Zaman: 29 Mar 2024 14:12

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Yokuşlardaki Çekiş Düşmesi
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2017 10:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 11:32
Mesajlar: 64
İsim: Arda
Araç: ASX 2011 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Arkadaşlar merhaba,

2011 İnvite araca sahibim, hafta sonu İzmit-Ankara arası aracımla seyahatim oldu, yolu bilenler bilir otobanda genelde düz seyreden bir yoldur ancak belli bölgelerde hafif rampalarda mevcuttur, araç düz yolda giderken herhangi bir hızlanma sıkıntısı yok 140-150-160 bastınmı gidiyor ancak bahsettiğim rampalarda araç ciddi anlamda çekişten düştü ve neredeyse 90 ı geçemedim(gazı köklediğim halde) hatta korktum yolda kalıcam diye çünkü böyle bir şey ile ilk defa karşılaşıyorum bu acaba aracın doğal halimidir yoksa araçta benim bilmediğim başka bir sıkıntımı vardır?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2017 12:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
İzmit-Ankara arasında nerde dik rampa var tam hatırlayamasam da Bolu Dağı tırmanışında 90-100' ü geçemedeğiniz 7-8 derece eğimler mevcut. Rampaya ortalama bir devirde girmiş, rampanın ortasında da araç yığılırken vites küçültüp devir yükseltmeye çalışınca bu tatsızlığı yaşamışsınız diye düşünüyorum. Ben de haftasonu Kocaeli' nde Umuttepe Cedit-Erenler yokuşundan çıkarken keşke aracım daha güçlü olsaydı diye düşünmedim değil. Sanırım 14-15 derecelik bir eğimi var. İnişi ayrı, çıkışı ayrı dert. 1. viteste 6000 d/dk' ya kadar zorlayıp hemen 2' ye atınca bile 3500-4000 d/ dk ya düşüyor ki ancak o zaman sabit hızda yokuşu bitirebiliyorsunuz (Araçta 350-400 kg yolcu yükü varken). Aracınız Lpg' liyse dik rampalarda mutlaka benzine alın ve rampaya girmeden yüksek devirde kaptırmaya çalışın. Atmosferik motorun doğası bu. Dizelin yüksek tork avantajı dik rampalarda kendini gösteriyor. Lastik çapını orijinalden fazla büyütünce de aracın yokuş performansı kötü etkileniyor. Teknik bir sorundan şüpheleniyorsanız ayrı tabi. Kazasız sürüşler.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2017 13:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2015 13:03
Mesajlar: 57
İsim: TARKAN
Araç: ASX
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: BRH+
Yaş: 47
bizimki gibi atmosferik suv araçlarda bu genelde normal, 1300-1500 kg arası bir araç sonucta,yokusun uzunluk ve eğimine göre devir 1500-2000 arasına düşünce bir alt vitese almanız gerekiyor, bazen 3. vitese kadar iniyorum ama alışınca çok ivme kaybetmeden aynı hızda ve çekişte çıkabiliyorsunuz,belki sadece vites küçültmeniz canınızı sıkabilir ama yapacak çokta bir şey yok,ancak kısa mesafeli (500-1000 m.) ve çok eğimli olmayan rampalarda da aynı sorun oluyorsa bir baktırmakta fayda var derim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2017 16:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 11:32
Mesajlar: 64
İsim: Arda
Araç: ASX 2011 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Öncelikle cevaplar için teşekkürler arkadaşlar, bende sizler gibi düşünüyorum yeni teknoloji turbo beslemeli benzinli motorumuz olmadığı için bu tarz bir durumla karşılaştım ve ilerde de karşılaşacağım sanırım yapacak bir şey yok şuan için, birde aracın yalıtımı gerçekten rezalet 110-120 km hız ile otobanda giderken arabanın içinde resmen bir uğultu var ve çok baş ağrıtıyor, aracımı çok seviyorum ama bu yaptığım yolculuk farklı şeyler gösterdi bana, ilerde sırf torkundan dolayı ve yeni modellerde giderildi ise bu aracın dizelini alabilirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2017 16:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
Arda Bey, geçen hafta ben de aynı sorunla karşılaştım. Ankara - İstanbul seyahatimde Bolu Dağı tırmanışında 120 km'den 110-100 ve derken 90 km'ye düştüm. Bu durumu elbette kafama takmadım. 1440 kg'lik bir araç, dizel de değil kısaca normal bir durum. Bazen daha dik yokuşlarda 4. vitesle bile çıkabilirsin. (1.6 motoru olan benzinli araçların çoğunda durum aynı) Düz yolda aracın ivmelenmesi gecikiyor ise o zaman kaygı duyulur ancak Bolu eteklerinde endişe duyulacak bir şey yok. (normal bir durum) Gelelim yalıtım konusuna. Toyota Corolla, Honda Civic gibi bu araçların da izolasyonu kötüdür. (Ama Honda ve Toyota sahipleri izolasyon kötü demez. ikinci eli de peynir + ekmek gibi gider. İnanın bu araçların izolasyon yorumunu okuyup QQ alan bir ton insan var.) 2013 kasada daha iyileştirmişler deniliyor. Kendi aracıma çok kızıyordum ne biçim izolasyonu var diye derken arkadaşımın honda civic'ine bindim (son kasadan bir önce) benim araçtan bir farkı yokmuş. Aracıma yok yere kızmışım. 500 tl masrafla (izolasyon ile) seslerden kurtulmak mümkün. Önümüzdeki günlerde benim araca pek gerekmese de yapacağım. (Tanıtım, inceleme yazımda izolasyonu yerden yere vurmuştum :sorry: )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2017 09:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 11:32
Mesajlar: 64
İsim: Arda
Araç: ASX 2011 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Serhat bey evet aynı sıkıntıları yaşamışız, aracımı gerçekten çok seviyorum ancak böylesi bir olay yaşamak beni az da olsa hayal kırıklığına uğrattı önceki aracım 1,3 75 beygirlik puntomda torktan dolayı alışmısım hiç böylesi bir sorun yaşamamıştım.

Neyse ama her güzelin bir kusuru olur misali bende aracımı böyle sevmeye devam edeceğim ancak sizin yalıtım konusundaki çalışmalarınızı da eğer yaptırırsanız bekliyoruz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2017 15:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
aracın yabancısıyım ama kullanıcılardan aldığım -eski mesajlar dahil- bilgileri derlersem;
1- m-vec motorlar yüksek devir sever; rampalardan önce araç devirlenirse sorun olmaz.
2- uzun süren rampalar gözün gördüğünden daha dik, yorucu ve motoru zorlayan rampalardır. motora haksızlık olabilir
3- Diğer arkadaşların cevapları olmasaydı ateşleme (bobin) sisteminizi kontrol edin derdim
LPG den benzine almak bana çare olarak görünmedi; aracın ençok yaktığı durumda en çok tasarrufa ihtiyacımız olduğu zamanda niye ki? Onun yerine lpg ayarlarınızı değiştirin. en güzeli rampada yoltesti denilen aracı hareket halinde ayar yaptırmaktır. lpg ci yol testine yanaşmazsa yada rampa bulamazsanız lpg ayarlarınızın yüksek devir (+3000 vs.) dilimlerindeki ayarları değiştirin; ekonomikten performansa yani zengin karşıma doğru ayarlayın.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2017 15:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
asıl çözümü yazmamışım; Hidrojen takın :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2017 13:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Lpg' nin performansı düşürdüğünü uzun dönem kullandığım araçlarda bizzat gözlemledim. Bundan dolayı aracı çok sıkıştırmam gerektiğinde benzine alıyorum. Bir de meşhuur supap yanma hadisesini elden geldiğince ötelemek adına yapıyorum bunu. Tabi asıl lazım olduğunda ekonomik olması için yapılan eklentiyi devre dışı bırakmak ta mevzunun en ironik boyutu. Lpg' nin performansı etkilemediğini söyleyen arkadaşlar da var. Belki de kullanılan kit' le alakalıdır bu yüzden genel manada iddialı konuşamam.
Siz hidrojen deyince aklıma hibrit teknolojisi geldi. Misal bir elektrik motoru geliştirilse fosil yakıtlı araçlara sonradan akuple edilse de önden çekişliyse arka tekerlere, arkadan çekişliyse ön tekerleklere tahrik verse. Hem araç 4x4 olur hem de beygiri artar falan. Dur kalklarda benzinli motor susar elektrikli aracı yürütür. Yani Lpg dönüşüm kiti yerine hibrit dönüşüm kiti taktırsak araçalara :)
Bu izolasyon meselesinde lastiğin payını da ihmal etmeyin derim. Lastiklerim 47.000 km oldu araçta yolu ve yol sesini ciddi olarak hisseder oldum. Özellikle yüksek hızlarda bir uğultudur geliyor.
Selamlar.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2017 23:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Yanlış kullanılan her makine yanlış anlaşılır .

Tabi yanlış kullanım derken hiç kimse alınmasın lafın direk muhatabı benim .

Ben daha önce atmosferik 1.4 motorlu reno19 sahibi sonra pek çok kez 1.6 benzinli atmosferik motorlu araç sürmüş ve ayrıca pek çok kez 2000 hd dizel turbo motorlu pejo partner sürmüş biri olarak bir araba sürüş kültürü​muz alışkanlıklarımız vardı. Bu geçmiş tecrübeleri ile asx kullanmaya başladım.

İlk aracı aldığımda motor rodaj dönemi diye mecburen çok devirli kullanmadım. Bu nedenle ilk başlarda asxin yokuş performansı benim için son derece hayal kırıklığı oldu hele 2000 turbo dizel motorlu pejo partnerden sonra .

rodaj dönemi bitince bizde adettir motor açarız :) aracı yüksek devirde kullanmaya başladım. İlk başlarda Ankara çevre yolunda 5. Viteste yüksek devirlerde 3000 bazen 4000 devirin üzerinde devirlerde hâliyle yüksek hızlarda aracı kullandım. Ancak tabi bu durumda yüksek hız güvenli değil . Sonra kullanım kılavuzunu okurken 6 bölüm 23. Sayfada viteslerin hız sınırı yazan bir tablo dikkatimi çekti . Bu tabloda 3. Viteste maksimum hiz 140 km/saat yazıyordu. Tabi benim bunu test etmem gerekiyordu :D

bilenler bilir :) hava alanı yolundan İstanbul yolu istikametinde çevre yoluna çıkarken çevre yolunda tatlı bir rampa vardır . Birgün ivedige gitmek için tam o kavşaktan çevre yoluna girdim . Tabi girer girmez düşük hız düşük vites ve düşük bir devir ancak iyi bir rampa .

Tamam dedim şu vitesleri maksimum devir ve hızları ile tanıştırmak vaktidir. Sanırım önce ikinci vitesteyken deviri 6000 kadar getirip 3 . Vitese geçiş yaptım ve bastım gazın dibine tam kaç devire çıktım hatırlamıyorum ancak devir kırmızı hatta baya yaklaştı hızda o rampada ve 3. Viteste 130 km/saati gösteriyordu . Ve benim yüzümdeki ifade (aynadan gördüğüm kadarıyla :) ) şaşkın gözler ve sonrası acayip bir mutluluk sırıtışı . Ve demek mivec motor buymuş bilinci İle aydınlanmış bir adam .

Olay şu mivec motor da eğer uzun yolda son vitesteyken belli bir hızdan​ ilerleyip sonra rampaya giriyor iseniz rampaya girmeden önce gaza basıp deviri yükseltmek gerekiyor yani rampa hafif ise en az 3000 devir rampa tatlı ise en az 4000 devire getirmek gerekiyor ki kısa bir rampada vites ve hız düşürme olayı olmasın. Eğer rampa uzun ve Zorlu ise o zaman gerektiği yerde hızı çok öldürmeden tekrar belirtiyorum HIZI VE DEVİRİ ÖLDÜRMEDEN hemen vitesi 4 e atacaksınız gaza basacaksınız yemediyse vitesi 3 e alıp gaza basacaksınız. Sonuçta bu araba 3. Viteste 140km/saat- 4. Viteste ise 180 km/ saat hız yapabiliyor :) vites küçültmekden korkmayın vites topuzunda akrep yok :LOL:
Tabi asx dende düşük devirde bir turbo dizel performansı beklemek olmaz ancak yüksek devirdeki o kukreyen aslan gücü süper .

Eğer rampaya sıfır hızla ya da çok düşük hızla gidiyorsanız ve rampadan zorlanmadan toz yemeden çıkmak isteniyor ise birinci vitesten itibaren yüksek devirlerdede vites büyütülmesi gerekiyor.

Yani uzun lafın kısası yüksek devirlerde kullanmaktan korkmayın. Bir şey olmaz sadece azıcık fazla yakar ( laf aramızda yüksek devirli sürüşte baya baya iyi bir yakıt artışı oluyor :D varsın olsun be bir kere doğduk bir kere öleceğiz öyle rampalarda kötü araçların tozunu yiyeceğime varsın asx benzin yesin :D ).


Tabi bu arada benim asx safkan benzinci bu yüksek devir işini LPG de denemenizi tavsiye etmiyorum . Zahmet olmaz ise aracınızı benzine aliverin :)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017 09:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 11:32
Mesajlar: 64
İsim: Arda
Araç: ASX 2011 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Arif bey yazdıklarınız aslında tam da benim yaşadıklarımı ve sorunun çözümünü anlatıyor bende bu seyahatimle anlamış oldum ki rampalarda bu araçlar ile düşük devirlerde yakalanmayacağız aksi taktirde resmen nal topluyoruz :) yüksek devirlere geçtiğimizde ise fark edilir derecede araç fazla yakmaya başlıyor yakıt ortalaması gözle görülür biçimde artıyor, ama ne yapalım gülü seven dikenine katlanırmış her şeye rağmen ben yinede aracımdan ve özelliklerinden çok memnunum.

Allah her kese istediği aracı nasip etsin ve kazasız belasız kullandırsın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017 09:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Gerçekten de Akif hocam Arifane bir açıklama yapmış, benim 1. maddede yazdığım Amiyane ifadeyi :)
LPG konusunda ben magnezyum/yıpranma faktörünü dikkate almamıştım. bu açıdan bakarsak benzine almak daha iyi.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017 20:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2013 21:53
Mesajlar: 94
İsim: twins
Araç: 2015 asx intense
Meslek: eğitim
Yaş: 30
1.6 MIVEC motorun tork-hız eğrisine baktığınızda maksimum torku (154 Nm) 4000 devirde verdiği görülür. tork en basit tabiriyle kuvvetin döndürücü etkisi (moment) veya bir motorun miline bağlı yükü karşılayabilme yeteneği diyebiliriz. kısacası eğimi ne olursa olsun bir rampada ASX in devri 4000 devirde ve bu devirin altında değilse aracın bayılması söz konusu olmaz. Atmosferik benzinli motorlar ve dizel motorların karşılaştırılmasındaki çoğumuzun duyabileceği en genel tabir; dizel motorlar maksimum torklarını düşük devirde, atmosferik benzinli motorlar maksimum torklarını daha yüksek devirlerde verirler. akif beyin yazdıklarından da yola çıkarak bir aracın motorunun maksimum torkunu hangi devirde verdiğini bilirseniz ve devirli kullanırsanız, aracı ve motoru kendi karakterine göre kullanmış oluruz. aksi taktirde atmosferik benzinli bir motorlu araçtan, her şartta dizel motorlu bir araç karakteristiği beklemek adil bir karşılaştırma olmaz. lafı çok uzattım :D kısacası ASX i rampada 4000 devirin altına düşürmeyin ondan sonra keyfinize bakın. Allah kaza bela vermesin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2017 11:56 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Arkadaşların yorumlarına katılıyorum. MIVEC motoru şöyle tanımlayabiliriz. Düşük devirde ekonomi, yüksek devirde performans sunar. Rampalarda yaşanan bayılma sorununu MIVEC motorun karakteristiğini öğrenmeden önce bende yaşıyordum. Şimdi rampaların durumuna göre 3500-4000 hatta bazen daha yüksek devirde kullanıp MIVEC motorun şahlanışını hissetmek hoşuma gidiyor.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017 17:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2013 02:01
Mesajlar: 94
Şehir: Ankara
İsim: kadrettin yuksel
Araç: asx2013
Meslek: arşivist- Tarihçi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 52
Bu durumu Çayyolu'ndan İnceğe çıkıştaki dik ve uzun rampada hep yaşıyorum :roll: . vitesi rampaya gelmeden küçültüp, devri artırınca keçi gibi tırmanması bana her seferinde keyif veriyor :gamer:

_________________
Iskartaya çıkmış dağcı ve balıkadam eskisi.. ama her daim sucul dünya, tabiat tiryakisi.!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017 23:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Konuya ek
LPG li araçlarda ngk LPG Buji şart (bu konuda ısrarcı olmaya devam edeceğim)
Daha iyi yanma ile tasarruf ve performans. Ateşleme kolaylığı ile ateşleme sistemi ömrü uzatma ile sorunsuz ve parça maliyeti tasarrufu. Uzun ömür ile normal Bujilerden uzun vadede daha ekonomik : 100 binkm ömürlü.
Yukarıdaki bilgiler ikna etmediyse; Opel gibi yetkili servis de garanti kapsamında LPG montajında mutlaka bujileri ngk LPG Buji ile değiştiriyorlar

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye