Zaman: 28 Nis 2024 01:29

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 202 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2016 23:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Mar 2016 00:31
Mesajlar: 6
İsim: oğuz
Araç: 2014 ASX İntens
Meslek: veterinerhekim
Yaş: 35
Aydın'da Sezginler oto'ya BRC'nin son çıkan seq32 kitini taktırdım. Zaten önceki arbamda ki BRC'ninde bakımlarını oraya yaptırıyordum forumda sizinde orada taktırdığınızı okuyunca başka yer araştırmadan gittim. Taktırdıktan sonra bazen Start&Stop devre dışı kalmaya başladı tahminim lpg ayarıyla ilgili bir durum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2016 00:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
veterinerhekim yazdı:
Aydın'da Sezginler oto'ya BRC'nin son çıkan seq32 kitini taktırdım. Zaten önceki arbamda ki BRC'ninde bakımlarını oraya yaptırıyordum forumda sizinde orada taktırdığınızı okuyunca başka yer araştırmadan gittim. Taktırdıktan sonra bazen Start&Stop devre dışı kalmaya başladı tahminim lpg ayarıyla ilgili bir durum.

Sezginler otogaz (Okan Bey) iyidir. Start&Stop'ta nasıl bir sorun var, devreye girmesi gerekirken bazen girmiyorsa bu bir sorun olduğu anlamına gelmiyor. Sistemin devreye girmesi için bir çok faktör var, şartlar yerine gelmediği zamanlarda bazen devreye girmeyebilir sistem. Forumda Start&Stop'un çalışma prensibi ile ilgili konu vardı, müsait zamanda paylaşırım tekrar.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2016 02:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
As&g için kılavuzda yazan

NOT
 Aşağıdaki durumlarda, Otomatik Çalıştırma
ve Durdurma (AS&G) sistemi çalışmaz ve
araç durdurulsa dahi motor otomatik olarak
durmaz.
• Sürücü emniyet kemeri bağlı değil
• Sürücü kapısı açık
DİKKAT
• Kaput açık
• Motor otomatik olarak yeniden çalıştıktan
sonra araç hızı yaklaşık 5 km/sa değerini
geçmediğinde
• Fren pedalına tekrarlı olarak veya
normalden daha sert basılması nedeniyle
fren servosu vakum basıncı düşük
olduğunda
• Kontak "ON" konumundan "START"
konumuna getirildikten sonra yaklaşık 30
saniye geçmediğinde
• Motor otomatik olarak tekrar çalıştıktan
sonra 10 saniye içinde araç tekrar
durduğunda
• ON çalışma modunda motoru çalıştırmak
için marş düğmesine basıldıktan sonra
yaklaşık 30 saniye geçmediğinde
• Motor soğutma suyu sıcaklığı düşük
• Ortam sıcaklığı yaklaşık 3 °C'den düşük
• Klima çalışıyorken yolcu bölmesi henüz
yeterince soğutulmadığında
• Mod seçme düğmesi buğu çözücü
konumuna ayarlı
"Ön camın ve kapı camlarının buğularının
giderilmesi: Hızlı buğu giderme için"
konusuna bakın; sayfa 7-9
• Sıcaklık kontrol düğmesi maks. sıcak veya
maks. soğuk konumuna ayarlandığında
klima AUTO (OTOMATİK) modunda
çalıştırıldığında (otomatik klimalı araçlar
için)
NOT
• Arka cam rezistansı veya başka elektrikli
donanımların çalışması ya da fan devrinin
çok yükseğe ayarlanması nedeniyle elektrik
tüketimi yüksek olduğunda
• Akü voltajı veya akü performansı düşük
• Motor kontrol uyarı lambası yandığında
veya “ ” ekranı/göstergesi yanıp
söndüğünde
 Otomatik Durdurma ve Çalıştırma (AS&G)
sistemi klima çalışırken devreye girerse, hem
motor hem de klima kompresörü durur.
Dolayısıyla, sadece fan çalışacağından ön
cam ve kapı camları buğulanabilir.
Ön cam ve kapı camlarının buğulanması
durumunda, motoru yeniden çalıştırmak için
mod seçme düğmesini “ ” konumuna
getirin.
→ “Mod seçme düğmesi”7-2
 Ön cam ve kapı camları motor her
durduğunda buğulanıyorsa, “Otomatik
Durdurma ve Çalıştırma (AS&G) OFF”
düğmesine basarak Otomatik Durdurma ve
Çalıştırma (AS&G) sistemini devreden
çıkarmanız önerilir.
→ “Devreden çıkarmak için”6-21
 Klima çalışıyorsa, motorun otomatik olarak
durdurulma süresini uzatmak için sıcaklık
ayar düğmesini daha yüksek bir değere
ayarlayın.

 Aşağıdaki durumlarda, motor Otomatik
Durdurma ve Çalıştırma (AS&G) sistemi
tarafından durdurulmuş olsa dahi otomatik
olarak yeniden çalışır. Son derece dikkatli
olun, aksi takdirde motor otomatik olarak
yeniden çalıştırıldığında beklenmedik bir
kaza oluşabilir.
• Eğimde seyir sırasında araç hızı 3 km/sa
veya daha yüksek
• Fren pedalına tekrarlı olarak veya
normalden daha sert basılması nedeniyle
fren servosu vakum basıncı düşük
olduğunda
• Motor soğutma suyu sıcaklığı düşük
• Klima, klima düğmesine basarak
çalıştırıldığında
• Klimanın önceden ayarlanan sıcaklığı
önemli oranda değiştiğinde
• Sıcaklık kontrol düğmesi maks. sıcak veya
maks. soğuk konumuna ayarlandığında
klima AUTO (OTOMATİK) modunda
çalıştırıldığında (otomatik klimalı araçlar
için)
• Klima çalışırken yolcu bölmesi sıcaklığı
yükseldiğinde ve klima kompresörü
sıcaklığı düşürmek için devreye girdiğinde
• Mod seçme düğmesi buğu çözücü
konumuna ayarlı
"Ön camın ve kapı camlarının buğularının
giderilmesi: Hızlı buğu giderme için"
konusuna bakın; sayfa 7-9
• Arka cam rezistansı veya başka elektrikli
donanımların çalışması ya da fan devrinin
çok yükseğe ayarlanması nedeniyle elektrik
tüketimi yüksek olduğunda
• Sürücü emniyet kemeri bağlı değil
• Sürücü kapısı açık
 Motor otomatik olarak durdurulmuş
vaziyetteyken Otomatik Durdurma ve
Çalıştırma (AS&G) sistemini devreden
çıkarılmak için "Otomatik Durdurma ve
Çalıştırma (AS&G) OFF" düğmesine
basıldığında, debriyaj pedalına basılsa dahi
motor otomatik olarak yeniden çalışmaz.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


En son akif06eren tarafından 20 Haz 2016 03:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2016 11:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Hay ellerine sağlık Akif öğretmenim. Sağolasın.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2016 11:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtop ... =25&t=1883
Ayrıntılı konuyu buldum As&Go ile ilgili baya bilgi var.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2016 11:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
ks34 yazdı:
Hay ellerine sağlık Akif öğretmenim. Sağolasın.


Allah razi olsun Cumlemizin ellerine yüreğine sağlık.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2016 19:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Kas 2015 13:09
Mesajlar: 139
Şehir: Ordu
İsim: Onur
Araç: Toyota Corolla
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
veterinerhekim yazdı:
Yaklaşık 3 ay önce 2014 intense modelini aldım ve 2 depo benzinle kullandım. Depoyu doldurup ışık yanana kadar şehir içi kullandım ve tekrar doldurdum. Mümkün olduğunca zorlamadan az yakması için ne gerekiyorsa yaparak kullandım ve sonuç 0.35 tl/km çıktı. Hemen LPG taktırdım. Şehir içinde 1 litre lpg ile 11 km gidiyor yani 2.25/11 dersek 0.20 tl/km oluyor. Lpg tankında yakıt bittikten sonra alım yapıyorum, tekrar bitene kadar kullanıyorum ve aldığım litreyle yaptığım km'yi hesaplıyorum. Uzun yolda ise Aydın-İstanbul arası gidip geldim. Giderken 120-130 km/h hızla cruise açık şekilde kullandım 1 litre lpg ile 10 km yol gitti. Dönüşte 110-120 km/h hızla kullandım 1 litre lpg ile 14 km yol gitti. Yani uzun yolda normal hızlarda kullanılırsa 0.16 tl/km oluyor. Veteriner Hekim olmam sebebiyle çok yol yapıyorum. 3 ayda 8000 km yol yaptım ve şehir içi verdiğim rakamlar kısa mesafe A noktasından B noktasına veya nasıl olsa acelem yok 60 km/h hızla gidersem ne kadar yakar gibi rakamlar değildir. Sürekli olarak elde ettiğim rakamlardır. Arabayı çok sert ve hızlı kullanmam ve klimam sürekli açıktır.

Herkese selamlar
Ben Şubat ayından beri ASX kullanıyorum. Aylık ortalama 2000 km yol yapıyorum. Şehir içi ortalama yakıtım 7 litre/100 km. Bu rakam bulunduğum şehirdeki güncel fiyatlarla yaklaşık 31 kuruş yapıyor. Sizin benzinli kullanımda yakaladığınız rakamlara ben, üstelik kış aylarında, hiç çıkmadım. Açıkçası bana biraz fazla geldi. Ben şehir içi şehir dışı ortalamayı yaklaşık 6-6,5 litrede tutabildiğim için lpg düşünmedim.

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
"Ne mutlu Türküm diyene!"


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2016 23:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Bence şehir içi kullanım diye bir genelleme yapmak çok doğru olmaz . Çünkü bütün şehirler birbirinden çok farklı . Hatta Ankara İstanbul gibi büyük şehir içlerinde bile bir sürü farklı şehir içi var :)
Birde şehir içi kullanımda sürüş tekniğide yakıtı çok etkiliyor ve ozellikle klima açık sa ...
Ancak şehir dışında istisnalar hariç bir genelleme yapılabilir . 5 .vites sabit hız yâni sürüş tekniği değil safi aracın yakıt durumu ...
Ben bu yüzden ortalama yazarken şehir dışı verilerini paylaşıyorum.
Mesela ben hafta içi günlük yakıt ortalamasını yazsam aşağı yukarı 11 lt derdim .
Keçiören bilen bilir herşey yokuş sabah daha Bismillah kontağı çevir 30 saniye çalıştır motor daha buz ve yola çık rampa çık rampa in rampa çık rampa in 5 dakika sonra okul ve daha motor ısınmadan motor stop. Dönüşte de aynı . Sonuç yüksek yakıt . LPG taktirsam ne olacak aynı kışın daha gaza geçmeden okula yada eve gidip aracı durduracağız .
Ancak Keçiören den sehir içi Ostim ivedige batıkent e gidersen bilgisayar 5.5-6lt gösteriyor :)

Birde çekiş muhabbeti edeyim eğer asx de çekiş yok diyen varsa açıkça söylemek istiyorum :)
Ankara gölbaşı arası kepekli yokuşunda yine bilen bilir baskı balata yaktıran bir yokuş tur ( gidiş veya dönüş )ki o yokuşta şimdiye kadar beni sadece Mercedes Audi passat filan geçmiştir . Yani bahsettiğim araçlar en düşük turbo dizel 2000 motoru olan araçlar .

:kart: :kart: :kart: :vauv: :evil: :D :lol:

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2016 07:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
akif06eren yazdı:
Bence şehir içi kullanım diye bir genelleme yapmak çok doğru olmaz . Çünkü bütün şehirler birbirinden çok farklı . Hatta Ankara İstanbul gibi büyük şehir içlerinde bile bir sürü farklı şehir içi var :)
Birde şehir içi kullanımda sürüş tekniğide yakıtı çok etkiliyor ve ozellikle klima açık sa ...
Ancak şehir dışında istisnalar hariç bir genelleme yapılabilir . 5 .vites sabit hız yâni sürüş tekniği değil safi aracın yakıt durumu ...
Ben bu yüzden ortalama yazarken şehir dışı verilerini paylaşıyorum.
Mesela ben hafta içi günlük yakıt ortalamasını yazsam aşağı yukarı 11 lt derdim .
Keçiören bilen bilir herşey yokuş sabah daha Bismillah kontağı çevir 30 saniye çalıştır motor daha buz ve yola çık rampa çık rampa in rampa çık rampa in 5 dakika sonra okul ve daha motor ısınmadan motor stop. Dönüşte de aynı . Sonuç yüksek yakıt . LPG taktirsam ne olacak aynı kışın daha gaza geçmeden okula yada eve gidip aracı durduracağız .
Ancak Keçiören den sehir içi Ostim ivedige batıkent e gidersen bilgisayar 5.5-6lt gösteriyor :)

Birde çekiş muhabbeti edeyim eğer asx de çekiş yok diyen varsa açıkça söylemek istiyorum :)
Ankara gölbaşı arası kepekli yokuşunda yine bilen bilir baskı balata yaktıran bir yokuş tur ( gidiş veya dönüş )ki o yokuşta şimdiye kadar beni sadece Mercedes Audi passat filan geçmiştir . Yani bahsettiğim araçlar en düşük turbo dizel 2000 motoru olan araçlar .

:kart: :kart: :kart: :vauv: :evil: :D :lol:

:vauv: :vauv:

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2016 04:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Dün iftardan sonra eskişehir yolu çay yolu mevkiinde ortalamayi sıfır ladim cruse control ile hız 110 km / saat sabitlendi mecburen farlar açık klima kapalı ancak ACS açık iki yetişkin iki çocuk yolcu yaklaşık 40 kg bagaj yükü 60 km sonunda polatlı girişi ortalama yakıt göstergesinde yazan değer 5 litre :Bravo: :Bravo:
110km/s hız ile bu değer daha ne olsun :Bravo:

(aracın yağı 13000 km de yani baya eskidi bakım bayram sonrası İnşallah)
ACS=Aç Camı Serinle :D

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016 15:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2016 18:00
Mesajlar: 13
İsim: Himmet
Araç: Mitsubishi ASX
Meslek: Memur
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 26
Uşak - Erzurum - Uşak yolculuğu yaptım bayram öncesi. Fazla yakar düşüncesi olmadan gazdan ayağı fazla esirgemeden genelde düz yolda 120 km hız bandında yaptığım yolculukta.

Uşak - Erzurum 6.0 lt. (3 kişi + bagaj)
Erzurum - Uşak 5.8 lt. (5 kişi + tam dolu bagaj)

değerlerini aldım.

Aracım 2011 model benzinli 53 binde.

not: uşak rakım:900
erzurum rakım: 1900


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016 16:22 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
himmet401 yazdı:
Uşak - Erzurum - Uşak yolculuğu yaptım bayram öncesi. Fazla yakar düşüncesi olmadan gazdan ayağı fazla esirgemeden genelde düz yolda 120 km hız bandında yaptığım yolculukta.

Uşak - Erzurum 6.0 lt. (3 kişi + bagaj)
Erzurum - Uşak 5.8 lt. (5 kişi + tam dolu bagaj)

değerlerini aldım.

Aracım 2011 model benzinli 53 binde.

not: uşak rakım:900
erzurum rakım: 1900

Yol bilgisayarı verisi sanırım. Depo ölçümü ile 0.2-0.4 lt fazla çıkabilir ama o değerler bile güzel.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 17:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2016 02:04
Mesajlar: 22
Şehir: Kocaeli / İzmit
İsim: Halil
Araç: ASX intense 2011
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0(-)
Yaş: 36
Arkadaşlar 15 gün kadar önce 2011 İNTENSE araç aldım.
Yakıt konusunda problem yaşıyorum şehir içi 8-9 litrelerden aşşağıya düşmüyor.
Aracı antepten almıştım kocaeliye gelirken uzun yolda ortalama 7 litre civarı yaktı ( 120-40 km hızla geldim)
Aracım şu anda 40000 de bir önceki bakımı bir yıl önce 28 binde yapılmış.

Önceki aracım Dizel 1,3 linea
bu nedenle ilk başlarda aracı biraz yüksek devirlerde kulandım ama şu anda 2000 devir civarında ekrandaki shift komutuna uygun olarak vites değişimi yapıyorum ama yine de yakıt tüketimi yüksek. Asx i olan kimle konuşşan şehir içi max. 7 litre yakarsın diyor iyice sinirim bozuldu.

tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 18:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Halil bey, şehiriçi max 7 litre derken buna etki eden bir çok faktör var. Aracınızı kısa mesafede, klima açık şekilde, sıkışık dur-kalk trafikte ve inişli-çıkışlı yolları olan bir yerde kullanıyorsanız ve start-stop özelliğini devreden çıkarıyorsanız 8-9 lt değerler görmeniz normal. Akıcı (60-80 km/saat hızda) trafikte, klimasız ve düz bir şehirdeyseniz 7 lt yakalayabilirsiniz. Bu kriterlere göre tekrar değerlendirme yapabilirsiniz. 2250 devir civarı vites artırmak ekonomi için iyidir. 2250-2300 e kadar çıkabilirsiniz yoksa ASX'in keyfine tam varamazsınız.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 19:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2016 02:04
Mesajlar: 22
Şehir: Kocaeli / İzmit
İsim: Halil
Araç: ASX intense 2011
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0(-)
Yaş: 36
işyerim ile evim arası 8,5 km mesafede ve bunun 6 km lik kısmı e5 karayolu özellikle sabahları yol boş trafik olmuyor burada bile 8 lt tüketim oluyor

as-go özelliğide sürekli açık

bakım zamanının gelmesi yakıt tüketimini etkilermi ben linea da böyle bir şey hissetmiyordum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 19:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Çok etkilemez. Benim işyerimle ev arası da 7 km. Bu şartlarda 8 lt normal gibi aslında benzinli ASX için.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 21:13 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Dizelden atmosferik bir araca geçince olur böyle. Turbo yok siz güç istedikçe yükleniyorsunuz muhtemelen.

Bir süre sonra aracı tanıyınca düşürürsünüz. Bir süre ayağınızın ayarını biraz kısın. Gazı hafif hafif ezerek kullanın. Ani kalkışlar yapmayın. Atmosferik araçlar hoyratça gaza basmaya gelmez dizeller gibi kısaca...

ASX yada MIVEC karakterini çözünce gelir 6-7 litreler... :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2016 22:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Uzun yol yakıt tüketimi durumuna bakacak olursak yakıt tüketimi fazla bunun nedenleri şunlar olabilir .
-bakimsizlik yağın hava filtresinin kirliliği ve yağın yanlış olması yağ muhakkak LPG yoksa 5W30 olmalıdır

- debriyaj baskı balatasinin bitmiş olması
-yanlis sürüş tekniği

Benim tavsiyem öncelikle ivedi bakımı yaptırmak yağı muhakkak 5w30 kullanmak filtreleri değiştirmek
Debriyaj balatasinin durumuna baktırmak
Birde uygun surus tekniğini kullanmak bu da tâbi zamanla olur dizel araç tan sonra benzinli araç kullanmak zor olur..

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2016 12:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2016 02:04
Mesajlar: 22
Şehir: Kocaeli / İzmit
İsim: Halil
Araç: ASX intense 2011
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0(-)
Yaş: 36
aracı almadan önce yetkili servisinde ekspertiz yaptırmıştım ve aracın herangi bir problemi olmadığını söylemişlerdi
baskı balatada problem olsa anlaşılırdı diye düşünüyorum
sürüş konusunda daha sakin olmaya çalışıyorum ani kalkışlardan kaçınıyorm bir süre daha böyle devam baktım olmadı LPG taktıracağım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2016 14:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
static41 yazdı:
aracı almadan önce yetkili servisinde ekspertiz yaptırmıştım ve aracın herangi bir problemi olmadığını söylemişlerdi
baskı balatada problem olsa anlaşılırdı diye düşünüyorum
sürüş konusunda daha sakin olmaya çalışıyorum ani kalkışlardan kaçınıyorm bir süre daha böyle devam baktım olmadı LPG taktıracağım

Halil bey, yol boş olsa bile 8-8,5 km lik mesafe çok uzun sayılmaz. Aslında tüketiminiz normal. Bir süre sonra aracınıza ve MIVEC motora biraz daha alışacak ve tüketiminizi daha aşağıya çekeceksiniz. Ben şehir içi 9 lt gibi lpg tüketiyorum buda benzinde yaklaşık 7,5 ltye denk geliyor. Sizde bir süre sonra bu değerleri yakalarsınız. Tabi bu arada doya doya tasarruf için kasmadan kullanmak daha bir keyif veriyor bana. Lpgden çekinmeyin. Taktırın ve aracınızın keyfini sürün.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 202 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye