Zaman: 28 Nis 2024 02:13

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 25 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 22:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
ASX'in olumsuz bir kaç özelliğinden biri de kabin içi sesin biraz fazla olması. Japonlar yalıtım işine nedense pek önem vermiyorlar. Kapıların kapanması esnasında çıkan ses ise bir çok markaya göre daha oturaklı ve tok bir ses olmasına rağmen tam istediğim gibi değildi. En azından bir Mercedes veya BMW kapısı gibi kapanmıyordu. :) Uzun zamandır kapı fitillerinin içine hortum montajını yapmak istiyordum. Bugün yaptım ve gerçekten kapıların kapanma sesi tam istediğim gibi oldu . Bagaj kapağının fitilleri biraz farklı, içi dolgulu cins bir fitil olduğundan oraya her hangi bir şey yapmadım. Gelelim montaja. Önce kapıların fitil uzunluklarını ölçerek ne kadar hava hortumuna ihtiyacımız olduğunu belirliyoruz. ASX'in 4 kapı fitil uzunluğı 15 metre. (İnternette metresi 40 krş'tan başlayan fiyatlar var, ben akvaryumcudan metresini 1 tl'den aldım.)
Resim
Gerekli Malzemeler: Hortumu kesmek için falçata yada makas, fitillerin içine sıvı sabun püskürtebilmek için küçük bir şırınga ve en önemlisi kılavuz yada susta olarak adlandırılan elektrikçilerin kullandığı sert plastik kaplı kılavuz teli. Kılavuz olmadan yapmak çok zor. Kılavuzla yapınca fitilleri sökmeye gerek kalmıyor.
Resim
Fitillerin üzerinde aralıklarla küçük delikler var. Bu deliklerden fitillerin içerisine bir miktar sıvı sabun gönderiyoruz.
Resim
Kılavuzu üstteki deliğin birinden aşağıya doğru gönderiyoruz, altta fitilin ayrım yeri var oradan çıkana kadar arada deliklerden sıvı sabun vererek kılavuzu sürüyoruz.
Resim
Kılavuz, fitilin alttaki birleşim yerinden çıkıyor.
Resim
Hava hortumunu kılavuza bir tel ile sıkıca bağlıyoruz, aksi taktirde kılavuzu yukarıdan çekerken hava hortumu fitil içinde boşa çıkabilir.
Resim
Üstten kılavuzu bir elimizle geri çekerken, alttan da hortumu yukarı doğru gönderiyoruz. Arada fitil içinde sıkışan kılavuz ve hortuma şırınga ile deliklerden sıvı sabun gönderip köşelerde elle fitili düzeltip hortum üstteki delikten çıkana kadar çekiyoruz. Üstteki delikten ve alt taraftan hortumu ayarlayıp falçata ile kesiyoruz. Aynı işlemi fitilin diğer tarafı içinde yapıyoruz ve kapı fitillerine hortum montajı tamamlanmış oluyor. Tabi burada işlemi yaparken fitillerin yırtılmamasına dikket etmek gerekiyor. Fitilin üst bölümündeki kılavuzu soktuğumuz küçük deliğin orada biraz genişleme ve hafif yırtılma olabiliyor. Orayı da daha sonra kuvvetli bir japon yapıştırıcısıyla yapıştıracağım. Yaklaşık 2 saate işlemi tamamladım. Gayet güzel bir netice aldım. Hem yüksek hızda araç içindeki rüzgar sesinde bariz bir azalma meydana geldi hem de kapıların kapanma sesi istediğim gibi oldu.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 22:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
ks34 yazdı:
ASX'in olumsuz bir kaç özelliğinden biri de kabin içi sesin biraz fazla olması. Japonlar yalıtım işine nedense pek önem vermiyorlar. Kapıların kapanması esnasında çıkan ses ise bir çok markaya göre daha oturaklı ve tok bir ses olmasına rağmen tam istediğim gibi değildi. En azından bir Mercedes veya BMW kapısı gibi kapanmıyordu. :) Uzun zamandır kapı fitillerinin içine hortum montajını yapmak istiyordum. Bugün yaptım ve gerçekten kapıların kapanma sesi tam istediğim gibi oldu . Bagaj kapağının fitilleri biraz farklı, içi dolgulu cins bir fitil olduğundan oraya her hangi bir şey yapmadım. Gelelim montaja. Önce kapıların fitil uzunluklarını ölçerek ne kadar hava hortumuna ihtiyacımız olduğunu belirliyoruz. ASX'in 4 kapı fitil uzunluğı 15 metre. (İnternette metresi 40 krş'tan başlayan fiyatlar var, ben akvaryumcudan metresini 1 tl'den aldım.)
Resim
Gerekli Malzemeler: Hortumu kesmek için falçata yada makas, fitillerin içine sıvı sabun püskürtebilmek için küçük bir şırınga ve en önemlisi kılavuz yada susta olarak adlandırılan elektrikçilerin kullandığı sert plastik kaplı kılavuz teli. Kılavuz olmadan yapmak çok zor. Kılavuzla yapınca fitilleri sökmeye gerek kalmıyor.
Resim
Fitillerin üzerinde aralıklarla küçük delikler var. Bu deliklerden fitillerin içerisine bir miktar sıvı sabun gönderiyoruz.
Resim
Kılavuzu üstteki deliğin birinden aşağıya doğru gönderiyoruz, altta fitilin ayrım yeri var oradan çıkana kadar arada deliklerden sıvı sabun vererek kılavuzu sürüyoruz.
Resim
Kılavuz, fitilin alttaki birleşim yerinden çıkıyor.
Resim
Hava hortumunu kılavuza bir tel ile sıkıca bağlıyoruz, aksi taktirde kılavuzu yukarıdan çekerken hava hortumu fitil içinde boşa çıkabilir.
Resim
Üstten kılavuzu bir elimizle geri çekerken, alttan da hortumu yukarı doğru gönderiyoruz. Arada fitil içinde sıkışan kılavuz ve hortuma şırınga ile deliklerden sıvı sabun gönderip köşelerde elle fitili düzeltip hortum üstteki delikten çıkana kadar çekiyoruz. Üstteki delikten ve alt taraftan hortumu ayarlayıp falçata ile kesiyoruz. Aynı işlemi fitilin diğer tarafı içinde yapıyoruz ve kapı fitillerine hortum montajı tamamlanmış oluyor. Tabi burada işlemi yaparken fitillerin yırtılmamasına dikket etmek gerekiyor. Fitilin üst bölümündeki kılavuzu soktuğumuz küçük deliğin orada biraz genişleme ve hafif yırtılma olabiliyor. Orayı da daha sonra kuvvetli bir japon yapıştırıcısıyla yapıştıracağım. Yaklaşık 2 saate işlemi tamamladım. Gayet güzel bir netice aldım. Yüksek hızda araç içindeki rüzgar sesinde bariz bir azalma meydana geldi.

Elinize sağlık güzel çalışma olmuş ;) ben de yaklaşık 6 ay kadar önce 90 model lancerıma aynı işlemi uygulamıştım. İlk zamanlar sonuç tatmin ediciydi ancak hortumlar çok esnek olmadığı için bir süre sonra özelliklerini kaybettiler, durum yine eskisine göre daha iyiydi ancak ben daha kesin bir sonuç arayışına girdim. Yaptığım araştırmalar sonucunda eski kasa renault kangoo fitillerinde karar kıldım ve bir takım kangoo fitili alıp uyguladım. Aracım bariz şekilde segment atladı ;) ... 4 aydır bu şekilde kullanıyorum, durum gayet iyi :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 22:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Evet, bir süre sonra hava hortumları sertleşebiliyor. Özelliğini kaybettiğinde yeniden bir çare düşünürüz. :)

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2015 00:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
Bunların silikon olanları var hocam, tıpkı sarı serum hortumu yumuşaklığında, akvaryumcudan metresi 1 liraya almıştım, ben kapıya takılı olan fitillere taktım alttaki tahliye deliklerinden, kılavuza fln da ihtiyaç olmadı hortumu makine yağıyla yağladım, alttan ittim, üst tarafa çıkınca da ilerlemedi, üstteki küçük delikten cımbızla hortumun ucunu çıkarmadan çektim, ordan asılıp ileriye verdim. :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2015 09:32 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
yu-cell yazdı:
Bunların silikon olanları var hocam, tıpkı sarı serum hortumu yumuşaklığında, akvaryumcudan metresi 1 liraya almıştım, ben kapıya takılı olan fitillere taktım alttaki tahliye deliklerinden, kılavuza fln da ihtiyaç olmadı hortumu makine yağıyla yağladım, alttan ittim, üst tarafa çıkınca da ilerlemedi, üstteki küçük delikten cımbızla hortumun ucunu çıkarmadan çektim, ordan asılıp ileriye verdim. :)

Kesinlikle faydalı bir uygulama.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2015 11:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Haz 2015 11:10
Mesajlar: 42
İsim: Fatih
Araç: ASX 1.6 invite
Meslek: Tasarım
Yaş: 33
Ben tek birşeyi bilirim içinde solvent içeren her madde plastik, lastik, fitil, kauçuk yapılı ne varsa temas ettiği an değil ama bir kaç ay içinde sertleştirip çürütür. Sıvı sabunda yoğun miktarda solvent bulunduğundan bence o şırınganın çeyreğini seyreltip kullanın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2015 12:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
ASX izmir yazdı:
Ben tek birşeyi bilirim içinde solvent içeren her madde plastik, lastik, fitil, kauçuk yapılı ne varsa temas ettiği an değil ama bir kaç ay içinde sertleştirip çürütür. Sıvı sabunda yoğun miktarda solvent bulunduğundan bence o şırınganın çeyreğini seyreltip kullanın.


Zaten sabunluğun içindeki sabun sulandırılmıştı. Şırıngaya sabunluktan çekmiştim. (Klasik sabun çoğaltma yöntemi :) )

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2015 23:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Resim
Resim

Hiç dikkat etmemiştim ama 4mm evet.
Bende lancer a uyguladım kaput bagaj ve kapılara

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2015 23:32 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
:good:

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2015 23:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Adamlar 1 TL lik malzemeden mi kaçmışlarda bu yalıtım eksikliği oluşmuş, hayret birşey ya...
Yapın kardeşim ASX in Lancer ın üst paketini yalıtımlı, fiyatını da arttırın isteyen onu alsın.
Yok yalıtım yok yazılım, mucid oluyor Mitsubishi sahipleri mecburen...
Neyse ben de bir ara bakayım bu işe :)

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015 01:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
4M 160" Solid Round O shape Rubber Seal Strip Car Auto Door Edge Protector Weatherstrip Universal Moulding Flexible Car Styling
http://www.aliexpress.com/item/4M-160-S ... 89954.html
(from AliExpress Android)

Linkteki gibi bir ürün bulabilirseniz daha sağlıklı ve faydalı olacaktır yapacağınız uygulama ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015 01:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Fitil oringler (galiba bunların sünger kauçuk silikon vb çeşitleri var
http://sahinsizdirmazlik.com/fitil-oringler/

Yada ismini bilmiyorum ama resmi aşağıda ve büyük olasılık la pimapencilerde var sanki hortumdan daha iyi gibi

Resim

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015 21:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2015 14:36
Mesajlar: 41
İsim: sezmaz
Araç: asx
Meslek: dr
Yaş: 30
ben de bu silikon işini rüzgar sesi ve kapıdan tok ses almak için yapayım dedim. silikonlü tüpü aldım. takmayı denedim ama olmadı. alt fitil tahliye deliğinden taktım ilerlettim ama bir yerden sonra ilerlemedi. üstten delip mi taktınız yoksa alttan takmak mümkün mü?
tşkler şimdiden ?


En son sez_maz tarafından 18 Ara 2015 23:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015 23:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
Kapı tarafındaki fitillere, alt tahliye deliklerinden taktım, fitildeki ufak deliklerden de makine yağı damlattım, bu şekilde silikon üste kadar çıktı orda kaldı, en yakın küçük delikten cımbızla silikonu çektim yeteri kadar silikon çektim geri kalan fitil için. Sonra, aynı çıkardığım delikten tekrar ittirdim ileriye doğru, makine yağı kullandığım için zor olmadı giriş, o şekilde biraz da sabırla diğer uca kadar ilerledi :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2015 00:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2015 14:36
Mesajlar: 41
İsim: sezmaz
Araç: asx
Meslek: dr
Yaş: 30
yu-cell yazdı:
Kapı tarafındaki fitillere, alt tahliye deliklerinden taktım, fitildeki ufak deliklerden de makine yağı damlattım, bu şekilde silikon üste kadar çıktı orda kaldı, en yakın küçük delikten cımbızla silikonu çektim yeteri kadar silikon çektim geri kalan fitil için. Sonra, aynı çıkardığım delikten tekrar ittirdim ileriye doğru, makine yağı kullandığım için zor olmadı giriş, o şekilde biraz da sabırla diğer uca kadar ilerledi :)


Fitildeki ufak delikler derken var mi nerde kac tane ben gormedim :roll:
Sadece alttaki tahliye deligi var baska disari acilan delik varsa daha rahat olur tabi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2015 13:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Nis 2015 14:36
Mesajlar: 41
İsim: sezmaz
Araç: asx
Meslek: dr
Yaş: 30
yu-cell yazdı:
Kapı tarafındaki fitillere, alt tahliye deliklerinden taktım, fitildeki ufak deliklerden de makine yağı damlattım, bu şekilde silikon üste kadar çıktı orda kaldı, en yakın küçük delikten cımbızla silikonu çektim yeteri kadar silikon çektim geri kalan fitil için. Sonra, aynı çıkardığım delikten tekrar ittirdim ileriye doğru, makine yağı kullandığım için zor olmadı giriş, o şekilde biraz da sabırla diğer uca kadar ilerledi :)


Siz kapi tarafindakilere takmissiniz aslinda belirtmissiniz de fotolarda kapi degil ictekini gorunce direk odaklanmisim.
Kapi tarafinda dediginiz delikleri gordum. Uygun bir zamanda yaparim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2015 14:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2014 14:56
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Yücel
Araç: 2011 Lancer 1.6 MT İnvite
Meslek: İng. Öğretmeni
Kan grubu: ARh+
Yaş: 24
Evet kapı fitilleri daha geniş olduğu için uygulaması daha kolay oluyor, ikisi arasında yalıtım farkı olur mu bilmiyorum ama.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2015 21:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Arkadaşlar benim arabada rahatsız olduğum bir ses yok yok derken ben ses olayına bu kadar takilmiyorum diyelim. Her neyse burada okuduk falan bu gün ben arabada fitillere baktım sonra düşündüm kapıda fitil ve kapı kasasında fitil bence baya yeterli gibi duruyor . hani bu boru uygulaması hakikatten yapmaya değecek kadar uğraşacak kadar faydalı oldumu ? Artık her araca biniste gözlerim hep fitillere takılıp duruyor. Yapsammi yapmasammi yapsammi yapmasammi
:D

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2015 22:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Araştırma yaparken kapı menteşelerini esneteceğini, zamanla eskisinden kötü olacağı şeklinde yorumlar okumuştum, acaba doğruluk payı var mı?
Diğer sorum: nefes almasak da yaşarmıyız?

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2015 23:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Oldumu be yea caner abim biz zaten problemi çözemedik sen de şimdi menteşe denklemi çıkardın.
ayrica diger sorunun cevabi icin abi bir sekilde uzun sure nefes alma galiba o zaman bu sorunun cevabını bulursun . ayrıca sonucu da bize yazarsan bizi de meraktan kurtarmış olursun. :D (Allah sana sevdiklerinle beraber geçireceğin hayırlı mutlu uzun bir ömür versin amin)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 25 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye