Mitsubishi Club Turkey
http://mitsubishiclubturkey.com/

invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam..?
http://mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=42&t=12473
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  K. Yüksel [ 15 May 2017 14:14 ]
Mesaj Başlığı:  invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam..?

Yazlık (215 65 16) orjinal lastikler apartmanda koyduğum yerden çalındığından maalesef yenisini almam gerekiyor :( .
Geçenlerde Ergin ustaya uğradığımda, sağolsun 225 65 16 ebadı aklıma soktu :). Bendeniz, "her şey standart olmalı" takıntılı iken, yandaki lastikçi de jant değiştirmeden bunu yapabileceğimi söyleyince etrafta bakınmaya başladım. Taban 1 tık artsa da bir miktar yakıt artışı olacak sanırım..
gelelim kafamdakine;
- bu ebatta fazla çeşit yok , hatta Suv(4x4) katagorili lastik göremedim.( hep hafif ticari veya minivanvan sınıfında var.). Asx'te farkeder mi?
- bana Ankara'da F/P bakımından önerebileceğiniz lastik markası ve dürüst bir satıcı önerebilirmisiniz?

Yazar:  blackberry06 [ 16 May 2017 09:12 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

Kendi aracimda 235/60/18 yazlik ve kislik kullaniyorum.Nexen marka ve degerleri de oldukca guzel fiyat olarakta diger marklardan iyi.Yuk tasima ticari arac lastigi (T) Bizim araclarimiz icin ise H yada V almalisiniz.Alirken dikkat edin.Yakit cok fazla artmaz.

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yazar:  av.ilhami [ 16 May 2017 16:35 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

Çaptaki Değişim Oranı: % 1,86
Gerçek Çap Değişimi: -0,52 inç
Gerçek Çap Değişimi: -13 mm
Orijinal Ebat:26,98 inç 685,4 mm
İstenilen Ebat:27,5 inç 698,4 mm
Buradan çıkacak sonuçlar:
1- çaptaki değişim oranı %3'den düşük olduğu için güvenle değiştirebilirsiniz
2- yakıt tüketimiz minimize olacağından artış hissedilir olmayacaktır
3- kuru zemin yol tutuş ve frenlemeniz daha iyi olacaktır
4- ıslak zeminde taban genişlediği için su tahliye biraz daha zorlaşacak ve frenlemeniz ve yol tutuş az da olsa olumsuz etkilenecektir ancak agresif kullanmadıkça sorun olmaz.
5- aracınızın yerden yüksekliği artacaktır; Türkiye yolları için iyi Ancak virajlarda savrulmanız çok az da olsa artacaktır.
http://www.yokohama.com.tr/lastik-jant-hesaplama

Yazar:  K. Yüksel [ 16 May 2017 23:32 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

bilgi için teşekkür ediyorum. :)

Yazar:  av.ilhami [ 17 May 2017 09:26 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

rica ederim :)
imzanız dikkat çekti; yengeç misiniz balık mı?

Yazar:  akif06eren [ 17 May 2017 12:38 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

Yaklaşık 1ay 10 gün oldu iskitlerde Çınar lastik bayisinden tanesi 325 liraya nokian line suv 215-65-R16 lastik aldım şimdilik son derece memnunum yol tutuşu ıslak ve kuru zeminde çok iyi yol sesi hissedilir şekilde azaldı birde lastiğin desenleri çok orijinal sıkı çalışılmış AR-GE işi belli . Çok tavsiye ederim.
Yaklaşık 30 yıllık teknik eleman olarak herzaman orijinallikten yana tercih yaparım ve orijinalliği tavsiye ederim. Bence 225 taban taban olunca yol sesi artacaktır ıslak zeminde yol tutuşu azalacak ve ayrıca yerden yüksekliği artacağından aerodinamik yapısı değişecek ve rüzgar sesi artacaktır. Avantaj olarak görsel olarak ( görecelidir) iyileşme olabilir, yerden biraz daha yüksek olur virajlarda yol tutuşu artar.
Benim tavsiyem 215-65-16 nokian line suv :vauv:

Yazar:  K. Yüksel [ 17 May 2017 13:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

av.ilhami yazdı:
rica ederim :)
imzanız dikkat çekti; yengeç misiniz balık mı?

-balık... :roll: ileri seviye bel ve boyun fıtığından dolayı derin dalış ve tırmanış maalesef mazide kaldı. : :cry: . Fırsat buldukça doğa yürüyüşleriyle idare ediyorum.

Yazar:  Derinmai [ 18 May 2017 01:25 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

215 60 17 orijinal lastik ölçüye sahip olan aracıma beleşten geldiği için son bir sezon daha idare edebilecek Bmw X3' ten çıkma 225 60 17 runflat lastikler takmıştım. 5000 km boyunca yanakları demirden farksız olan bu lastiklerle çektiğim çileyi yeri her geldiğinde anlatırım. Aracı dik yokuşta kaldıramıyordum. Gazı fazla versem patinaja düşüyor az versem araç stop ediyordu. Aracın dengesi 1 cm yükselmekle şaşar mı? Benimki şaşmıştı. Her zaman döndüğüm virajlarda aracın hıza olan tepkisi değişmişti, kalkış seriliği azalmıştı. Tabi bunu asıl eski lastiklerimi geri takınca net olarak anladım. Ne zaman sezonu geldi orijinal lastiklere geri döndüm Asx'im de geri döndü. Şu an araçla gelen Yokohamalar son sezonunda, 60 bine gelince kışa girerken değiştirme niyetindeyim bu halde bile dik rampalarda zemin kuruysa patinaj yapmadan kalkıyor. (kar yağdığında rezaletti ayrı). Bana göre benzinli Asx'e orijinal ölçüden biraz daha büyük ölçüde lastik takmak spor ayakkabıyı çıkartıp 2 numara büyük postal giymekten farksız. Ama yıllar önce 1997 model Opel Astra Club Caravan' a Orijinalden epeyce (% 3 sınırını aşmıştık) büyük lastik takmıştık araba banamısın dememişti. Tabi herkesin sürüş tarzı, şartları ve dolayısıyla deneyimleri farklı, belki de bu ölçülere geçip çok memnun kalacaksınız. Herşey gönlünüzce olsun.

Yazar:  av.ilhami [ 18 May 2017 09:09 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

akif06eren yazdı:
Y yerden biraz daha yüksek olur virajlarda yol tutuşu artar.


Hocam Bu cümle dışında hem fikiriz. Bu cümleyi biraz açarmısınız; yüksek olunca nasıl virajlarda yol tutuş artıyor, ben tam tersi biliyorum ?

Yokohama şuana kadar gördüğüm özelliğini uzun süre (+50bin km. ve +5yıl) tek lastik. başkası da vardır ama ben şahit olmadım. kendim zaten o kadar süre lastik kullanamadım ya lastiği aldıktan sonra araç sattım ya da çukurlar yüzünden lastik yardırdım :(

Yazar:  akif06eren [ 18 May 2017 10:27 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

av.ilhami yazdı:
akif06eren yazdı:
Y yerden biraz daha yüksek olur virajlarda yol tutuşu artar.


Hocam Bu cümle dışında hem fikiriz. Bu cümleyi biraz açarmısınız; yüksek olunca nasıl virajlarda yol tutuş artıyor, ben tam tersi biliyorum ?

Yokohama şuana kadar gördüğüm özelliğini uzun süre (+50bin km. ve +5yıl) tek lastik. başkası da vardır ama ben şahit olmadım. kendim zaten o kadar süre lastik kullanamadım ya lastiği aldıktan sonra araç sattım ya da çukurlar yüzünden lastik yardırdım :(



Cümle hatalı olmuş :)


Teker genişliği arttığı için virajlarda yol tutuşu artar ancak yükseklik arttığı için yol tutuşu azalır.

Yani 1-1=0 :D

Yazar:  av.ilhami [ 18 May 2017 10:53 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

Ancak 1-0 mağlupken 1-1 'i yakalayan maç sonucuna sevinir, ilk golü atan diğeri üzülür :D psikolojik sonuçta beraberlik olmaz. Fener BJK maçında son saniyede beraberliği bjk sağlasaydı şampiyonluk geliyor olacaktı. şimdi şampiyonluk acaba gidiyor mu psikolojisi oldu. (konuyla alakası yoktur :) )

Yazar:  K. Yüksel [ 18 May 2017 15:19 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

215 65 R16' dan şaşmayacağım. :cak:

Yazar:  K. Yüksel [ 21 May 2017 17:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

bu gün nokian için çınar lastiğe uğradım, ellerinde 215 ebat yoktu (diğer bayilerde de). bende goodyear efficentgrip suv taktırıp çıktım. ses indexinin 68 oluşu ve yol tutuşu cazip geldi. umarım pişman etmez.

Yazar:  av.ilhami [ 21 May 2017 23:28 ]
Mesaj Başlığı:  Re: invite Asx'e, 215 65 16 yerine 225 65 R16 lastik taksam.

Hayırlı olsun. Pişman olmazsın

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 3 saat
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/