Zaman: 15 Ağu 2018 01:52

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 199 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 02:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 14:48
Mesajlar: 56
İsim: abdullah
Araç: ASX
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
Sevgili asx kullanıcıları uzun süredir kararsız kaldığım bir konu var
Aracı alalı yaklaşık 2,5 yıl oldu. Aldığımda 3200 km de idi şimdi ise 38000 km de yani yıllık ortalamam 15000 km civarı. Geçtiğimiz yıl aralık ayında garanti bitti. Hemen hemen bizim forumda ve bu başlıkta lpg ile alakalı tüm yazıları okudum. LPG taktırıp taktırmama konusunda çok kararsızım. Sizce yıllık ortalama 15000 km yapan birinin lpg taktırmasına gerek var mı. Bir diğer düşündüğüm bagaj da yerin daralması. Yaptıracak olsam bile simit tank düşünmüyorum çünkü stepnesiz yola çıkmam


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 09:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4924
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
vereceğim cevap kendime göre olacaktır. siz kendinize göre yorumlayın :)
benim kullandığım araçlar yaşı gereği ASXten %50 fazla yakıyor. eğer ASX alsaydım takmazdım. yıllık 15.Bin km tam sınır. yani 17-120 olsa takın diyeceğim ama -15Bin km. için ben riske (lpg kaynaklı arızalar vs.) girmezdim.
size de hidrojen sistemlerini inceleyin derim: daha basit montaj, sistem temizleme performans artışı. ve özellikle aracı satarken söküp yeni araca takma "uzun vadede" daha iyi bir tercih olacaktır.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 09:48 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 680
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
ilhami abi ben lpg ile 90 tl istanbuldan ankaraya gidiyorum. Hidrojen sisteminide taktırsam ne kadar tasarruf ederim?

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 11:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4924
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Jawserdi yazdı:
ilhami abi ben lpg ile 90 tl istanbuldan ankaraya gidiyorum. Hidrojen sisteminide taktırsam ne kadar tasarruf ederim?

araca göre değişiyor. zaten az yakan güncel modellerde benzinde tasarruf %15 diye alınır. fazla yapabilir ama denemek lazım.
lpg olarak da %10 diyebilirim. (araca göre değiştiğini hatırlatayım)
bu oranlara bakarak muhtemelen gerek yok. diyeceksiniz ama tekarar edeyim: uzun vadede kazanırsınz. kısa vadede özellikle motorun vuruntusuz çalışması lpg de ki performans ayrı keyif.
sistem temizliği de aracın ömrünü uzatıyor kat. ömrü pdf filtre koruma nedeniyle zaten kendini amorti ediyor: tasarruf yapmasa bile.
lpg nin tasarruf oranı: çıkardığı masraflar nedeniyle tartışmalı zaten. bendeki atiker şu an sorunsuz ama önceki prins vs. bana küllüm zarar ettirdi. bu nedenle lpg den soğudum açıkcası. az tasarruf olsun ama sorunsuz olsun diyorum artık.
yukardaki yazılarım subjektiftir halen tasarruf yapmaz diyen muhendislerle tasarruf yapar diyen mühendisler var. en güzeli denemek.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 11:56 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 680
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
Aracı değiştirince artık bunu denerim. Lpg bile 3 tl oldu. Araç garantili olsa bile bakıma götürürken söküp takması çokta zor bişey değil sanırım.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 12:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 14:48
Mesajlar: 56
İsim: abdullah
Araç: ASX
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
av.ilhami yazdı:
vereceğim cevap kendime göre olacaktır. siz kendinize göre yorumlayın :)
benim kullandığım araçlar yaşı gereği ASXten %50 fazla yakıyor. eğer ASX alsaydım takmazdım. yıllık 15.Bin km tam sınır. yani 17-120 olsa takın diyeceğim ama -15Bin km. için ben riske (lpg kaynaklı arızalar vs.) girmezdim.
size de hidrojen sistemlerini inceleyin derim: daha basit montaj, sistem temizleme performans artışı. ve özellikle aracı satarken söküp yeni araca takma "uzun vadede" daha iyi bir tercih olacaktır.

Hidrojen sistemi ilk defa duyuyorum. Google amcaya da şimdi soracam ama sizin tavsiye edeceğiniz bir bilgi sitesi varsa bakayım. Genel olarak sizden de bir bukle bilgi alabilirmiyim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 13:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 191
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Lpg tavsiye etmiyorum. Aracımı alalı bir ay sonra 3 yıl olacak. Sanırım aldıktan 6-7 ay sonra Lpg taktırmıştım. 66 bin km yol yaptım. Yılda ortalama 22bin km yol yapmışım yani. Neden Lpg' yi tavsiye etmediğime gelirsek. Benzindeki çekişi asla Lpg' de bulamıyorum. Özellikle kalkışlarda aracın benzinde kalkışı Lpg' ye oranla daha istekli. Dik rampada kalkarken hele bir de araç yüklüyse gaz yiyişi benzin gibi iyi olmadığından bazen zorlanabiliyorum. Bu da baskı balataya ekstra yük demek. Bu yüzden şehiriçi güzergahlarımı mümkün olduğunca rampada yoğun trafiğe girmeden gidebileceğim alternatiflerden seçiyorum. Bir kez Bolu Dağı' nda arıza lambası yandı. Ertesi gün Ankara Şaşmaz' da Lpg servisine götürdüm. Fakir karışım dolayısıyla yanmış, yani çok önemsiz birşeymiş. Aynı gece ankara girişinde gaz doldurduktan 5 dakika sonra araçtan yoğun gaz kokusu gelmişti. Meğer tank üzerindeki emniyet valfinin fazla gazı tahliye etmesinden kaynaklıymış, bunu da serviste öğrendik ki olağan ve önemsiz bir şeymiş. Ama nedense artık dışardan bir koku gelse acaba benim aracımdan mı geliyor düşüncesi var. Yine uzun yolda yaklaşık 550 km yol yaptım, gaz bitti ama gaz göstergesinde Led' lerin 4 üde yanmaya devam ediyor. Şamandra takılmış. Pompa basıncı çok fazlaysa bazen olurmuş. Lpg' ciyle telefonda konuşup tarif alarak bir yandan dolum ağzındaki memeyi kalemle ileri iterek bir yandan da sağ elimde de Lpg tankını yumruklayarak şamandrayı yerine oturttum. Gerçi çok basit bir işlemmiş, bilen için 1 dk' lık iş. Sonuç olarak Lpg ile başka hiçbir olumsuzluk yaşamamış olsam da yıllık 20-25 bin km yapmayan hiç kimseye bunu tavsiye etmiyorum. Benim yaşadığım olumsuzlukları siz yaşamayabilirsiniz hatta forumda çok memnun arkadaşlar var ama herşey ekonomi değil. İnsan fazla yakınca aracından zevk almıyor doğrudur ama insan bilmediği bir sorunla karşılaşınca sorun çözülene dek de aracından soğuyor. Ben size aracınıza kesinlikle lpg taktırmamanızı tavsiye ederim. Az yakıt tüketmekle alakalı makaleleri bolca okuyun. Ama Lpg' yi aklınızdan çıkarın. Tabi bu benim fikrim, siz kendiniz için en iyi kararı verirsiniz.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 14:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 14:48
Mesajlar: 56
İsim: abdullah
Araç: ASX
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
hidrojen sistemini google dan araştırdım biraz.malı satanlar övüyor .kullanıcı yorumları pek yok. tereddütü olan çok. motor yakan da var subap eritende. lpg yi düşünme sebebim benzin fiyatlarının uçması. daha önce düşündüğümde genel olarak bu forum ve face de grupta yıllık 15000 km yi geçmiyorsan lpg ye gerek yok denmesiydi.galiba benzine devam edecez gibi. bi arkadaşımın dediği gibi zevkin hesabı olmaz.zevkle biniyorum ,benzine katlanacaz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 16:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 11:32
Mesajlar: 64
İsim: Arda
Araç: ASX 2011 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
iron4233 yazdı:
hidrojen sistemini google dan araştırdım biraz.malı satanlar övüyor .kullanıcı yorumları pek yok. tereddütü olan çok. motor yakan da var subap eritende. lpg yi düşünme sebebim benzin fiyatlarının uçması. daha önce düşündüğümde genel olarak bu forum ve face de grupta yıllık 15000 km yi geçmiyorsan lpg ye gerek yok denmesiydi.galiba benzine devam edecez gibi. bi arkadaşımın dediği gibi zevkin hesabı olmaz.zevkle biniyorum ,benzine katlanacaz.


Bende sizin gibi düşünüyorum, 2011 invite aracımı 116 bin km de LPG siz aldım ve aldığımdan beride LPG siz kullanmaya devam ediyorum, aslına bakılırsa litre olarak bizim araçlar fazla yakmıyorlar Türkiye şartlarında benzin inanılmaz pahalı ancak senede 13-15 bin km yaptığım için ben LPG derdi ile uğraşmak istemiyorum, belki hiç sıkıntı yaşamayacağım ancak bu yinede bir risk benim için.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2017 16:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4924
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
satıcılar en az %15 tasarruf deyip %40- %50 varan tasarruf diye uçuyorlar. müşteri de %15i görmeyip inanmak istediği %50 ye odaklanıyor sonra da beğenmiyor olabilir.

satan firmalar Garantiyi bozmadığını ısrarla vurguluyorlar bu nedenle servise giderken sökmeye gerek yok. zaten aracın yapısı bozulmuyor havga filtresinden yani hava vakum sisteminden oksijen vs. yanında az miktarda hidrojen de giriyor. yani hava giriyor. motor delinmiyor vs.
ben sizlerin yerine olsam ucr hidrojen face sayfasını takip ederdim. kullanıcılara da messenger dan özel görüşürdüm. faydalı olduğuna kanaat getirirseniz başka bir marka da alırsınız ancak: saf hidrojen vurgusu önemli saf olmayanlar uzun vadede subablara zarar verir mi? bilmiyorum. çelik subabpta bişey olacağını sanmam ama yeni nesil magnezyum subabplar nedir bilemem . ben bu yüzden pahalı olmasına rağmen ithal UCR kullanıyorum sırf saf hidrojen olduğu için. saf hidrojen iddiası olan başka firmalar da var ama gerçekliğinden emin değilim. bendeki sistemi yeni outlander aracıma takacağım böylece 1 kere alıp 4. aracıma montaj yapmış olacağım. lpg açısından bakarsak 4 kere lpg almıştım yani 1500*4=6Bin. TL. ödemiştim:
bu da yaptığım %40 (!?) tasarrufun çöpe gitmesi demek.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017 00:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 14:48
Mesajlar: 56
İsim: abdullah
Araç: ASX
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
av.ilhami yazdı:
satıcılar en az %15 tasarruf deyip %40- %50 varan tasarruf diye uçuyorlar. müşteri de %15i görmeyip inanmak istediği %50 ye odaklanıyor sonra da beğenmiyor olabilir.

satan firmalar Garantiyi bozmadığını ısrarla vurguluyorlar bu nedenle servise giderken sökmeye gerek yok. zaten aracın yapısı bozulmuyor havga filtresinden yani hava vakum sisteminden oksijen vs. yanında az miktarda hidrojen de giriyor. yani hava giriyor. motor delinmiyor vs.
ben sizlerin yerine olsam ucr hidrojen face sayfasını takip ederdim. kullanıcılara da messenger dan özel görüşürdüm. faydalı olduğuna kanaat getirirseniz başka bir marka da alırsınız ancak: saf hidrojen vurgusu önemli saf olmayanlar uzun vadede subablara zarar verir mi? bilmiyorum. çelik subabpta bişey olacağını sanmam ama yeni nesil magnezyum subabplar nedir bilemem . ben bu yüzden pahalı olmasına rağmen ithal UCR kullanıyorum sırf saf hidrojen olduğu için. saf hidrojen iddiası olan başka firmalar da var ama gerçekliğinden emin değilim. bendeki sistemi yeni outlander aracıma takacağım böylece 1 kere alıp 4. aracıma montaj yapmış olacağım. lpg açısından bakarsak 4 kere lpg almıştım yani 1500*4=6Bin. TL. ödemiştim:
bu da yaptığım %40 (!?) tasarrufun çöpe gitmesi demek.

Hocam samimiyetine inanıyor ve güveniyorum. Bu zamana kadar 4 farklı araçta kullandığına göre bayağı tecrübelisin bu olayda. Gerçekten ne kadar tasarruf sağlıyor (en azından asx lerde ) ve ucr kullansam şu an maliyeti ne kadar olur bana


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017 03:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 14:48
Mesajlar: 56
İsim: abdullah
Araç: ASX
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
Birde şöyle bir video var hidrojen yakıt sistemi ile alakalı. Açıklamaları ve verdiği veriler gayet mantıklı geldi. Ve şimdilik soğudum bu işten. Anlatılanlara göre tamamen pazarlama tekniği ve kandırmaca. Neyse videoyu izleyin bence
https://youtu.be/GQC9yCwTYvo


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017 09:14 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 680
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 35
Derinmai yazdı:
gaz bitti ama gaz göstergesinde Led' lerin 4 üde yanmaya devam ediyor. Şamandra takılmış. Pompa basıncı çok fazlaysa bazen olurmuş. Lpg' ciyle telefonda konuşup tarif alarak bir yandan dolum ağzındaki memeyi kalemle ileri iterek bir yandan da sağ elimde de Lpg tankını yumruklayarak şamandrayı yerine oturttum. Gerçi çok basit bir işlemmiş, bilen için 1 dk' lık iş.


Hocam benim lpg düğmesindede 4 led gaz olsada olmasada devamlı yanıyor. Servise sordum bakımı geldiği için olabilir dedi. Acaba benim şamdırada mı takılı kaldı? Lpg kit prins silverline

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017 09:14 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4924
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
işyerinden videoyu göremiyorum. video ile alakalı ezbere şunu söyliyeyim: test etmiş mi etmemiş mi yoksa ezbere bazı fizik kanunlarından yola çıkarak ezbere sonuca mı ulaşmış. eğer test etmişse lafım yok. ama sadece kitaplardan kopyala yapıştır mantığı ile ezbere önyargılı yaklaşmış ise benim için bir önemi yok.
tam tersini söyleyen mühendisler de var. hatta yabancı siteler bile var hidrojen montajı ve tasarrufu hakkında. hangisine inanacağız?
ben videodaki sonuca haklı haksız demiyorum sadece test etmeden karar vermenin yanlış olduğunu söylüyorum. zira bazı fizik kurallarını karara esas alırken başka fizik kurallarının da tasarrufa etkili olacağını hepsinin karmasından bir sonuç çıkarmak gerektiğini yani "tüm etkenlerin birlikte değerlendirilmesi" gerektiğini söylüyorum. benim satıcı firmalardan ayrıştığım nokta tasarruf oranının abartmamak gerektiği. Ancak uzun vadede dolaylı olarak yine tasarrufa katkı sağladığı.
Sonuç: skolastik ezbere konuşmaya gerek yok: eskiden atın dişleri kaç tane diye tartışırlarmış. hiç kimse atın dişlerini saymazmış. Yani denemesi bedava (iade garantili) olup denemek en somut cevaptır.
aşağıda DH forumdan konu hakkında bir mesajı paylaşıyorum. bu forumda daha ayrıntılı tartışmalar var.
Arkadaşlar 3 aydır foruma görmediğim için merak eden arkadaşlara cevap veremedim...45 yaşındayım hayatım boyunca yediğim kazıkların haddi hesabi yok biliyorum bu memlekette yaşıyorsanız muhakkak sizlerinde yaşamış olduğu olaylar vardır her nereye baksam herkeste bir kazıklanma korkusu ama millette haksiz sayılmaz yani malumunuz memlekette bu kadar üçkağıtçı varken normal herkese hak veriyorim. Neyse asil konumuza gelelim 3 ay önce takmış olduğum cihazimdan memnunum neyinden memnunum daha önce aracımdan harcamış olduğu yakıtın karşılığı olan torku alamıyordum yani boşa gaz harcıyor ama gidecem diye tirmaliyordum simdi daha iyi durumda ben memnunum özellikle eski araçlarda daha faydalı olacağı kanısındayım ANCAK BİZ KONUYU BİR BUTUN OLARAK ELE ALMALİYİZ ben mesela sistemi taktim faydasını gördüm DAHA SONRA bütün ateşleme elemanlarını da yeniledim buna 72 amper varta akü ve 90 amper sarj dinamosu da takarak sistemi guclendirdim ayrıca bu cihazdan memnun kaldığım için simdi yeni bir sistemle internette karşılaştım ve onu da bu hafta taktirmaya gideceğim bu sistemde bir nevi torbo görevi görüyormuş ben bütün bunlardan sonra aracının hem yakıt hem tork olarak daha iyi bir duruma geleceğine inanıyorum onu da takınca tekrar sizi bilgilendiririm
https://forum.donanimhaber.com/hidrojen ... 046831-207

yukarıda tecrübesini paylaşan arkadaş tam da olaya benim mantığım ile yaklaşmış: "konuyu bir bütün olarak ele almak"
adamın yaşı ve nicki'ne (reno...) bakarsak sanki benmişim gibi :) Ancak benim o forumda da mesajlarım kendi nickim ile var. yaşım 45 değil 43 asla reno'yu nick yapmam. aracıma da reno değil safrane diye vurguluyorum her zaman. Ama adamın mantalitesine mesajına imzamı atarım. konuyu dağıttım ama şunu da belirterek bitireyim. Ben Tüme varımcı değil Tümden gelim metodunun daha iyi olduğu kanaatindeyim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017 12:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 14:48
Mesajlar: 56
İsim: abdullah
Araç: ASX
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
Hocam 2 gündür bu konuyla alakalı yazıları okuyup videolar izliyorum. Hem kullanici hemde bilimsel yaklaşan ları.sistemin ortalama maliyeti 2000 lira civarında. %15-20 civarında tasarruf etse en az yine de uzun vadede karlı olur. Siz 4 farklı araçta denemissiniz ama tecrubelerinizi paylasmamissiniz. Bunu da yazarsanız memnun olurum. Face de sayfalarını inceledim. Ama hep montaj videolari var üstelik bayağı lüks araçlar bile var ama takmadan önce ve taktiktan sonra aynı koşullarda yapılan sürüş ve ortalama yakıt videosu na denk gelmedim hiç. Sadece bi kaç foto var. 50 tane face profili açıp yorum yapmak zor bir iş değil.burada sizi tenkit etmiyorum yanlış anlamayın. Sadece iyi araştırıp tatmin olup kullanmak istiyorum. Bir asx kullanıcısı olan zaten araştırma sonucu bu arabayı alıyor:))). Zaten sistemi alsam şimdilik en güven veren ucr duruyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017 13:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 14:48
Mesajlar: 56
İsim: abdullah
Araç: ASX
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
Hocam birde bu olayı firmalar araçlarda neden direkt kullanmıyor. En az %10 tasarruf sağlasa mesela asx şehir içi 7 yerine 6 şehir dışı 6 yerine 5 lerde ortalama yakıt yaksa veya diğer firmalar bunu yapsa iyi olmaz mı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017 15:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4924
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
iron4233 yazdı:
Hocam birde bu olayı firmalar araçlarda neden direkt kullanmıyor. En az %10 tasarruf sağlasa mesela asx şehir içi 7 yerine 6 şehir dışı 6 yerine 5 lerde ortalama yakıt yaksa veya diğer firmalar bunu yapsa iyi olmaz mı

lpg de daha ekonomik ve de çevreci neden fabrikasyon LPG yakıt kullanan motor üretilmiyor?
araç markaları olayı sadece tasarruf olarak görmüyorlar bunun sorunsuzluk pratiklik gibi sebepleri var. Hidrojen araç çalışmaları var ama yavaş ilerliyor. büyük firmalar kolay kolay standart dışına çıkmayı sevmez. bizim ekstradan taktığımız "yama"lı bohça işi kullanmaz.
http://www.yenisafak.com/teknoloji/hidr ... ta-2432646
http://www.hurriyet.com.tr/hidrojenle-c ... r-27602162
sanırım bir fikir verir: USB girişli oto teyp konusunda merdiven altı diyeceğimiz teypler yaygın iken Sony çok sonraları usb girişli teyp yaptı. yeni teknolojiyi dev dediğimiz ama hantal firmalar yavaş yavaş -ama kaliteli- adapte olurken dandik markalar patronun bir sözüyle ertesi gün üretime geçer ama kalite malum.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2017 17:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 191
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Jawserdi yazdı:
Derinmai yazdı:
gaz bitti ama gaz göstergesinde Led' lerin 4 üde yanmaya devam ediyor. Şamandra takılmış. Pompa basıncı çok fazlaysa bazen olurmuş. Lpg' ciyle telefonda konuşup tarif alarak bir yandan dolum ağzındaki memeyi kalemle ileri iterek bir yandan da sağ elimde de Lpg tankını yumruklayarak şamandrayı yerine oturttum. Gerçi çok basit bir işlemmiş, bilen için 1 dk' lık iş.


Hocam benim lpg düğmesindede 4 led gaz olsada olmasada devamlı yanıyor. Servise sordum bakımı geldiği için olabilir dedi. Acaba benim şamdırada mı takılı kaldı? Lpg kit prins silverline
Şamandranın takıldığını şöyle anlarsınız. Çekin Lpg istasyonuna, deponun boş olduğundan eminseniz gaz almaya çalışın. Şamandra takılı kalmışsa depoya gaz dolduramazsınız. Yok gaz sorunsuz doluyorsa dedikleri gibi bakım zamanınız gelmiş olabilir. Bendeki Lovato Obs Akıllı sistem. Prinsi hiç kullanmadım.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2017 09:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 4924
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
iron4233 yazdı:
Hocam 2 gündür bu konuyla alakalı yazıları okuyup videolar izliyorum. Hem kullanici hemde bilimsel yaklaşan ları.sistemin ortalama maliyeti 2000 lira civarında. %15-20 civarında tasarruf etse en az yine de uzun vadede karlı olur. Siz 4 farklı araçta denemissiniz ama tecrubelerinizi paylasmamissiniz. Bunu da yazarsanız memnun olurum. Face de sayfalarını inceledim. Ama hep montaj videolari var üstelik bayağı lüks araçlar bile var ama takmadan önce ve taktiktan sonra aynı koşullarda yapılan sürüş ve ortalama yakıt videosu na denk gelmedim hiç. Sadece bi kaç foto var. 50 tane face profili açıp yorum yapmak zor bir iş değil.burada sizi tenkit etmiyorum yanlış anlamayın. Sadece iyi araştırıp tatmin olup kullanmak istiyorum. Bir asx kullanıcısı olan zaten araştırma sonucu bu arabayı alıyor:))). Zaten sistemi alsam şimdilik en güven veren ucr duruyor.

1- her tavsiye yazımda ısrarla: uzun vadede tasarruflu diyorum zaten: doğru sonuca varmışsınız! bu yüzden araca değil kendinize alacaksınız diyorum.
2- hakaret olmayan tenkitlere açığım çünkü ben de çok tenkit/muhalefet yaparım :)
3- tecrübelerime gelince: burada benim bir şanssızlığım oldu. zira taktığım ilk aracı (volvo c70) arıza nedeniyle satmak zorunda kaldım. arıza (ETM) yakıta doğrudan etkilediği için olumlu yada olumsuz tasarruf oranı vermek istemedim. ama performans katkısı kesindi. daha sonra opel vectra B (2000 model, 1,6 cc) aldım ve net %15 tasarruf sağladım. bu rakam da zaten en az tasarruf oranı. bu yüzden herkese %15 diye hesap yapın diyorum. satıcı firmaların %40' varan kısmını dikkate almayın diyorum. belki eski ve büyük motor dizeller de bu oran yakalanıyordur ama tecrübem yok. açıkcası abartılı da buluyorum. şimdiki aracım Safran da ise lpg de %10 gibi bir tasarruf o da uzun yolda oluyor. Benzinde denemedim açıkcası: opeldeki tecrübeden sonra kendimi ikna için ihtiyaç hissetmedim. çünkü test için Bilecik-Eskişehir gitgel yapmam gerekiyor. ideal amper bulana kadar da en az 3-4 kere git-gel yapmam lazım. bu da bana nerden baksanız +300 TL. masraf demek. tasarruf amacıyla aldığım cihazın oranını test için bu kadar masrafı yapmak mantıklı ve ekonomik gelmedi. zaten opel de yeterince boşu boşuna gitgel yaptım. belki safrane %20-25 tasarruf yapardı ama ben %15 tasarruf tespiti yaptıktan sonra tatmin oldum. opeldeki tasarrufun oranından ziyade beni ilgilendiren şu oldu aracın fabrikasyon tüketim değerlerinden (5,7 Litre) daha düşük bir değer (5,5) elde ettim. benim kullanımımla ve 16 yaşında bir arabanın fabrika verisinin altına düşmesi demek oranı tartışmalı da olsa benim gözümde "kesin" tasarruf demektir. benim ustam aracı kullanınca benden daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. bu nedenle "benim kullanımım" ifadesini özellikle belirttim.
Sonuç: sadece kısa vadede tasarruf odaklı alacaksanız siz bilirsiniz ama araca bakım (sistem temizliği vs.) performans (vuruntusuz vs.) faydalarını da düşünürseniz "uzun vadede" kazandırır. aşağıdaki benzer cihazla bazı servisler 100 TL karşılığı sistem temizliği yapıyor siz hidrojen (hho) taktırarak bu işlemi kendiniz yapmış oluyorsunuz ve temizlikten sonra aracınız kirlenmeyip bakımlı kalıyor. böylece pdf yada kat. değişim masrafınız olmuyor.
http://www.hhocarboncleaner.com/decarbo ... gJjXPD_BwE

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 199 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye