Zaman: 29 Mar 2024 01:07

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2017 14:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2013 02:01
Mesajlar: 94
Şehir: Ankara
İsim: kadrettin yuksel
Araç: asx2013
Meslek: arşivist- Tarihçi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 52
Yazlık (215 65 16) orjinal lastikler apartmanda koyduğum yerden çalındığından maalesef yenisini almam gerekiyor :( .
Geçenlerde Ergin ustaya uğradığımda, sağolsun 225 65 16 ebadı aklıma soktu :). Bendeniz, "her şey standart olmalı" takıntılı iken, yandaki lastikçi de jant değiştirmeden bunu yapabileceğimi söyleyince etrafta bakınmaya başladım. Taban 1 tık artsa da bir miktar yakıt artışı olacak sanırım..
gelelim kafamdakine;
- bu ebatta fazla çeşit yok , hatta Suv(4x4) katagorili lastik göremedim.( hep hafif ticari veya minivanvan sınıfında var.). Asx'te farkeder mi?
- bana Ankara'da F/P bakımından önerebileceğiniz lastik markası ve dürüst bir satıcı önerebilirmisiniz?

_________________
Iskartaya çıkmış dağcı ve balıkadam eskisi.. ama her daim sucul dünya, tabiat tiryakisi.!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2017 09:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Kendi aracimda 235/60/18 yazlik ve kislik kullaniyorum.Nexen marka ve degerleri de oldukca guzel fiyat olarakta diger marklardan iyi.Yuk tasima ticari arac lastigi (T) Bizim araclarimiz icin ise H yada V almalisiniz.Alirken dikkat edin.Yakit cok fazla artmaz.

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2017 16:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Çaptaki Değişim Oranı: % 1,86
Gerçek Çap Değişimi: -0,52 inç
Gerçek Çap Değişimi: -13 mm
Orijinal Ebat:26,98 inç 685,4 mm
İstenilen Ebat:27,5 inç 698,4 mm
Buradan çıkacak sonuçlar:
1- çaptaki değişim oranı %3'den düşük olduğu için güvenle değiştirebilirsiniz
2- yakıt tüketimiz minimize olacağından artış hissedilir olmayacaktır
3- kuru zemin yol tutuş ve frenlemeniz daha iyi olacaktır
4- ıslak zeminde taban genişlediği için su tahliye biraz daha zorlaşacak ve frenlemeniz ve yol tutuş az da olsa olumsuz etkilenecektir ancak agresif kullanmadıkça sorun olmaz.
5- aracınızın yerden yüksekliği artacaktır; Türkiye yolları için iyi Ancak virajlarda savrulmanız çok az da olsa artacaktır.
http://www.yokohama.com.tr/lastik-jant-hesaplama

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2017 23:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2013 02:01
Mesajlar: 94
Şehir: Ankara
İsim: kadrettin yuksel
Araç: asx2013
Meslek: arşivist- Tarihçi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 52
bilgi için teşekkür ediyorum. :)

_________________
Iskartaya çıkmış dağcı ve balıkadam eskisi.. ama her daim sucul dünya, tabiat tiryakisi.!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2017 09:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
rica ederim :)
imzanız dikkat çekti; yengeç misiniz balık mı?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2017 12:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Yaklaşık 1ay 10 gün oldu iskitlerde Çınar lastik bayisinden tanesi 325 liraya nokian line suv 215-65-R16 lastik aldım şimdilik son derece memnunum yol tutuşu ıslak ve kuru zeminde çok iyi yol sesi hissedilir şekilde azaldı birde lastiğin desenleri çok orijinal sıkı çalışılmış AR-GE işi belli . Çok tavsiye ederim.
Yaklaşık 30 yıllık teknik eleman olarak herzaman orijinallikten yana tercih yaparım ve orijinalliği tavsiye ederim. Bence 225 taban taban olunca yol sesi artacaktır ıslak zeminde yol tutuşu azalacak ve ayrıca yerden yüksekliği artacağından aerodinamik yapısı değişecek ve rüzgar sesi artacaktır. Avantaj olarak görsel olarak ( görecelidir) iyileşme olabilir, yerden biraz daha yüksek olur virajlarda yol tutuşu artar.
Benim tavsiyem 215-65-16 nokian line suv :vauv:

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2017 13:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2013 02:01
Mesajlar: 94
Şehir: Ankara
İsim: kadrettin yuksel
Araç: asx2013
Meslek: arşivist- Tarihçi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 52
av.ilhami yazdı:
rica ederim :)
imzanız dikkat çekti; yengeç misiniz balık mı?

-balık... :roll: ileri seviye bel ve boyun fıtığından dolayı derin dalış ve tırmanış maalesef mazide kaldı. : :cry: . Fırsat buldukça doğa yürüyüşleriyle idare ediyorum.

_________________
Iskartaya çıkmış dağcı ve balıkadam eskisi.. ama her daim sucul dünya, tabiat tiryakisi.!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017 01:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
215 60 17 orijinal lastik ölçüye sahip olan aracıma beleşten geldiği için son bir sezon daha idare edebilecek Bmw X3' ten çıkma 225 60 17 runflat lastikler takmıştım. 5000 km boyunca yanakları demirden farksız olan bu lastiklerle çektiğim çileyi yeri her geldiğinde anlatırım. Aracı dik yokuşta kaldıramıyordum. Gazı fazla versem patinaja düşüyor az versem araç stop ediyordu. Aracın dengesi 1 cm yükselmekle şaşar mı? Benimki şaşmıştı. Her zaman döndüğüm virajlarda aracın hıza olan tepkisi değişmişti, kalkış seriliği azalmıştı. Tabi bunu asıl eski lastiklerimi geri takınca net olarak anladım. Ne zaman sezonu geldi orijinal lastiklere geri döndüm Asx'im de geri döndü. Şu an araçla gelen Yokohamalar son sezonunda, 60 bine gelince kışa girerken değiştirme niyetindeyim bu halde bile dik rampalarda zemin kuruysa patinaj yapmadan kalkıyor. (kar yağdığında rezaletti ayrı). Bana göre benzinli Asx'e orijinal ölçüden biraz daha büyük ölçüde lastik takmak spor ayakkabıyı çıkartıp 2 numara büyük postal giymekten farksız. Ama yıllar önce 1997 model Opel Astra Club Caravan' a Orijinalden epeyce (% 3 sınırını aşmıştık) büyük lastik takmıştık araba banamısın dememişti. Tabi herkesin sürüş tarzı, şartları ve dolayısıyla deneyimleri farklı, belki de bu ölçülere geçip çok memnun kalacaksınız. Herşey gönlünüzce olsun.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017 09:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
akif06eren yazdı:
Y yerden biraz daha yüksek olur virajlarda yol tutuşu artar.


Hocam Bu cümle dışında hem fikiriz. Bu cümleyi biraz açarmısınız; yüksek olunca nasıl virajlarda yol tutuş artıyor, ben tam tersi biliyorum ?

Yokohama şuana kadar gördüğüm özelliğini uzun süre (+50bin km. ve +5yıl) tek lastik. başkası da vardır ama ben şahit olmadım. kendim zaten o kadar süre lastik kullanamadım ya lastiği aldıktan sonra araç sattım ya da çukurlar yüzünden lastik yardırdım :(

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017 10:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
av.ilhami yazdı:
akif06eren yazdı:
Y yerden biraz daha yüksek olur virajlarda yol tutuşu artar.


Hocam Bu cümle dışında hem fikiriz. Bu cümleyi biraz açarmısınız; yüksek olunca nasıl virajlarda yol tutuş artıyor, ben tam tersi biliyorum ?

Yokohama şuana kadar gördüğüm özelliğini uzun süre (+50bin km. ve +5yıl) tek lastik. başkası da vardır ama ben şahit olmadım. kendim zaten o kadar süre lastik kullanamadım ya lastiği aldıktan sonra araç sattım ya da çukurlar yüzünden lastik yardırdım :(



Cümle hatalı olmuş :)


Teker genişliği arttığı için virajlarda yol tutuşu artar ancak yükseklik arttığı için yol tutuşu azalır.

Yani 1-1=0 :D

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017 10:53 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Ancak 1-0 mağlupken 1-1 'i yakalayan maç sonucuna sevinir, ilk golü atan diğeri üzülür :D psikolojik sonuçta beraberlik olmaz. Fener BJK maçında son saniyede beraberliği bjk sağlasaydı şampiyonluk geliyor olacaktı. şimdi şampiyonluk acaba gidiyor mu psikolojisi oldu. (konuyla alakası yoktur :) )

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2017 15:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2013 02:01
Mesajlar: 94
Şehir: Ankara
İsim: kadrettin yuksel
Araç: asx2013
Meslek: arşivist- Tarihçi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 52
215 65 R16' dan şaşmayacağım. :cak:

_________________
Iskartaya çıkmış dağcı ve balıkadam eskisi.. ama her daim sucul dünya, tabiat tiryakisi.!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017 17:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2013 02:01
Mesajlar: 94
Şehir: Ankara
İsim: kadrettin yuksel
Araç: asx2013
Meslek: arşivist- Tarihçi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 52
bu gün nokian için çınar lastiğe uğradım, ellerinde 215 ebat yoktu (diğer bayilerde de). bende goodyear efficentgrip suv taktırıp çıktım. ses indexinin 68 oluşu ve yol tutuşu cazip geldi. umarım pişman etmez.

_________________
Iskartaya çıkmış dağcı ve balıkadam eskisi.. ama her daim sucul dünya, tabiat tiryakisi.!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2017 23:28 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Hayırlı olsun. Pişman olmazsın

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye