2 saniye kontak tutyorum ondan sonra çalışıyor !!!

7-Otomatik cam kapatmayla ilgili bir yazılım güncellenmesi hakkında bilgi sahibi olan varmı aracımı kilitledikten sonra özellikle arkada yolcu taşımıssam bazen arka camlar aralık kalabiliyor her seferinde camları kontrol etmekten bıktım. Otomatik kapama güzel olurdu ;)

8-Araçlarımızda pasif alarm varmı , kullanma kılavuzunda buna benzer bir şey olduğu yazıyor ama o kadar denedim ne alarm çaldı ne ışıklar yandı kapı içeriden açılıyor :s ( önceki aracımda da denemiştim ama kornası ve flaşörleri devreye girmişti)

Yalovada olduğumdan ve sezon itibariyle yoğun olduğumdan henüz bir servise gitme şansım olmadı , en iyi ihtimalle eylül ayına kadarda bir yere kıpırdama şansım yok , bu sorunları veya benim sorun olarak belkide abarttığım sesler ve değişik nedenleri önce sizlerle paylaşıp sizlerden bilemediğim birşeyler varsa öğrenmeyi daha doğru buldum , umarım yardımcı olursunuz.

Ve gelelim 6 ayda bu araçta edindiğim tecrübeye lütfen laf atmak için yorum yapmayın inanın art niyetle yazmıyorum ve amacım kötülemek değil , lütfen !!!

1-Aracın 1. vitesi çok kısa ama bu bir olumsuzluk olarak algılanmamalı fakat şunuda kabul etmeli araziye çıkmıyoruzki bu kadar düşük oran düz yolda çok kısa kalıyor :(

2-Motor 3000 deviri geçene kadar çok hantal kalıyor özellikle 2,3,4,5. viteste ki geriye ne kaldı , zaten birinci viteste neden güçlü olduğu yukarıda yazdığım nedenden dolayı yeterli :) (bu hantallık özellikle sürpriz sollamalarda vites düşürmenize neden oluyor 4. viteste 2000 devirle 70-80 arası bir hızda giderken 3e düşüp deviri 3000-3500 arasına çıkarıp sollama yapmak zorunda kalıyorsunuz buda küçümsenmeyecek bir sıkıntı , eğer 3500 devirle kullanacaksak niye bilgisayarın vites uyarılarını dikkate alalım öyle değilmi ama :(

3- araç makul tüketime sahip ama öyle çokta az yakmıyor ,emsallerinde (asg sistemi olmayan) Qashqai , ix35 , sportage gibi araçlarla yakın tüketim değerlerine sahip ben hala 8.1 litrenin altına inemedim ama onlarda yeni be arkadaş hemde araçların biri daha 500 kmde ,biri 1700 kmde ve şehir içi tüketimleri 8.2 ile 8.5 litre bu ne bohem bu ne rapsodi :sssTüketim değeri az diyen arkadaşların şehir dışı değil şehir içi tüketim değerlerini vermelerini rica ederim , özelliklede sabah depo fulleyip akşam yeniden dolum yaptıktan sonra söylerlerse daha doğru olur tüketim değerleri !Bilgisayar anlık hesapladığı veya manuelde sürekli tüketime peyderpey saniye saniye net yansıtmadığından doğru bir aktarım olmuyor !!! (Yalova-izmit gidiş dönüş 170 kmde sürekli 70-90 km aralaığında ve bilgisayar uyarısını dikkate alarak kullandığımda 14 küsür Litre tüketim sağladım aracım daha 2400 km civarındaydı ve bence hiçte az değil en son geçen hafta sürekli 90 km sabit hızda (bursa şehir içi girişi ve orhangazideki ışıklar hariç)160 kmde çeyrek depo benzin yaktım -ki dönüşte neredeyse yolun yarısında viteste indiğim rampalardan dolayı hiç gaza bile basmadığım halde bilgisayar anlık tüketimde 5.9 litre değer vermesine rağmen 13küsür litre benzin aldı depo dönüşte bilenler bilir bursa girişinde kent meydanında bahar hastanesine gittim hastamı aldım geri döndüm şehir içi trafiğinde oyalanma veya trafik sıkışıklığına takılmada yoktu ama 13 litre 160 km de bence hiç az bir tüketim değil tabi 140-150 km hızla gitmezseniz !!!

4-rampa tırmanışlarında özellikle uzun rampalarda motor ivmelenmesi gerçekten çok düşük , japon araçları aksine rampalarda daha güçlü olur diye bilirim ama nedense bu araçta eğer düşük vites ve yüksek devirle rampaya girip aynı viteste tırmanmayı sürdürmesseniz motor çok çabuk bir şekilde güç kaybediyor ve insanı çileden çıkarıyor atik ve seri bir motora sahip değil tamam 117 beygir gücün tamamını istemiyoruz -ki zaten 6000 devirde bu güce ulaşıyor ama bari 50-60 beygir güç verde bana hiç olmadı sabit bir hızda tırmanmaya devam et ama yok maalesef çok sağır bir motoru var !!! Lütfen kızmayın !!! (Pedalı kökleyip alt viteslerde hızlanarak rampa tırmanmalarını söylemiyorum dikkat edin !!! özellikle imkanı olan varsa veya bu bölgeyi bilen varsa gemlik ışıklarda dururken yeşilde bilgisayarı kaale alarak rampaya girin bakın ne oluyor , hadi bilgisayarı dinlemeden girin 2500 devirde 2. vitesten 3. vitese atın tam rampa ortasındayken bakın ne oluyor dediğimi daha iyi anlarsınız !!!

5- Aracımızın piyasa değerini bilen varmı ??? Bana çok komik bir teklif yaptılar aman satmaktan vazgeçtim , adamlar bisiklet alıyorlar galiba ama söyledikleri söz malesef çok manidardı buda asx için hiç iç açıcı değil ve bir okadar gerçekti :(

6- Pek ihtimal dahilinde değil ama aracımı satabilirim ve bunu ilk olarak buradan sizlere iletirim umarım bunu yapmak zorunda kalmam !!!

Herkese okuduğu ve vereceği cevaplar ve yazacakları olumlu olumsuz tüm yorumlar için şimdiden çok teşekkür ederim:)

Not:Kırıcı yorumlar ve hakaret niteliği taşıyan yorumlara cevap yazmayacağımı bildiririm ve umarım bu tür yorumlarda yapılmaz , sevgiyle ve dostça kalın , herkese keyifli ve kazasız sürüşler dilerim :)[/quo






kaan bey merhaba ben forma çok sık bakamıyorum.benimde nacizane yorumlarım var (şirketimizde 8530 km de asx imiz var)günlük kullanıyoruz.
1;benim fark ettiğim sabah araç ilk haraket ettiğinde fren balataları biraz soğuk malum biraz fren pedalıda çok az sert oluyor bence normal
2;asx in cam ı ince kalınını takalım camcı yapıyo falan filan bence böyle bişey yok.asx in camı gayet normal kalınlıkta gelen ses problemini maroto eyüp gideriyor evet ama sadece mar oto değil artık bütün servisler gideriyor (araştırdım)
3;viteslerde her hangi bir sıkıntı yok (bence) belki sizin aracı kullandığınız bölge tozlu olduğu için olabilir yinede yetkili servise uğramanızı öneririm.
4;aracınızda gelen sizin duyduğunuz herhangi bir sesi yetkili serviste test sürüşü yaptırmanızı öneririm (biz öyle yapıyoruz) 5;sesi bulmuşsunuz sanırım stepmenin içinde
6;marş süresi beni hiç rahatsız etmedi
7 ; malesef otomatik cam kaldırma yok.sadece lancer ın ilk gelen modellerinde var ve 1.8 lancer ın bazılarında(yazılım diye bir şey yok)
8 alarm yok fakat aracımızı kileyip açarken siyalleri farları iç aydınlatmayı seçebilme ihtimalleri var.(hoş geldin lambassı,eve dönüş lambası)ben yaptırmıştım.mesela araçtan inmeden far kolunu 1 kere yukarı çekip bıraktığımızda aracımızı kitleyip gitsekte 30 saniye yanıp sonra tekrar sönüyor.mesela ön silecekler çalışırken aracı geri vitese taktığımızda arka silecek otomatik olarak çalışıyor vs vs

gelelim değerlendirmeye
1: bence aracımızın 1. vitesi gayet iyi seri kullanımda 1/2/3/4 1. vitesten 2.vitese oldukça seri vites değişim zamanı kazandırıyor.
2 ben memnum 1.6 turbosuz benzinli suv la otomobil segmenti bir araca biniyorum
3:yakıtımdan çok memnunum bence sizden başka biriyle (kerdeşiniz veye abiniz olablilir)deneyin....not;arkadaşlar yaşadığımız sorun ve önerilerimiz yetkili servislerle paylaşmazsak hep kendi aramızda konuşuruz.ben en ufak bir durumda serviste alırım soluğu.imla hatası yapıysam affola herkese kazasız belasız sürüşler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2011 00:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ağu 2011 02:30
Mesajlar: 12
İsim: vedat
Araç: asx 2011
Meslek: uzman kimyager
Yaş: 31
aradaşım bence sen firmadan birisin. birşey kötüyse kötüdür, ben mitsubishi hastasıyım fakat asx olmamış aceleye gelmiş, her tarafından ses geliyor ben inanıyorumki iki aylık asx kullanıcıarının elinde en az iki adet servis raporu var. kimse bukadar para veripte gürültü ses çekmek istemez. ses felan yok diyorsan seninle bi video paylaşabilirim. japonya ve avrupaylada paylaştım kafa yedirtecek cinsten ve ben inanıyrum bu her asx kullanıcısında da aynı. asx kullanıcısıo lmayan bu bölümde araçla ilgili yorum yapmasın lütfen.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2011 16:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Camlardaki ses her zaman gelmiyor. Ne zaman yol kötüleşse o zaman geliyor. Ancak Türkiye'nin yolları genelde kötü olduğundan sürekli bir hal alıyor. Forumdan bir arkadaş bununla ilgili Aydın'daki serviste sorununun çözüldüğünü söylemişti. Torpidodan da ses geliyor bazen. Torpidoyu açıp yola devam edince ses çıkmıyor. Frenler konusunda da Yusuf Bey'e katılıyorum, sabah özellikle soğuk havada ilk yaptığınız fren acayip kazık oluyor sonra yumuşayıp gidiyor. İlk yola çıkıldığında gelen o tok ses hakikaten can sıkıcı. Klima motorundan geliyor. Açık bırakmazsanız olmuyor. Aslında sessiz bir yerde araç çalışır halde klima açık olarak bekleme yapın bakın daha ne sesler geliyor. Klimanın çalışma şekline, devrine göre geçişlerde takır tukur ediyor.
Bunların dışında 12500 km oldu ve ortalama tüketimim 6,8 lt/100 km ye düştü. Rampada az yakayım dersem çekişte problem oluyor. Yakıtı hiç düşünmezsem vites küçültüp yüklendiğimde ve 3500-4000 devire ulaştığımda hiç bir problem yaşamıyorum. Her hafta Acıpayam (Rakım 950m) -Denizli (Rakım 350m) arası en az 1 kere gidip geliyorum. (yolda rakımı 1150m olan bir geçit-bel mevcut) Mesafe 60 km. Denizli şehir içi en az 40 km yapıyorum.
Herşeye rağmen aracımdan %90 memnunum ve verdiğimin karşılığını aldığımı düşünmekteyim.

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2011 16:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Gültekin abii bi denizli buluşması ayarlayalım olmaz mı:))) Buldandan da bir arkadaş var.Bu arada sticker uygulaması yaptın mı? Mitsu ASX genelde iyi araç Gültekin beye katılıyorum.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2011 19:45 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Haz 2010 01:46
Mesajlar: 185
İsim: .
Araç: .
Meslek: .
Yaş: 0
...


En son senolgonul tarafından 26 Eyl 2011 23:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2011 16:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
yba_05 yazdı:
Gültekin abii bi denizli buluşması ayarlayalım olmaz mı:))) Buldandan da bir arkadaş var.Bu arada sticker uygulaması yaptın mı? Mitsu ASX genelde iyi araç Gültekin beye katılıyorum.

Mutlaka yapalım kardeşim hatta Özpam'dan Nurcan Hanım'a söyleyelim Denizli'deki tüm ASX sahiplerine ulaşarak yapalım buluşmamızı.

Sticker yapmadım. Çok pahalı. Öne "bıyık" düşünmekteyim.

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2016 08:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ara 2016 15:28
Mesajlar: 4
İsim: Taner
Araç: Asx
Meslek: Mühendis
Yaş: 34
Sayın Kaan Çelikçi,

ilk mesajda yazdıklarınızdan 4 üncü olan konu benim de başımda şu an.
Bu sabah araba ilk çalıştırdığım (akşam park ettiğimde el frenini çekmedim) geri geri giderken 1 kere oldu, 1.vitese aldığımda da 1 kere oldu.
4 haftadır falan her sabah oluyor.
Ara sıra öğlende oluyor 1 kere.

Mersin de ki servise gittim usta baktı baktı tam anlayamadı ve Cuma (yani yarın) tekrar bırak tüm gün bakayım dedi.
Akisler gibi geldi dedi.

Bilgisi olan paylaşırsa memnun olurum.

Teşekkürler.

Not. Aracımı ağustosta sıfır olarak aldım. Ama 2015 model olanlardan.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2016 14:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ilgili yeri alıntılar yada kopyala yapıştır yaparak kendi eklemelerinizle sorun daha somut anlaşılır sanırım. şöyle bi acele bakayım dedim anlamadım.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2016 22:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ara 2016 15:28
Mesajlar: 4
İsim: Taner
Araç: Asx
Meslek: Mühendis
Yaş: 34
kaan çelikçi yazdı:
Merhaba arkadaşlar ;
4-aracı ilk hareket ettirdiğimde (genellikle gece park halinden sabaha kadarki beklemeden sonra işe giderken) ilk kalkışın hemen ardından araçtan tok bir ses geliyor sanki otomatik kapı kilitlenir ya onun gibi bir ses ama araçta herhangi bir kilitleme veya buna benzer bir işlem görünmüyor , bu ses neyin sesi ???


Hocam, sıkıntım bu. Ve Mersinde ki servis bulamadı sebebini.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2016 00:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ben gene anlayamadım ama bu sefer problemin yabancısı olduğumdan :)
sıcak soğuk hava farkediyor mu? aslında mersin tarafları pek soğuk olmaz ama. gece don yüzünden bazı parçaların yapışması sabah hareket edince ayrılması anında çıkan ses olabilir.
ses nerden geliyor? bagaj tarafıysa kriko vs. iyi sabitlenmemiş olabilir
motor takoz-kulaklarına, viraj lastiğine bakılabilir

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2016 10:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ara 2016 15:28
Mesajlar: 4
İsim: Taner
Araç: Asx
Meslek: Mühendis
Yaş: 34
bu sabah yine oldu. hava 6-7 derece civarı.
el freni indirdim geri geri giderken 1 kere geldi.
1 e taktık ve kalkarken yine 1 kere geldi.
ön kısımdan geliyor ses. arkadan değil.
sanki pedalların altından gibi ya da motor altından bir yerden gibi.

Mersinde ki usta duydu sesi.
Ama bulamadı ve şunu dedi "artarsa bakalım bu şekilde bulamam".

ankara servis i aradı. el freni cekmeyin geceden sabaha soguklarda yapısıyor dedi.
cekmedim el frenini sabah gene oldu. aynı ses.

adana servis aradım anlattım durumu.
ilk defa duyduk dediler
getirin inceleyelim dediler.

bende anlamadım valla hocam.
can sıkıcı bir durum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2016 19:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Eğer ses frene basınca geliyor ise fren balatasından geliyordur . Firen balatasını değiştirince bir müddet sonra geçti ancak arada sırada yine yapıyor . Dediğim ses sadece ilk yola çıkarken firene ilk frene basınca birde tam durup geri gidince ve hemen ardından ileri gidince oluyor. Ses takk diye bir ses. Birde bu tip sesler hillholder (takozu)yüzünden ilk kalkışlarda olabiliyormuş . Bu da tüm hillholder bulunan araçlarda kronik bir sorunmuş . Bu iki durumda da sorun sadece ses . Başka önemsenecek bir durum yok . Dert etmeyin . Aracın frenleri güzel tutuyorsa yol tutuşunda bir sıkıntı yoksa yani sadece ses geliyor sa problem etmeyin. Fren balataları değişince belli bir süre geçiyor ancak sonra yine arada sırada ses yapıyor . Gerçi ben balataları değiştirince kesmişti ta ki sıcaklıklar sıfırın altını görünce yenideysen hortladı çok seyrek yapıyor ancak sanki bana dik yokuşlardan inerken yada çıkarken firen yapınca birde sert firen yapınca yapıyor gibi geliyor. Belki hillholder holder la alakalıdır ancak sadece arasa sırada tak sesi yapıyor başka herşey tıkır tıkır çalışıyor . Ben artık bu sesi hiç kafaya takmıyorum. Ancak siz yinede aracı bir ustaya gösterebilirsiniz usta hiç bir sorun yok diyor ancak ses geliyor sa sorun dediğim gibidir. Dert edilecek bir durum yok
Bu mesajı telefonla başım kalabalık durum da yazdığım için cümle yazımlarında biraz saçmalamış olabilirim aff olsun

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye