Muhterem ASX Ailesi, aracıma çok şükür kavuştum, ilk 1000 km'lik şehirler arası ve şehir içi yolculuk deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.
(Şuan 10.000 km'yi devirdim 07.09.2017 hepsi uzun yol
aracı benzinde de epeyce kullandım. 4000 km'yi benzinde yaptım. Biraz bastım motoru açtım ort. 6.8x5,20tlx10x4=1360tl ediyor. Ankara 400 km desek 100 km'de 6,4 yaktı; 6,4x5,20x4=133,12 TL yani kimse neden lpg varken benzinde gittin demesin. Aracı istanbul şehir içinde lpg'de kullanıyorum. Gaz bitince benzin'de gene kondüsyon kazandırıyorum.)
Değerlendirmeleri objektif olarak yapacağımı düşünüyorum. (Alfisti olarak
)
Araç; koltuk konumlandırması açısından yüksek durumda. Yola ve araca hakimsiniz. + 1 ( Çok sevdim bu işi)
Aynalar; aynalar kocaman, sürüşü güvensiz kılacak bakış açısı bulmanız çok zor + 1 (Kepçe kulaklı Darth Vader)
Araç içindeki güven duygusu; araca binen kişi bu aracın içinde bana bir şey olmaz hissini gayet iyi yaşıyor. +1 (Falllout 4 Power Armor)
Arka koltuk diz mesafesi; Yani 4.3 metrelik c/d segmenti bir araç için oldukça iyi, panaromik cam sunroof gibi açılmasa da gece güzel bir görüntü yapıyor. +1 (Araç bildiğin RAR dosyası gibi. Keşke led dışında arka iç lamba da koysalarmış.)
Yokuş kalkış desteği, geri görüş kamerası, anahtarsız çalıştırma, start-stop ve ses sistemi donanım +1 (ne imiş kia sportage daha dolu imiş... evet bana eft ile 5000 tl göndersinler ben de blog açar kia daha donanımlı bir araç derim. Aracın donanımı konusunda reklamı yapılmıyor reklamının yapıldığı tek yer ekonomik oluşu. Şerit takip sistemi yok, olsa iyi olur idi.)
Farlar; Arkadaş selektör mü atıyorum lazerle ateş mi ediyorum anlamadım. Bu ne ya? Öndeki araçlar korkuyor. Aracın farları gayet güzel aydınlatıyor. +1
İç Malzeme kalitesi; sade ancak biraz daha özenilse çok daha sevilirdi derim. Deri koltuklar güzel +/- (Plastik kötüymüş, beyefendiler jagur x-style kullanıyor iç malzemesi kötü diye asx'i eleştiriyor. Ulan Jetta'nın da bundan farkı yok o nasıl oluyor da 7/10 puan alıyor? 7,5/10)
Ergonomi; kaptan koltuğu konfor açısından d segmenti için biraz zayıf, uzun yolda az da olsa yoruyor. (Yani o alfada ki kaptan koltuğu hiç bir araçta yok, tabi bu suv. Kia'nın da bundan farkı yok!)
LPG kiti ile 1400 kg gelen bir araç; ağırlaşan bu motordan yüksek performans göstermesini beklemeyin. 117 hp 154 nm tork orta iyi performans için yeterli. Tüketimi ise son derece uygun + 2
Araç 3000 devirde 110 -120 km görüyorken yakıt tüketimi de kışlık lastik ile 6 lt ile 8.4 lt arasında gözüküyor. Tasarruflu; evet 90 km'de gidersen 5.9 lt oluyor. (Yazlık lastikte de benzer ancak biraz basarsanız, yolcunuz ve bagajınızda var ise uzun yolda benzinde 7.5 - 8 , lpg'de 8.5 - 9 lt yakarsınız. Benim rekorum lpg' de 8.4 ile 8.9 lt arası oldu. Ortalamam 7.7 lt. Sakin gider isem ise lpg'de 6,5 - 7 lt arası gidilebiliyor. Yani kimse ankara - istanbul arasını 100 km sabitte de gitmiyor. Şehir içinde lpg'de 10.6 ort. İstanbul mesai saatinde alfa da ortalamam 14.5 lt idi.) + 1
Gaza basmak isteyen 2.00 mk2 156 salespeed alsın. (Hedeflenen kitle ; torununu ziyarete gelmiş babaanne, anneanne ile arka koltuğun doldurulması ve 2 çocukla seyahat edilmesi)
Müşteriye hitabı; +1 konumu Alie Arabası (2.00 155 hp araç, 1.9jtd 150 hp ve son olarak 1.6. 120hp araç kullanmış bir alfisti için motor performansı - 1 olabilir. QQ'nın -3, SPO'nun -2 burada sınıfı sadece tiguan geçer)
Ara hızlanma 3. ve 4. viteslerde güzel. 5. vites zayıf. (6. vitese ihtiyaç 4000 - 4500 devir sonrasında yakıt tüketimi için gereklidir. 117 hp için gerekli değil.)
Yol tutuşu gayet güzel, yerden yüksek bir araç için oldukça iyi. Kullandığım rakiplerini çok rahat döver. +1
Direksiyon hakimiyeti; Hissiz diyorlar ? Nasıl bir his arıyorsunuz? Rakiplerinde nasıl ? Bence ortalama sınıfta kalmaz -/+ (Friendly Critics; ver 5000 tl parayı yorumcu rakip firmanın aracı öne çıksın diye bu arabada direksiyon hissiz desin. Yahu 117 hp lik aile babası arabası; yarış mı yapacaksın! Şehir içi kullanımlarında yumuşak, hız arttıkça sertleşen bir yapısı var. His konusunda spor arabalardaki manevra kabiliyeti temel alınırsa evet ancak burada yerden yüksek bir araç kullanıyorsunuz, qq'nın ki daha mı iyi? ya da sportage'nın ki? Yahu gidin galeriye bir tur attırsın size, özellikle saat 10.00'da trafik bitmişken atın.)
Gelelim yalıtıma; yahu bu kadar kötü bir yalıtım hayatımda görmedim diyordum ki toyota corolla, honda civic,qq ve benzeri bir çok aracın ses izolasyonu daha kötüymüş deneyince öğrendik (Alfadan sonra biraz şaşırmıştım biraz bu konuda asx'i gömdüm,pişman oldum) . Yani motor sesi içeri girsin güzel, ancak 110 km sonrasında rüzgar+yol sesi biraz hissediliyor. Aracın sadece iki eksisi var diyebiliriz; birincisi beygir gücünü 125 civarı yapsalar performansı çok güzel olurdu, ikincisi izolasyon daha iyi olmalı idi. (Haaa ozaman kia sportage olurdu... İşin doğrusu olmazdı! Bu araç kia sportage gsl comfort plus'dan daha karakterli ve oturmuş bir araç. Kia binek otomobillerinde mitsubishiyi döver, gerek rio, gerek ceed, gerek picanto bir çok araçtan daha sağlam ve donanımlı. Ancak ASX' de SPO'yu döver.) - 1
Bu araç alfisti gözünde 8/10 aracıdır.
Aracıma yapılacak işlemler.
Cam rüzgarlıkları (artık gerek yok)
LPG katkı maddesi kullanacağım ancak epey bir süre benzinde kullanıp yapacağım. Benden önceki sahibi aracı LPG'ye boğmuş.
Würth katkı maddesi eklenecek, motül yağ eklemesi 60bin km'de yapılmış. (İyi bir katkı maddesi, arada kullanılır)
Motor yıkaması kesinlikle şart; içindeki kir pas ne var ise akacak bitecek. (Carbon clean yapılacak, yıkamaya gerek yok)
Ağır bakım hiç yapılmamış her şeyi normal ve nizami ancak 100.000'de baskı balata ister. Ancak bundan önce 80.000'e gelmeden aracın volantını taşlatırım. (
gerek yok 120.000 km'ye kadar gidecek gibi
)
Kesinlikle izolasyon yaptıracağım. 2011 kasa kullanan ASX ailesi sakinlerinden bilgi alırım. (
gerek yok 2011'e göre bariz daha az ses alıyor)
Koruma barları yapılacak. (Tavan çıtası pek istemiyorum , cam tavanın büyüsü bozulur gibi)
YapıldıTamponda rütüş boyaları şart.
Niyetim uzunca seneler binmek.
Hissiyat;
Bu araç binici aracı. Alfa Romeo'da öyleydi(Ortak nokta). Uzun yolda resmen Alfa Alfa diye ağladım ancak şehir içinde yokuşlarda zerre kadar yorulmadan kaydırmadan aracı kullanınca durum eşitlendi. Yol da kimse sıkıştırmıyor. Dolmuş, otobüs ezer korkusu yok. Aracın geniş iç hacmi de göz önüne alınınca alfadan çok daha fayda yaşatan bir seçim. (Bu arada ekonomik kriz ilk yaşadığım an gene alfa 156 mk2 alırım)
Özet; Arka diz mesafesi yeter. (sözüm sana alfa 159... Ancak kimse Alfa 159'u dövemez... Bir milyon tasarımcı getirin bir daha 159 gibi çıkmaz.
)
Saygılarımla.