Zaman: 28 Mar 2024 13:57

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017 22:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
Muhterem ASX Ailesi, aracıma çok şükür kavuştum, ilk 1000 km'lik şehirler arası ve şehir içi yolculuk deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

(Şuan 10.000 km'yi devirdim 07.09.2017 hepsi uzun yol :) aracı benzinde de epeyce kullandım. 4000 km'yi benzinde yaptım. Biraz bastım motoru açtım ort. 6.8x5,20tlx10x4=1360tl ediyor. Ankara 400 km desek 100 km'de 6,4 yaktı; 6,4x5,20x4=133,12 TL yani kimse neden lpg varken benzinde gittin demesin. Aracı istanbul şehir içinde lpg'de kullanıyorum. Gaz bitince benzin'de gene kondüsyon kazandırıyorum.)

Değerlendirmeleri objektif olarak yapacağımı düşünüyorum. (Alfisti olarak :) )

Araç; koltuk konumlandırması açısından yüksek durumda. Yola ve araca hakimsiniz. + 1 ( Çok sevdim bu işi)

Aynalar; aynalar kocaman, sürüşü güvensiz kılacak bakış açısı bulmanız çok zor + 1 (Kepçe kulaklı Darth Vader)

Araç içindeki güven duygusu; araca binen kişi bu aracın içinde bana bir şey olmaz hissini gayet iyi yaşıyor. +1 (Falllout 4 Power Armor)

Arka koltuk diz mesafesi; Yani 4.3 metrelik c/d segmenti bir araç için oldukça iyi, panaromik cam sunroof gibi açılmasa da gece güzel bir görüntü yapıyor. +1 (Araç bildiğin RAR dosyası gibi. Keşke led dışında arka iç lamba da koysalarmış.)

Yokuş kalkış desteği, geri görüş kamerası, anahtarsız çalıştırma, start-stop ve ses sistemi donanım +1 (ne imiş kia sportage daha dolu imiş... evet bana eft ile 5000 tl göndersinler ben de blog açar kia daha donanımlı bir araç derim. Aracın donanımı konusunda reklamı yapılmıyor reklamının yapıldığı tek yer ekonomik oluşu. Şerit takip sistemi yok, olsa iyi olur idi.)

Farlar; Arkadaş selektör mü atıyorum lazerle ateş mi ediyorum anlamadım. Bu ne ya? Öndeki araçlar korkuyor. Aracın farları gayet güzel aydınlatıyor. +1

İç Malzeme kalitesi; sade ancak biraz daha özenilse çok daha sevilirdi derim. Deri koltuklar güzel +/- (Plastik kötüymüş, beyefendiler jagur x-style kullanıyor iç malzemesi kötü diye asx'i eleştiriyor. Ulan Jetta'nın da bundan farkı yok o nasıl oluyor da 7/10 puan alıyor? 7,5/10)

Ergonomi; kaptan koltuğu konfor açısından d segmenti için biraz zayıf, uzun yolda az da olsa yoruyor. (Yani o alfada ki kaptan koltuğu hiç bir araçta yok, tabi bu suv. Kia'nın da bundan farkı yok!)

LPG kiti ile 1400 kg gelen bir araç; ağırlaşan bu motordan yüksek performans göstermesini beklemeyin. 117 hp 154 nm tork orta iyi performans için yeterli. Tüketimi ise son derece uygun + 2

Araç 3000 devirde 110 -120 km görüyorken yakıt tüketimi de kışlık lastik ile 6 lt ile 8.4 lt arasında gözüküyor. Tasarruflu; evet 90 km'de gidersen 5.9 lt oluyor. (Yazlık lastikte de benzer ancak biraz basarsanız, yolcunuz ve bagajınızda var ise uzun yolda benzinde 7.5 - 8 , lpg'de 8.5 - 9 lt yakarsınız. Benim rekorum lpg' de 8.4 ile 8.9 lt arası oldu. Ortalamam 7.7 lt. Sakin gider isem ise lpg'de 6,5 - 7 lt arası gidilebiliyor. Yani kimse ankara - istanbul arasını 100 km sabitte de gitmiyor. Şehir içinde lpg'de 10.6 ort. İstanbul mesai saatinde alfa da ortalamam 14.5 lt idi.) + 1

Gaza basmak isteyen 2.00 mk2 156 salespeed alsın. (Hedeflenen kitle ; torununu ziyarete gelmiş babaanne, anneanne ile arka koltuğun doldurulması ve 2 çocukla seyahat edilmesi)

Müşteriye hitabı; +1 konumu Alie Arabası (2.00 155 hp araç, 1.9jtd 150 hp ve son olarak 1.6. 120hp araç kullanmış bir alfisti için motor performansı - 1 olabilir. QQ'nın -3, SPO'nun -2 burada sınıfı sadece tiguan geçer)


Ara hızlanma 3. ve 4. viteslerde güzel. 5. vites zayıf. (6. vitese ihtiyaç 4000 - 4500 devir sonrasında yakıt tüketimi için gereklidir. 117 hp için gerekli değil.)

Yol tutuşu gayet güzel, yerden yüksek bir araç için oldukça iyi. Kullandığım rakiplerini çok rahat döver. +1

Direksiyon hakimiyeti; Hissiz diyorlar ? Nasıl bir his arıyorsunuz? Rakiplerinde nasıl ? Bence ortalama sınıfta kalmaz -/+ (Friendly Critics; ver 5000 tl parayı yorumcu rakip firmanın aracı öne çıksın diye bu arabada direksiyon hissiz desin. Yahu 117 hp lik aile babası arabası; yarış mı yapacaksın! Şehir içi kullanımlarında yumuşak, hız arttıkça sertleşen bir yapısı var. His konusunda spor arabalardaki manevra kabiliyeti temel alınırsa evet ancak burada yerden yüksek bir araç kullanıyorsunuz, qq'nın ki daha mı iyi? ya da sportage'nın ki? Yahu gidin galeriye bir tur attırsın size, özellikle saat 10.00'da trafik bitmişken atın.)

Gelelim yalıtıma; yahu bu kadar kötü bir yalıtım hayatımda görmedim diyordum ki toyota corolla, honda civic,qq ve benzeri bir çok aracın ses izolasyonu daha kötüymüş deneyince öğrendik (Alfadan sonra biraz şaşırmıştım biraz bu konuda asx'i gömdüm,pişman oldum) . Yani motor sesi içeri girsin güzel, ancak 110 km sonrasında rüzgar+yol sesi biraz hissediliyor. Aracın sadece iki eksisi var diyebiliriz; birincisi beygir gücünü 125 civarı yapsalar performansı çok güzel olurdu, ikincisi izolasyon daha iyi olmalı idi. (Haaa ozaman kia sportage olurdu... İşin doğrusu olmazdı! Bu araç kia sportage gsl comfort plus'dan daha karakterli ve oturmuş bir araç. Kia binek otomobillerinde mitsubishiyi döver, gerek rio, gerek ceed, gerek picanto bir çok araçtan daha sağlam ve donanımlı. Ancak ASX' de SPO'yu döver.) - 1

Bu araç alfisti gözünde 8/10 aracıdır.

Aracıma yapılacak işlemler.

Cam rüzgarlıkları (artık gerek yok)

LPG katkı maddesi kullanacağım ancak epey bir süre benzinde kullanıp yapacağım. Benden önceki sahibi aracı LPG'ye boğmuş.

Würth katkı maddesi eklenecek, motül yağ eklemesi 60bin km'de yapılmış. (İyi bir katkı maddesi, arada kullanılır)

Motor yıkaması kesinlikle şart; içindeki kir pas ne var ise akacak bitecek. (Carbon clean yapılacak, yıkamaya gerek yok)

Ağır bakım hiç yapılmamış her şeyi normal ve nizami ancak 100.000'de baskı balata ister. Ancak bundan önce 80.000'e gelmeden aracın volantını taşlatırım. (gerek yok 120.000 km'ye kadar gidecek gibi :) )

Kesinlikle izolasyon yaptıracağım. 2011 kasa kullanan ASX ailesi sakinlerinden bilgi alırım. (gerek yok 2011'e göre bariz daha az ses alıyor)

Koruma barları yapılacak. (Tavan çıtası pek istemiyorum , cam tavanın büyüsü bozulur gibi) Yapıldı

Tamponda rütüş boyaları şart.

Niyetim uzunca seneler binmek.

Hissiyat;
Bu araç binici aracı. Alfa Romeo'da öyleydi(Ortak nokta). Uzun yolda resmen Alfa Alfa diye ağladım ancak şehir içinde yokuşlarda zerre kadar yorulmadan kaydırmadan aracı kullanınca durum eşitlendi. Yol da kimse sıkıştırmıyor. Dolmuş, otobüs ezer korkusu yok. Aracın geniş iç hacmi de göz önüne alınınca alfadan çok daha fayda yaşatan bir seçim. (Bu arada ekonomik kriz ilk yaşadığım an gene alfa 156 mk2 alırım)

Özet; Arka diz mesafesi yeter. (sözüm sana alfa 159... Ancak kimse Alfa 159'u dövemez... Bir milyon tasarımcı getirin bir daha 159 gibi çıkmaz. :gul: )

Saygılarımla.


En son Zorlubey tarafından 07 Eyl 2017 09:56 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017 23:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Hayirli ugurlu olsun.suspansiyon serttir.Heleki Alfadan gecmissiniz bunu ilk cukurda anlamissinizdir. :) Yol ve asfalt sesi alir.Bu sesleri azaltmak icin gruptan zivrisinek nickli ercan bey ile gorusebilirsiniz.Kendisi 200.000 km benzinli asx kullanip suan dizel asx kullanmakta.Aracina ilk yalitim yaptiranlardan.Yakit tuketimi,bakimi vs oldukca uygun bir aractir.suspansiyonun sert olmasi yol tutusu arttiriyor.Aslinda alistiktan sonra seslere de fazla takilmiyorsunuz.Kendi aracim 188.000 km daha masallah tik yok.Ankarada iseniz uzman japon ergin akkaya her isinizi cozer.Baskent sanayisinde.Butun bakimlari baski balata vs burada yaptirdim.Cok memnunum.Hayirli ugurlu olsun araciniz kazasiz belasiz surusler dilerim...

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2017 23:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
blackberry06 yazdı:
Hayirli ugurlu olsun.suspansiyon serttir.Heleki Alfadan gecmissiniz bunu ilk cukurda anlamissinizdir. :) Yol ve asfalt sesi alir.Bu sesleri azaltmak icin gruptan zivrisinek nickli ercan bey ile gorusebilirsiniz.Kendisi 200.000 km benzinli asx kullanip suan dizel asx kullanmakta.Aracina ilk yalitim yaptiranlardan.Yakit tuketimi,bakimi vs oldukca uygun bir aractir.suspansiyonun sert olmasi yol tutusu arttiriyor.Aslinda alistiktan sonra seslere de fazla takilmiyorsunuz.Kendi aracim 188.000 km daha masallah tik yok.Ankarada iseniz uzman japon ergin akkaya her isinizi cozer.Baskent sanayisinde.Butun bakimlari baski balata vs burada yaptirdim.Cok memnunum.Hayirli ugurlu olsun araciniz kazasiz belasiz surusler dilerim...

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Caner Bey teşekkür ederim. Evet süspansiyonlar sert, benim için süpriz olmadı, alfa da da sert. Araç kullanıcıya ve yolcuya ben de güvendesiniz diyor. Bakımlarının uygun olduğunu araştırdım. Özellikle 66bin km'de ağır bakım istememiş bir aracı bulmak zordur. Bu araçta bu özellik var. İstanbul'da ikamet ediyorum. Umarım buradan yardım eden Aile üyleri bulabilirim. ASX saygı duyulan bir araç bunu kesinlikle söyleyebilirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2017 10:06 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
[quote="Zorlubey"]

Arka koltuk diz mesafesi; Yani 4.3 metrelik c/d segmenti bir araç için oldukça iyi, panaromik cam sunroof gibi açılmasa da gece güzel bir görüntü yapıyor. +1 ( Han Solo girer de Chew Bawka zor girer. Araç bildiğin RAR dosyası gibi.)
Bu araç bence D segmenti değil dediğiniz gibi c/d. yani C plus. D segmenti özellikle ses yalıtımda daha iyi olur.D segmenti Carismada hiç ses yalıtım sorunu şikayeti olmadı. aşağıda bahsettiğiniz yalıtım meselesi de aracın D segmenti olmadığından. (resmi kayıtlarda hangi segment bilmiyorum)


Ergonomi; kaptan koltuğu konfor açısından d segmenti için zayıf, uzun yolda bariz şekilde yoruyor. ( Yani o alfadaki kaptan koltuğu hiç bir araçta yok, tabi bu suv. Kia'nında bundan farkı yok!
alfa yı bilmem ama Rover da iyidir/iyiydi, belki Rover alfanın tahtını sallayabilir.
....

1440 kg bir araç + 30 lt lpg tank ile iyice ağırlaşan bu motordan performans göstermesini beklemeyin. 117 hp nedir. 154 tork nedir. yahu. Atmosferik bir motora turbosuz 130hp yapacak teknolojileri varken 117'de tutmaları müşteri segmentine göre konumlandırmadır. (Hedeflenen kitle ; torununu ziyarete gelmiş babaanne, anneanne ile arka koltuğun doldurulması ve 2 çocukla seyahat edilmesi)
117 hp tutmaları muhtemelen yüksek Suv bir kasadan kaynaklanıyor eski Turbo outlanderda kullanılan motor evolarda 300 beygir iken outlander da 200 hb ye çekilmişti (rakamları yuvarladım).


Direksiyon hakimiyeti; Hissiz diyorlar ? Nasıl bir his arıyorsunuz? Rakiplerinde nasıl ? Bence ortalama sınıfta kalmaz -/+ (Friendly Critics; ver 5000 tl parayı yorumcu rakip firmanın aracı öne çıksın diye bu arabada direksiyon hissiz desin. Yahu 117 hp lik aile babası arabası; yarış mı yapacaksın! Şehir içi kullanımlarında yumuşak, hız arttıkça sertleşen bir yapısı var. His konusunda spor arabalardaki manevra kabiliyeti temel alınırsa evet ancak burada yerden yüksek bir araç kullanıyorsunuz, qq'nın ki daha mı iyi? ya da sportage'nın ki? Yahu gidin galeriye bir tur attırsın size, özellikle saat 10.00'da trafik bitmişken atın. )
Alfisti birinin başka araçtaki direksiyon hakimiyetini övmesi ASX için çok güzel bir artı olmuş.


Gelelim yalıtıma; yahu bu kadar kötü bir yalıtım hayatımda görmedim. Yani motor sesi içeri girsin güzel, ancak 100 km sonrasında rüzgar+yol artı yandan geçen araçlar hepsi beyninde yer ediniyor. Öyleki rüyamda bile mitsu dayı ile yola çıkmışım yol sesi yoruyor beni... Ses izolasyonu aracın makyajlı halinde iyileştirilmiş ise ötekisini düşünmek dahi istemiyorum! Aracın sadece iki eksisi var; birincisi beygir gücü, ikincisi izolasyon daha iyi olmalı idi. (Haaa ozaman kia sportage olurdu... İşin doğrusu olmazdı! Bu araç kia sportage gsl comfort plus'dan daha karakterli ve oturmuş bir araç. Kia binek otomobillerinde mitsubishiyi döver, gerek rio, gerek ceed, gerek picanto bir çok araçtan daha sağlam ve donanımlı. Ancak ASX' de SPO'yu döver.)
Buradaki dövmek olayını anlamadım :) bence şöyle birşey olabilir; hunday 3-4 tane seri hafif yumruk atar, dövüyor gibi görünür ama Mitsubisihi 1 tek yumruk atar ve nakavt :D Kalite dediğimiz de işte böyle bişey zaten :hot:

Kısaca yalıtım bu aracın 2. eksisi. (Kafam halen aracın motor gücünde 117 bg 154 tork ne la? Hele ki yıl olmuş 2013 bu nedir yahu... Tamam ekonomi, önce güvenlik kabul ederim. Ancak Bu araç 5 vitesli yani çok rahat 128 hp ve 175 tork olabilirdu. Yakıt da 8.2 ye 5.2 olurdu. Doğru bunu JAPONLAR NASIL DÜŞÜNEMEMİŞ, BEN DAHA İYİSİNİ BİLİRİM... Tamam Tamam araç alie arabası, güvenlik arabası...

japonlar, muhendisler almanlar, ameriGalılar senden benden iyi düşünemez: o kadar üretim hatasını yapıp araçları ben mi geri çağırıyorum; "uzman körlüğü" tabir edilen bişey vardır: uzman göremez sokaktaki vatandaş- yani sen,ben- görebiliriz. Ancak tork/hp değerlerinin düşük tutulmasında başta ticari kaygılar olmak üzere (aynı motorda daha güçlü motor seçeneğini daha fazla paraya satmak vs.) Motorun bahsettiğiniz kullanıcı profiline göre daha uzun ömürlü yapmak (düşük güç ile motor daha az yıpranır)

Bu araç alfisti gözünde 8/10 aracıdır.
bence bu kendi sınıfı içinde tam puan demek :)

LPG katkı maddesi kullanacağım ancak epey bir süre benzinde kullanıp yapacağım. Benden önceki sahibi aracı LPG'ye boğmuş.
ne kullanacaksınız?

Würt katkı maddesi eklenecek, motül yağ eklemesi 60bin km'de yapılmış.
würt sistem/enjektör temizliği sanırım. Motul ile devam edin; 5-30 eco-nergy serisi

Ağır bakım hiç yapılmamış herşeyi normal ve nizami ancak 100.000'de baskı balata ister. Ancak bundan önce 80.000'e gelmeden aracın volantını taşlatırım.
Volant taşlama ihtiyacı hissediyormusunuz? tedbiren yapacaksanız bence bekleyin derim ama o konuda fazla bilgim yok.

Niyetim uzunca seneler binmek.
Allah gönlünüze göre kazasız belasız uzun süre sürüş nasip etsin. Ben Carismayı alınca uzun seneler bineceğim demedim "araç ölene kadar bineceğim" dedim. aldıktan 1 ay sonra kaza yaptım kasko pert yaptı. gene de bindim bu seferde elektrik sıkıntıları vs. derken 3 sene sonra araç hiç gitmez oldu yani öldü :( bozuk olarak bi ustaya sattım.


Özet; Arka diz mesafesi yeter. (sözüm sana alfa 159... Ancak kimse Alfa 159'u dövemez... Bir milyon tasarımcı getirin bir daha 159 gibi çıkmaz.)
size aynen katılıyorum. şaşırtan şey; 159 dışında hiçbir alfayı hele güncelleri tip olarak sevemedim (156 idare eder) Nissan juke gibi börtü böcek tuhaf şeyler. 159u yapan zihniyetin diğer modellerde de albenisi olan çizimler beklerdim. dizayn konusunda geçmişten günümüze en beğendiğim Audi ve Mazda: eskiden günümüze çizgilerini ana karakterleri bozmadan güzel çizimlerle güncelleyebildiler.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 4 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye