Zaman: 29 Mar 2024 13:05

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 24 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017 16:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
Değerli arkadaşlar merhaba, aranıza 2,5 ay önce katıldım, ilk paylaşımımı alfistiden ASX değerlendirmesi olarak yaptım. 2,5 aylık zaman içinde 7000 km yol kat etme fırsatım oldu. Elbette bunları aracı aldığım ham haliyle yapmadım. Önce Bridgestone Dueler yaz lastikleri aldım. Ardından ısı yalıtımlı cam filmi yaptırdım. Üzerine yan koruma basamakları taktırdım. Daha sonra arka tampon koruma taktırdım (özellikle İstanbul trafiğinde arkadan çarpma tehlikesine birebir önlem.) geriye bir tek ses izolasyonu kalmıştı ki uzun yol deneyimleri asfalt kalitesinin iyi olduğu yerlerde aracın ses yalıtımının da iyi olduğunu gösterdi. (2013 Kasım ayı çıkışlı intense modeli)

Gelelim 1230 km'lik rotaya. Gidişte klima açık, bagaj yüklü ve 3 yolcu ile yakıt tüketimi 7.7 lt (lpg) tüketim oldu. (Muhakkak 100-150 km'sini benzinde yaparım orada da tüketim 7.1 ile 7.4 oldu. Osmangazi köprüsü sonrası - Kuşadası istikameti hız genelde 120-130 arası gittim)

(Düz yolda 80 - 90 km arasında klima kapalı ve bagajsız (lpg ile) 6.1 yakıyor, benzinle ise 5.2 yakıyor daha düşük tüketim görmedim. Tasarruf edeceğim diye 90 km'ye de katlanamam sonuçta alfistiyiz...)

Dönüşte ise Çeşme - İstanbul arasını 8.4 lt (lpg) tüketim oldu. (gene 100-150 km benzin ile kat edildi 7.9 lt)

Arazi performansı. Pamucak mevkinde kaldırımdan çıkarak büyük bir otel inşaat şantiyesinin olduğu kum yola ve tümseklere gittim. Araç kuma batmadı (şans) ancak patinaj önleme sistemi kumda iyiyken tümseklerde aracı kısmen güçsüz bıraktı. Görgüsüzlük olmasın diye de kameraya çekmedim. Arazi canavarı değil ancak kuma, çamura da teslim olmuyor. Bu konuda verdiği güven benim için büyük artı puan oldu.

Şirince yolunda virajlarda yola gayet iyi tutundu. Yokuşlarda düzgün devir ve düşük vitesle hiç bayılmadı. Ancak şirince girişindeki ilk büyük otoparkın üst yoluna çıkan kum olan dik rampayı çıkarken zorlandı. Klimanın açık olması da etken.

Diğer hususlar. Araçın ergonomisi 110 km üzerine kurulu bu hızda 2750 devirdesin, 3000 devire geldikçe 120 km ye yaklaşıyor bu da artan rüzgar sesi demek anlamına geliyor.

Araç uzun yolda yoruyor.(Alfa Romeodan sonra gerçekten zorlanıyorum. Ama genede 2012 comfortline jetta'dan iyi, focustan kat be kat iyi) Özellikle 5.5 - 6 saatlik yolculuklarda deri koltuk baya zorluyor. Isı yalıtımlı ortapedik minder de istenilen sonucu vermiyor. ASX intense elbette Carisma, Colt ve Lancer'den sonra üst segment bir araç ve bir çok mitsubishiseverin hayali. (Biz de de alfa romeo 159 vardır her alfistinin hayalidir. Tabiki ASX'i 159 ile kıyaslamam) Ancak kabul etmek gereken bir konu; ASX konfor ve arazi aracı değil. Sportif görünüme sahip, güvenlik donanımları tam takır aile aracı. C+ plus demiştik ancak C+ plus bu araca hafif kalıyor. Kullanım kolaylığı sağlayan özellikleriyle konforun ortalama tutulduğu D segmenti bir araç.

Hız denemesi 185-190km'den sonra basmadım zaten ivmelenmesi epeyce azalıyor. (Alfa 156'da 225km, 159'da 240, VW CC'de 230 km'dir.) 160 km sonrası hız için uygun bir araç değil. 140-150 de tamam dedirtiyor.

Şehir içi kullanım; Ben bu aracın kocaman aynalarını epeyce sevdim. Bir de u çekme mesafesi var ki sormayın. Kim bu aracın dönüş mesafesini beğenmemiş merak ediyorum. Bu arada araç 3. vites de şiir gibi gidiyor. tüketim en dolu trafikte bile 10.1-10.5 maximum 11.00, iş lpg'de +1 değişiyor.

Resim

Yıkadık mı parlıyor.

Resim

Sonuç; Ses izolasyonu fena değil işlem fiyatı aldım yaptıracağım.(1250 tl araç altı ve davlumbazlar + araç içi izolasyonu)
Rutin bakımı var; performans hava filtresi kullanacağım, bir de carbon clean yaptıracağım. Aracı benzinde kullandığım için ve yaz lastiği taktığım için kayıp beygirler azaldı gibi (Dyno'da aldığım da %87.5 idi şimdi % 90'larda dır.) Carbon clean+würth ve bakım sonrası hedefim %95 olacak. Eski aracımda denedim epey faydası oluyor.

İlk 1500 km'de aracı çok sevdim. Sonra ki 1500 km'de de yadırgadım. 4000 km daha yapınca ise aracımla barıştım, artık bütün dinamiklerine hakimim. ASX mantığa yatan çok güzel bir seçim olmuş. Cam tavanı kızımın favorisi oldu bile.

Hepinize hayırlı sürüşler. Artık bakım ve izolasyon sonrası 3. değerlendirmeyi yazacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017 17:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 11:32
Mesajlar: 64
İsim: Arda
Araç: ASX 2011 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Öncelikle aracınız hayırlı olsun incelemenizde çok güzel olmuş sıkılmadan okudum.

Sadece araç uzun yolda yoruyor lafınıza pek katılmıyorum (gerçi alfa ile kıyasladığınız için muhtemelen) gerek yerden yüksek oluşu gerekse de kullanım dinamikleri aracı kullanmayı çok keyifli bir hale getiriyor, sadece uzun yolda yol ve rüzgar sesi belli bir süre sonra yormaya başlıyor o kadar. :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 08:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
ASX ile farklıdır belki ama Outlander ile dediklerinizin şu kısımlarını bende yaşıyorum...
Rüzgar sesi .... Çözüm olarak 1.250 TL'ye full izalasyon fiyatı almışsınız. Fiyat iyi nerde yaptıracağınızı ve deneyimlerinizi paylaşırsanız faydalanalım bende yaptıracağım.
Deri koltuk konforsuzluğu .... Görüntüsü çok şık ve zengin gösterse de uzun yolda afedersiniz popom sertlikten acıyor hale geliyor, sıcak etkisi haliyle tartışılmaz , kışın ise koltuk ısıtma olayı muazzam ... Çözüm olarak ben alacarte+deri karışık + yumuşak sünger destekle koltuk ısıtmayıda kullanarak yeniden döşeme yaptıracağım.

würth carbon clean performans hava filtre veya yazlık lastiğin aracın kayıp bg'lerini geri getireceği konusunda kararsızım... Bence zor yani aracın motor performans yüzdesi bu kadar kolay kayıp ve geri kazanımı bana mantıksız geldi... nacizane...

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 10:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
tilki yazdı:
ASX ile farklıdır belki ama Outlander ile dediklerinizin şu kısımlarını bende yaşıyorum...
Rüzgar sesi .... Çözüm olarak 1.250 TL'ye full izalasyon fiyatı almışsınız. Fiyat iyi nerde yaptıracağınızı ve deneyimlerinizi paylaşırsanız faydalanalım bende yaptıracağım.
Deri koltuk konforsuzluğu .... Görüntüsü çok şık ve zengin gösterse de uzun yolda afedersiniz popom sertlikten acıyor hale geliyor, sıcak etkisi haliyle tartışılmaz , kışın ise koltuk ısıtma olayı muazzam ... Çözüm olarak ben alacarte+deri karışık + yumuşak sünger destekle koltuk ısıtmayıda kullanarak yeniden döşeme yaptıracağım.

würth carbon clean performans hava filtre veya yazlık lastiğin aracın kayıp bg'lerini geri getireceği konusunda kararsızım... Bence zor yani aracın motor performans yüzdesi bu kadar kolay kayıp ve geri kazanımı bana mantıksız geldi... nacizane...


Talha Bey, netcar'dan fiyat almıştım ancak ful izolasyon değildi. Kapıları ve bagajı dahil ettirmedim (dahil olunca 2000 tl'yi geçiyor). Kayıp beygir konusuna gelince geçmişteki araçlarım da çok denedim başarılı da oldum(tecrübe ettim). Bahsettiğim beygir kaybının nedenlerini tespit etmek gerek. Sadece würth ve carbon clean ile olmuyor biliyorum. İyi bakım yapmak lazım, bujinden tutu motorun yağına kadar ve hatta içindeki subap contalarına kadar itina ile değiştirmek/bakım yapmak takip etmek şart.)

(muhtemelen benden iyi biliyorsunuzdur. genede paylaşmak istedim :vauv: )
(https://www.sigortam.net/kasko-sigortas ... nedenleri/)
(http://www.ototasarruf.com/lpghaber.php ... ilerID=104)

Bu arada araç içine stigo minder aldım biraz yumuşattı ancak sıcaklığı düşürmeye çare vermedi. Araç içindeki deri hiç yıpranmamış, değiştirmeye kıyamam gibi. :kart:

Allah hepimize kazasız belasız araç kullandırsın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 11:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
tilki yazdı:
ASX ile farklıdır belki ama Outlander ile dediklerinizin şu kısımlarını bende yaşıyorum...
Rüzgar sesi .... Çözüm olarak 1.250 TL'ye full izalasyon fiyatı almışsınız. Fiyat iyi nerde yaptıracağınızı ve deneyimlerinizi paylaşırsanız faydalanalım bende yaptıracağım.
Deri koltuk konforsuzluğu .... Görüntüsü çok şık ve zengin gösterse de uzun yolda afedersiniz popom sertlikten acıyor hale geliyor, sıcak etkisi haliyle tartışılmaz , kışın ise koltuk ısıtma olayı muazzam ... Çözüm olarak ben alacarte+deri karışık + yumuşak sünger destekle koltuk ısıtmayıda kullanarak yeniden döşeme yaptıracağım.

würth carbon clean performans hava filtre veya yazlık lastiğin aracın kayıp bg'lerini geri getireceği konusunda kararsızım... Bence zor yani aracın motor performans yüzdesi bu kadar kolay kayıp ve geri kazanımı bana mantıksız geldi... nacizane...

özellikle hava filtresi temiz değilse performansa etkisi çok olur netice de herşey "yanma" ya bağlı ve yanma için yakıt ve hava lazım. hava yetersiz kalırsa aracın can damarı kopmuş demektir.
geçen gün arkadaş 97 model Nissan Terrano dan şikayetçiydi rampada çekmiyor nasıl 4 çeker bu diye. (aracı alalı 4 ay falan oldu). meğerse aracı aldığında hava filtresini değiştirmemiş. Değiştirince çıkamayan yerlerde şimdi rahatlıkla gezebiliyor.
nefes alamayan Herkül gücünün ne kadarını kullanabilir?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 11:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Zorlubey yazdı:
tilki yazdı:
ASX ile farklıdır belki ama Outlander ile dediklerinizin şu kısımlarını bende yaşıyorum...
Rüzgar sesi .... Çözüm olarak 1.250 TL'ye full izalasyon fiyatı almışsınız. Fiyat iyi nerde yaptıracağınızı ve deneyimlerinizi paylaşırsanız faydalanalım bende yaptıracağım.
Deri koltuk konforsuzluğu .... Görüntüsü çok şık ve zengin gösterse de uzun yolda afedersiniz popom sertlikten acıyor hale geliyor, sıcak etkisi haliyle tartışılmaz , kışın ise koltuk ısıtma olayı muazzam ... Çözüm olarak ben alacarte+deri karışık + yumuşak sünger destekle koltuk ısıtmayıda kullanarak yeniden döşeme yaptıracağım.

würth carbon clean performans hava filtre veya yazlık lastiğin aracın kayıp bg'lerini geri getireceği konusunda kararsızım... Bence zor yani aracın motor performans yüzdesi bu kadar kolay kayıp ve geri kazanımı bana mantıksız geldi... nacizane...


Talha Bey, netcar'dan fiyat almıştım ancak ful izolasyon değildi. Kapıları ve bagajı dahil ettirmedim (dahil olunca 2000 tl'yi geçiyor). Kayıp beygir konusuna gelince geçmişteki araçlarım da çok denedim başarılı da oldum(tecrübe ettim). Bahsettiğim beygir kaybının nedenlerini tespit etmek gerek. Sadece würth ve carbon clean ile olmuyor biliyorum. İyi bakım yapmak lazım, bujinden tutu motorun yağına kadar ve hatta içindeki subap contalarına kadar itina ile değiştirmek/bakım yapmak takip etmek şart.)

(muhtemelen benden iyi biliyorsunuzdur. genede paylaşmak istedim :vauv: )
(https://www.sigortam.net/kasko-sigortas ... nedenleri/)
(http://www.ototasarruf.com/lpghaber.php ... ilerID=104)

Bu arada araç içine stigo minder aldım biraz yumuşattı ancak sıcaklığı düşürmeye çare vermedi. Araç içindeki deri hiç yıpranmamış, değiştirmeye kıyamam gibi. :kart:

Allah hepimize kazasız belasız araç kullandırsın.


Ben izalasyona kapılarıda dahil ettiririm zira kapılar tok örtülmeyince anlıyorumki içi boş, kapılar dahil olursa daha iyi sonuç alınır diye düşündüm.

Ben şükür kayıp güç hissetmiyorum ama ilerde karşılaşmamak adına würth ve carbon clean aklımda olsun. ...

Stigo minderi dediğiniz gibi bende aldım bir nebze terletmeyi engelledi ama çare değil dediğiniz gibi. Benim deride yıpranma yok ama valla hem sertliğe hemde terlemeye çözüm basacam parayı değiştircem kılıfı :)

Teşekkürler bilgi için

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 11:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
tilki yazdı:
ASX ile farklıdır belki ama Outlander ile dediklerinizin şu kısımlarını bende yaşıyorum...
Rüzgar sesi .... Çözüm olarak 1.250 TL'ye full izalasyon fiyatı almışsınız. Fiyat iyi nerde yaptıracağınızı ve deneyimlerinizi paylaşırsanız faydalanalım bende yaptıracağım.
Deri koltuk konforsuzluğu .... Görüntüsü çok şık ve zengin gösterse de uzun yolda afedersiniz popom sertlikten acıyor hale geliyor, sıcak etkisi haliyle tartışılmaz , kışın ise koltuk ısıtma olayı muazzam ... Çözüm olarak ben alacarte+deri karışık + yumuşak sünger destekle koltuk ısıtmayıda kullanarak yeniden döşeme yaptıracağım.

würth carbon clean performans hava filtre veya yazlık lastiğin aracın kayıp bg'lerini geri getireceği konusunda kararsızım... Bence zor yani aracın motor performans yüzdesi bu kadar kolay kayıp ve geri kazanımı bana mantıksız geldi... nacizane...

özellikle hava filtresi temiz değilse performansa etkisi çok olur netice de herşey "yanma" ya bağlı ve yanma için yakıt ve hava lazım. hava yetersiz kalırsa aracın can damarı kopmuş demektir.
geçen gün arkadaş 97 model Nissan Terrano dan şikayetçiydi rampada çekmiyor nasıl 4 çeker bu diye. (aracı alalı 4 ay falan oldu). meğerse aracı aldığında hava filtresini değiştirmemiş. Değiştirince çıkamayan yerlerde şimdi rahatlıkla gezebiliyor.
nefes alamayan Herkül gücünün ne kadarını kullanabilir?


Bu hava filtresi olayında size sonuna kadar hak veriyorum... Birde madem konu denk geldi açık hava filtresi olayına bakışınız nasıl... ? Ben bu bakımda hava filtresi değişiminde açık filtreye geçme düşüncem var ama....

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 11:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Asx uzun yolda ki konforunu alfaromeoya kıyasla nasıl olduğunu bilmiyorum ancak yerden yüksek bir sürüş durumu , geniş iç hacminden dolayı ben uzun yolda hiç yorulmuyorum. İnvite deki koltukların döşemeleri deri değil ancak çok kaliteli ben sadece ön koltuklarda minder kullanıyorum başka kılıf falan yok çok şükür daha solma yıpranma yok birde kolay kolay terletmiyor ancak ön koltuklarda ki sırtlıklı minderler biraz terletiyor eskileri manyetik masajlı minderlerdendi dehşet terletiyordu şimdi ise bambu kamışından yapılmış kumaş minderlerden aldım yenileri çok daha iyi ancak yinede biraz terletiyor.
Asx in koltukları Amerikan ya da Rus insanları baz alınarak iri kıyım insanlara göre yapılmış. Bu nedenle bizim gibi 1,74 boyunda 85 kg ağırlığında olanların beli biraz boşta kalıyor. Ancak koltuğun pozisyonunu iyi ayarlarsanız sorun kalmıyor. Ben koltuğu direksiyondan en uzak yani en geri konumundan bir tık önde sırt kısmınızda en dik pozisyonundan bir tık geriye yatık olarak ayarladım. Direksiyon da en ileride şekilde. Yani anlayacağınız benim sürüş pozisyonumda 1,90 lık adam hiç ayar yapmadan aracı çok rahat kullanır. Ben kendime göre en rahat ettiğim şekilde sürdüğüm için çok rahat hiç araçtan inmeden bir depo benzini bitirebilirim yani takriben 1100-1200 km yol oluyor. Uzun lafın kısası direksiyon ve koltuk pozisyon ayarlarını size en uygun şekilde yaparsanız o kadar rahat yolculuk yaparsınız.

Geçenlerde arkadaşın 2013 Honda Civici ile ön yolcu koltuğunda 70 km kadar gittim koltukları iyi beli sarıyor ancak ayağımı nereye sığdıracağımı şaşırdım tavan cam ön konsol üstüme üstüme geldi yani tabutun içinde ve sanki popom (affedersiniz :D ) yere sürte sürte yolculuk yaptım. Asx den sonra sedan lar çocuk arabası gibi.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 11:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
tilki yazdı:
ASX ile farklıdır belki ama Outlander ile dediklerinizin şu kısımlarını bende yaşıyorum...
Rüzgar sesi .... Çözüm olarak 1.250 TL'ye full izalasyon fiyatı almışsınız. Fiyat iyi nerde yaptıracağınızı ve deneyimlerinizi paylaşırsanız faydalanalım bende yaptıracağım.
Deri koltuk konforsuzluğu .... Görüntüsü çok şık ve zengin gösterse de uzun yolda afedersiniz popom sertlikten acıyor hale geliyor, sıcak etkisi haliyle tartışılmaz , kışın ise koltuk ısıtma olayı muazzam ... Çözüm olarak ben alacarte+deri karışık + yumuşak sünger destekle koltuk ısıtmayıda kullanarak yeniden döşeme yaptıracağım.

würth carbon clean performans hava filtre veya yazlık lastiğin aracın kayıp bg'lerini geri getireceği konusunda kararsızım... Bence zor yani aracın motor performans yüzdesi bu kadar kolay kayıp ve geri kazanımı bana mantıksız geldi... nacizane...

özellikle hava filtresi temiz değilse performansa etkisi çok olur netice de herşey "yanma" ya bağlı ve yanma için yakıt ve hava lazım. hava yetersiz kalırsa aracın can damarı kopmuş demektir.
geçen gün arkadaş 97 model Nissan Terrano dan şikayetçiydi rampada çekmiyor nasıl 4 çeker bu diye. (aracı alalı 4 ay falan oldu). meğerse aracı aldığında hava filtresini değiştirmemiş. Değiştirince çıkamayan yerlerde şimdi rahatlıkla gezebiliyor.
nefes alamayan Herkül gücünün ne kadarını kullanabilir?




Bu hava filtresi olayında size sonuna kadar hak veriyorum... Birde madem konu denk geldi açık hava filtresi olayına bakışınız nasıl... ? Ben bu bakımda hava filtresi değişiminde açık filtreye geçme düşüncem var ama....


Bu arada bir konuya ekleyim aracımda ben de (kayıp beygir dyno da çıkmıştı %12 civarı) çekiş eksikliği hissetmiyorum sadece dyno testinde %88 gibi çıkınca onu yükseltmek istedim. Hava filtrem değişmedi bakıma 3000 km'si var ancak değiştireceğim (marka bakmadım ancak performansı iyi olanından tercih edeceğim kesin). İzolasyona kapıyı da ekleteceğim ama tam 3 gün araçsız kalacağım fena bir şey bu. 2013 asx'in kapı sesi tok geliyor izolasyonu da fena değil. Bu arada araç ile gezmeyi sevmesem izolasyon yaptırmam. Arazi ve bozuk zeminde de kullanıyorum 2.5 ayda 7000 km yıl sonuna kaç giderim bilemem.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 12:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Ayrıca ivmelenme konusunda şöyle bir ipucu vereyim . Eğer nazlı nazlı hızlanıp düşük devirlerde yani göstergedeki shift komutuyla vites yükseltip hızlanırsanız 150 km/saat hızdan sonraki durumunuz nazlı gelin gibi olur . Ancak 1. Vitesten itibaren aracı kükretip vites büyütmelerini red line a yakın yaparsanız aslında 4000 -5000 devirlerde yeterli . O zaman 160 san sonrada araç nasıl fişek gibi ivmeleniyor farkedersiniz . Şöyle söylemek gerekirse hızınız 110-120 km/saat olunca 4. Vitese yükseltip hızınız 150 hatta 160 olunca 5. Vitese yükseltip kullanın o zaman artık 5. Viteste be yapar bu asx görürsünüz.

Yani bu kadar coşmadan ben yinede 150 sonrasında da biraz performans istiyorum diyorsanız vites büyütmelerini en az 3500 devirlerde yapın.

Bu araçta Mivec motor yani değişken supap ayarlı motor var . Supap ayarlamasını kullanıcının yaptığı devir durumuna göre yapıyor. Yüksek devirli sürüş yüksek güç ve tork demek ancak yüksek yakıt da demek ( yüksek yakıt derken korkmayalım hemen araç arabayken uçak gibi yakmıyor sadece ortalama biraz artıyor ) sakin sürüş de ekonomik sürüş oluyor.

Ben hep derim Temsa ya da bayiler ( tabi Temsa neredeeeeee yapacak) mivec motorlu bir araç satmadan önce kullanım dersi vermeli tabi öncelikle benden ders almaları gerekiyor. :D :LOL:

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 14:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Açık hava filtresini performans için "gençler" tercih ediyor. Biraz da motor sesini kükretiyor.bir arkadaşım taktırmıştı ancak yakıt artışı nedeniyle söktü. Ben kutu içi K&N filtre kullanıyorum. standart filtrelere göre daha iyi hava akışı sağlıyor.Açık filtrenin daha çabuk tozlanacağı ve daha çok bakım istediği aşikar. Sonuç olarak zevk meselesi

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 15:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
Açık hava filtresini performans için "gençler" tercih ediyor. Biraz da motor sesini kükretiyor.bir arkadaşım taktırmıştı ancak yakıt artışı nedeniyle söktü. Ben kutu içi K&N filtre kullanıyorum. standart filtrelere göre daha iyi hava akışı sağlıyor.Açık filtrenin daha çabuk tozlanacağı ve daha çok bakım istediği aşikar. Sonuç olarak zevk meselesi


kutu içi K&N'de kükreme olayı yok değilmi ? ;)

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 15:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Olsaydı almazdım: ben bazılarının aksine aracı sessizleştirmek için para harcarım . sessizlik: kalite ve sorunsuzluğun sesidir :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 15:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
akif06eren yazdı:
Asx in koltukları Amerikan ya da Rus insanları baz alınarak iri kıyım insanlara göre yapılmış. Bu nedenle bizim gibi 1,74 boyunda 85 kg ağırlığında olanların beli biraz boşta kalıyor. Ancak koltuğun pozisyonunu iyi ayarlarsanız sorun kalmıyor. Ben koltuğu direksiyondan en uzak yani en geri konumundan bir tık önde sırt kısmınızda en dik pozisyonundan bir tık geriye yatık olarak ayarladım. Direksiyon da en ileride şekilde. Yani anlayacağınız benim sürüş pozisyonumda 1,90 lık adam hiç ayar yapmadan aracı çok rahat kullanır. Ben kendime göre en rahat ettiğim şekilde sürdüğüm için çok rahat hiç araçtan inmeden bir depo benzini bitirebilirim yani takriben 1100-1200 km yol oluyor. Uzun lafın kısası direksiyon ve koltuk pozisyon ayarlarını size en uygun şekilde yaparsanız o kadar rahat yolculuk yaparsınız.

Geçenlerde arkadaşın 2013 Honda Civici ile ön yolcu koltuğunda 70 km kadar gittim koltukları iyi beli sarıyor ancak ayağımı nereye sığdıracağımı şaşırdım tavan cam ön konsol üstüme üstüme geldi yani tabutun içinde ve sanki popom (affedersiniz :D ) yere sürte sürte yolculuk yaptım. Asx den sonra sedan lar çocuk arabası gibi.


Akif Bey evet iç genişliği insanı ferah bir şekilde yolculuk yaptırtıyor. 3,5 yaşındaki kızım araba içinde oyun bile oynuyor doğru ancak şoför için deri koltuk ergonomisi biraz zayıf. Kesinlikle Rus Dayılara daha uygun olabilir (ben de 179cm ve 95 kg adamım) direksiyon ve koltuk yani ön konsol ayarı tam bana göre uygun ancak; beni yoran kısım deri koltuk ergonomisi yoksa yerden yüksek bir aracı alfa romeo 156 veya alfa romeo 159 ile kıyaslamak zor (alfaların dış görüntüsü sonrası tek avantajı uzun yol performansıdır; 156 ile 8 saat araç sürün yormaz/159'la 8 saat sürün araca aşık olursunuz isim falan koyarsınız). Ben Passat cc de kullandım, Focus da, Jetta'da hatta Suudi arabistanda çalıştığımda 3.5 camry bile kulladım. Alfa Romeo 156/159'un uzun yol performansı diğer araçlara nazaran çok özel. ASX'in de hakkını yiyemem. (şehir içinde kullanım performansı çok iyi bir kere 2 şeritli bir yolda bile u çekebiliyorsunuz. QQ/kia sportage ile çeksinler de görelim. ASX bir çok binek otomobilden konforlu kabul ama gene de şoför koltuğu yumuşak ve kavrayıcı olaydı iyi olurdu )

Aracın kepçe kulaklı aynaları 120 sonrası ses yapıyor, bir de yanlara sport koruma barı eklettim o da ses artımına biraz etken. Alfa kullanmaktan kalan 3500 devir üstü ve 140 km altına düşmeyen sürüş beni yoruyor. Bir de bahsedilen şekilde mvec motoru açarak kullandım. Zaten aracın dinamiği 4000-5000 devirde ivmelenip arzulu bir hale geçiyor. Demem o ki bu ön koltuk popo-bel kısmını çözemezsem biraz ağrı çekeceğim. Ya da yeşil kuşak(sahil yolu/tabiat yolu) şöförü olup 70-90 km'de gidip ekonomi yapacağım. Mola vereceğim ki bel-popo ağrımasın. (Onu da bir alfisti olarak yapmam zor.) :gamer: :aa:
Bu arada brigdestone dueler lastik de sert biraz sarsıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017 16:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Zorlubey yazdı:
akif06eren yazdı:
Asx in koltukları Amerikan ya da Rus insanları baz alınarak iri kıyım insanlara göre yapılmış. Bu nedenle bizim gibi 1,74 boyunda 85 kg ağırlığında olanların beli biraz boşta kalıyor. Ancak koltuğun pozisyonunu iyi ayarlarsanız sorun kalmıyor. Ben koltuğu direksiyondan en uzak yani en geri konumundan bir tık önde sırt kısmınızda en dik pozisyonundan bir tık geriye yatık olarak ayarladım. Direksiyon da en ileride şekilde. Yani anlayacağınız benim sürüş pozisyonumda 1,90 lık adam hiç ayar yapmadan aracı çok rahat kullanır. Ben kendime göre en rahat ettiğim şekilde sürdüğüm için çok rahat hiç araçtan inmeden bir depo benzini bitirebilirim yani takriben 1100-1200 km yol oluyor. Uzun lafın kısası direksiyon ve koltuk pozisyon ayarlarını size en uygun şekilde yaparsanız o kadar rahat yolculuk yaparsınız.

Geçenlerde arkadaşın 2013 Honda Civici ile ön yolcu koltuğunda 70 km kadar gittim koltukları iyi beli sarıyor ancak ayağımı nereye sığdıracağımı şaşırdım tavan cam ön konsol üstüme üstüme geldi yani tabutun içinde ve sanki popom (affedersiniz :D ) yere sürte sürte yolculuk yaptım. Asx den sonra sedan lar çocuk arabası gibi.


Akif Bey evet iç genişliği insanı ferah bir şekilde yolculuk yaptırtıyor. 3,5 yaşındaki kızım araba içinde oyun bile oynuyor doğru ancak şoför için deri koltuk ergonomisi biraz zayıf. Kesinlikle Rus Dayılara daha uygun olabilir (ben de 179cm ve 95 kg adamım) direksiyon ve koltuk yani ön konsol ayarı tam bana göre uygun ancak; beni yoran kısım deri koltuk ergonomisi yoksa yerden yüksek bir aracı alfa romeo 156 veya alfa romeo 159 ile kıyaslamak zor (alfaların dış görüntüsü sonrası tek avantajı uzun yol performansıdır; 156 ile 8 saat araç sürün yormaz/159'la 8 saat sürün araca aşık olursunuz isim falan koyarsınız). Ben Passat cc de kullandım, Focus da, Jetta'da hatta Suudi arabistanda çalıştığımda 3.5 camry bile kulladım. Alfa Romeo 156/159'un uzun yol performansı diğer araçlara nazaran çok özel. ASX'in de hakkını yiyemem. (şehir içinde kullanım performansı çok iyi bir kere 2 şeritli bir yolda bile u çekebiliyorsunuz. QQ/kia sportage ile çeksinler de görelim. ASX bir çok binek otomobilden konforlu kabul ama gene de şoför koltuğu yumuşak ve kavrayıcı olaydı iyi olurdu )

Aracın kepçe kulaklı aynaları 120 sonrası ses yapıyor, bir de yanlara sport koruma barı eklettim o da ses artımına biraz etken. Alfa kullanmaktan kalan 3500 devir üstü ve 140 km altına düşmeyen sürüş beni yoruyor. Bir de bahsedilen şekilde mvec motoru açarak kullandım. Zaten aracın dinamiği 4000-5000 devirde ivmelenip arzulu bir hale geçiyor. Demem o ki bu ön koltuk popo-bel kısmını çözemezsem biraz ağrı çekeceğim. Ya da yeşil kuşak(sahil yolu/tabiat yolu) şöförü olup 70-90 km'de gidip ekonomi yapacağım. Mola vereceğim ki bel-popo ağrımasın. (Onu da bir alfisti olarak yapmam zor.) :gamer: :aa:
Bu arada brigdestone dueler lastik de sert biraz sarsıyor.


Koltuk konusunda aynı düşünceleri paylaşıyoruz ve ben mecbur 1-2 bin tl ayırıp hem süngerleri değiştirip hemde ALCANTARA - DERİ KOMBİNASYONU yapmayı planlıyorum

Resim

yada şu pofidik gibi :)

Resim

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2017 14:57 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Serhat bey asx i tanımak isteyenler için gerçekten güzel inceleme olmuş.

Bende geçen sene istanbul - Kuşadası - Bodrum yaptım sonra dönüp Ankara- Samsun dan girip ardahana kadar karadeniz turu yaptım 2 ayda yaklaşık 10 bin km civarı gezdim.
Mitsubishi araçları gerçekten hem benzin hemde lpgde ki tassarufu ile kullanıcısını üzmüyor. Ben lancer ile kuşadasına 6.5 lpg ortalaması ile gitmiştim.
Ardahandan - Ankaraya, sivasta yaptığımız tek mola ile 13 saatte geldim araç yormadı.

Muğlaya giderken dağa tırmanırken lpg performansı nasıldı? Bir bölümünde Allah'ım sana geliyorum dedim araba bayıldı lpg yi kapattım gökyüzü görünüyor yol yok :)

Aracınızı uzun süre kullanacaksanız yapacağınız her iyileştirme iyi olacaktır. 1-2 yıl sonra satacaksanız yaptığınız masrafa değmez.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2017 18:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Kas 2015 13:09
Mesajlar: 139
Şehir: Ordu
İsim: Onur
Araç: Toyota Corolla
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Aracınız hayırlı olsun. Ordu'dan yazıyorum. Bu aracı yakından biliyorum. Uzun süre takip ettiğim bir araçtı, ama şartlar el vermedi alamadım. Size nasipmiş. Bende de 2011 intense var. Değerlendirme yazınızdaki bir noktaya takıldım. Araç güvenlik donanımları açısından tamtakır gibi bir ifade kullanmışsınız. Sanırım kelimeyi yanlış seçtiniz çünkü "tamtakır" kelimesi "boş" anlamında kullanılır. Zira ASX güvenlik açısından oldukça dolu bir araçtır.

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
"Ne mutlu Türküm diyene!"


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2017 20:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
Jawserdi yazdı:
Serhat bey asx i tanımak isteyenler için gerçekten güzel inceleme olmuş.

Bende geçen sene istanbul - Kuşadası - Bodrum yaptım sonra dönüp Ankara- Samsun dan girip ardahana kadar karadeniz turu yaptım 2 ayda yaklaşık 10 bin km civarı gezdim.
Mitsubishi araçları gerçekten hem benzin hemde lpgde ki tassarufu ile kullanıcısını üzmüyor. Ben lancer ile kuşadasına 6.5 lpg ortalaması ile gitmiştim.
Ardahandan - Ankaraya, sivasta yaptığımız tek mola ile 13 saatte geldim araç yormadı.

Muğlaya giderken dağa tırmanırken lpg performansı nasıldı? Bir bölümünde Allah'ım sana geliyorum dedim araba bayıldı lpg yi kapattım gökyüzü görünüyor yol yok :)

Aracınızı uzun süre kullanacaksanız yapacağınız her iyileştirme iyi olacaktır. 1-2 yıl sonra satacaksanız yaptığınız masrafa değmez.


Erdoğan Bey eyvallah, ben de kuşadasına giderken rampada vites düşürerek (lpg ile) çıktım. Ancak zamanında vites düşürüp deviri yüksek tutunca bayılmadı. (formda epeyce okudum rampalara deviri yüksek giriyorum. Tabiki LPG'de her araç gibi zorlanıyor. Benzinde ise daha rahat tırmanıyor). Bu arada aracı 1-2 yıl içinde satma planım yok en az 4-5 yıl binmek istiyorum. Alır almaz 3000 tl'lik aksesuar ve lastik aldım. ASX'de konfora yatırım mantıklı geliyor sonuçta araç sorunsuzluğu ve tüketim değerleri ile kendi amorti eder gibi geliyor. (Övüne övüne paylaşıyorum Ankara'ya 85 - 90 tl gaz ile götürüyor. Üstelik yolcu ve bagaj varken)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2017 20:45 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Zorlubey yazdı:
Jawserdi yazdı:
Serhat bey asx i tanımak isteyenler için gerçekten güzel inceleme olmuş.

Bende geçen sene istanbul - Kuşadası - Bodrum yaptım sonra dönüp Ankara- Samsun dan girip ardahana kadar karadeniz turu yaptım 2 ayda yaklaşık 10 bin km civarı gezdim.
Mitsubishi araçları gerçekten hem benzin hemde lpgde ki tassarufu ile kullanıcısını üzmüyor. Ben lancer ile kuşadasına 6.5 lpg ortalaması ile gitmiştim.
Ardahandan - Ankaraya, sivasta yaptığımız tek mola ile 13 saatte geldim araç yormadı.

Muğlaya giderken dağa tırmanırken lpg performansı nasıldı? Bir bölümünde Allah'ım sana geliyorum dedim araba bayıldı lpg yi kapattım gökyüzü görünüyor yol yok :)

Aracınızı uzun süre kullanacaksanız yapacağınız her iyileştirme iyi olacaktır. 1-2 yıl sonra satacaksanız yaptığınız masrafa değmez.


Erdoğan Bey eyvallah, ben de kuşadasına giderken rampada vites düşürerek (lpg ile) çıktım. Ancak zamanında vites düşürüp deviri yüksek tutunca bayılmadı. (formda epeyce okudum rampalara deviri yüksek giriyorum. Tabiki LPG'de her araç gibi zorlanıyor. Benzinde ise daha rahat tırmanıyor). Bu arada aracı 1-2 yıl içinde satma planım yok en az 4-5 yıl binmek istiyorum. Alır almaz 3000 tl'lik aksesuar ve lastik aldım. ASX'de konfora yatırım mantıklı geliyor sonuçta araç sorunsuzluğu ve tüketim değerleri ile kendi amorti eder gibi geliyor. (Övüne övüne paylaşıyorum Ankara'ya 85 - 90 tl gaz ile götürüyor. Üstelik yolcu ve bagaj varken)
Ne kadar devirli girsende benzin gibi olmuyor çok dik yokuşlarda arabayı zorlamamak için benzine alıyorum rahat çıkıyor. Ankaraya gecen bayram 70 tl lik gaz ile gittim ama otobana 20tl köprüye 7 tl vermek zoruma gitmişti. Tekerinize taş değmesin güzel araba. Benim sokakta 2 asx 2 lancer 1 colt 1 de l200 var. Mitsubishi sokağında oturuyorum

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2017 21:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
atabey052 yazdı:
Aracınız hayırlı olsun. Ordu'dan yazıyorum. Bu aracı yakından biliyorum. Uzun süre takip ettiğim bir araçtı, ama şartlar el vermedi alamadım. Size nasipmiş. Bende de 2011 intense var. Değerlendirme yazınızdaki bir noktaya takıldım. Araç güvenlik donanımları açısından tamtakır gibi bir ifade kullanmışsınız. Sanırım kelimeyi yanlış seçtiniz çünkü "tamtakır" kelimesi "boş" anlamında kullanılır. Zira ASX güvenlik açısından oldukça dolu bir araçtır.

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Onur Bey teşekkürler, tam takır kelimesini yanlış kullanmışım :vauv: (tam donanımlı olarak yazacaktım) özellikle TDH üyesi olarak kendime kızıyorum. :kır:

ASX güvenlik donanımları olarak iyi seviyede konumlandırılmış. Rakip markaların araçlarının en dolu modellerine verdiği güvenlik donanımlarını ASX invite modeline bile veriyor. Intense dediğiniz gibi güvenlik donanımı olarak dolu bir araç. (şerit takip sistemi, kör nokta uyarı sistemi hariç her türlü donanıma sahip.)

Bu arada Ordu çok güzel bir memleket. Aracı aldığım beyefendi de gayet iyi niyetli bir gençti (misafirperver de biriydi). Ancak aracı biraz fazla gazda kullanmış (kendisine de söyledim) ve 15.000 km'de bir olacak şekilde bakıma sokmuş. (ben genelde 10.000 km' de sokarım. Bir de hafta en az 2 gün benzinle kullanırım. ASX kronik hatası olan bir araç olmadığı için bakım masrafları cepten ekstra götürmez. Alfa Romeo gibi ön takım hassasiyeti de yok)

(Lpg için belirli zaman aralıklarında katkı maddesi kullanırım, ek olarak 20.000-30.000 km kat edince de motorun içini yıkatır pasını akıtırım)

Umarım gönlünüzdeki araca sahip olursunuz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 24 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye