Zaman: 29 Mar 2024 02:45

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017 09:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eki 2014 11:00
Mesajlar: 9
İsim: mustafa
Araç: Gelecekte ASX
Meslek: teknik öğretmen
Kan grubu: ab +
Yaş: 28
Arkadaşlar herkese selamlar. 7 Aralık 2015'te almış bulunduğum mitsubishi asx imi satarak aranızdan ayrılmış bulunuyorum.Piyasa takibi yapmak için açıyorum bu başlığı.
Aracım 2014 trafiğe çıkışlı intence donanım hatasız inci beyazı renk 66000 km'de satılmıştır. Fiyat 70 000 tl
İnşallah rabbim tekrar mitsubishi ailesine dahil olmayı nasip eder,herkese kazasız sürüşler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017 09:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Hayırlı olsun.
Daha güzel mitsubishilere binmeniz dileğiyle.....

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017 09:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 11:32
Mesajlar: 64
İsim: Arda
Araç: ASX 2011 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Hayırlı olsun, özel değilse satma sebebinizi öğrenebilirmiyiz, birde eğer alacak iseniz ASX sonrası hangi aracı düşünüyorsunuz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017 10:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eki 2014 11:00
Mesajlar: 9
İsim: mustafa
Araç: Gelecekte ASX
Meslek: teknik öğretmen
Kan grubu: ab +
Yaş: 28
YaYa yazdı:
Hayırlı olsun, özel değilse satma sebebinizi öğrenebilirmiyiz, birde eğer alacak iseniz ASX sonrası hangi aracı düşünüyorsunuz?

hocam satma sebebim uygun bir ev çıktı onu almak için sattım.Eğer şimdi alacak olsam otomatik ecleps cross u beklerdim hocam ,dizelini düşünmezdim bile ama otomatik olanını almak isterdim.Araç beni hiç üzmedi.Gerçekten kıymeti bilinmeyen bir araç ,saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2017 09:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 11:32
Mesajlar: 64
İsim: Arda
Araç: ASX 2011 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
the designer yazdı:
YaYa yazdı:
Hayırlı olsun, özel değilse satma sebebinizi öğrenebilirmiyiz, birde eğer alacak iseniz ASX sonrası hangi aracı düşünüyorsunuz?

hocam satma sebebim uygun bir ev çıktı onu almak için sattım.Eğer şimdi alacak olsam otomatik ecleps cross u beklerdim hocam ,dizelini düşünmezdim bile ama otomatik olanını almak isterdim.Araç beni hiç üzmedi.Gerçekten kıymeti bilinmeyen bir araç ,saygılar.

Hayırlısı olsun, ev tabi ki arabadan daha önemli, umarım bir gün tekrar bu aileye geri dönersiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2018 16:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Şub 2018 12:14
Mesajlar: 6
İsim: Erkan
Araç: ASX arastırıyorum
Meslek: Bilgisayar Müh
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Bu fiyat seviyesinde bulsam ben de alacağım ama sahibinden deki fiyatlar biraz fazla geliyor. Hayırlısı bakalım.

Açıkcası benzinli SUV denildiğinde seçenek fazla değil. QQ, Kadjar, ASX ve vitara,
QQ ve Kadjar 1.2 motor yeterli gibi ancak turbo motor. Vıtara ıse otomatik ancak yorumlarda pek beğenilmediğini görüyorum.
Ülkemizde ilk tercih dizel, zaten dizel olmayan SUV ikinci elde zorlanıyor. Devamında da otomatik. Son 3-4 yıldır otomatik hastalığı var. Malum rahatlık tabi.

Ben de tam tersi olsun bütçeme göre olsun dediğimden manuel benzinli suv arayısına girdim. Tabi tüketime de biraz önem verince 4 model kaldı elde.
Pegeoutu da yazdım ama aklımda yok o. Verilere bakınca en mantıklı kadjar gibi duruyor. İkinci elde de en kolayı QQ olabilir. Ancak ASX in intense donanımı bence bayagı iyi. Bakalım Mart ayına kadar bakacağım. Kısmetimiz neyse görürüz.


Model.....Yıl....Fiyat....Bagaj..Ş.İçi.....Ş.dışı..Ağırlık..Uz(mm)..Genislik..Yukseklik
Kadjar....2015...80000....472.....6.8......4.9.....1306.....4450.....1840......1600
Qashqai...2015...80000....401.....6.9......4.9.....1318.....4379.....1800......1590
Vitara....2016...80000....375.....6.6......4.9.....1120.....4175.....1775......1610
ASX.......2015...72000....442.....7.4......4.9.....1270.....4295.....1770......1625
3008.Dizel2015...90000....512.....4.5......4.......1470.....4365.....1837......1639


Dış görünüm Vitare birinci ama bagaj da direk sınıfta kalıyor. Donanımlı versiyonlar da pahalı geldi.
Kadjar tüm veriler iyi ama nedense içime en az sineni.
QQ ve ASX içime sinen iki SUV. Galibi fiyat belirleyecek sanırım. QQ da da skypack e bakıyorum tabi.

Sizin görüşlerini nedir bu SUV lar hakkında? ASX seçme nedeniniz nedir? ASX pek bilinmiyor, kime sorsam parça bulamazsın ikinci elde satamazsın muhabbeti dönüyor. Benim düşüncem ise alırken diğer SUV lara göre uygun fiyata alırsam, satarken de biraz uygun fiyat koyunca satılır şeklinde.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2018 17:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Mesele parça bulma olayı değil. Her halükarda parça da bulursun biraz zor olsa da (tabi büyük şehirde değilsen) usta da bulursun.
Bende asx e baktım ilk etapta . Aracın donanımları iyi ancak sıkıntı şu fiyatı çok yüksek buluyorum ve iç hacmi nerdeyse colt kadar desem yeridir. İyi para vereceğim aracın içinin geniş olmasını isterim.

Ardından da outlander da karar kıldım 2003 model temiz eski kasa outlander aldık . Gayet te memnunuz. Görüntü olarak da doyurucu . 2 motor olmasından dolayı vergi yüksek olsa da 191*2 kadar ödüyorum. İçinde cruse kontrol otomatik far silecek vs. takıntı yoksa . Benim gibi eski kafalı isen outlander ideal bir seçim olacaktır. 35-40 bin civarında deng gelir. Yakıtı da uzun yol 9 litre şehir içi 10 litre lpg yakıyorum. Tabi 2,4 motorları seçersen otomatik rahatlığı var ama yakıtı 2 litre daha fazla yakabilir.

Önerim bu yöndedir. SUVları kııyaslayacak bilgim yok. Umarım aradığınızı bulursunuz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2018 17:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
kadjar sanırım fren kaporta vs. olarak güvenlik zayıf. QQ yada ASX alınır. yakıt için asx avantaj diğer hususlar sizin tercihinize kalmış.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2018 19:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Erkan bey dış ölçüler sizi aldatmasın asx iç hacim olarak asx yukarıdaki bahsi geçen araçlardan daha iyidir yalnızca bagaj olarak hacim iç ölçü olduğu için doğru dur sağlamlık olarak yol tutuşu olarak ve yakıt olarak asx hepsinden iyidir 1.2 motorlu araçların fabrika verilerini pek tutturabileceğinizi sanmıyorum ancak asx de fabrika verilerini her daim görmüşümdür . Hakkınızda hayırlısı olsun.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2018 17:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Şub 2018 12:14
Mesajlar: 6
İsim: Erkan
Araç: ASX arastırıyorum
Meslek: Bilgisayar Müh
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Bu konu üzerinden başladığım için, aynı konu üzerinden yazıyorum :)
2014 ASX Intense imi aldım.

İlk izlenimim : Çok güçlü bir araç değil ancak benim için yeterli. Bu güç mevzuu şehir içinde neredeyse hiç sorun değil.
Şehirlerarası yolda bazen vites düşürüyorum.

Şehir için dikkat edersem 7.2-8 arası etmezsem 9 civarı yakıyor. Şehir içi zaten kestirmesi zor bir durum. Mesafe kısalınca yakı artar.
İstanbul Çanakkale arasında giderken 6.2 ortalamam oldu.

Donanım ve konfor olarak memnunum.

Bagaj havuzu ve Tavan barı almayı düşünüyorum. özellikle tavan barı ayrı bir hava katıyor bence.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2018 01:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Erkan Bey hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim.
Aşağıdaki yazdıklarımı zaten biliyor olabilirsiniz ancak pek çok insan maalesef bi haber bundan dolayı lütfen yanlış anlamlar çıkarmayın niyetim sadece size ve başkalarına faydalı olmaya çalışmak.
Sizin asx ı güç bakımından hangi araçlarla kıyasladığınızı bilmiyorum . Elbette ki 2.0 turbo dizel ya da 1.6 turbo benzinli motorlu araçlar kadar güçlü değil .Eğer kitaplara bakarsak veriler ortada.( Gerçi sizde asx için kendiniz adına güç için yeterli bulmuşsunuz. )
Maksimum güç (PS/rpm) 117/6.000
Maksimum tork (Nm/rpm) 154/4.000
hatta çoğu araçtan güçlü değil . Ancak 117 PS öyle azımsanmayacak güç değil ki bizim aslında çok güçlü bildiğimiz 2.0 turbo dizel araçlar bile daha düne kadar ancak bu güçte idi gerçi şimdi Passat falan 170-200 beygir . Yani aslında biz araç sürerken öyle çok güç kullanmayız 80 PS bile çoğu zaman işimizi görür. Bizim güçten anlayışımız genelde büyük vites düşük devir büyük güçtür.
Asx in gücü hakkında şöyle söyleyeyim asx çok güçlüdür yeter ki gücünü çıkarmayı bilin.
Sizin daha önceki araç deneyimleriniz nelerdir nasıldır bilmiyorum. Ancak kendimi örnekleyerek anlatayım.

Ben ilk olarak araç sürmeyi R12 Toros ile öğrendim. Benzinli 1.4 atmosferli bildiğiniz reno motoru olan araç. Belli bir gücü var istediğiniz kadar devirli kullanın rampa aşağı anca 150 yapar . Zaten belli bir devirden sonra motoru kucağınıza almaktan korkarak ayağınızı gazdan çekersiniz.

Sonra birkaç kez doğan şahin kuş serisi sürdüm ancak onlarda da yüksek devir demek arkasını önde görmek demek ki yine ayağı gazdan çekme sebebi. Gerçi en çok sürmeyi sevdiğim araçlardan birisi serçedir .

Tabi biz orta halli bir esnaf çocuğu olduğumuz için öyle şatafatlı araçları çok süremedik . Ancak bir kaç kez sürmüşlüğümüz oldu. Araçlar zaten yüksek güçlü motorlu. En düşüğü 2.0 benzinli o da nadir olurdu ideali 3.0 benzinli olanlardı yada turbo dizel olurlardı yani öyle 1.6 benzinli motorla filan o tip araçları aynı cümlede bahsetmek o araçlar için hakaret olurdu. Bu tip araçlarda yüksek devire gerek kalmadan istenileni veriyor du. Yani yine çok yakmasın diye zaten istenilen elde edilince ayak gazdan çekiliyordu.

Sonra sene 2004 de kendime 1.4 benzinli R19 avrupe aldım birde az yaksın diye LPG taktırdım ve artık o tarihten sonra LPG benim için oldu lpğ :) .
Her neyse lpğ li araçlar için de olan durum şu yine yüksek devirlere çıkmaya olan dehşetli korku .

Sonra babam aynı yılın ağustos ayında 2.0 turbo dizel hdi motorlu Peugeot partner aldı 2005 model . Yani sıfır aldı.
O arabayı sürünce dedim ki ben daha önce hep kağnı sürmüşüm. Araç daha gaz pedalına basmadan uçuyor. Yani turbo ve dizel araçlar zaten düşük devirde yüksek güç veren araçlar ki yine yüksek devir olayına giremedik. Zaten yüksek devir yapsan bu araçların doğasına aykırı hem turboya zararlı hemde motora zararlı hemde gereksiz yakıt tüketimi. Çünkü dizel motor dediğin gücünü belli bir devirden sonra bırakın arttırmayı düşürüyor. Bu arada araç bassan 170 falan yapar ancak durdurma işi 170 yapmak kadar kolay olmuyor. Birde o hızda yolda tutmakta baya zorlaşıyor.

Diğer taraftan kardeşim de 1.2 turbo benzinli yeni nesil seat Leon aldı. O aracı sürünce yine düşük devirde istenileni veriyor belli bir devirden sonra turbo gücüyle motor gayet yeterli derecede güç veren bir hale geliyor ancak yine hem yakıt hem de turbo sağlığı açısından bu tip araçlarda da 4000 devirlere çıkma işi pek olmuyor . Zaten 3000_3500 arasında yeter li kadar işiniz görülüyor. Bu nedenle yüksek devirde araç kullanmanın faydası sadece depoyu daha çabuk boşaltıp aracın daha hızlı gitmesini sağlar. :) Artık 1.2 motor da böyle ki 1.4 ve üstü turbo benzinli araçlar dan bahse gerek yok.


Yaaani uzun lafın kısası istisnalar haricinde çeşitli nedenlerle öyle ya da böyle yüksek devirde araç kullanmaktan korkan ve vites düşürmekten utanan toplumuz. Benzinli araçların yüksek devirlerde güçlü olduklarını pek bilmeyen bir toplumuz. Hele ki mivec teknoloji sini maalesef bilmiyoruz.

Mivec teknoloji sini anlatan YouTube da videolar var İngilizce biliyor iseniz .çok açıklayıcı videolar var gerçi Türkçe altyazılı ve Türkçe anlatımlı olanları da var diye biliyorum ancak YouTube olmasa bile Google da gerekli bilgileri bulabilirsiniz.

Her neyse sizi uğraştırmayayaım kısaca açıklayım.

Mivec demek değişken supap zamanlaması demek. Yani ne kadar aracı devirli kullanırsanız o kadar güçlü bir motora sahipsiniz demektir.tabi yakıtta artar ancak öyle Kia yada Hyundai ya da turbolu araçlar kadar artmaz. Kendine göre artar :)
Düşük devirli kullanırsanız da tam bir yakıt cimrisi olur ki bu araç saatte 60km hızda giderken bile 5. Vites ister ve çok rahatlıkla 5. Viteste 60 ile gider.

Eğer spor modda asx kullanmak istiyorum diyorsanız 1. Vitesten itibaren devir sayacı 5000 deviri görmeden vites yükseltmiyoruz . böylece dehşet bir asx sürmenin keyfinide sürüyoruz. :) ( lütfen bu dediklerimi İyi bir şöförseniz yapın ve evde denemeyin :) )

Bakın bu araç hangi viteste olursa olsun 6000 devirde maksimum güce 4000 devirde ise maksimum torka ulaşır. Ancak düşük hızlarda yüksek güç istiyor isek mecbur düşük viteslerde yüksek devirde kullanmak mecburidir. Ben önceleri diğer araçlarımda bayır yukarı giderken vites düşürmeyi ve motoru bağırtmayı acizlik olarak görüyor ve aracından utanıyorumdum. Ancak şimdi gerekirse o 2.0 turbo dizel araçlarlarla kapışmak için gerekirse taaa 2. Vitese düşürüyor deviri 4000 gerekirse 5000 lere daha da gerekirse 6000 lere çıkarıyor vitesi 3 e yükseltiyorum gerekirse 3. Viteste 120 km/saat hıza çıkıyor gerekirse 4. Viteste 160 km/ saat hızlara çıkıyorum ( tabi ki kesinlikle trafiğe kapalı özel pistlerde yapıyor uz bu işi :) )

Bilmiyorum bilirmisiniz Gölbaşı Ankara arasında kepekli yokuşunu bilen bilir gidiş dönüş o yokuşta benim asx ı geçen çok olmaz .

Ben artık vites düşürmekten gocunmuyorum ve de yüksek devirlerde araç kullanmaktan çekinmiyorum. Bu nedenle benim asx çok güçlüdür diyorum.

Tekrar diyorum burada yazdıklarımdan sürçü lisan ettiysem af ola .
hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2018 12:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Hocam valla ben okumaya üşenerek okudum, siz se yazmaya üşenmemişsiniz. Elinize sağlık. :MCT:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2018 16:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Akif hocam pek yazmaz ama yazdı mı iyi yazar :good:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2018 09:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2015 11:32
Mesajlar: 64
İsim: Arda
Araç: ASX 2011 Invite
Meslek: Mühendis
Yaş: 35
Akif bey çok güzel yazmışsınız, bende aracımı ilk aldığımda izmit-ankara arası otobanda 5. viteste giderken araç birden devirden düşünce ne oluyor araçmı arızalandı demiştim (ben düz gidiyorum zannediyorum ama tatlı bir yokuş çıkıyormuşum) hatta burada konusunu bile açmıştım başıma böyle bir şey geldi diye.

