Mitsubishi Club Turkey http://mitsubishiclubturkey.com/ |
|
ASX BASKI BALATA http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=11555 |
1. sayfa (Toplam 4 sayfa) |
Yazar: | rainmans [ 24 Ara 2015 12:41 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Mesut baş Volant değil o Üzerinden çıkan Baskı. Volant gayet temiz. |
Yazar: | rainmans [ 24 Ara 2015 12:46 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Yazar: | rainmans [ 24 Ara 2015 12:49 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Maliyet ; Balata 700 Tl İşçilik 250 Tl Ustanın öğle yemeği : 7 tl (tabildot) |
Yazar: | rainmans [ 24 Ara 2015 12:51 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Gönül Ankara ya gidip orda yaptırmak istedi ama, malum çanakkale ankara yol... yorgunluk... artı masraf... hallettim burada. |
Yazar: | toygun [ 24 Ara 2015 13:05 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
hayırlı olsun, her zaman orijinal parça en iyisi. gün sayıyorum tekrar exedy taktırmak icin Bu arada daikin model değil aslında, firmanın eski ismi. eskiden daikin clutch diye bilinirmiş. sitelerindeki imza bu sekil: "EXEDY is formerly known as Daikin Clutch" Sent from my iPhone using Tapatalk |
Yazar: | thedesigner [ 24 Ara 2015 13:27 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Arkadaşlar pek anlamadığımdan soruyorum,baskı balata ile alakalı serviste ki arkadaşlar da beni uyardı aspes kullanılmıyor bunu anladım da neden bu kadar problem yaşayan var balatalar ile alakalı.Örneğin aldığım arabanın balatasını eski sahibi 29000 km'de değiştirmiş , neden acaba ,kullanım şekli nasıl buna etki ediyor ?Nasıl kullanmamız gerek ,daha önceden dizel megane 2 vardı başka sorunlar olmasına rağmen balatayla alakalı bir sıkıntı yaşatmamıştı.Şimdi bu araç ile alakalı balata konusu görünce sormak istedim,tecrübelerinizi aktarırsanız bu konu hakkında olumlu olur benim açımdan ,saygılar |
Yazar: | get1187 [ 24 Ara 2015 14:16 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Mustfa Bey, Baskı balata tamamen kullanıma ve kullanım şartlarına bağlı olarak aşınır. Bu arada çok problem yaşayan olduğunu da sanmıyorum. Binde bir varsa eğer az bile sayılır. |
Yazar: | toygun [ 24 Ara 2015 14:21 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
bir kaç tane altın kural var. -araç durur halde ayağınız debriyajda olmayacak. -hafif yokuş olan yerde aracı kavramada ( yarı debriyajla) tutmayacaksınız. -vites geçişlerini yüksek devirde yapmamaya özen gösterin -aracı kaldırırken dusuk devirde kavrama yaptırın ( max 1500 gibi) -yokuş yukarı geri viteste çıkmamaya özen gösterin, tam bir Balata katili durum. aklima gelenler bunlar, büyük ihtimalle forumda konusu da vardır Sent from my iPhone using Tapatalk |
Yazar: | thedesigner [ 24 Ara 2015 14:25 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
[quote="toygun"]bir kaç tane altın kural var. -araç durur halde ayağınız debriyajda olmayacak. -hafif yokuş olan yerde aracı kavramada ( yarı debriyajla) tutmayacaksınız. -vites geçişlerini yüksek devirde yapmamaya özen gösterin -aracı kaldırırken dusuk devirde kavrama yaptırın ( max 1500 gibi) -yokuş yukarı geri viteste çıkmamaya özen gösterin, tam bir Balata katili durum. aklima gelenler bunlar, büyük ihtimalle forumda konusu da vardır hocam çok teşekkür ederim dediklerinizi dikkate alarak kullanmaya çalışacağım. Hafif yokuş yerde aracı debriyajda tutmayacaksınız derken ne demek istediniz anlayamadım.Geri viteste ki geri geri çıkma işini(yokuş için)Bende tecrübe ettim,Saygılar |
Yazar: | toygun [ 24 Ara 2015 14:53 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
thedesigner yazdı: Hafif yokuş yerde aracı debriyajda tutmayacaksınız derken ne demek istediniz anlayamadım.Geri viteste ki geri geri çıkma işini(yokuş için)Bende tecrübe ettim,Saygılar genellikle dolmuşçular yapar, arac 1.viteste debriyaj tam kavramada, genellikle hafif yukarı eğimde, biraz gaz verip aracın geri kaçmasını engeller kalkışa hazir durur. o ara iste volant ve debriyaj balatasinin sürekli aşınma halinde olduğu durum. açıklaması bile zor Sent from my iPhone using Tapatalk |
Yazar: | thedesigner [ 24 Ara 2015 14:58 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
toygun yazdı: thedesigner yazdı: Hafif yokuş yerde aracı debriyajda tutmayacaksınız derken ne demek istediniz anlayamadım.Geri viteste ki geri geri çıkma işini(yokuş için)Bende tecrübe ettim,Saygılar genellikle dolmuşçular yapar, arac 1.viteste debriyaj tam kavramada, genellikle hafif yukarı eğimde, biraz gaz verip aracın geri kaçmasını engeller kalkışa hazir durur. o ara iste volant ve debriyaj balatasinin sürekli aşınma halinde olduğu durum. açıklaması bile zor hocam çok iyi anladım ben eski arabamda da yapıyordum yarı yokuşta debriyaj gaz kavrama noktası olayını söylüyorsunuz )))Çok teşekkür ettim hocam sağ olun.Bunun nedeni araçta hill holder olması heralde |
Yazar: | akif06eren [ 24 Ara 2015 16:57 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
En kötü debriyaj düşmanı geri yokuş yukarı aracı ilk kaldırma anında yapılan zamanlama ve yüksek devir hatası . İkincisi düz ve araçta yük çok iken aynı hatanın yapılması . Üçüncüsü aracı yokuş yukarı saplandığı zaman yanlış şekilde inatla kurtarma çalışmaları. Dördüncüsü düz yolda araç saplandığı zaman geri vitesle kurtarma çalışmaları. Beşincisi sıkışık trafikte ve araç dururken debriyaj pedalına basık tutmak. Birbuçukuncusu araç yokuş yukarı kalkış durumunda hillholder zamanlamasıni iyi yapamayıp yarım debriyaj ile kalkmak. Ben bir kere dik yokuşta araç dururken geri çıkmak zorunda kaldım acele ile gaza fazla yükledim ve sonuc baskı balatadan koku geldi . Hemen ilk yakın bir yere park ettim ve motoru durdurdum ve bir iki saat kadar aracı hiç kipirdatmadim . Bu tip durumda baskı balata aşırı ısınmis ise fazla zorlamamali ve soğuktan sonra kullanılmalıdır . Ancak biliyorum ki debriyajın ömründen en az beş bin km gitti. Olsun canım sağolsun. |
Yazar: | thedesigner [ 24 Ara 2015 17:42 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
akif06eren yazdı: En kötü debriyaj düşmanı geri yokuş yukarı aracı ilk kaldırma anında yapılan zamanlama ve yüksek devir hatası . İkincisi düz ve araçta yük çok iken aynı hatanın yapılması . Üçüncüsü aracı yokuş yukarı saplandığı zaman yanlış şekilde inatla kurtarma çalışmaları. Dördüncüsü düz yolda araç saplandığı zaman geri vitesle kurtarma çalışmaları. Beşincisi sıkışık trafikte ve araç dururken debriyaj pedalına basık tutmak. Birbuçukuncusu araç yokuş yukarı kalkış durumunda hillholder zamanlamasıni iyi yapamayıp yarım debriyaj ile kalkmak. Ben bir kere dik yokuşta araç dururken geri çıkmak zorunda kaldım acele ile gaza fazla yükledim ve sonuc baskı balatadan koku geldi . Hemen ilk yakın bir yere park ettim ve motoru durdurdum ve bir iki saat kadar aracı hiç kipirdatmadim . Bu tip durumda baskı balata aşırı ısınmis ise fazla zorlamamali ve soğuktan sonra kullanılmalıdır . Ancak biliyorum ki debriyajın ömründen en az beş bin km gitti. Olsun canım sağolsun. Hocam bu yazdıklarınız ışığında konuşacak olursak ben araba kullanmayı bilmiyorum Yandı gülüm mitsubishi asx |
Yazar: | AnakinSkyWalker [ 24 Ara 2015 18:15 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Lancer varken dar epey dik yokuşu olan bir sokakta 50-60 m geri gitmek zorunda kalmıştım. 2-3 dk sürdü çıkmam. Olayı hatırladığımda gelen kokuyu hala duyar gibi oluyorum. Duman görmedim ama arabanın içini kaplamıştı yanık yanık balata kokusu Birde lancer geri geri yokuş performansı beni çok üzmüştü. ASX de de aynı şekilde olduğunu düşünüyorum. Çok gaz vermeden yada aracı devirlendirmeden yokul yukarı geri gitmek ölüm. Bir kere dalgınlığıma geldi ve el frensiz geri geri kalkmak istemiştim az kaldı öndeki araca patlatıyordum. Aracın burnunu yola vererek vurmaktan kurtarmıştım... |
Yazar: | akif06eren [ 24 Ara 2015 20:40 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Mustafa bey sıkıntı yok öğrenirsiniz ne olacak atla deve değil ya bu en fazla bir baskı balata yersiniz canınız sağolsun Şaka bir yana en önemlisi çok ama çok mecbur olmadıkça yokuş yukarı özellikle geri geri olmak kaydıyla kalkış yapmamalı yoksa diğer türlü biterse bitsin canımız sağolsun |
Yazar: | toygun [ 24 Ara 2015 21:10 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Cidden niye boyle bir oranda geri vites koymuslar acaba. 1.vites 60 km/s yapaiyorsa, geri vites en az 65 yapar Keske daha buyuk olsaymis orani da, duz olmayan yolda da rahat rahat geri vites kullanabilseydik. Şanzıman oranları 1. 3.583 Şanzıman oranları 2. 1.947 Şanzıman oranları 3. 1.343 Şanzıman oranları 4. 0.976 Şanzıman oranları 5. 0.804 Şanzıman oranları Geri 3.416 Şanzıman oranları Son dişli 4.052 |
Yazar: | kaan20 [ 24 Ara 2015 21:21 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Sürüş stilinin baskı balataya etkisini sanırım en iyi ben örneklerim hem de yarı otomatikle 69bin km'de çamura sapladım, çıkarmak için uğraşırken 5dk filan rahat harcadım, şanzımandan dumanlar çıktı ve aracın içini dışını her yerini dumanlar kaplamıştı. aracın soğumasını 10dk beklemiştim ama sağlam bir baskı balata ömründen yemiştim. 80bin km'ye kadar her şey güzeldi ancak 80bin km'den sonra ben aracı daha agresif kullanmaya başladım, üst devirleri daha çok kullanır olmuştum. ne zaman sıfırdan kalkıp 160lara kadar çıksam aracın içini yanık kokusu alırdı. 85bin km gibi artık araç içindeki yolcular bile bir yeri yanıyor sanıp korkmaya başlamıştı. işin ilginç yanı ise aracın sıyırma belirtileri yok, gayet iyi gidiyordu. öte yandan da bir gün ailecek rampası tepesi, inişi bol bir dağ yoluna gezmeye gittiğimizde ne zaman 4bin devirleri görsem ortalığı bir kokunun kapladığını fark edince, en son bu işten anlamıyorum diyerek 90bin km'de ustaya test ettirdim. baskı balata değişiminin yerinde olacağını söyledi ve bana bulabilirsem EXEDY almamı belirtti. Lancer, ASX'lerdeki gibi exedy değil almanların narin SACHS'ını bulmam gerekti. 92bin km gibi baskı balata aldım ancak tatil vs. derken 94bin km'de ustayla beraber şanzımanı söktük. şanzımanı çıkarınca ilk dikkatimi çeken volanı ne kadar güzel mahvettiğimi gördüm. baskı balata dışında kalan alanlarda duman/is lekeleri, volan yüzeyinde bile oluşan ufak yanıklar... ayrıca volan yüzeyi kötü bir fren diski gibiydi torna istiyordu ama ustam AMT'nin problem yaşamaması için tornalatmadığını, 300-500km'de yeni setin volana alışacağını söyledi. şanzımandan baskı ve balatayı söktüğümüzde ise balatanın iki yüzü de iğrenç durumda idi, baskının yüzeyinde de volana benzer ufak yanıklar vardı... şanzımanın gözüken iç kısmı ise yanık kırıntılarla dolmuş taşmıştı... İşin diğer ilginç yanı balata bu konudaki fotoğraflar kadar ince değildi. baklalar teker teker belli oluyor ve daha ömrü varmış gibi geliyordu... Yeni baskı balata setiyle koku moku kalmadı. değişim sonrası ne performans farkı oldu ne de yakıt azalması. Çünkü normal kullanım şartlarında eski balatam sıyırmıyordu bile ancak devirli kullanıma dayanacak takati yok, hali mecali kalmamıştı. Eski/fabrikasyon setin durumunu görüp aracı sakin sürmeye başladım mı? hayır bi baskı balata değişimi 675tl ki en kötü 90bin km dayanıyor, keyfini çıkara çıkara sürürüm arabayı. aman baskı yanmasın, aman kıl tüy kaçmasın diyemeyeceğim. |
Yazar: | thedesigner [ 24 Ara 2015 22:57 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
akif06eren yazdı: Mustafa bey sıkıntı yok öğrenirsiniz ne olacak atla deve değil ya bu en fazla bir baskı balata yersiniz canınız sağolsun Şaka bir yana en önemlisi çok ama çok mecbur olmadıkça yokuş yukarı özellikle geri geri olmak kaydıyla kalkış yapmamalı yoksa diğer türlü biterse bitsin canımız sağolsun Akif hocam haklisiniz,bu dediğimiz olay önemli balata için bir kere demedim hakikaten sıkıntılıydi ,hocam biterse balata nasıl anlarız acaba Hocam bu arada araçtan tarım sesi geliyor on konsol ve sol şoför kapısının oradan ,nasıl gideririz garanti kapsamına girer mi yada bir çözümü var midirv |
Yazar: | akif06eren [ 25 Ara 2015 00:35 ] |
Mesaj Başlığı: | Re: ASX Baskı Balata Değişim |
Trim sesi herhalde intenselerde var bir kaç arkadaş da intensede Trim sesi var demişlerdi ancak bende invite var Trim sesi yok Maşallah hemide o kadar arazi yollarında surmeme rağmen çok şükür . ( belki de var ama ben duymuyorumdur diyecegim ama ben r19 da Trim uzmanı olmuştum ) Ses gelen yere göre çare değişir ancak çift taraflı bant çok derde devadır Servise götürmekte bir fayda var garanti olayını ise bilemiyorum. Baskı balatasi bittiğini nasıl anlarız ? Basit muayene A) debriyaj pedalı sertleşir B) vites geçişleri zorlaşır özellikle düşük ve geri viteslerde daha bariz hissedilir (en basit ve en geçerli muayene bu iki gozlemdir) Ölçmeli muayene A)Yakıt tüketimi artar Sürmeli muayene A) hafif bir yokuşta (dik yokuşta sağlam araçlarda kaçırır) araç 1. Viteste iken ( frenler boşta iken haliyle) geri yada geri viteste ileri kaçırıyor ise balata bitikdir B) el freni tam aktif iken duz yolda birinci viteste araç kaldırılmaya çalışınca araç ileri doğru gitmek için elinden gelen her şeyi yapan bir azgin boğa gibiyse baskı balata sağlam yok eğer şapşal el freni çekili iken nasıl gitmemi bekliyorsun triplerinde ise baskı balata gıdık demektir |
1. sayfa (Toplam 4 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |