| Mitsubishi Club Turkey http://mitsubishiclubturkey.com/  | 
|
| Akünün Bitmesi Normal mi? http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=11945  | 
	1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | 
| Yazar: | Kuvars41 [ 18 Haz 2016 18:47 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Akünün Bitmesi Normal mi? | 
Öncelikle merhaba, bende mitsubishi ASX ailesine katıldığım için memnunum. 2015 invite arabamı alalı 6 ay oldu. ASX arabam, son 3 ay şehir dışı iş seyahatı sebebiyle otoparkta kaldı. Ayda bir gelip 2 3 gün kullandım. Her gelişimde otoparkta yatan ASX araba mı servisden gelip takviye ile çalıştırdım. 3 4 hafta otopark da yatan arabanın aküsü biter mi? Kardeşim de 2015 polo var oda ayda bir biniyor. arabada akü bitmesi diye bir sorun yok. ASX alırken bayide geri görüş kamerası takıimıştı. 1- Durduk yerde 3 4 hafta da arabanın aküsü biter mi? 2- Sonradan takılan Geri görüş kamerası mi aküyü bitiriyor? 3- Arabada olası bir kaçak mevcut olabilir mi? Nasıl anlaşılır.? 4- Arabanın başka bir yerinde arıza olabilir mi? Şarj dinamosu V.B. gibi? 5- Arabada herhangi bir sorun var mıdır.? Garantiden ne gibi bir işlem yapabilirim. Akü değişimi veya V.B. gibi? İlgili herkese yorumları için şimdiden teşekkur ederim.  | 
	|
| Yazar: | ks34 [ 18 Haz 2016 19:44 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Akünün Bitmesi Normal mi? | 
Hoşgeldiniz. Normalde 1 ay kullanılmayan bie araçta akünün sorun çıkarmaması ve aracı çalıştırması lazım. Geri görüş kamerası sadece geri vitese takıldığında çalışmıyor mu? O yüzden sorunun ondan olduğunu sanmıyorum. Ayrıca servis taktığı için garanti kapsamında kontrol edeceklerdir. Aracın garantisi devam ettiği için servise müracaat etmeniz yerinde olacaktır.  | 
	|
| Yazar: | akif06eren [ 19 Haz 2016 01:09 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Akünün Bitmesi Normal mi? | 
Akü batarya pil gibi enerji depoları hiç birşey bağlanmasa bile kendilerinin bir iç direnci vardır ve bu nedenle akım iç direnç üzerinden akar ve bataryalar kendi kendilerine deşarj olurlar ayrıca arabada kontak kapalı olsa bile araç uzerinde ecu sürekli devrede kalır ve akuden enerji çeker. Tamamen boş bir akuyu tam doldurmak için (12 V 60 AH olan bir akuyu 5 A akım la şarj etmeniz durumunda 60/5 =12) 12 saat sarjda kalması gerek. Aracı bir kaç kez kısa süreli ve ve ozellikle gece ya da farlar açık iken çalışması ile akuyu dolduramazsiniz . Akü veya bataryaların can düşmanı tamamen boşaltmaktir . Bu nedenle %10-15 enerji seviyelerinde sarj edilmeleri gerekir. Sizin araba da sürekli yatiyorsa akunun hücreleri gitmiş olabilir . Akuyu daha doğrusu hücreleri bir oto elektrikçi de olctururseniz o size akunun durumunu söyleyecektir. Bu tip durumlar da erikle ayvayı karşılaştırmak olmaz. Ancak şu da önemli araçta değilde sıkıntı akude olabilir . Belki düşük bir ihtimal ancak mitsu araca fabrikadan hatalı akü de takmış olabilir. Tabi böyleyse garanti şartları akuyu ne kadar o kapsıyor bilmiyorum ancak yetkili servisle konuşmakta fayda var . Uzun lafın kısası sizin araçta büyük ihtimalle bozuk kaçak gocek yoktur durum gayet normaldir. Sorun büyük ihtimalle aracın uzun süreli yatması sonucunda akü kaynaklıdır . Tabi çokda ihtimal veriyorum ancak daha önce dediğim gibi fabrika hatalı akü sorunu da olabilir . Size tavsiyem önce bir oto elektrikciye yani yetkili servise gidin orada oto elektrik ciye akuyu bir olcturun kontrol ettirin ( ayrıca oto elektrikçi arabada kaçak olup olmadığını da ölçer) bozuk hücresi yoksa sağlamsa sokturup bir sarja verin akü tam bir dolsun kendine gelsin ( oto elektrikçi de yedek akü vardır geçici o akuyu takar) Sonra böyle uzun süreli bırakacaksaniz ya önceden iyi bir gezin ya da aracı yatirmadan önce şarj ettirin. Bence son çare diğer bir çozum sizin araçtaki akü 12v 52 AH lik bir akü bunun yerine akü yerine uyacak 12 V 60 AH lik iyi bir marka akü kullanmakdır .  | 
	|
| Yazar: | Kuvars41 [ 19 Haz 2016 09:55 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Akünün Bitmesi Normal mi? | 
ks34 yazdı: Hoşgeldiniz. Normalde 1 ay kullanılmayan bie araçta akünün sorun çıkarmaması ve aracı çalıştırması lazım. Geri görüş kamerası sadece geri vitese takıldığında çalışmıyor mu? O yüzden sorunun ondan olduğunu sanmıyorum. Ayrıca servis taktığı için garanti kapsamında kontrol edeceklerdir. Aracın garantisi devam ettiği için servise müracaat etmeniz yerinde olacaktır. Teşekkürler. Aracı servise gösterdiğimde arabayı bırakıp şarja bağlayalım dediler. Aküyü cihaza bağlayıp ölçünce %90 seviyede olduğunu söylediler. Bende şarja bırakmak için zamanım ve şarjı iyi olduğu için düşünmedim. Müsait bir zamanda servise tekrar gidip bir baktırmayı düşünüyorum.  | 
	|
| Yazar: | Kuvars41 [ 19 Haz 2016 10:07 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Akünün Bitmesi Normal mi? | 
akif06eren yazdı: Akü  batarya pil gibi enerji depoları hiç birşey bağlanmasa bile kendilerinin bir iç direnci vardır ve bu nedenle akım iç direnç üzerinden akar ve bataryalar kendi kendilerine deşarj olurlar ayrıca arabada kontak kapalı olsa bile araç uzerinde ecu sürekli devrede kalır ve akuden enerji çeker. Tamamen boş bir akuyu tam doldurmak için (12 V 60 AH olan bir akuyu 5 A akım la şarj etmeniz durumunda 60/5 =12) 12 saat sarjda kalması gerek. Aracı bir kaç kez kısa süreli ve ve ozellikle gece ya da farlar açık iken çalışması ile akuyu dolduramazsiniz . Akü veya bataryaların can düşmanı tamamen boşaltmaktir . Bu nedenle %10-15 enerji seviyelerinde sarj edilmeleri gerekir. Sizin araba da sürekli yatiyorsa akunun hücreleri gitmiş olabilir . Akuyu daha doğrusu hücreleri bir oto elektrikçi de olctururseniz o size akunun durumunu söyleyecektir. Bu tip durumlar da erikle ayvayı karşılaştırmak olmaz. Ancak şu da önemli araçta değilde sıkıntı akude olabilir . Belki düşük bir ihtimal ancak mitsu araca fabrikadan hatalı akü de takmış olabilir. Tabi böyleyse garanti şartları akuyu ne kadar o kapsıyor bilmiyorum ancak yetkili servisle konuşmakta fayda var . Uzun lafın kısası sizin araçta büyük ihtimalle bozuk kaçak gocek yoktur durum gayet normaldir. Sorun büyük ihtimalle aracın uzun süreli yatması sonucunda akü kaynaklıdır . Tabi çokda ihtimal veriyorum ancak daha önce dediğim gibi fabrika hatalı akü sorunu da olabilir . Size tavsiyem önce bir oto elektrikciye yani yetkili servise gidin orada oto elektrik ciye akuyu bir olcturun kontrol ettirin ( ayrıca oto elektrikçi arabada kaçak olup olmadığını da ölçer) bozuk hücresi yoksa sağlamsa sokturup bir sarja verin akü tam bir dolsun kendine gelsin ( oto elektrikçi de yedek akü vardır geçici o akuyu takar) Sonra böyle uzun süreli bırakacaksaniz ya önceden iyi bir gezin ya da aracı yatirmadan önce şarj ettirin. Bence son çare diğer bir çozum sizin araçtaki akü 12v 52 AH lik bir akü bunun yerine akü yerine uyacak 12 V 60 AH lik iyi bir marka akü kullanmakdır . Merhaba, Aracımın ilk defa aküsü bitince Servise göstermiştim. Servis arabayı bırakıp şarja bağlayalım dediler. Aküyü cihaza bağlayıp ölçünce %90 seviyede olduğunu söylediler. Bende şarja bırakmak için zamanım ve şarjı iyi olduğu için düşünmedim. Müsait bir zamanda servise tekrar gidip bir aküye baktırmayı düşünüyorum. Arabada sıfır orjinal akü vardır büyük ihtimal. Olmazsa, Dediğiniz gibi araçtaki akü 12v 52 AH lik bir akü bunun yerine akü yerine uyacak 12 V 60 AH lik iyi bir marka akü ile değiştirip birde öyle deneyeceğiz.  | 
	|
| Yazar: | akif06eren [ 19 Haz 2016 12:24 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Akünün Bitmesi Normal mi? | 
Aküleri aslında 1A akımla yavaş şarj etmek en iyisidir böyle olunca hâliyle 52AH lik bir akü 52 saat şarjda durması gerekir. Ancak 3-5 A arası akımla 16 saat şarj edilebilir. Aküleri en iyi şekilde kontrol edebilmek icin söküp hücreleri teker teker ölçülmelidir. Birde o doluluk oranı ölçen aletlerden bazen aldatıcı sonuçlar alınabilir . Bence büyük ihtimalle akü bir kaç kez tam boşaldı ise hücreleri zarar görmüştür . Ancak önce iyi bir oto elektrikçi de dediğim gibi hücreleri olctrurulmeli . Eğer akü gidik ise eski akü yerine uyuyorsa 60Ah lik uymuyorsa 52Ah lik bir acdelco akü alın derim ben . Akü markası olarak ac delco sonra yuasa varta delphi iyidir bosch u da önerenler Var Birde akü alırken soğuk marş akımı denen değer (CCA) var bu değerede dikkat etmek gerekiyor . Bu değer ne kadar yüksekse akü o oranda iyidir. Bildiğim kadarıyla 2015 modellerde start stop yok ancak start stop olan modellerde Akunun de start stop akusu olması gereklidir  | 
	|
| Yazar: | Kuvars41 [ 11 Şub 2017 10:44 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Bilgilendirme | 
Biraz geçte olsa forumu bilgilendirmek istedim. Akü sorunumu servis de bakım zamanı geldiğinde gösterdim. Yetkili servis aküyü cihazla ölçtüğünde değişim gösterdi. Yetkili servis orjinal aküyle değiştirdi. Garanti kapsamından değişim oldu. Kışın aracım uzun süre yatmadı. Ama sorun kalmadı diyebilirim. Bu arada akü garantisi 3 sene olduğunu da belirtmek isterim. Bir kez daha iyi ki mitsubishi, iyiki ASX diyorum.  | 
	|
| Yazar: | av.ilhami [ 13 Şub 2017 10:25 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Akünün Bitmesi Normal mi? | 
garantisi biten sorunlu yada bitik aküler için bakım cihazları var. belki işinizi görür. mesela; http://www.hepsiburada.com/noco-genius- ... OTFRZG3500  | 
	|
| Yazar: | K. Yüksel [ 13 Şub 2017 22:34 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Akünün Bitmesi Normal mi? | 
geri görüş kamerası ve ekranı doğrudan aküye mi yoksa kontağa mı bağlı? kontağa bağlı değilse 5 amperlik akım bile yatan aracın aküsünü bitirir .sıfır araçta bizzat yaşanmıştır....(taktırdığınız sistem muhtemelen 7 amper olsa gerek)  | 
	|
| Yazar: | ks34 [ 16 Şub 2017 22:15 ] | 
| Mesaj Başlığı: | Re: Akünün Bitmesi Normal mi? | 
Geri görüş kamerası ve ekranı aküye bağlı olsa araç yokuş aşağı geri viteste bırakıldığında kontak anahtarı takılı olmasada geriyi gösterir.  | 
	|
| 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) | Tüm zamanlar UTC + 3 saat | 
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/  | 
|