Ancak aracı ve motoru tanıyıp kullanmaya başladıkça dediğiniz gibi artık vites küçültmekten ve yüksek devirden korkmuyorum (tek eksi yanı bütün ekonomisini kaybediyor)

Bu sebeple ASX i gerektiği yerde hak ettiği gibi kullanırsanız sizi inanın hiçbir koşulda üzmez, gerektiğinde ekonomide yapar gerektiğinde güçte sağlar yeter ki nasıl isteyeceğinizi bilin :)

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2018 22:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
arkadaşlar teşekkür ederim . Ne mutlu bana :)

Bu arada bir de şundan bahsetmek istiyorum. Tabi biraz sitem edeceğim ama bu sitem ettiklerim içinde kendim de varım :D
Şimdi bizim milletimizin bir kötü alışkanlığı var ihtiyaçtan fazlasını almak. Belki de ihtiyaç miktarını bilememek.
Şöyle örnekle açıklayalım . Bizim bir tanıdık 2007 yılında dizel yanlış hatırlamıyorsam Toyota Corolla almış . araç 2017 yılına kadar yaptığı km 45 bin civarında . Tabi az yakıyor diye almış dizel almış. Artık 2007 de dizel için kaç lira fazladan para vermiş bilmiyorum ama şimdinin parası ile corolla 1.6 life veya 1.33 life benzinliler 75 bin lira 1.4 D4D life ise 105 bin lira yani sadece dizel motor için 30 bin lira fazlasını veriyoruz. Hesap ortada 30 bin / 5.81 = 5164 litre benzin eder bu arabalar ortalama karma 100 km de 8.5 litre yaksa desek km de 0,085 litre benzin yakıyor diyelim 5164/0,085 = 60752 km yol demektir. Yani dizel için verdiğimiz fark ile yaklaşık şehir içi şehirlerarası karma 60752 km yol gideriz. Ama bizim tanıdık 10 yılda 45000 km yapmış .farkı yaklaşık 3 yıl sonra çıkarıyor. Herhalde şimdi aracını satsa 35 bin eder :D

Hani derler ya bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.

Ya herhalde kapitalist modernite bu olsa gerek. başkalarının hesabına göre yaşıyor revaçta diye başka bedene göre kendimize gömlek kumaşı alıyoruz. İhtiyaç olmadığı halde ihtiyaç görüyoruz. Hani bir reklam vardı şaç saç paraları diye ...
Başka bir örnek de aslında bizim işimizi 1000 liralık telefon görüyor iken gözümüzün algılama yapamadığı piksel ayrıntılarına algılama hızımızın yetmediği cigi cigi GHz hızlara 3 fotoğraf için cigi cigi GByte hafızalara fazladan 4000 lira
Veriyoruz.

Ya neden böyle olduk ya bolluk tan ya da yokluktan ( yokluktan derken akıl kastedilmiştir bolluğu siz anlayın :D )


Ya işte böyle olduk .

Şimdi tabi bu konu burada daha önce yazılan hiç bir şeyle alakası yok da öyle muhabbet olsun dedim :D


Herkese hayırlı işler dilerim. Sağlıcakla ...

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2018 09:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Maksat muhabet zaten Akif hocam: MCT=Muhabbet Club Turkey
Bizim genlerimiz muhabbet ve sohbet üzerinedir :friends:
günümüzde Tüketim, imaj arttı çok şey söylenir ama bir resim Bin şey anlatır derler:
Resim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2018 11:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Şub 2018 12:14
Mesajlar: 6
İsim: Erkan
Araç: ASX arastırıyorum
Meslek: Bilgisayar Müh
Kan grubu: 0+
Yaş: 36
Akif bey, yazınız için teşekkürler,
Söylediğiniz gibi güç vb bunlar o kadar göreceli oluyor ki. Ama veriler ortada ve yüksek devir de hertürlü güç ayağımızın altında.
Ben özellikle düşük devirlerde gitmeye çalışıyor ki yakıt az olsun. :) . Ancak bir kaç kere hızlanma için denemeler yaptım.

Önceliğim az yakıt olduğu için duruma göre idare ediyorum. Daha önce 1.4tsi CC kullandım sonrasında 1.6 otomatik dizel i30. i30 138 beygirdi ancak beni memnun etmeyen çok yakan bir araçtı beğenmedim. TSi ve otomatik vitese güvenim olmadığından istemedim.

Benim ASX seçme nedenim 1.2 turbo motor yerine 1.6 istemem, manuel ve benzinli bir araç istememdi. ASX özelliklerinden dolayı sorun çıkarmayacak bir araçtır diye düşündüm. Manuel vites oluşu, benzinli ve 1.6 motor dan dolayı. Dizeli artık uzun süre hayatıma sokmayacağım umarım. Dizel tercih edenlere tabiki saygılıyım, ancak benim planım uzun yıllar kullanmak belki 5 belki 10 bu süreçte kilometresi yılda 10-15 bin bile yapsam olacak 150bin ve üzeri. 150bin üzeri dizel araca ben yaklaşmak istemem ama benzinli de sanki daha az sorun olur ya da sorunlar daha ucuza çözülür psikolojim var. Biraz da psikolojik belki.

Tavan barı ve bagaj havuzu sonrası bakımları yaptırırım düzenli sürerim rahat diye düşünüyorum. Ayrıca motor konusunu araştıracağım.
ASX in bağımsız süspansiyon yada ona benzer bir özelliği de var sanırım o konuyu da araştıracağım.

Son olarak bir sorum var : ESP açma kapama butonuna basınca hiçbirşey olmuyor. Ben ESP açık olsun istiyorum ama şu an açık mı kapalı mı bilmiyorum. Buton mu bozuk ben mi çözemedim. Tabi daha kullanım klavuzu vb okumadım :) malum.

Herkese iyi sürüşler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2018 13:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2015 13:03
Mesajlar: 57
İsim: TARKAN
Araç: ASX
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: BRH+
Yaş: 47
erkan bey,öncelikle askx iniz hayırlı olsun,esp tuşuna 10-15 saniye gibi sürekli basınca devreden çıkıyor,kısa bir basışla tekrar devreye giriyor,normalde sürekli devrede kalıyor,kazara dokunuşlar ile devre dışı kalmasın diye ,uzun süre basınca devreden çıkıyor ve ekranda esp off yazısı çıkıyor ve sürekli kalıyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2018 14:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Dizel aslında sağlam motordur. Çünkü yakıtı aslında yağ çeşidi .bu nedenle daha iyi yağlama yapılıyor diyelim. Ancak bu yağ aynı zamanda benzine göre yanma sırasında daha çok kurum üretiyor. bu kurumlanma da erken kirlenmeye sebebiyet veriyor. erken kirlenen motorda da erken arızalar çıkıyor doğal olarak.Bu duruma ülkemizin motorin kalitesinin düşük olması da eklenince sizin benim gibi insanları özellikle ikinci el araç alımında korkutuyor.
Sonuç: temiz ve bakımlı dizel alınır düzenli Carbon Clean bakımı yapılır ve kaliteli uygun motor yağı ve yakıt kullanılırsa hiçbir sorun çıkarmaz. şahsi fikrimi de ekleyeyim: Hidrojen sistemi montajı yapılırsa daha iyi yanma sonucu daha az kurumlanma ile temiz motor bakımı yapılmış olur. ama millete bunu anlatmaktan bıktım.... İsteyen bu konuda açtığım başlığı bulup inceleyebilir

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Elveda Jaguarım :)
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2018 23:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Erkan bey tekrardan hayırlı olsun Allahtan kazasız belasız sürüşler dilerim.
ESP (ASC) konusunda Tarkan hocam cevap vermiş zaten. Bağımsız süspansiyon olayı evet asx de arka süspansiyon çok bağlantılı salıncak denge çubuklu süspansiyon yani bağımsız süspansiyon sistemi var. Bu nedenle yol tutuşu çok iyi dir ancak bu nedenle arka bagaj biraz küçük kalır.
Diğer taraftan yakıt ekonomisi için uzun yolda hız sabitleyici kullanmak en idealidir. Çok iyi bir ekonomik sürüş yapayım derseniz hızı saatte 99km/saat ayarı iyidir. Eğer birazda hızlı olayım diyorsanız hızı 119 km/ saate ayarlarsanız yakıt tüketim 100kmi ortalaması yaklaşık 1 litre artar.
Güç meselesi ise evet yüksek devirlerde yakıt tüketimi artar ancak ara sıra uzun yollarda ya da şehir içinde rampalarda vites düşürüp devir yükseltmek yakıtı çok etkilemez. O anlık yakıt tüketimi çok artar ancak sadece rampayı çıkana kadar bu durum olur. Uzun yollarda sabit hızla giderken rampaya yaklaştığınızda sabit hız düğmesine dokunmadan gaza basarak deviri 3500 üzerine çıkarırsanız rampayı zorlanmadan çıkarsınız ancak tabi uzun ve dik virajlarda vites düşürmek şart olur.

https://www.mitsubishi-motors.com.tr/e-dokuman

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye